Zamorak boss guide

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Zamorak boss guide

Bericht door Scyfer »

Boss Event Guides
K'ril Tsutsaroth (Zamorak)
Geschreven door Scyfer30

Met dank aan: 1hitz0r k0 en myronguy94
WE GAAN WEER NAAR DE ZAMORAK OP: 30 APRIL
Afbeelding
K'ril Tsutsaroth, de boss van Zamorak, is één van de 4 goden in de Godwars Dungeon. Met een sterke melee attack, en poisons die op kunnen lopen tot 16 per keer, is hij erg gevaarlijk. In een grote groep valt hij wel mee, maar voor de tanker is het wat moeilijker. Soms, hit hij door je protect heen tot in de 76. Omdat hij eigenlijk een Lesser Demon is, kan je hem ook slayen als je een Lesser-Demons task hebt! Je krijgt dan 350 Exp.
Filmpje
Dit filmpje is gemaakt op het Boss Event van 02 januari 2010. We waren toen bij K'ril Tsutsaroth. Op deze video kan je zien hoe het er meestal op zo'n soort evenement er aan toe gaat. Vragen of reacties kan je altijd in dit topic posten.
Requirements
  • Afbeelding Hitpoints level: 70. Dit MOET je hebben, anders kan je niet mee. Dit heb je namelijk nodig om door het koude water te zwemmen naar zijn room.
  • Afbeelding Quests: Death Plateau, Troll Stronghold. Eadgar's Ruse is erg handig voor Trollheim teleport (je moet ook level 61 magic hebben)
  • Minstens één van deze items (Zamorak), zodat je niet aangevallen wordt tijdens het killcount halen.
    Afbeelding
De weg er naar toe
Om in de kamer van Zamorak te komen moet je eerst in Godwars zien te komen. Dit kan je doen met Trollheim teleport (De quests Death Plateau, Troll Stronghold en Eadgar's Ruse nodig) of anders gewoon lopend vanaf Burthope. Telporteer dan naar de Games room met een games necklace. Als je deze route neemt, moet je climbing boots aanhebben. Ga bij de Trollheim naar het noorden, Denk eraan ranged protect te doen bij de trollen! Dan loop je naar het noorden, daar duw je de grote rots weg (60 strength) weg of je gaat door de spleet (60 agility). Loop met melee protect naar het noorden, ga daar het grote gat in.

Als dit de eerste keer is dat je in godwars gaat neem dan van tevoren even 1 rope mee. Dat scheelt weer inventory. Als je al een keer eerder in Godwars bent geweest, blijft de rope er voor altijd hangen.
Afbeelding
Gear en Inventory
Note: Ik had atm niet echt genoeg geld om het beste te kopen, daarom zal ik hier laten zien wat ik mee neem, en wat beter kan.[/list]

Afbeelding
BestBeterGoed
HelmVerac's HelmetHelm of NeitiznotProselyte sallet
AmmyAmulet of FuryAmulet of GloryAmulet of Strength
CapeFire CapeSkill cape (t)Mage area cape (evt. Zamorak)
WeaponGodswordAbbysal WhipSaradomin Sword, Dragon Scimitar
BodyKaril's LeathertopBlack d'hide bodyDharok/Torag's Platebody
ShieldDragonfire ShieldHoly book (evt. Zamorak)Toktz-ket-xil
LegsVerac's PlateskirtKaril's Leatherskirt/Black d'hide chapsProselyte cuisse
GlovesBeste RfD gloves die je kanZamorak vambracersAny other gloves
BootsDragon BootsBandos BootsClimbing boots
RingBerserker ringRing of LifeWarrior Ring, Explorer ring (3)
Afbeelding
Super Attack en Strength:
:!: Antipotion++: Denk hieraan! Dit gebruik je als je gepoisont bent.
9 Super Restore potions: Om je stats weer normaal te maken na een saradomin brew, om je prayer weer te restoren.
12 Saradomin Brews: Om te kunnen healen.
Teleport Tablet: Om snel weg te kunnen gaan.
Sharks: Hiermee vul je de plaats die nog over is.

Ik heb tijdens het killcount Zamorak cape aan, als ik in de room ben switch ik naar Fire Cape, omdat hij beter bonussen heeft. Als je geen geld wilt uitgeven aan Restores en Brews, neem je in plaats daarvan Sharks of Pineapple pizzas mee, maar je zult dan wel minder lang kunnen blijven.

Killcount


Voor Zamorak heb je eerst 40 killcount nodig voordat je de room binnen kan. Er zijn 11 verschillende monsters voor Zamorak, en voor sommigen heb je een Slayer level nodig. Er zijn Imps, Icefiends, Pyrefiends, Vampires, Bloodvelds, Werewolfs, Spiritual Warriors, Mages en Rangers, Hellhounds en Goraks. Je kan voor Zamorak op 3 verschillende plekken Killcount halen.
  • 1) Hiervoor moet je ook een Saradomin item aanhebben. Tussen de mensjes van Saradomin lopen veel imps, icefiends en andere Creatures die vaak al aan het vechten zijn met Saradomin. Zolang je een Zamorak en Saradomin item aan hebt, zal je niet aangevallen worden. Gebruik eventueel prayer.
  • 2) Als je de brug over gaat, zullen je Prayer points gedraint worden naar 0. Laadt je prayer dus op voordat je naar Godwars gaat, en kill bij nummer 2 op de kaart bloodvelds, werewolfs en eventueel Hellhounds met protect from Melee. Als je prayer points op zijn kan je naar de overkant en daar verder gaan.
  • 3) Je kan ook meteen de brug over en daar beginnen met killcount halen, denk er dan wel aan dat je prayer meteen gedraint is. Hier lopen 3 imps rond, en Creatures van Werewolfs tot Spiritual Mages.
Het beste is om monster te doden die al aan het vechten zijn.
Afbeelding
K'ril Tsutsaroth

Plaatje:Afbeelding
Combat Level:650
Hitpoints255
Agressive:Ja
Imunne to Poison:Ja
Attack Style:Melee en Magic
Max Hit:65
Weakness:Silverlight of Darklight, maar ook gewoon melee attacks
Het doden van K'ril Tsutsaroth
Als iedereen zijn killcount heeft, verzamelen we voor de deur naar de room. Als eerste gaat de tanker naar binnen met Protect from Melee, en eventueel Piety of Steel Skin aan. Daarna volgen alle attackers. We doden K'ril Tsutsaroth, en daarna de 2 rode demons. Op de zwarte demon met de 3 hoofden kunnen mensen met Guthans healen, als die er zijn. Als je aanvalt zonder Guthan zonder dat er toestemming voor is krijg je eerst een waarschuwing, als je het daarna nog een keer doet kan je een kick verwachten. Er wordt duidelijk gezegd of je wel of niet mag attacken. Net als bij Armadyl, "DD'en" we voordat hij spawnt. Dit doen we in de noord-oostelijke hoek. De tanker gaat ervoor staan. K'ril Tsutsaroth valt maar één iemand aan, dus de tanker doet protect from Melee, en de rest doet Protect From Magic. Als de tanker een keer niet goed oplet en hij valt jou aan, switch dan meteen naar protect from melee. Als K'ril Tsutsaroth hit, wordt je 16 gehit, in de vorm van een poison! Dat betekend dat je iedere minuut met 16 gedraind wordt. Daarom heb je je antipotion meegenomen. Ook is hier een altar, waar je iedere 10 minuten je prayer kan opladen. Let op, door een update een paar weken terug is de manier van tanken verandert. Als jou Summoning familier K'ril tsutsaroth aanvalt zal jij moet tanken, een Fruit bat/Pack yak/Unicorn is dus ook aangeraden als je niet zomaar wilt tanken!
Afbeelding
Drops
De adamant arrows worden niet gecoinsshared, dus één iemand krijgt ze allemaal. Als dat gebeurd, gaan we allemaal even Gf Lsp roepen, want het is 100% junk. Gefeliciteerd ;)

Afbeelding Zamorakian Spear: 4.6m
Afbeelding Zamorak Hilt: 36.8m
Afbeelding Steam Battlestaff: 244.1k
Afbeelding Dragon Dagger (p++): 42.9k
Afbeelding 296-395 Adamant Arrows (p++): Instabiel
Afbeelding Godsword Shard 1: 150k
Afbeelding Godsword Shard 2: 150k
Afbeelding Godsword Shard 3: 150k

Heel veel plezier en vooral heel veel Gl als we naar K'ril Tsutsaroth gaan, en bedankt voor het lezen van deze guide. Heb je nog vragen of opmerkingen? Stuur mij dan een Privé berichtje.

Afbeelding Scyfer30
Laatst gewijzigd door Scyfer op maandag 12 april 2010, 8:44, 11 keer totaal gewijzigd.
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Scyfer »

Jullie mogen vanaf nu ook hier posten voor foutjes, opmerkingen of rates, zodat ik het sneller kan verbeteren.
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Heey Im Back
Berichten: 10001
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 18:27
RS: Heey Im Back (OSRS)
Clan: <3

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Heey Im Back »

Mooie guide hoor!
Afbeelding
senne teddy

Re: Zamorak boss guide

Bericht door senne teddy »

Zet er even bij dat als je de brug oversteekt geen summoning familiar mag hebben. Dus hou een pouch in je inv.
Laatst gewijzigd door senne teddy op zondag 13 september 2009, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Yves W »

senne teddy schreef:Zet er even bij dat als je de brug oversteekt geen summoning familiar mag hebben. Dus hou een pouch in je inv.

Een paar bones to peaches tablets kunnen ook handig zijn.
Volgens mij mag dat nu wel hoor ;)
Afbeelding
senne teddy

Re: Zamorak boss guide

Bericht door senne teddy »

Yves W schreef:
senne teddy schreef:Zet er even bij dat als je de brug oversteekt geen summoning familiar mag hebben. Dus hou een pouch in je inv.

Een paar bones to peaches tablets kunnen ook handig zijn.
Volgens mij mag dat nu wel hoor ;)
Sinds wanneer? Bij het zammy event van 7 augustus was het nog niet.

Ow, geen bones to peaches meenemen naar zammy, hij dropt ashes ipv bones. Bij andere bosses kan je er wel meenemen
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Yves W »

senne teddy schreef:
Yves W schreef:
senne teddy schreef:Zet er even bij dat als je de brug oversteekt geen summoning familiar mag hebben. Dus hou een pouch in je inv.

Een paar bones to peaches tablets kunnen ook handig zijn.
Volgens mij mag dat nu wel hoor ;)
Sinds wanneer? Bij het zammy event van 7 augustus was het nog niet.

Ow, geen bones to peaches meenemen naar zammy, hij dropt ashes ipv bones. Bij andere bosses kan je er wel meenemen
8 juli 2009:

Je kunt nu wezens van Summoning over de brug naar Zamorak in de God Wars Dungeon brengen, zodat je ze niet meer eerst weg hoeft te doen en ze na de brug weer op moet roepen.
Afbeelding
Kemal
Berichten: 1776
Lid geworden op: woensdag 22 oktober 2008, 8:07
Clan: #TEAMYOLO&SWAG
Oude naam: kemall

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Kemal »

bij rings staat er: berserker ring / ring of life / zerker ring;)




OT:wel goede guide
Proud to be a Turk

Afbeelding
Art
Berichten: 235
Lid geworden op: vrijdag 28 augustus 2009, 18:49

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Art »

kun je zammy rangen? :/
Imagine a world without art, Unfinished, Thorn apart by mess.
Afbeelding
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Scyfer »

Art schreef:kun je zammy rangen? :/
Kan wel, maar dan raad ik toch wel minstens 85+ Ranged aan
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Wout12345 »

K'ril Tsutsaroth, de boss van Zamorak, is één van de 4 goden in de Godwars Dungeon.
Ik snap wat je bedoelt, maar je zegt beter iets zoals: ' K'ril Tsutsaroth is één van de vier bosses van de God Wars Dungeon, hij is de boss van Zamorak. ' Anders denken sommige mensen misschien dat K'ril één van de vier goden is.
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Name less
Berichten: 3216
Lid geworden op: donderdag 25 december 2008, 17:28

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Name less »

Is het nou wel of juist niet slim om een bijv. Terror bird mee tenemen als je niet wil tanken?
ok
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Mike Ross »

Aangezien vrijdagavond een Zammy event is met ltf heb ik een vraagje: Ik heb mijn armour alvast gekocht maar had niet overal de eisen voor, dus heb ik het volgende gekocht:

Saradomin Mitre (Voor tijdens het killcount halen bij de Sara monsters)
Amulet of Glory
Torag's Platebody (Ik kan geen Karil)
Klank's Gauntlets
Zamorak Book (Voor de Zammy monsters)
Dragon Battleaxe (Ik kan Dragon Scimitar, maar heb een paar redenen om deze te nemen, kijk maar onderin)
Dragon Platelegs (Die stomme Dragon Plateskirt kocht niet, en ik kan geen Karil)
Dragon Boots
Ring of Life
Ghostly Cloak (Ik weet niks anders)

Valt hier nog iets op te verbeteren?

Waarom D Battleaxe?

1) Ik hit er meer mee
2) De special ownd meer dan D Scimi
3) D Scimi koopt niet, en als ik weer naar Ape Toll moet, moet ik eerst weer die hele Greegree opnieuw maken :S

Ik heb 64 Att, 67 Str, 71 Def, 70 Hp, 55 Pray, 70 Mage en 63 Ranged.

Ook heb ik slechts 1.1m tot me beschikking om verder te besteden, ik had eerst 3.9m tot ik dit armour kocht :S
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Wout12345 »

Wel, als je lekker veel geld wilt verliezen als je doogaat, neem dan dat armour. Dat sara item is trouwens niet ndoig als je kc haalt in zammy gebied.
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Roy Boy106 »

Enhanted excallibur mee voor hp en def levels.
s vinni
Berichten: 90
Lid geworden op: donderdag 10 september 2009, 16:13
RS: s vinni (p2p)
Clan: Dutch Bulldogs

Re: Zamorak boss guide

Bericht door s vinni »

mag je ook andere wapens bv.: d long dds mag dat ook
:?: :?: :?: :!: :!: :!: :!:
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Yves W »

s vinni schreef:mag je ook andere wapens bv.: d long dds mag dat ook
:?: :?: :?: :!: :!: :!: :!:
Het gaat wel maar dan zal je erg weinig hitten denk ik ;)
Afbeelding
s vinni
Berichten: 90
Lid geworden op: donderdag 10 september 2009, 16:13
RS: s vinni (p2p)
Clan: Dutch Bulldogs

Re: Zamorak boss guide

Bericht door s vinni »

Yves W schreef:
s vinni schreef:mag je ook andere wapens bv.: d long dds mag dat ook
:?: :?: :?: :!: :!: :!: :!:
Het gaat wel maar dan zal je erg weinig hitten denk ik ;)


dank u ](*,) ](*,)

Toegevoegd na 1 minuten:

die addy arrows worden diedan op geraapt :-k :-k :-k :-k
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Zamorak boss guide

Bericht door Yves W »

s vinni schreef:
Yves W schreef:
s vinni schreef:mag je ook andere wapens bv.: d long dds mag dat ook
:?: :?: :?: :!: :!: :!: :!:
Het gaat wel maar dan zal je erg weinig hitten denk ik ;)


dank u ](*,) ](*,)

Toegevoegd na 1 minuten:

die addy arrows worden diedan op geraapt :-k :-k :-k :-k

Ze zullen worden geshared met Lootshare, als jij ze krijgt zul je ze op de grond zien liggen en zal je ze op kunnen pakken.
In- of uitklappen • Uitleg Lootshare
Je kunt lootshare activeren door op het geld zakje te klikken naast de naam n de chat, dit zal dan na 1 of 2 minuten geactiveerd worden.
Als je drops wel meemaakt maar iemand anders krijgt ze zal je LSP (Lootsharepoints) omhoog gaan.
De gene met de meeste LSP zal de drop krijgen, hoe duurder de drop is hoe meer LSP je verliest als je hem krijgt, of hoe meer LSP je krijgt als iemand anders de drop krijgt.
Omdat 400 adamant arrows ofzo redelijk duur zijn zal je redelijk veel LSP verliezen, en omdat het junk zijn (niemand wil ze kopen) zal je LSP wat naar de knoppe gaan en zal je zitten met die arrows.
Verwar Lootshare niet met coinshare, dat wordt gebruikt op bossevents, dan zullen de lagere drops gewoon geshared worden met Lootshare, maar de hoge drops zullen in coins worden omgezet en dan wordt aan iedereen even veel gegeven, je zult dan geen LSP verliezen of erbij krijgen.
De share=Laagste GE waarde gedeeld door het aantal personen.
De drop zal dan op medium in de GE staan zodat de 'economie' niet beïnvloed wordt.
Afbeelding
s vinni
Berichten: 90
Lid geworden op: donderdag 10 september 2009, 16:13
RS: s vinni (p2p)
Clan: Dutch Bulldogs

Re: Zamorak boss guide

Bericht door s vinni »

Yves W schreef:
s vinni schreef:
Yves W schreef:
s vinni schreef:mag je ook andere wapens bv.: d long dds mag dat ook
:?: :?: :?: :!: :!: :!: :!:
Het gaat wel maar dan zal je erg weinig hitten denk ik ;)


dank u ](*,) ](*,)

Toegevoegd na 1 minuten:

die addy arrows worden diedan op geraapt :-k :-k :-k :-k

Ze zullen worden geshared met Lootshare, als jij ze krijgt zul je ze op de grond zien liggen en zal je ze op kunnen pakken.
In- of uitklappen • Uitleg Lootshare
Je kunt lootshare activeren door op het geld zakje te klikken naast de naam n de chat, dit zal dan na 1 of 2 minuten geactiveerd worden.
Als je drops wel meemaakt maar iemand anders krijgt ze zal je LSP (Lootsharepoints) omhoog gaan.
De gene met de meeste LSP zal de drop krijgen, hoe duurder de drop is hoe meer LSP je verliest als je hem krijgt, of hoe meer LSP je krijgt als iemand anders de drop krijgt.
Omdat 400 adamant arrows ofzo redelijk duur zijn zal je redelijk veel LSP verliezen, en omdat het junk zijn (niemand wil ze kopen) zal je LSP wat naar de knoppe gaan en zal je zitten met die arrows.
Verwar Lootshare niet met coinshare, dat wordt gebruikt op bossevents, dan zullen de lagere drops gewoon geshared worden met Lootshare, maar de hoge drops zullen in coins worden omgezet en dan wordt aan iedereen even veel gegeven, je zult dan geen LSP verliezen of erbij krijgen.
De share=Laagste GE waarde gedeeld door het aantal personen.
De drop zal dan op medium in de GE staan zodat de 'economie' niet beïnvloed wordt.


laat iedereen die liggen of raapt iedereen die op
Afbeelding
Gesloten