Woodcutting Guide!

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Knarkje
Berichten: 71
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:06

Woodcutting Guide!

Bericht door Knarkje »

Woodcutting guide!
Afbeelding
Mijn eerste guide
[/i][/b]
Afbeelding
Inleiding
Hallo allemaal en hartelijk welkom bij de eerste guide die ik ooit gemaakt heb. In deze guide ga ik jullie wat vertellen over Woodcutting, onder andere over hoe je het naar 99 het beste kunt trainen naar mijn mening, maar natuurlijk ook over hoe je er profit uit kunt halen enzovoort. Ikzelf heet Knarkje op Runescape, ik speel nu ongeveer 7 maanden Runescape en mijn Woodcutting level is 93, dus, al zeg ik het zelf, ik heb al wel wat verstand van Woodcutting :P.
Nou ja, wat heb ik nog meer te zeggen? Enjoy!
Oja, hou er rekening mee dat ik niet echt álle bomen erin heb gezet, zoals de Hollow Tree en de Eucalyptus Tree en nog een paar heb ik overgeslagen, gezien bijna niemand die hakt. Ik zat zelfs al aan de Teak en Mahogany te twijfelen. ;)

Inhoudsopgave
- Soorten trees, logs, XP
- Manieren om 99 te halen
- Wat kun je halen als je 99 bent?

-Soorten trees, logs, XP
We beginnen natuurlijk bij het begin. Op level 1 Woodcutting zijn er twee soorten bomen die je kunt hakken, ze heten "Tree" en "Achey Tree". Maar Achey Tree is member-only en is aardig lastig om te vinden, dus we gaan er vanuit dat je normale Trees hakt.
Hier wat plaatjes en extra informatie over deze bomen:

Afbeelding
Naam: Tree
Experience: 25
Soort logs: Logs
Grand Exchange waarde:35 coins

Afbeelding
Naam: Achey Tree
Experience: 25
Soort logs: Achey tree logs
Grand Exchange waarde: 199 coins

Goed, we gaan met Trees/Achey Trees door totdat we level 15 woodcutting zijn. Want dan kunnen we overstappen op Oak Trees! Uiteraard hier een plaatje met de nodige informatie.

Afbeelding
Naam: Oak
Experience: 37.5
Soort logs: Oak logs
Grand Exchange waarde: 43 coins

We gaan met de Oaks door totdat we aankomen bij level 30 Woodcutting. Dan komt er een nieuwe boom beschikbaar, genaamd Willow. De Willow wordt erg veel gebruikt voor goede XP, en daarom wordt er extreem veel van gehakt. Dat is ook de reden dat een willow log nauwelijks meer iets waard is.

Afbeelding
Naam: Willow
Experience: 67.5
Soort logs: Willow logs
Grand Exchange waarde:8 coins

Al snel komt er na de willow een nieuwe boom beschikbaar. Die heet teak. Dit is de tweede boom van het rijtje tot nu toe die member-only is. Een woodcutting level van 35 is nodig om deze boom te kunnen hakken. De boom is zeer zeldzaam en er zijn er slechts enkele van in heel Runescape!

Afbeelding
Naam: Teak
Experience: 85
Soort logs: Teak logs
Grand Exchange waarde: 154 coins

Op level 45 Woodcutting komt er alweer een nieuwe boom beschikbaar! Deze boom heet Maple en is de derde member-only boom van het rijtje. De boom is maar op enkele plaatsen te vinden, maar er zijn er vele van te vinden ten noorden van Seers' Village, op de weg naar Relekka.

Afbeelding
Naam: Maple tree
Experience: 100
Soort logs: Maple logs
Grand Exchange waarde: 29 coins

Al snel na level 45 komt er wéér een nieuwe boom beschikbaar, deze keer de Mahogany. Een Woodcutting level van 50 is vereist om deze boom te hakken. Hij is - net zoals de teak - zeer zeldzaam.

Afbeelding
Naam: Mahogany
Experience: 125
Soort logs: Mahogany logs
Grand Exchange waarde: 310

Op level 60 Woodcutting komt er een extreem populaire tree beschikbaar: de Yew Tree! Deze boom is erg populair omdat de yew logs die je eruit kunt hakken erg veel waard zijn, en bovendien zijn er zeer weinig van, wat er voor zorgt dat er bijna altijd veel mensen zijn in iedere wereld die yews hakken.

Afbeelding
Naam: Yew
Experience: 175
Soort logs: Yew logs
Grand Exchange waarde: 467 coins

Op level 68 komt er een nieuwe boom beschikbaar, of beter gezegd, een struik genaamd Ivy. Deze boom is slechts enkele maanden in Runescape nu, en je kunt er geen profijt uit halen. De boom is echter wel goed voor als je veel Woodcutting XP wil, en als Woodcutting je niet gaat om de winst.

Afbeelding
Naam: Ivy
Experience: 332.5
Soort logs: Geen!
Grand Exchange waarde: N.v.t.

En dan op level 75 komen één van de meest populaire trees tot je beschikking. Ze heten Magic Trees en ze zijn extreem zeldzaam, nog zeldzamer dan Teak en Mahogany Trees! Echter, ten zuiden van Seers' Village zijn er op 2 plekken in totaal maarliefst 7 magic trees te vinden. Als je er heengaat kun je er gerust vanuit gaan dat er altijd wel iemand ze hakt omdat ze erg veel waard zijn.

Afbeelding
(Dit plaatje is een lag, want de Magic tree hoort normaal glittertjes te hebben)

Naam: Magic Tree
Experience: 250
Soort logs: Magic Logs
Grand Exchange waarde: 1370 coins

Soorten hatchets

Dit wil ik even kort houden, maar het is minstens net zo belangrijk! Je hebt sowieso een hatchet (vertaal: bijl) nodig om te kunnen Woodcutten. Er zijn veel soorten hatchets. Op level 1 begin je met een bronze of iron hatchet. Op level 5 kun je een steel hatchet dragen, op level 10 een black hatchet, op level 20 een mithril hatchet, op level 30 een adamant hatchet, op level 40 een rune hatchet en sacred clay hatchet (member-only) en op level 60 een dragon hatchet (member-only). Hou er rekening mee dat de hogere level hatchets duurder zijn maar ook van betere kwaliteit. Als je met een bronze hatchet op een yew zou gaan hakken, zou je erg weinig logs krijgen. Het is dus - sowieso - voor de bomen die langzaam gaan, zoals yews en magics, aangeraden om een rune óf dragon hatchet te gebruiken gezien hun haksnelheid.

Hoe train ik mijn Woodcutting naar 99?
Als je Woodcutting naar 99 wilt trainen, is er één belangrijke vraag die je jezelf moet stellen. (alleen als je member bent). Ga je voor profijt of ga je voor zo snel mogelijk de 99? Als het eerste het geval is raad ik je aan yews te hakken, of magics, maar dan duurt het eeuwen voordat je 99 hebt. Als het laatste het geval is, raad ik je aan vanaf level 68 Ivy's te hakken. Daar haal je ook een beetje profijt uit omdat ze birds Nesten kunnen droppen. ;)

Dan komt het er zo uit te zien:
1-15: Gewone Tree's
15-30: Oak Trees
30-60: Willow Trees
Profijt-99ers: Yew Trees 60-99 -- of -- Magic Trees: 75-99
Zo snel mogelijk naar 99-ers: 60-68: Willow Trees 68-99 Ivy's


Ik ben Woodcutting level 99! En nu?
Gefeliciteerd! Nu heb je het vereiste level om de Woodcutting Cape te kunnen dragen. Daarmee kun je aantonen dat je een echte Woodcuttingmaster bent! Hieronder een paar plaatjes:
Afbeelding


Afbeelding
Dit is de speciale Emote die bij de Woodcutting Cape hoort. Erg leuk al zeg ik het zelf!

Dit was mijn guide! Ik zou het leuk vinden als je 'm wilt raten, en reacties en opmerkingen vind ik ook erg fijn gezien het mijn eerste guide is! :)
Greets, Mark (Knarkje :P)
Woodcutter.

~ Achieved 99 Woodcutting on 3-1-2010 ~
~ Achieved 99 Defence on 5-9-2010 ~
~ Achieved 99 Constitution on 25-11-2011 ~

Afbeelding
magie181
Berichten: 19
Lid geworden op: zondag 28 juni 2009, 17:27

Re: Woodcutting Guide!

Bericht door magie181 »

nice guide =D> 9/10
Afbeelding
dieterlord1
Berichten: 1393
Lid geworden op: dinsdag 11 november 2008, 14:21

Re: Woodcutting Guide!

Bericht door dieterlord1 »

onderwerp 3/5
stijl 4/5
lay-out 4/5
inhoud 5/5

------------------

3+4+4+5 = 16 / 20 = 8/10


8/10 mooie guide , ! :p
In- of uitklappen • Going for 99 fishing
Afbeelding
Afbeelding
Goude Coint
Berichten: 7
Lid geworden op: woensdag 4 november 2009, 17:01

Re: Woodcutting Guide!

Bericht door Goude Coint »

Ik heb een tip voor je. Die bomen plaatjes achtergronden zijn wit. Maak een screenshot van Lunagang en neem die kleur als achtergrond zo zit er geen verschil in de achtergrond van lunagang en de bomen dat loopt mooier in elkaar over.
Guide Database. In deze Guide Database vind je de mooiste en beste Guide's over Runescape. Ook jou Guide kan erbij. Klik op de link voor meer informatie.

Canifis. Guide.
Geld maken met Summoning. Guide.
Revenants. Guide.
Castle Wars. Guide.
Falador. Guide.
Mijn bankruimte.
npbruna
Berichten: 252
Lid geworden op: zaterdag 17 januari 2009, 11:56

Re: Woodcutting Guide!

Bericht door npbruna »

zeer goede guide 6,9/7,5
maar er zijn al zoveel 99 wc guides dat deze eigenlijk overbodig is.
Yannis
Berichten: 1811
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 7:47
RS: Iron Dragon (p2p)
Clan: Ameno

Re: Woodcutting Guide!

Bericht door Yannis »

Zeer mooi, dit had ik net nodig :D
dankzij jouw guide heb ik terug zin in woodcutting :bier:


onderwerp 5/5
stijl 5/5
lay-out 6/5 ( ja, geen typfout )
inhoud 5/5

5 + 5 + 6 + 5 = 21 / 2 = 10.5/10 Gefeliciteerd!

( Punten Gegeven en gebaseerd opdat het Zijn allereerste guide is :D )

Ik Verwacht nog hele mooie guides van jouw, Een Wonderbaarlijke Guide Schrijver. =D> =D> =D>
Afbeelding
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Woodcutting Guide!

Bericht door Roy Boy106 »

Misschien kan je ook doen van 85-99 teak tree's?
Bij karamja, kan je veel winst mee maken :)
Knarkje
Berichten: 71
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:06

Re: Woodcutting Guide!

Bericht door Knarkje »

Dank jullie wel voor jullie leuke reacties! :)

@Hierboven: Ja wel, maar op Karamja is toch geen bank? :P Dus hoe wil je dan banken om er geld uit te halen? ;)

@Goude Coint: Ik zie de achtergronden mooi zwart.. :O net zoals lunagang, raar!

@yannis: Dank je!! :bier:
Woodcutter.

~ Achieved 99 Woodcutting on 3-1-2010 ~
~ Achieved 99 Defence on 5-9-2010 ~
~ Achieved 99 Constitution on 25-11-2011 ~

Afbeelding
Efeflow
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 2 juli 2009, 23:58

Re: Woodcutting Guide!

Bericht door Efeflow »

Mooie guide maar er zijn er erg veel van..
9/10 =)
Afbeelding
rappy26
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 22 november 2009, 10:01

Re: Woodcutting Guide!

Bericht door rappy26 »

Hallo,,

Ik vind het een geweldige guide ! 10/10... =D>
Maar mijn vraag is:
Is de skillcape voor members?
Zijn alle skillcapes voor members?
En als non member.. hoe kan je ze dan toch aan? :tssk:

Alvast bedankt voor het antwoord :D
Jochem
Berichten: 1766
Lid geworden op: zaterdag 15 december 2007, 10:12
RS: MIP Jochem (p2p)
Clan: Ape Colony

Re: Woodcutting Guide!

Bericht door Jochem »

rappy26 schreef:Hallo,,

Ik vind het een geweldige guide ! 10/10... =D>
Maar mijn vraag is:
Is de skillcape voor members?
Zijn alle skillcapes voor members?
En als non member.. hoe kan je ze dan toch aan? :tssk:

Alvast bedankt voor het antwoord :D

Alle skillcapes zijn voor members, je kan ze aan doen in een member world doen en dan heb je ze in een non-member world nog aan, tenzij je ze uit doet in een non-member world kan je ze niet aan doen. (ze kosten 99k)
Afbeelding
Plaats reactie