~Ultimate House makeover guide!~

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door Likemyaddict »

Afbeelding
=; Note! Hiervoor heb je veel geld nodig, ik raad 10m+ aan! =;
Afbeelding (¯`·._.·~Inleiding~·._.·´¯)Afbeelding
Welkom bij mijn house makeover guide. Ik verveelde me een beetje en wou een guide schrijven, een vriend had me gevraagt een huis voor hem te bouwen, dus kwam ik op het idee om deze guide te schrijven. Genoeg gepraat nu, overPlaatje naar de guide!

Note: Ik leg geen construction uit, daarvoor zijn:

Deze guide van Blattermans.
Deze guide van Mat0364.
Deze guide van Myass
Afbeelding(¯`·._.·~Planning~·._.·´¯)Afbeelding
Nu is het saaiste stuk. Plannen... Je moet kijken hoe je huis eruit gaat zien, en hoeveel dat gaat kosten. Ook materiaal op voorhand berekenen is handig. Dit heeft 2 tussenhoofdstukjes, het 2de kan je eventueel overslaan, maar ik raad aan het toch te doen, het is een halfuurtje saai, maar bespaart een paar uur werk.

Plattegrond

Dit is nog redelijk leuk, vind ik. Je gaat naar deze link. Dan ontwerp je je huis door op "Select a room or tool" te klikken. Je selecteerd een kamer, bijvoorbeeld "Garden". Nu klik je op een vakje. Zo, nu heb je een kamer gepland! Doe dit voor de rest van de kamers, het aantal dat je kan zetten staat in de tabel hieronder. [/color][/b]
LevelKamers
3821
4422
5023
5624
6225
6826
7427
8028
8629
9230
9631
9932


Dit zijn er 2 van mij, kopiër en plak ze in je adressbalk van een andere tabblad/venster.

Huis voor vriend:
In- of uitklappen •

Code: Selecteer alles

https://rsbb.ca/h129

Huis voor 98 construction:
In- of uitklappen •

Code: Selecteer alles

https://rsbb.ca/h128

Kosten Plaatje

Dit is het saaiste stuk, hier moet je berekenen, tellen, typen, wissen, typen,... Je opent Word, en typt het aantal K dat je huis kost. Daarna ga je naar lunagang Constructionguide. Je kijkt wat je beste kan. Dan schrijf je op wat je nodig hebt voor dat, bijvoorbeeld:

2X oak plank

Maar je kan hebben dat je voor het een ding 2 oak planks nodig hebt en voor het ander 4, dan tel je het samen. bijvoorbeeld:

2x oak plank + 4x oak plank = 6x oak plank.

Je noteert dus 6x oak plank.
Je doet dit tot je alle kamers hebt gehad.

Note: Let goed op je geld, als je 600k hebt raad ik je niet aan om Gilded altar stuff op te schrijven.
Afbeelding(¯`·._.·~Beginnen~·._.·´¯) Afbeelding
Je loopt naar de Grand Exchange, en koopt alles op het lijstje, wat je hebt gehad zet je een "-" voor. Als je alles hebt ga je naar je huis met een hamer en saw, al je geld, en de rest oak planken. Je verwijdert alles behalve de tuin waar je portaal in staat, hiermee start je. Je kiest op je plannetje waar je je portal zet, dit moet een tuin zijn, bij mij is het deze.
Afbeelding
Nu zet je kamer per kamer, let goed op je deuren! Als al je kamers staan, dan zet je je trappen, dan kan je de bovenverdieping en benedenverdieping doen. Als dit alles gebeurt is, dan ga je naar de bank, het is best dat je huis in Yanille staan omdat dat dicht bij de bank is. Als je er bent, dan neem je het materiaal voor de tuinen in je bag. Daarvoor Plaatjekijk je weer op Lunagang. Neem ook een watering can mee! Je volgt deze volgorde:

Garden
Kitchen
Bedroom
Dining room
Hall
Workshop

Verder kan je zelf kiezen. Deze kamers zijn alemaal voor iets handig, Keuken voor de thee, Garden voor portals, Dungeon Entrance etc.
Afbeelding(¯`·._.·~Servants~·._.·´¯) Afbeelding
Deze kan je gebruiken om niet naar de bank te moeten. Je praat ermee en ze volgen je. Als je iets nodig hebt vraag je het ze. Hier kan je een overzicht vinden. Om de 8 opdrachten moet je geld betalen, daarom zou ik deze niet gebruiken als je weinig geld hebt.
Hieronder staat een miniguide over servants kopen.
In- of uitklappen •
Je zal zelf vast al wel gemerkt hebben dat het halen van planken en spullen van de bank halen langzaam gaat en het ook saai wordt. Soms hebben je bezoekers ook wel eens wat extra's nodig. In dat geval zijn bediendes de uitkomst. Bij de Servants Guild ten noorden van het marktplein van Ardounge kun je verschillende bediendes inhuren. Zij helpen je bij het verwelkomen van je gasten, het verzorgen van je gasten en kunnen spullen voor je halen.

De bediendes kunnen verschillende dingen voor je doen. Dit hangt af van welke bediende je hebt ingehuurd. De bediende zal als hij een aantal klusjes heeft gedaan opnieuw om geld vragen.

Elke bediende heeft een eigen slaapkamer nodig, je hebt dus twee slaapkamertjes nodig voor je huis. Je bediende zal soms even weglopen, maar nog wel tot je beschikking staan. Trek dan even aan de bel die je in de Dining Room kunt bouwen en je bediende komt aangesneld. Als je weer van je bediende af wilt kan je hem of haar (of het...) gewoon op elk willekeurig moment de deur uit doen.
Door: Lunagang

Hier kan je ze halen.
Afbeelding
Hier praat je met de servant die je wil. Hier volgt een gesprek met de cook.

Afbeelding

Bij de andere doe je juist hetzelfde.
PlaatjeNaamLevelKostenExtra
AfbeeldingRick20500Rick komt uit het arme deel West Ardougne, maar hij kan wel goed koken. Hij heeft in het verleden voor een rattenvanger gewerkt en weet dus vele manieren om een rat te koken. Als je hem inhuurt zal hij shrimps aan jou en je bezoekers serveren. Hij kan bezoekers verwelkomen en spullen van en naar de bank brengen
AfbeeldingMaid251000De Maid kan stews en thee maken. Ze brengt en haalt je spullen sneller van de bank dan Rick. Ook de Maid verwelkomt bezoekers.
AfbeeldingCook302000De cook heeft als kok gewerkt bij de Duke of Lumbridge. Ze kan bijvoorbeeld pineapple pizzas maken en serveert die dan ook aan je gasten. Ook de cook brengt en haalt spullen van de bank, maar deze keer sneller dan de Maid. De Cook wil ook hout naar de sawmill brengen om planken te laten maken. Zoals elke servant begroet zij ook je bezoekers als ze binnenkomen.
AfbeeldingButler405000De Butler heeft al vele families gediend en is begonnen als afwasser. Nu heeft hij echter veel ervaring en kan je goed helpen. De Butler kan Chocolate Cakes maken voor jou en je bezoekers. Hij haalt en brengt je spullen sneller van de bank dan de Cook en brengt ook sneller hout naar de sawmill om er planken van te laten maken. Ook de Butler is vriendelijk tegen je bezoekers en verwelkomt ze daarom bij binnenkomst.
AfbeeldingDemon Butler5010000Dit is de duurste servant. Hij heeft het edele vak van Butler geleerd in de demonendemensie en weet daarom wat werken is. Hij heeft bijvoorbeeld Delrith nog gediend. De specialiteit van deze butler is zijn Curry, die hij aan jou en elke gast kan opdienen. Deze butler is ook het snelste van allemaal: hij brengt en haalt spullen van de bank en kan heel snel hout naar de sawmill brengen.

PlaatjePlaatje
Afbeelding(¯`·._.·~Slot~·._.·´¯) Afbeelding
Zo, nu heb je een mooi huis! Hier kan je feestjes geven, Trainen, stoefen bij je vrienden,... Bedankt om te lezen, ik ga deze nog bijwerken, dit is slechts een basis, hij word uitgebreider, met meer plaatjes enzovoort.

Rate :arrow: 1/10 [/b][/color]
Laatst gewijzigd door Likemyaddict op woensdag 13 januari 2010, 16:13, 16 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: ~Ultimate House makeover guide!~ Basis af!

Bericht door Tim »

Je kan hem volgende keer opslaan, zo hoeven wij niet te kijken naar een guide die nog niet af is.
Hierna hoeft niet meer gepost te worden door anderen lijkt me, totdat de guide af is.
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: ~Ultimate House makeover guide!~ Basis af!

Bericht door Likemyaddict »

Tim schreef:Je kan hem volgende keer opslaan, zo hoeven wij niet te kijken naar een guide die nog niet af is.
Hierna hoeft niet meer gepost te worden door anderen lijkt me, totdat de guide af is.
Ik had al op bevestigen gedrukt perongelijk... Ik heb de basis vlug afgemaakt. Ik maak de rest vanavond/morgen zeker af.

Edit: de guide is af, maar word uitgebreider, daarom de W.I.P., met dit kan je al een huis bouwen, maar het zal eventueel langer duren/moeilijker gaan.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40382
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: ~Ultimate House makeover guide!~ Word bewerkt!

Bericht door Daan »

Bij de plattegrond is de link fout, verder wel een aardige guide.
Ook genoeg plaatjes.
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: ~Ultimate House makeover guide!~ Word bewerkt!

Bericht door Likemyaddict »

Dfm555 schreef:Bij de plattegrond is de link fout, verder wel een aardige guide.
Ook genoeg plaatjes.
Bedankt en verbeterd. ;)
My Nightmar3
Berichten: 177
Lid geworden op: zaterdag 4 juli 2009, 10:59
Oude naam: Rain041
Contacteer:

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door My Nightmar3 »

mooie guide 9/10
titanofheros
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 12 april 2009, 22:44
Clan: geen

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door titanofheros »

nice man erg goed gemaakt ;) ik zou het zelf niet kunne =D>
TitanofHeros
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door Neite »

10/10 ik heb hem niet helemaal gelezen maar hij is prachtig :D
Cancel Drop
Berichten: 1887
Lid geworden op: vrijdag 28 december 2007, 18:11
Clan: -
Oude naam: Lante
Contacteer:

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door Cancel Drop »

10/10

maar,
Zo, nu heb je een mooi huis! Hier kan je feestjes geven, Trainen,Bluffen bij je vrienden,... Bedankt om te lezen, ik ga deze nog bijwerken, dit is slechts een basis, hij word uitgebreider, met meer plaatjes enzovoort.

Rate 1/10
Bedoel je niet "stoefen" ? want bluffen is jokken of liegen, zogezegd iets zeggen, en doen alsof het waar is, om anderen te misleiden, bv in poker.
Afbeelding
iCapricorn
[/size]
Attack 66/70 -- Strength 70/70 -- Defence 71/99 -- Ranged 83/99 -- Prayer 60/70 -- Summoning 40/70
IceTea Zero
[/size]
Attack 1 -- Strength 1 -- Defence 41/75 -- Ranged 1 -- Prayer 1 -- Summoning 31/95
Mad
Berichten: 6745
Lid geworden op: woensdag 3 juni 2009, 17:56

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door Mad »

of 'je vrienden imponeren' :-({|=
Yessin113
Berichten: 90
Lid geworden op: zaterdag 3 oktober 2009, 14:08

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door Yessin113 »

Prachtige layout ;)

10/10.
Afbeelding
Dj Bloempot
Ex-moderator
Berichten: 3393
Lid geworden op: zaterdag 11 augustus 2007, 19:54

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door Dj Bloempot »

Leuke guide om te lezen :) . Zou je erin kunnen zetten wat er gebeurt als je je Custom room verwijdert? Of de spullen erin blijven zitten, en als je een nieuwe maakt dat je ze er dan weer uit kan halen (dus dat de spullen niet verloren gaan als je de kamer verwijdert)?
Afbeelding
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door Likemyaddict »

Dj Bloempot schreef:Leuke guide om te lezen :) . Zou je erin kunnen zetten wat er gebeurt als je je Custom room verwijdert? Of de spullen erin blijven zitten, en als je een nieuwe maakt dat je ze er dan weer uit kan halen (dus dat de spullen niet verloren gaan als je de kamer verwijdert)?
Hmmmm... Goed idee, zelf nooit aan gedacht, morgen zoek ik even wat er gebeurt... :D
Rowdy
Verbannen (permanent)
Berichten: 792
Lid geworden op: donderdag 5 juni 2008, 16:18
RS: Softique (p2p)

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door Rowdy »

Hele mooie guide, en ook mooie lay - out. :) Succes met 99 Construction. ;)
Afbeelding
Softique II
99 Firemaking - 2 Januari '09.
99 Farming - 22 Augustus '10.
Afbeelding
In- of uitklappen •
-Freakrow-
Cb 77 Skiller.
99 Firemaking gehaalt op 2 Januari 2009.
99 Farming gehaalt op 22 Augustus 2010.
-Softique-
Waterfall Quest at 10 Constitution.
-

Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door Likemyaddict »

Rowdy schreef:Hele mooie guide, en ook mooie lay - out. :) Succes met 99 Construction. ;)
Bedankt!
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door rikvdb2 »

nice maar ik kan die 2 huizen niet openen :? zijn btw geen links maar codeblokken lol
Gebruikersavatar
nielo345
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 18 december 2008, 19:38
Clan: real dutch
Contacteer:

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door nielo345 »

Huis voor vriend:
In- of uitklappen •

Code: Selecteer alles

http://rsbb.ca/h129

Huis voor 98 construction:
In- of uitklappen •

Code: Selecteer alles

http://rsbb.ca/h128

dit klopt niet er komt niks uit alleen de pagina voor het verzinnen wat is het verschil dus?

nice guide
tjeerdman626
Berichten: 36
Lid geworden op: donderdag 10 april 2008, 17:24

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door tjeerdman626 »

Kan je voor mij een huis ontwerpen?(A)
Afbeelding
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door Likemyaddict »

tjeerdman626 schreef:Kan je voor mij een huis ontwerpen?(A)
Constrution level en geldvermogen?
C0RPOREAL
Berichten: 320
Lid geworden op: zondag 30 augustus 2009, 11:49
RS: Blueee Angel (p2p)
Clan: The Citadel Kingdom
Oude naam: vinsi44

Re: ~Ultimate House makeover guide!~

Bericht door C0RPOREAL »

Gillez schreef:
tjeerdman626 schreef:Kan je voor mij een huis ontwerpen?(A)
Constrution level en geldvermogen?
Wil je voor mij ook 1 make mijn con lvl is 50 (ik ga traine je mag er ook al formal gardens in zette) en mijn geld pas ik wel aan
Afbeelding
Plaats reactie