Dagannoth Kings guide

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Dagannoth Kings guide

Bericht door Scyfer »

Boss Event Guides
Dagannoth Kings
Geschreven door Scyfer30
WE GAAN WEER NAAR DE DAGANNOTH KINGS OP: 30 APRIL
Inleiding
Hoi, ik schrijf nu even een miniguide over de DKS. Als dit event een Succes blijkt te zijn zal ik hem helemaal afmaken zoals jullie van mijn andere guides gewend zijn. Ik zal de belangrijkste dingen die je echt moet weten in deze guide zetten, omdat er simpelweg zó veel informatie is, dat te veel is voor één event. En ik heb er de tijd atm gewoon even niet voor. :dus:

Allereerst is het alvast even handig om te weten dat er 3 koningen zijn, die ieder met een andere aanvalsstijl aanvallen. Ze hebben ook alle 3 verschillende zwaktes. De een valt aan met Melee en is zwak tegen magic, de andere gebruikt magic en is zwak tegen range, en de koning die range gebruikt is zwak tegen melee. Daarom moet je 3 verschillende aanvalstijlen meenemen.
Hoe kom ik er?
:!: We verzamelen om 20:00 uur op Waterbirth Island, voor de ingang naar de cave.

Vanaf daar lopen we door de caves heen, waar allemaal Dagannoths, Wallasalki's en Giant Rockcrabs zitten. Je gaat een heel gangenstelsel door, in iedere moet je een aparte prayer gebruiken. Ik ga hier niet neerzetten hoe we lopen, je volgt de rest maar. Wel zal ik hieronder een vid neerzetten met de route. Ook zet ik hier neer welke protect je aan moet doen per kamer.
Na de blokkades ga je Omlaag
Lunagang King Dagannoth guide © schreef:1. Ga omlaag met Protect from Magic AAN. Ren door de kamer met Wallasalki’s
2. Zet Protect from Missiles aan en ga de ladder op
3. Safezone bij Rockcrabs. Je kunt hier even wachten op je groepsleden of energy opladen. Bij Rockcrabs geen prayer aan en gewoon lopen
4. Zet Protect from Melee aan en neem de ladder aan het eind. Ga alsjeblieft niet de eerste ladder op
5. Nu komen de 3 Wallasalki kamers, Protect from Magic dus
6. Protect from Magic
7. Protect from Magic
8. Alweer een Safezone bij Rockcrabs.
9. Protect from Missiles voor Dagannoths
10. Protect from Missiles ook nog even
11. Dagannoths, laat 1 persoon met Protect from Melee voorop lopen en de rest kan zonder prayer aan lopen. Ga de ladder af.
12. Ga direct achter de ladder staan, zodat je veilig bent voor de Rock Lobsters. Dit is een belangrijke safezone, wacht hier op de anderen en laat je energy tot 50%+ komen.
Als iedereen klaar is ren je met Protect Mage de gang door en drink je ondertussen wat potions. In de grote kamer is een trap, ga die af.
Requirements
We gaan als tribird naar de Dagannoth kings. Dit betekent dat je 3 aanvalsstijlen nodig hebt, melee, magic én range. Deze levels heb je daar voor nodig:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Melee: Attack, Strength én Defence allemaal 70+.
Afbeelding Ranged: Level 70+.

Voor de Dagannoth die met melee aanvalt geldt dat je hem met mage moet attacken.
Dat kunnen we op 3 verschillende manieren doen. Je mag zelf kiezen welke je neemt.

Slayer Dart
Afbeelding Magic: Level 50
Afbeelding Slayer: Level 55

-OF-

Claws of Guthix
Afbeelding Quests: Mage Area, oefen daarna 100 keer de spreuk "Claws of Guthix" in de Mage Area, zodat je het daarna buiten de area kan gebruiken.
Afbeelding Magic: Level 60

-OF-

Claws of Guthix + Charge (aangeraden)
Afbeelding Quests: Mage Area, oefen daarna 100 keer de spreuk "Claws of Guthix" én "Charge "in de Mage Area, zodat je het daarna buiten de area kan gebruiken.
Afbeelding Magic: Level 80
Amour & Inventory
Afbeelding
Het handigste is om Guthans mee te nemen. Tussen de kills door zijn er namelijk beesten waarop je kan healen. Hier kom ik later nog wel op terug. Voor DKS is een goede inventory nodig, anders zul je het niet lang volhouden.

Guthans Warspear
Void Knight Mace / Staff of Guthix
Rune Crossbow
10 Super restore potions (4)
6 Saradomin Brews (4)
5 Antipotion (p++)
Runes voor Claws of Guthix/Slayer Dart: Ongeveer 1000 spels is zat.
Teletablet to anywere
De Dagannoth Kings
Plaatje:AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Naam:Dagannoth PrimeDagannoth RexDagannoth Supreme
Combat Level:303303303
Hitpoints Level:255255255
Aggresive:JaJaJa
Immune to poison:NeeNeeNee
Attack Style:MagicMeleeRanged
Max hit:502530
Weakness:RangedMagicMelee
Er zijn dus 3 Dagannoths. Als je de room in gaat doe je eerst protect from mage aan! Eerst vallen we de ranger aan, de Dagannoth Supreme. Hij is zwak tegen melee attacks. Ja, hij is ranged, maar hij hit af en toe een 20-25. De mager daarin tegen hit zonder prayer regelmatig 40+. Daarom protect from Mage. Daarna gaan we de mager killen. Dat is de Dagannoth Prime. Hij hit hoog, dus let goed op je prayer! We vermoorden hem met ranged, daar is hij zwak tegen. Dus pak je rune crossbow of je crystal bow en mol hem. Daarna gaan we naar de Dagannoth Rex, een van de bekendste. Deze meleër is zwak tegen magic, dus daarmee gaan we hem doden. Dus pak je slayer staff of een Void knight mace/Staff of Guthix. Als je claws of Guthix doet klik je eerst op de spell "Charge" (level 80 mage nodig), daarna use je één spell Claws of Guthix op de Rex, daarna zal hij blijven autocasten tot hij dood is. Mensen met slayer dart hebben geen Charge nodig, maar dragen gewoon hun staf en vallen aan. Als we de rex gehad hebben gaan we weer naar de ladder, met protect from range. Als de Supreme weer spawnt begint alles weer opnieuw. Dus:

Dagannoth Supreme: Attacken met melee, protect from Range
Dagannoth Prime: Attacken met range, protect from Mage
Dagannoth Rex: Attacken met magic, eventueel protect from Melee

Als de Prime gespawnd is doe je protect from mage! Hij heeft erg sterke aanvallen! En waarom moet je guthans meenemen? Rond de room zitten in het water beestjes waarop je kan healen met guthan tussen de kills door. Dat scheelt echt een hele hoop hp! Je zult veel langer kunnen blijven. Dus neem guthan mee, als je het kan kopen.
Drops
Voor deze keer, een heel mooi tabelletje :D. Want één bepaalde king dropt niet alles. Ze hebben allemaal hun eigen drop. Behalve Dragon hatchet, die droppen ze allemaal. Als er een kruisje staat betekent het dat hij het dropt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Berserker Ring: 4.1mAfbeelding
Afbeelding Archers' Ring: 952.0kAfbeelding
Afbeelding Seers' Ring: 441.0kAfbeelding
Afbeelding Warrior Ring: 466.2kAfbeelding
Afbeelding Dragon Hatchet: 2.0mAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Mud Battlestaff: 301.6kAfbeelding
Afbeelding Seercull: 115.8kAfbeelding
Laatst gewijzigd door Scyfer op zaterdag 17 april 2010, 21:51, 14 keer totaal gewijzigd.
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Nik
Berichten: 1183
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 9:38
Oude naam: X Cb Fire X

Re: Dagganoth Kings guide (DKS) -WIP-

Bericht door Nik »

Trybird guide :P ? Dan is 70 def toch echt te min :-k
Afbeelding
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Dagganoth Kings guide (DKS) -WIP-

Bericht door Roy Boy106 »

-WIP- betekend toch als hij niet af is?
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Dagganoth Kings guide (DKS) -WIP-

Bericht door Scyfer »

Roy_boy106 schreef:-WIP- betekend toch als hij niet af is?
Work in Progess
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Advoh
Berichten: 735
Lid geworden op: woensdag 24 juni 2009, 12:08
RS: Mr Pechvogel (OSRS)
Clan: Peterr
Oude naam: Adv0h

Re: Dagganoth Kings guide (DKS) -WIP-

Bericht door Advoh »

ziet er mooi uit hoor. nu weet ik hoe ik dk's kan gaan :P
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Dagganoth Kings guide (DKS) -WIP-

Bericht door Yves W »

aadvoh schreef:ziet er mooi uit hoor. nu weet ik hoe ik dk's kan gaan :P
Dit is een mass guide, geen solo of duo guide :P
Afbeelding
Robbom
Berichten: 6396
Lid geworden op: zondag 30 maart 2008, 11:08
RS: Robbom (p2p)
Clan: Dutch Phoenix
Oude naam: Robbom
Contacteer:

Re: Dagganoth Kings guide (DKS) -WIP-

Bericht door Robbom »

Waar is de tactiek? Of ren je gewoon als een aapje door de hele kamer heen en knal je af en toe een King neer?
Dat iedereen als hybrid moet gaan vind ik een beetje raar. Waarom niet gewoon magers + hybriders? Iedereen coinshare aan en je rent gewoon naar je drop toe.


Tactiek voor hybriders;

Je gaat de kamer in met je melee wapen en protect from magic. Daar piled iedereen Dagganoth Supreme, de ranger die zwak is voor melee. Daarna doet iedereen zijn rune c'bow/crystal bow/.. aan en ownt Dagganoth Prime, de mager (Die wel tot 50 kan hitten) die zwak is tot ranged. Supreme hit iedereen in de kamer met af en toe een 20, maar met prime ben je zo dood, hij kan je 2hitten.
Als laatste heb je nog Dagganoth Rex, de melee'er die zwak is voor magic. Er zijn een aantal safespots, maar hij zal waarschijnlijk heel snel dood zijn dus die heb je niet echt nodig. Protect melee wel aangeraden, ook Rex hit af en toe een 20.
Nu zijn alledrie de kings dood, grote kans dat Supreme alweer spawnt na Rex of max 10 seconden na Rex. Je rent terug naar de ladder met protect range en melee'd hem weer. Daarna weer Prime en zo gaat dat de hele tijd :P

(En ja ik weet dat er een andere tactiek is voor duo trybrid, maar dit is een mass.)
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door Scyfer »

Lieve lieve lieve lieve lieve Robbom

Een of andere noob (1x raden) heeft -WIP- uit men titel gehaald, ik was er dus nog mee bezig #-o
Ben nogal druk irl, kom er niet echt aan toe. Nu wel, weekend! Nou nu weer even ontopic :o

Ik zal de tacktiek zo schrijven, we gaan gewoon tribird of als mensen willen alleen hybird/mage
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door jan951 »

De armour die jij suggesteerd is nogal duur.
Kan en mag je ook met goedkopere armour komen?
Dan bedoel ik black dragonhide, barrow gloves, rune crossbow (diamond bolts), flames of zamorak en dragon scimitar/dragon dagger.
En dan als inv. 6 prayer pots, 1 ranging pot, 1 super str, 1 super att, 1 sumoning pot en voor de rest pineapple pizza's.

vergeten te zeggen: ik heb ook een spirit terrorbird. Daar kan ik ook nog wat dingetjes in plaatsen.

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door Scyfer »

jan951 schreef:De armour die jij suggesteerd is nogal duur.
Kan en mag je ook met goedkopere armour komen?
Dan bedoel ik black dragonhide, barrow gloves, rune crossbow (diamond bolts), flames of zamorak en dragon scimitar/dragon dagger.
En dan als inv. 6 prayer pots, 1 ranging pot, 1 super str, 1 super att, 1 sumoning pot en voor de rest pineapple pizza's.

vergeten te zeggen: ik heb ook een spirit terrorbird. Daar kan ik ook nog wat dingetjes in plaatsen.
Van mij mag het... Maar ik zweer je, je kan zo op zijn max. 1 uurtje blijven..
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Gebruikersavatar
Spacey
Berichten: 6862
Lid geworden op: zondag 1 april 2007, 10:14

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door Spacey »

Moet ik persee met guthan komen of mag ik ook als hybrid komen? heb maar 8m te besteden aan armour en inventory 8-[
'' Proud to be a Feyenoord Supporter ''
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door Scyfer »

Spacey schreef:Moet ik persee met guthan komen of mag ik ook als hybrid komen? heb maar 8m te besteden aan armour en inventory 8-[
Hybird mag ook, maar guthans is echt aangeraden! Het hoeft natuurlijk niet.. Maar je kan er echt veel langer mee blijven
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Gebruikersavatar
Spacey
Berichten: 6862
Lid geworden op: zondag 1 april 2007, 10:14

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door Spacey »

trouwens een goeie guide scyfer! moet ik een terrorbird meenemen voor extra ruimte? of nie
'' Proud to be a Feyenoord Supporter ''
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door Scyfer »

Summ > all ;)
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Robbom
Berichten: 6396
Lid geworden op: zondag 30 maart 2008, 11:08
RS: Robbom (p2p)
Clan: Dutch Phoenix
Oude naam: Robbom
Contacteer:

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door Robbom »

Ik wist al dat hij nog WIP was, het was maar een idee.
En guthan hoeft helemaal niet, gewoon full barrow (Niet perse guthan) en fruitbat/bunyip/unicorn/titan.
Verder sta je met like 30-40 mensen inroom dus de kans is klein dat een spinolyp jou aanvalt en daarbij iets hit.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ghosty872
Berichten: 4345
Lid geworden op: zondag 9 december 2007, 14:54

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door ghosty872 »

mooie guide :D
ik vanavond eerste keer dk's dus heb deze guide echt nodig :D
Afbeelding
Getrouwd met cody 22:51:50-30-9-10
xnewbornxX is zo koooollll! Bedankt voor alles maar weer :D
Summ3r Sun
Berichten: 35
Lid geworden op: dinsdag 26 mei 2009, 19:48
Clan: teak ftw!
Oude naam: I like D0nuts

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door Summ3r Sun »

welk armour is goed voor te rangen behalve guthan?
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door Scyfer »

I like D0nuts schreef:welk armour is goed voor te rangen behalve guthan?
Karil/Black d'hide
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
dasheelleuk
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 6 april 2008, 15:13
Clan: geen

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door dasheelleuk »

omdat we met 30-40 man staan kan je dan ook alleen melee gebruiken??
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: Dagannoth Kings guide

Bericht door jan951 »

dasheelleuk schreef:omdat we met 30-40 man staan kan je dan ook alleen melee gebruiken??
Ik denk het wel. Alleen zal je niet zo veel hitten op de andere 2.

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
Gesloten