Editie 05 - December 2009

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Editie 05 - December 2009

Bericht door Redactie »

Lunagraaf - Eind december 2009

Maandelijkse actualiteiten vers van de pers

Afbeelding
Hier is de Kersteditie dan. De krant staat dus vooral in het teken van Kerst. Omdat de feestdagen eraan komen en we het deze maand al druk genoeg gehad hebben met de krant, zal er in januari geen krant zijn. In februari zijn we er weer. Tot dan en een heel erg mooi 2010 toegewenst!

De vijfde editie - December 2009
__________
  • Interview met Nikki over Temple at Senntisten
  • Kerstpuzzel
  • Pinguïnverhaal uit het verre noorden - Deel 3
  • Opmerkelijke inzendingen
  • A RuneScape Christmas Carol
  • Boss-evenement drops van december
  • A Christmas Warble
Interview met Nikki over Temple at Senntisten
__________

Deze maand hebben we een spannende quest voorgeschoteld gekregen van Jagex. Wat is er nu leuker om een professioneel quester te interviewen over deze quest? We hebben natuurlijk de grootste questfanaat gepakt en we zijn terechtgekomen bij Nikki.

Vertel eens wat je eerste indruk was van de quest
Plaatje Toen ik inlogde op een koude, regenachtige herfstdag, zag ik tot mijn grote schrik dat er alweer een nieuwe quest was. Ik had net een paar dagen mijn questcape terug en nu moest ik alweer met mijn spuuglelijke fletching cape rondlopen, die niet eens een gouden randje heeft waardoor ik helemaal voor gek liep. Er zat dus niks anders op dan de nieuwe quest maar meteen te gaan doen. Toen ik keek waar ik de quest moest starten, dacht ik meteen "He potjandorie, weer een saaie desert quest". Daarna moest ik ook nog eens naar de Digsite teleporteren, waardoor het alleen nog maar saaier leek te worden. Gelukkig bleek dit niet het geval aangezien er toch een goed verhaal in de quest bleek te zitten.

Wat vond je dan goed aan het verhaal?
Het verhaal was tenminste niet een nutteloze opdracht zoals bijvoorbeeld in Cook's Assistant (die mafketel kan echt zelf wel zelf een ei zoeken). Het was goed verder gebaseerd op de vorige paar desertquests en zeker het potje Barrows vond ik een origineel idee om in een quest te stoppen. Wat ook leuk was, was dat de Assassin verwerkt was in de quest. Hij had overigens een koele muts op, maar dat terzijde.

Hoe ging je potje Barrows dan?
Het potje Barrows ging eerlijk gezegd vreselijk slecht, aangezien ik eerst mijn spade vergat. Toen ik mijn spade terug ging halen en weer naar Barrows ging, kwam ik erachter dat ik mijn spade alsnog niet van de bank had gepakt. Toen ik eindelijk aan Barrows bezig was, ontdekte ik ook nog eens dat ik helemaal geen prayer potions mee had genomen en alsof het nog niet erg genoeg was, zat Dharok ook nog eens in de tunnel. Naja oepsie, kan gebeuren.

Hoe ging je andere opdracht?
De andere opdracht ging al iets beter, al werd ik op de weg ernaartoe toch behoorlijk lastig gevallen door die revenants. Ook was ik vergeten om mijn anti-dragon shield aan te doen, dus moest een willekeurige persoon die ze aan het neerslaan was, mij er eventjes doorheen loodsen zonder al teveel pijn te lijden. Verder ging het wel makkelijk, al waren die waterfiends erg irritant.

Wat vind je van de reward?
De reward was denk ik wel goed, ik gebruik zelf bijna nooit prayer want skillers ftw hè. Die xp lamp kwam overigens ook goed van pas want ik heb een gruwelijke hekel aan slayer, dus hoefde ik dat ook weer minder te trainen.

Wil je verder nog iets over de quest kwijt?
Wat ik verder nog kwijt wil is dat ik iedereen wil bedanken die het mede mogelijk gemaakt heeft om weer van mijn lelijke fletching cape af te komen en dat ik waterfiends niet lief vind.
Afbeelding Afbeelding
Kerstpuzzel
__________

Je hebt misschien in de vorige krant gelezen dat Sinterklaas alle (chocolade)letters heeft weggesnoept. In deze editie van de puzzel gaan we de letters opsporen! Maar daar heb je misschien wel wat hulp bij nodig. Hier komen de hints waar je moet kijken om de puzzel tot een geheel succes te brengen. Je hoeft ditmaal niet de inzendingen op te sturen. We hebben ook liever niet dat je de letters en/of de oplossing voorzegt.

De hints staan in de goede volgorde, maar we hebben er expres geen spaties in gedaan. Het zijn er 33. Het cijfer tussen de haakjes betekent de hoeveelste letter dat het is. Spaties tellen niet mee als letter! De letters kun je bijvoorbeeld ergens opschrijven of in word plaatsen.
 Letters 1 t/m 10
1. De titel van een non-member quest waar je een drankje moet maken. (2)
2. De auteur van de regels van het forum waarin je je bevindingen kunt delen over muziek, youtube en je pc. (9)
3. Titel van de quest waarmee je kunt teleporten naar Yanille. (8)
4. Naam van dit forum. (10)
5. Vrouwelijke evenementenorganisator van een officieel evenement. (1)
6. Naam van het spel waar de Lunagang over gaat. (5)
7. De grote baas van de Lunagang. (2)
8. De naam van de anderskleurige smiley in je smiley-lijst. (7)
9. Naam voor items die je nergens kwijt kunt. (1)
10. Stad van de Rogues' Den. (2)
 Letters 11 t/m 20
11. Hierbij kun je je farming spullen kwijt. (1)
12. Deze rune kun je dubbel craften op level 82. (6)
13. De verzamelnaam voor de taken met een groene ster. (4)
14. De naam van de krant van de Lunagang. (2)
15. Hier kun je monkfishes vangen. (1)
16. Naam van een skill waarbij je op dieren jaagt. (6)
17. Naam van de quest van de Magic Secateurs. (9)
18. De goedkoopste, maar sterkste barrows armour. (1)
19. Met dit gereedschap maak je vuur. (1)
20. Deze monsters kun je bespioneren of deze monsters spioneren jou. (6)
 Letters 21 t/m 30
21. De auteur van het topic in Grafisch met guides voor pixelen, photoshop en nog veel meer. (6)
22. Naam van het forum waar je een evenement kunt organiseren. (5)
23. Deze dingen kun je maken op 79 Crafting. (1)
24. De naam van de quest die begin december uitkwam. (20)
25. De eerste Grandmaster quest. (5)
26. Hier kun je praten over je bevindingen in PvP. (8)
27. Deze meneer verzorgt alle topics voor de updates. (3)
28. Hier kun je Hellhounds, Black Dragons, Black Knights en nog veel meer monsters vinden. (9)
29. Hiermee bereken je op Lunagang hoeveel je nodig hebt voor het volgende level. (7)
30. Hiermee kun je je profiel veranderen, privéberichten sturen en andere dingen met je account doen. (1)
 Letters 31 t/m 33
31. Naam van de plaatjes die een bepaalde gezichtsuitdrukking tonen. (6)
32. Naam van de clanchat van het Lunagang Tipforum. (3)
33. Het leesteken dat je krijgt als je shift en het cijfer, waardoor een priemgetal altijd deelbaar door is, indrukt. Het is geen variabel getal!
Gefeliciteerd! Nu je alle letters hebt, kun je beginnen met puzzelen. Waar moeten de spaties? Als je het goed hebt gedaan, heb je nu een goedlopende zin. Heb je dat niet? Dan moet je toch even checken of je alles goed hebt gedaan. In februari is er weer een puzzel. Tot de volgende keer!
Afbeelding Afbeelding
Een pinguïnverhaal uit het verre noorden - Deel 3
__________

RELLEKKA - Het is alweer een tijdje geleden dat we iets van deze waanzinnige beesten gehoord hebben, maar ze zijn terug! De pinguïns die eerder gespot zijn in de Ancient Caverns, in Varrock en Lumbridge en bij het gevaarlijkste monster van Gielinor: de Corporeal Beast. Wat spoken ze uit? Zijn ze een oorlog van plan? Het lijkt erop dat het nu bekend is wat ze van plan zijn.

Vorige maand werden er pinguïns dood aangetroffen in de Ancient Caverns. We dachten aan dragon armour: maar tot grote verbazing ging het ze om iets heel anders. Namelijk de draken die er rondlopen: de mithril dragons. Deze draak is de krachtigste soort van de draak, op de King Black Dragon na. Een aantal pinguïns zijn schijnbaar gestorven omdat ze geen anti dragonshield droegen. Wat wil je met dat drakenvuur van ze. Toch hebben ze één mithril dragon kunnen meenemen, met die draak is er iets ongelooflijks gebeurd: ze hebben hem ingevroren.. Zo te zien gingen ze op de mithril dragons af omdat de Corporeal Beast groter en sterker was dan ze verwacht hadden, te groot en te sterk. Missie mislukt, bij Corp dan.
Afbeelding
De militaire dienst heeft de mithril dragon met behulp van handgranaten laten ontploffen. De stukken mithril zijn opgeruimd. Opgeruimd staat netjes! Kijk dus niet gek op als je een kuil van een aantal meters diep midden in de Land of Snow tegenkomt.

Een poosje geleden had een inwoonster uit Rellekka een rare fles uit het water gevist. Niet een fles met een papier erin, nee, een fles met stukken yeti! De inwoonster vertrouwt het niet en brengt de fles met yeti naar de rechtbank van Seers' Village. De rechtbank doet er niets mee: vast weer een grap van die domme Fremmeniks!

Een week later kwam er een brief binnen bij de rechtbank van Seers' Village. Het zou om een brief van een Fremmenik gaan. Er zouden twee mensen gevonden zijn in het verre noorden. Ze waren ingevroren, net als de draak. De bewoner van Rellekka heeft de bankieren ontdooid met een vuurtje en daarna verder opgewarmd.
Afbeelding
Beiden gaan ze niet meer aan de slag in Lumbridge en Varrock, ze zijn hun baantje helemaal zat. Ze gaan nu schoenen poetsen in Camelot voor wat extra geld. De Fremmenik heeft een beloning gekregen van 100gp.

Het exacte verhaal

De bankiers konden niet ontsnappen door de sterke Kyatts die bij hen in de buurt liepen. Daarom hadden ze een vreemd gat betreden tot ze een horde yeti's zagen. Ze twijfelden geen moment en vielen één van de yeti's aan. Ze namen de dode yeti mee naar boven en kerfden een tekst erin: HELP. Ze stopten de stukken yeti in een fles die in het water dreef en gooiden het terug in het water. De fles spoelde aan in Rellekka en de vindster bracht de fles naar de rechtbank van Seers' Village. Helaas maakte de rechtbank van Seers' Village de fles niet open omdat de yeti bedorven was.. Na twee dagen waren de bankiers al helemaal ingevroren. Twee maanden werd er niets van ze vernomen, tot vandaag. De bankiers zijn weer terecht.
Afbeelding
Vorige week was het dan eindelijk zo ver: het pinguïnleger werd ontdekt in Ardougne! Chuck de ijsbeer zag een aantal opmerkelijke pinguïns langs het pinguïnhok lopen. Eerst dacht hij dat ze uit hun hok ontsnapt waren, maar nee, de oorspronkelijke pinguïns waren nog gewoon aanwezig! Chuck nam contact op met Jim de ijsbeer op de Iceberg met behulp van zijn pengOphone (telefoonmerk uit het verre noorden). Jim zei dat er een poosje geleden een aantal pinguïns via een ondergrondse gang naar een bepaalde plek in Gielinor geslopen zouden zijn, dat had hij gehoord van wat andere avonturiers. Naar welke plek de gang zou leiden, was niet bekend. De gang die in Rellekka begint, hadden ze zelf gegraven, volgens Jim. Later die middag werd er door een oppasser van de dierentuin een gat ontdekt bij het hok van de apen. Via deze gang zijn de pinguïns dus in Ardougne terecht gekomen. Alle loslopende pinguïns zijn in het hok van de oorspronkelijke pinguïns gestopt en krijgen zo snel mogelijk een spuitje.
Afbeelding
En zo loopt het hele pinguïngebeuren toch nog goed af. De bankiers zijn teruggevonden, het Ancient Cavern-mysterie is opgelost, de oorlogplannen van de pinguïns zijn gedwarsboomd: Kerst kan weer veilig gevierd worden in Gielinor! Een heel fijne kerst toegewenst en een gelukkig 2010!
Afbeelding
Opmerkelijke inzendingen
__________
 Inzending 1
Beschrijving van probleem: Ik ga proberen te helpen
of ik iemand zie die iets verkeerd doet
 Inzending 2
Naam van de quest: Merlins crystal

Beschrijving van probleem: he cool!ik heb er een boek over (over arthur)
 Inzending 3
FACK JOUW MOGOOL GEEF ME LEVEN TERUG OP RUNESCAPE DOOR DIE MONSTER BEN IK DOOD GEGAAN ENVERLIES HOLY SHIT 79M! OMG!
 Inzending 4
Beschrijving van probleem: hoi ik heb een piemel
 Inzending 5
Bericht:
denken jullie wel goed na in die kop van je we moeten om member te zijn voor een maand 7.50 betalen ik wil member worden maar kan dat ook voor 2 euro ????
A RuneScape Christmas Carol
__________

Dit verhaal is gebaseerd op een echt verhaal, namelijk A Christmas Carol van Charles Dickens. Dit verhaal is al veel keren in een nieuw jasje gestoken en weer opnieuw verteld. Heel toevallig kwam RuneScape met het Christmas Event van dit jaar ook op het idee hetzelfde verhaal als achtergrond te gebruiken. Dit verhaal is echter geschreven voordat die update kwam, dus het idee van dit verhaal kwam niet daar vandaan.

Er was eens een speler op het spel Runescape genaamd Scrooge. Hij was erg rijk, en hij had alle skills al 99 gehaald. Hij was nu bezig met alles 200M xp halen. Behalve erg rijk was hij ook erg gierig. Dit is het verhaal over Scrooge.

Het verhaal begint op de ochtend van 24 december. Scrooge liep door de straten van Varrock. Hij had net zijn spullen bekeken op de Grand Exchange, hij was tenslotte vaak aan het merchanten. "Free stuff pl0x", hoorde hij opeens achter zich. "Ga weg noob!", riep Scrooge uit. De andere speler bleef hem maar achtervolgen. Uit ergenis teleporteerde Scrooge maar naar Falador, hij moest toch nog even kijken hoe het met zijn persoonlijke werknemer, Bob, ging. Bob was nog niet zo'n goede speler als Scrooge, maar hij deed heel erg zijn best om Scrooge zoveel mogelijk te helpen. Hij was ook erg arm, daarom verdiende hij zijn geld door iron ores te hakken voor Scrooge. Bob wist echter niet dat hij ontzettend afgezet werd, omdat Scrooge zijn ores voor de laagste prijs van hem over kocht. Scrooge wist dit natuurlijk heel goed, en zag een mooie manier om winst te maken.

Scrooge liep de Dwarven Mine in en zag Bob al in de verte. "Heb je al 10.000 iron ores voor me gehakt, Bob?" "Nou, nog niet", zei Bob, "maar ik had een vraagje. Zou ik misschien vanavond en morgen even wat minder mogen RuneScapen? Ik hak nu zo'n 20 uur per dag iron ores, maar het is vanavond kerstavond, en morgen Kerstmis, en dan zou ik graag in real life bij mijn familie willen zijn." Scrooge keek Bob vreemd aan. "Kerstmis? Waarom kun je dan niet RuneScapen? Nou vooruit, als je op kerstavond door hakt, en dan ook nog op die ochtend van Kerstmis, dan mag je de rest van de dag vrij." "Ty Scrooge!", zei Bob. "Je bent weer veel te aardig voor me".
Afbeelding
"Hee, Scrooge, ben jij dat?" Scrooge keek om. Zo te zien was het Fred, zijn real life neef, die ook RuneScape speelde, al speelde hij natuurlijk lang niet zoveel als hemzelf. "Ja, zo te zien ben jij het! Kom jij morgen ook langs bij ons om Kerstmis te vieren? We gaan heel lekker eten en spelletjes doen." "Ik vier geen Kerstmis", zei Scrooge. "Commercieel rotfeest!"

Scrooge had genoeg van die twee en ging maar eens naar Godwars Dungeon om te monsterhunten. Dat deed hij met behulp van een forumteam of solo, want veel vrienden had hij niet. Zo'n 10 uur later was hij weer 8M rijker en hij was tevreden. Hij teleporteerde naar zijn huis om zijn Prayer en Summoning te herladen. Opeens hoorde hij iets achter zich. "Scrooge, herken je me niet?" Scrooge keek om. "Marley, mijn oude merchantmaatje! Jij bent lang niet online geweest zeg!" "Dat komt, Scrooge, omdat ik dood ben. Ik gaf in mijn leven zoveel om RuneScape dat ik mijn huis en later mijn kamer niet meer uitkwam. Ik vergat te eten en te drinken. Tenslotte ben ik veroordeeld tot eeuwig rondzwerven op RuneScape, vanwege mijn gebrek aan naastenliefde. Je weet dat ik net als jou was, ook altijd noobs wegjagen en mensen scammen". Scrooge schrok. "Maar, maar, ik ben niet zo slecht! En je kan niet meer scammen met die update van twee jaar geleden, dus dat doe ik ook niet meer". "Je weet wat ik bedoel, Scrooge", zei Marley. "Als je zo door blijft gaan met leven en dat gedrag blijft vertonen gebeurt jou hetzelfde als mij is overkomen. Jij hebt nog een kans. Vannacht zullen nog drie RuneScapegeesten je bezoeken op RuneScape. Luister naar hen en misschien kun jij je lot nog ontlopen". Marley verdween in het niets.
Afbeelding
"Wat een onzin", dacht Scrooge hardop. Hij ging maar eens Woodcutting trainen, het was tenslotte pas 9 uur 's avonds, en meestal sliep hij pas rond een uur of 5. De uurtjes gingen langzaam voorbij, en uiteindelijk was het 1 uur. "Hallo Scrooge", zei opeens een stem achter hem. "Ik ben de geest van het Kerstverleden." "Wat nu weer?", snauwde Scrooge. "Ik neem je terug naar een Christmas event van een paar jaar geleden", zei ze. Opeens was er een flits en ze stonden in Draynor Village. "Wat, wat gebeurt er?", vroeg Scrooge geschrokken. "We zijn nu op het Christmas event in RuneScape van 2005", zei de geest. "Kijk, daar ben jij!" Ze wees naar een speler in full iron die een level 126 aan het vragen was hoe je nou die leuke mutsen kreeg. "Gtfo n00b", zei de level 126 en iedereen eromheen begon te lachen. "Leuk he, mensen wegjagen?", vroeg de geest. "Zeker als je zelf wordt weggejaagd." Scrooge voelde iets van schuldgevoel, dit had hij inderdaad zelf ook vaak gedaan. Er was weer een flits en toen stond Scrooge weer bij de ivy's waar hij weg was geteleporteerd. De geest van het Kerstverleden was nergens te bekennen. Had hij het nou gedroomd?
Afbeelding
Vreemd genoeg was het ook weer 12 uur. Hij ging maar even wat Farming trainen, hij moest toch zijn dagelijkse rondje nog doen. Wederom hoorde hij toen het 1 uur werd weer een stem. "Hi Scrooge", zei de stem. "Ik ben de geest van het Kerstheden. Laten we eens gaan kijken hoe het met Bob gaat!" De wereld was weer één grote flits en ze stonden nu in de Dwarven Mine. Bob was er eenzaam iron ores aan het hakken. "Gezellig zeg, en dat op Kerstavond!", zei de geest. "Hij wordt nu door zijn moeder geroepen of hij alsjeblieft van de computer af wil komen om Kerst te vieren, maar hij is bang dat jij kwaad op hem wordt, dus dat durft hij niet." Weer ging er schuldgevoel door Scrooge heen. "Zeg maar tegen hem dat hij mag gaan, ik wil niet dat hij ruzie krijgt met zijn familie", zei hij. "Dat regel je zelf maar!", lachte de geest en na een flits stonden ze weer in Catherby. Weer was de geest verdwenen en het was opnieuw weer 12 uur.
Afbeelding
Scrooge wist dat er nog één geest aan zou komen, dus bleef hij maar rondhangen bij de Grand Exchange, te zenuwachtig om iets te doen. Om 1 uur zag hij de geest aan komen lopen. "Ben jij de geest van de Kersttoekomst?", vroeg Scrooge. De geest zei niets, en in een flits stonden ze bij een groepje mensen in Ardougne. "Heb je het al gehoord?", zeiden ze tegen elkaar. "Scrooge, die gozer die hoog in de hiscores staat, schijnt dood te zijn omdat hij teveel speelde!" "Haha, net goed voor hem", zei een ander. "Het was een gemene nolifende speler die het niet verdiende zo goed en zo rijk te zijn. Niemand mocht hem toch". "Neeee!", schreeuwde Scrooge. "Ik wil niet dood, ik kan veranderen, echt waar!" De geest zweeg en liet Scrooge terugkeren naar de Grand Exchange in het heden.
Afbeelding
Scrooge schrok wakker in real life. De klok vertelde hem dat het 8 uur 's ochtends was. Hij wist dat hij snel wat dingen wilde regelen. Hij logde in op RuneScape en haastte zich naar de Dwarven Mine. In Falador kwam hij weer een speler tegen die smeekte om wat free stuff. "Hier, pak aan!", zei Scrooge en hij gaf de speler het maximale trade limiet in coins. "Wow, bedankt!", zei de speler. In de Dwarven Mine was Bob nog druk aan het hakken. "Bob!", riep Scrooge. "Stop maar met hakken, ik hoef niets meer! Ga maar fijn Kerstmis vieren met je familie." "Echt waar?", vroeg Bob. "Als je morgen weer online komt, mag je wel voor 24 uur wat lenen wat je graag zou willen dragen", zei Scrooge. "Ags kon je nog niet dragen he? Is een party hat iets voor jou? Je mag hem trouwens wel de hele week lenen." "Geweldig, bedankt! Vrolijk Kerstfeest Scrooge!", riep Bob en hij logde uit.

Scrooge stuurde een private message naar Fred: "Hee, mag ik misschien toch nog langskomen vandaag? Ik zou toch graag samen Kerst willen vieren met wat mensen." Fred stuurde terug: "Natuurlijk, leuk dat je langskomt! We zullen op je wachten vanmiddag." Er liep op hetzelfde moment iemand in de bank rond te spammen: "Waar kan ik het Christmas event doen dit jaar? Plzzzzzzz weet iemand het?" "Volg mij maar", zei Scrooge. "Ik breng je erheen." Hij bracht de speler naar het event en logde toen uit om Kerstmis te vieren, voor het eerst in jaren. En nog nooit had hij zo'n leuk Kerstfeest gehad.

Boss-evenement drops van december
__________

Hier zijn ze weer, de drops van Lunagang van de maand december. Heb jij wat bijverdiend? Er zijn in ieder geval erg veel drops gevallen deze maand. Misschien heb jij er nog iets van meegepikt!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 Tormented Demon drops
Afbeelding
Totale CoinShare loot van Tormented Demons en Kree'Arra in december '09: 4.712.930 gp per persoon.

A Christmas Warble
__________

LAND OF SNOW - Vandaag was het eindelijk dé grote dag, het jaarlijkse grote feest in Snowland! Een overvloed aan heerlijk eten, vele pakjes en uiteraard een goedgemutste Kerstman zijn dé grote kenmerken van dit geweldige feest! Dit is waar ik al weken, of zelfs maanden naar uitkeek!
Al dromend van het geweldige feest dat mij te wachten stond, begaf ik mij naar Snowland, waar ik een verschrikkelijke vaststelling deed. Eén van genodigden kwam in paniek naar mij toe gesneld en wist mij te vertellen dat er iets verschrikkelijks was gebeurd. Het hele feest is naar de vaantjes! Een zekere Ebenezer Scourge had al het heerlijke eten gestolen en had onze geliefde Kerstman gekidnapt. Ik twijfelde geen moment; ik zou mijn geliefde kerstfeest redden! Ik deed hier en daar wat navraag bij enkele Snow Imps, de dienaren van de Snow Queen, maar zonder enig resultaat. Tot ik bij een zekere Marius aankwam. Marius wist me te vertellen dat Scourge in het spookachtige huis ten oosten van Snowland woont. Hij zou mij helpen Scourge te verslaan. Marius had de hersenen en ik had mijn lengte in mijn voordeel, tenminste dat was wat Marius beweerde.

PlaatjeWe begaven ons naar het huis van Scourge. Eens aangekomen zagen we de arme Kerstman in een veel te kleine kooi gevangen zitten. We vroegen Scourge waarom hij dit alles deed, maar hierop antwoordde hij nogal onverschillig. Als we ook maar een poging zouden doen om de Kerstman te bevrijden, zou hij onze moeders veranderen in een kikker! Uiteindelijk besloot Marius dat ik me moest vermommen als een geest. Marius was degene met de hersenen, dus vol vertrouwen in mijn compagnon ging ik op zoek naar beddenlakens of andere vermufte lappen stof die konden dienst doen als "geestenvermomming". Eer ik mijn vermomming aangetrokken had, kwam Marius, alweer, met een geniaal plan! We zouden Scourge confronteren met zijn duistere verleden en hem zo op de knieën krijgen.
Uiteraard moesten we hiervoor wat meer te weten komen over het verleden van Scourge, dus besloot ik om even mijn oor te luister te gaan leggen bij de Queen of Snow, deze charmante dame zou mij ongetwijfeld verder kunnen helpen! En dat deed ze ook.

De koningin wist mij te vertellen dat ze Ebenezer Scourge al erg lang kent, al van voor ze de Kerstman (Nick voor de vrienden) had ontmoet! Door een verkeerdgelopen teleporteerspreuk was Scourge destijds terecht gekomen in Snowland. Scourge en de koningin werden al snel vrienden. Ze waren beide erg avontuurlijk aangelegd en dus gingen ze samen geregeld Snowland verkennen. Na verloop van tijd evolueerde de vriendschap in (hoe kan het ook anders) ware liefde! De koningin en Scourge waren een erg gelukkig stel, maar zoals gewoonlijk komen aan alle mooie liedjes snel een eind. Op een morgen was Scourge verdwenen! De koningin was halsoverkop nog navraag gaan doen in het plaatselijke stamcafé van Scourge, maar haar echtgenoot was nergens meer te bespeuren. Scourge was teruggekeerd naar Gielinor en had de koningin aan haar lot over gelaten.
Echter, een paar jaar later kwam Scourge terug. Hij beweerde dat hij de koningin nog steeds graag zag, en dat hij "per ongeluk" (ja vast wel..) vertrokken was. De koningin trapte hier niet in. Ze had de geruchten uit Gielinor gehoord; Scourge was vertrokken om een slecht leven te leiden. Hij buitte de zwakke mensen uit om zelf meer macht en rijkdom te verkrijgen. De koningin wees Scourge af en Scourge had een blauwtje gelopen! Echter, een trotse man zoals Scourge laat zich niet zomaar afwijzen! Scourge was uit op wraak en dus denkt de koningin dat Scourge daarom de Kerstman gekidnapt heeft en het hele feest verpest heeft.
Afbeelding
Deels aangeslagen door het verhaal dat de koningin ons verteld had, besloten Marius en ik Scourge hiermee te gaan confronteren! Ik trok mijn geestenpak aan en vol zelfvertrouwen liep ik samen met Marius de trap op naar de slaapkamer van Scourge. Net zoals ieder enigszins normaal functionerend persoon was ook Scourge behoorlijk geïrriteerd door het feit dat we hem zomaar kwamen wekken uit zijn schoonheidsslaapje. Toen ik hem probeerde wijs te maken dat ik een geest was en dat Scourge de Kerstman moest bevrijden als hij niet zou willen veranderen in een geest die eruitzag als een versleten beddenlaken, leek Scourge niet echt overtuigd. Integendeel, Scourge werd kwaad en hij betoverde alle gasten op het kerstfeest!

Marius en ik snelden ons naar het kerstfeest en daar zagen we alle gasten omringd door een magische vlammenzee! Net zoals ieder normaal denkend mens wil ik het vuur bestrijden met water. Het dichtstbijzijnde water vond ik in de fontein in Snowland. Ik begon snel alle genodigden te besproeien met het ijskoude water uit de fontein, en dit bleek te werken!
Toen Marius de kleine Tom zag staan huilen (omdat het verwende nest geen pony had gekregen..) bracht dit hem, alweer, op een idee! Dit keer zouden we Scourge confronteren met het verdriet dat hij de vele kinderen aandoet die nu geen pakjes krijgen door zijn wangedrag. Maar helaas bleek dit óók niet zo'n goed idee.. Toen Scourge zag wat een verwend nest kleine Tom was, werd hij nog zekerder van zijn stuk! Alweer moesten we het huis van Scourge teleurgesteld verlaten.
Afbeelding
Ik besloot om nog maar eens te overleggen met Marius, hij is immers degene met de "brains". En dit bleek hij ook waar te gaan maken, want alweer had hij een idee! Ditmaal mocht ik echter helemaal niets doen! Een beetje verbaasd over het idee van Marius liep ik, alweer, samen met hem de trap op naar de slaapkamer van Scourge.

De oude man, die er overigs ook uitziet alsof hij wel wat slaap kan gebruiken, kruipt alweer geïrriteerd uit zijn bed en vraagt wat we deze keer komen doen. Ik doe zoals Marius het me had opgedragen, en ik zeg niets. Scourge had dit duidelijk niet verwacht, want met een duidelijk bibberende stem vraagt hij waarom ik niets zeg. Dit keer haalt Marius de trukendoos boven! Zomaar uit het niets verschijnen er enkele vleermuizen rond mij! En alsof dat nog niet genoeg was, verschijnt er ineens een grafzerk met de naam "Scourge" erin gegraveerd. Ik speel het toneelstukje van Marius leuk mee en ik vertel Scourge dat als hij de Kerstman niet snel bevrijdt, ik mijn "bovennatuurlijke" krachten zal gebruiken om Scourge te doden. Dit keer is Scourge duidelijk aangeslagen. Scourge smeekt om genade en hij bevrijdt de kerstman uit zijn kooi. Al het voedsel wordt terug geleverd aan de koningin en het feest kan eindelijk beginnen!

Een vrolijk Kerstfeest iedereen, en een gelukkig Nieuwjaar namens de Lunagraafredactie en alle moderatoren!
Afbeelding

rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door rikvdb2 »

lekker lang, weer wat te lezen, ty :D
Gebruikersavatar
Bassie.
Berichten: 88
Lid geworden op: vrijdag 12 december 2008, 13:51
Clan: /

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door Bassie. »

Ziet er super uit. :mrgreen:
Wil je gratis spullen verdienen zoals PS3 , xBox , Dvd's , GSM's , camera's , laptop's , tablet's ... ?

Join dan Prizee!
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door Chris »

Ziet er weer erg leuk uit hoor. :D
'T blijft toch iedere keer weer leuk om de krant door te lezen. :P
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
XOII
Berichten: 2152
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 22:29
RS: XOII (OSRS)
Oude naam: I Orly o_0

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door XOII »

prachtig :D
Heath Ledger schreef:"If you're good at something, never do it for free."
flipyboy
Berichten: 54
Lid geworden op: donderdag 13 augustus 2009, 21:11
Clan: flipyboy

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door flipyboy »

een van de beste kranten tot nu toe. echt een leuk verhaal een 10
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
gerdjan64
Berichten: 7
Lid geworden op: zaterdag 12 december 2009, 12:10

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door gerdjan64 »

altijd weer leuk om te lezen :D
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rankingcall6
Berichten: 79
Lid geworden op: woensdag 3 september 2008, 13:05
Clan: Crian 5mei - Ned. CC

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door Rankingcall6 »

Super Nice! :P
Misschien iets minder tekst maar helemaal duidelijk en super plaatjes!

I Love The Lunagraaf!
:oops:
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door rikvdb2 »

oeh, spelfout, bij bossverslag staat bijverdient maar dat moet toch met een d? :fluit:
Minol
Berichten: 4288
Lid geworden op: donderdag 7 juni 2007, 16:46
RS: RS Above RL (p2p)
Oude naam: El Macaro

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door Minol »

Toch handig en leuk, zo'n Lunagraaf.
Lekker makkelijk om de tijd te doden tijdens Fishing. :oops:
lololol
Berichten: 3028
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 17:41
RS: Gestopt

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door lololol »

jeee lkkr lang :mrgreen:
lang lezen =P~ :bier:
Gebruikersavatar
de aartsengel
Berichten: 42
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 13:10
Oude naam: nl ik ben

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door de aartsengel »

Een leuke lunagraaf echt een mooi verhaal(ik heb de echte versie gezien) :D
Kage Bunshin
Berichten: 718
Lid geworden op: zaterdag 3 oktober 2009, 15:09
Oude naam: ThunderFire

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door Kage Bunshin »

wow... kon een leuk mini-boek van maken :lol:
AfbeeldingAfbeelding[/uitklappen]
In- of uitklappen • Rs dingen
In- of uitklappen • Skills, sig & gamercard
Afbeelding
Proud owner of the Woodcutting cape since 23-12-2009
Proud owner of the Cooking cape since 30-1-2010
Proud owner of the Quest cape since 10-11-2010

Ricardoolden
Berichten: 2645
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:53
RS: Ricardoolden (OSRS)
Clan: Rand Scape
Contacteer:

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door Ricardoolden »

Nice zeer lange editie :) .
<3 kipcorn <3
[/b][/color]
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkillingX
Berichten: 835
Lid geworden op: zaterdag 5 december 2009, 21:45
Clan: No clan :x

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door SkillingX »

Mooie krant maar,
Scourge smeekt om genade en hij bevreid de kerstman uit zijn kooi
Hij bevreid is geen woord :P Hier is het dus 'bevrijdt' :bier:
Afbeelding
Sky zef ]
Berichten: 193
Lid geworden op: dinsdag 1 december 2009, 17:13

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door Sky zef ] »

lol @ scooRge en de penguin verhalen :D
RSN: qSolar
Vinci pl0x schreef: en toen moest ik mijn beeldscherm weer schoonmaken, omdat ik gelijk alles had ondergespoten toen ik die groene pixels zag.
Afbeelding
Nik
Berichten: 1183
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 9:38
Oude naam: X Cb Fire X

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door Nik »

Wie is die rijke noob op die foto's : :P ?

Echt erg leuk om te lezen hoor :)
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door Yves W »

Lekker lang :).
Nice editie weer, alleen is het wel jammer dat jullie Gefeliciteerd... weg hebben gelaten.
Misschien is het leuk om alle lvl 99's in die maand op te schrijven en dan in de krant te posten, dus zoals jullie in de eerste editie deden, maar dan alleen de 99's maar wel in de hele maand ^_^.
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: December 2009 - Kerst

Bericht door Wup »

Wat een ontroerend verhaal. Het verhaal van Bob :cry:

Nice work lunagraaf-schrijvers!
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Gesloten