««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door `Red Admirall »

Afbeelding
««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»
-By `Red Admirall
-Met dank aan: Lunagang, RuneScape (TT guide), Dood Hi, jobbon, pkerking...
(-Ik sta natuurlijk nog open voor opmerkingen, reacties, etc.)

Let op: je kunt hierbij je dure armour en spulletjes mee verliezen!

Inhoud:
{-----}
(-)
-Inleiding

{--I--}
(treasure trails algemeen)
1.1 -Algemeen
1.2 -Level 1
1.3 -Level 2
1.4 -Level 3
1.5 -En verder...


{--II--}
(items, levels en questen)
2.1 -Algemeen
2.2 -Items
2.3 -Levels
2.4 -Questen


{--III--}
(oplossen)
3.1 -Algemeen
3.2 -Level 1
3.3 -Level 2
3.4 -Level 3


{--IV--}
(level 3 clue's extra)
4.1 -Algemeen
4.2 -Aviansies
4.3 -Hellhounds
4.4 -Jellies & different


{--V--}
(afsluiting)
5.1 -Toevoegingen, overig
5.2 -Q&A
5.3 -Afsluiting


---------------------

Inleiding
Ik schrijf deze guide omdat er volgens mij nog niet eerder een guide over is geweest (toen ik begon althans, ik ben hier al iets te lang mee bezig =p), ik zelf vaak treasure trails doe en ik een guide wilde schrijven. 1 + 1 + 1 = 3 ? ^^

-Wat zijn treasure trails?
Een treausure is Engels voor schat, en treasure trails zou je kunnen vertalen met zoiets als schatzoeken. Dit is alleen voor members en speelt zich door heel runescape af. Hoewel je het daarom misschien niet zou vermoeden, wordt treasure trails tot de minigames gerekend.

-Hoe speel je die minigame?
Schatzoeken doe je natuurlijk met een schatkaart: een clue scroll. Door bepaalde monsters in runescape te doden kun je zo'n cluescroll krijgen. Je hebt clue scrolls van level 1, 2 en 3. 1 is het makkelijkst, 3 het moeilijkst en 2, je raad het al (neem ik aan =p) zit er tussen in. Als je eenmaal zo'n clue (aanwijzing) hebt gekregen moet je die clue natuurlijk oplossen. Je zult meerdere aanwijzingen/clue scrolls per treasure trail krijgen. Zo'n clue kan bijvoorbeeld een schatkaartje zijn, coördinaten of een raadseltje. Als je een aantal clue's hebt opgelost, zal je zware werk beloont worden met een reward. Meestal is die van 0 tot 100k (ligt er aan wat voor een clue je doet), maar je kunt ook 3rd age armour krijgen van 60m!! (Wel heel zeldzaam natuurlijk XD)

-Waarom clue scrolls doen?
Nou, clue's zijn ten eerste gewoon leuk. Om ze te krijgen moet je eerst verschillende monstertjes opzoeken en daarna moet je door heel runescape reizen en allerlei verschillende aanwijzingen oplossen. Die afwisseling houdt het erg leuk; je hoeft er geen uren voor te gaan nolife cooken ofzo. Ten tweede kunnen de rewards zeer leuk zijn. =D

-Algemene benodigheden.
Je hebt een members account nodig, want net zoals de meeste minigames is deze ook p2p. Voor de rest zijn er geen dingen die je écht nodig hebt. Je zult echter voor bepaalde monsters een bepaald combat nodig hebben om ze te doden, tenzij je er één per inventorie wil doen wat me tamelijk nutteloos lijkt. Ik zal bij elke clue uitleggen welke benodigheden je nodig hebt (als je het volgens mijn guide doet).

-Wat wordt er precies uitgelegd in deze guide?
Als je dit leest, zul je misschien denken: dat kan niet zo moeilijk zijn; waarom een guide? Als je al wel eens een clue hebt gedaan zul je een guide misschien ook vreemd vinden. Een ervaren schatzoeker zal 'm niet nodig hebben, nee, maar ik zal in deze guide uitleggen welke monsters je heb best kunt doden en hoe je de lastige dingen van clues het handigst kunt aan pakken. Ik zal zoveel mogelijk tips en trucs geven. Oja, en bovendien... iets dergelijks als een fletching guide lijkt me ook onlogisch, maar die staan ook op lunagang. En tot slot, voor de guide echt begint, dit is de guide van lunagang over treasure trails en dit is de guide van runescape over treasure trails; merk op dat dit mijn manier van clue scrolls halen is en dat er dus mogelijk alternatieven zijn. Note ook dat ik allerlei normen en waarden voor jullie stel, maar dat je als je een beetje avontuurlijk bent je daar natuurlijk niet aan houd.

-Opbouw van de guide
"Treasure Trails ~ alle tips en trucs", en ik zal me aan m'n woord houden. Dat betekent wel dat de guide misschien een beetje lang zal worden. Sommige informatie zal voor jou persoonlijk dus misschien overbodig zijn, terwijl dat andere juist heel handig is. Daarom heb ik gekozen om eerst vooral algemene informatie over clue's te geven (H.1) en daar na pas uit te lichten.

However wat je er ook mee doet en wat je ook leest: enjoy! =)

----------I----------

Algemeen
Wat algemene dingetjes om te weten:
  • De minigame heet "Treasure Trails", maar veel mensen hebben het gewoon over clue scrolls.
  • Clue scrolls zijn voor members.
  • Je kunt maar één clue scroll tegelijk hebben.
  • Elk monster die een clue scroll dropt, heeft dezelfde droprate. Als je een clue scroll wilt, kun je dus heb beste een monster doden dat makkelijk en snel te doden is.
  • Een ring of wealth zorgt er niet voor dat je meer kans hebt op een clue!
  • Van clue scrolls kun je trimmed armour krijgen.
  • Je kunt zelf geen armour trimmen.
  • Trimmed armour heeft geen betere stats dan non-trimmed armour.
  • Clue scrolls spelen zich door heel runescape af.
  • Een beetje redelijke skills, quests en kennis van de member-wereld is niet gek.
  • Clue scrolls zijn eigenlijk deel van een grote minigame, Treausure Trails.
  • Je kunt zeer leuke rewards van clue scrolls krijgen.
  • Als je een clue scroll krijgt zul je meerdere opdrachten krijgen.
  • Je zult lang niet altijd een goede reward krijgen, dus je moet tegen je verlies kunnen.
  • Je zult als reward van elk soort clue scroll god pages, purple sweets, amuletten, runes en firelighters kunnen krijgen.
  • Je zult als reward ook gewoon armour en voedsel kunnen krijgen, dat je zelf ook kunt maken. Ook zul je planken en nails kunnen krijgen. Hoe goed dat allemaal is, licht aan het niveau van je clue.
  • Elk soort clue (lvl 1 2 en 3) heeft z'n eigen speciale rewards, zoals bepaalde soorten trimmed armour.
Level 1
Level 1 clue scrolls zijn de makkelijkste clue scrolls die je kunt krijgen. Algemene informatie lvl 1 clue's:
In- of uitklappen •
Monsters waar je clue scrolls (1) van kunt krijgen:
  • Afflicted
  • Al-Kharid warrior
  • Banshees
  • Barbarian
  • Bewoners van Rellekka
  • Bronze chest (Shade burning)
  • Carnellian Guard
  • Cave Slime
  • Cockroach worker
  • Dagannoth Spawn
  • Donny the Lad, Jeff en Narf ten noorden van Falador
  • Drunken man
  • Evil tree
  • Farmer
  • Fortress guard
  • Goblin
  • H.A.M. Member (pickpocket)
  • H.A.M. Guard
  • Icefiend
  • Man (normaal)
  • Minotaur
  • Molanisk
  • Mugger
  • Ogre coffin
  • Penda
  • Rock crab
  • Rogue
  • Skeletal
  • Skeletal Miner
  • Thief
  • Thug
  • Woman (normaal)
  • Zamorak wizard
Aantal clue scrolls die je kunt krijgen in treasure trail:
  • 2 tot 5
Moeilijkheidsgraad; moeilijkheden:
  • Gemakkelijk;
  • geen.
Bron(nen) algemene informatie:
-Benodigheden:
  • Thieving level 15
  • Spade.
Aangeraden benodigheden:
  • 30 thieving; als je echt lekker wil opschieten toch al wel snel 50+
  • 45 magic; het beste is natuurlijk 64 met de benodigde questen zodat je óveral naar toe kan.
  • Teleporteermiddelen: runes en als je magic niet hoog genoeg is teletabs; ring of duelling, amulet of glory, ectophial, games necklase, exploreres ring zijn allemaal handig.
  • Een klein beetje geld voor emotie clue scrolls e.d..
  • 30+ hp: niet echt nodig, maar is gewoon handig.
-Wat nemen we mee?
Een armour wat je fijn/mooi/leuk/handig/etc. vindt, het is handig als het licht is, zodat je lekker ver kan rennen. Je kunt ook gloves of silence aan doen, die zorgen dat het pickpocketen (wat we gaan doen om de clue te krijgen) vaker goed gaat. In je inventorie kun je al vast je teleporteermiddelen, geld (50k bijvoorbeeld; dan kun je een lekker tijdje lvl 1 clue hunten), en spade mee nemen. Neem ook wat voedsel mee, dat is handig als je een laag thieving en/of hp hebt, of als je gewoon langs (voor jou doen) hoge monsters moet. Een voorbeeld voor armour en inventorie:
In- of uitklappen •
Afbeelding
(Gewicht klopt niet.)
-Hoe gaan we de clue krijgen?
Voor een clue scroll level 1 gaan we naar de H.A.M.S, maar zeg maar ham(s) =p. Locatie:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Druk op picklock bij de trapdoor en als je een paar seconden wacht zul je naar binnen kunnen gaan. Je komt bij ham gaurds. Ga naar de grote ruimte in het midden van de "grot" en je ziet een heleboel ham-leden. Je kunt ze niet allemaal beroven, maar er zijn er genoeg. Als je goed kijkt kun je vrouwen en mannen onderscheiden: de vrouwen zijn iets kleiner en dragen hun shirtje iets hoger (hip hoor, Jagex...?). Je hebt lvl 15 thieving nodig om de vrouwen de beroven en lvl 20 voor de mannen (emancipatie Jagex!!). Je kunt dus het beste de vrouwen beroven. Met thieving 50+ heb je meestal binnen 5 minuutjes een clue scroll...
Als je ham kleren jat, doe die dan aan of bewaar ze. Je hebt als je hun kleren draagt meer kans om goed te stelen. Bovendien kunnen ze nog wel eens wat opbrengen, als je geluk hebt, omdat je de kleren nodig hebt voor een quest.

-Het oplossen:
(Als je alles hebt meegenomen wat hierboven is beschreven, hoef je niks meer mee te nemen.)
Bij lvl 1 clues hoef je niet te vechten om ze op te lossen; wel kun je emotie clue scrolls, kaartjes, raadsels (of zoek "..."), "praat met..." en anagrammen krijgen. Die moet je dan oplossen om je volgende aanwijzing te krijgen, totdat je de reward krijgt. Als je niet weet hoe dit werkt moet je een paar hoofdstukjes verder kijken, naar "clue scrolls oplossen". Het oplossen van lvl 1 clues zal zich vooral in f2p/makkelijk bereikbare gebieden afspelen en je kunt ze dan ook vaak wel met 5 minuten ofzo oplossen. Je zult dan ook niet zo vaak goede items van lvl 1 clue scrolls krijgen. Hoe je ze precies op lost leg ik later uit.

-De reward:
Zoals net al gezegd, zul je bij lvl 1 clues niet zo'n hoge reward krijgen. Eigenlijk krijg je bijna nooit goede items van lvl 1. Maarrr... purple sweets, runes, god pages en amuletten kun je van elke clue scroll krijgen; door die dingen zijn lvl 1 clues lonend. God pages zijn best veel waard (50-500k atm; kijk voor precieze prijzen bij de grand exchange beta) en als je een tijdje cluehunt (een uurtje ofzo) heb je best veel kans dat je een godpage krijgt. Als je geluk hebt is dat een zamorak van een aantal 100k, maar ach, voor een uurtje leuk cluehunten is een saradomin page van 80k ook leuk toch? Als je alle rewards wil weten, kijk dan hier en hier voor de huidige prijzen. Als voorbeeld van een reward:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Level 2
Level 2 clue scrolls zijn al wat moeilijker dan level 1 clue scrolls, omdat ze moeilijker te krijgen zijn en het langer duurt om ze op te lossen. Algemene informatie level 2 clue's:
In- of uitklappen •
Monsters waar je clue scrolls (2) van kunt krijgen:
  • Abyssal Guardian
  • Abyssal Walker
  • Abyssal Leech
  • Black chest (Shade burning)
  • Black Guard
  • Catablepon
  • Cockatrice
  • Cockroach soldier
  • Dagannoth (niet Kings)
  • Giant Rock Crab
  • Giant Sea Snake
  • Giant Skeleton
  • Giant Wasp
  • Guard
  • Harpie Bug Swarm
  • Ice Warrior
  • Jogre
  • Jungle Horror
  • Market guard (Rellekka)
  • Mummy
  • Paladin
  • Pyrefiend
  • Sea Snake Hatchling
  • Steel chest (Shade burning)
  • Tribesman
  • Vampire
  • Wallasalki
  • Warrior (Rellekka)
Aantal clue scrolls die je kunt krijgen in treasure trail:
  • 2 tot 6
Moeilijksheidgraad; moeilijkheden:
  • Gemiddeld;
  • je moet een redelijk combat hebben, het moeilijkste aan de lvl 2 clue's is dat ze zo lang duren (in vergelijking met level 1), maar je hoeft nog niet te vechten (om de clue op te lossen, wel om te krijgen) of hele lastige plekken te bezoeken.
Bron(nen) algemene informatie:
-Benodigdheden:
  • Slayer level 33
  • Firemaking level 33
  • Geld om met de boot over te steken of anders teleporteer middelen naar de Harpie Bug Swarms en een lit bug lantern.
  • S3xtant, (nee, geen typefout, die '3' is tegen de censuur die anders wordt ingeschakeld) Watch en Chart, spade.
Aangerade benodigheden:
  • Teleporteermiddelen: je hebt al zeker meer teleporteer middelen nodig dan bij level 1 clue scrolls. Het is handig om ook snel naar Canifis en de Feldip Hills te kunnen reizen, bijvoorbeeld.
  • Ook bij level 2 clue scrolls wat geld voor boten, emotie clue scrolls en dergelijken.
  • Een redelijk combat level; attack, strenght en defence in elk geval 40+ of ranged en defence in elk geval 40+, ga niet met magic want dan maak je hoogstwaarschijnlijk verlies.
-Wat nemen we mee?
Armour, wapens, pots en voedsel, want we gaan vechten. We gaan naar de Harpie Bug Swarms. Sommige van jullie gaan misschien naar guards, maar daar heb ik zelf niet zulke goede ervaringen mee. Harpie Bug Swarms vallen aan met melee en je hebt een lit bug lantern nodig om iets op ze te hitten. Neem nog geen teleporteermiddelen mee (als je voedsel nodig hebt), want dat neemt inventorie ruimte in en als je pech hebt, duurt het best lang voor dat je een clue hebt. Je zou een spirit terrorbird mee kunnen nemen, zodat je meer voedsel mee kan nemen en langer kunt rennen. Hier een voorbeeld van armour, inventorie en ook van een spirit terrorbird:
In- of uitklappen •
Afbeelding
(Gewicht klopt niet.)
-Hoe gaan we de clue krijgen?
Voor level 2 clue scrolls gaan we dus naar de Harpie Bug Swarms (33 slayer vereist). Je kunt ze alleen doden als je een bug lantern (te koop bij slayer masters of op g.e.) aansteekt en draagt (het is een schild; 33 firemaking vereist voor aansteken). Hier zijn de Harpie Bug Swarms:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Drink je pots en dood de Harpie Bug Swarms. Meestal heb je er met een minuut of 10 wel een clue, maar als je pech hebt kun je er ook leuk een uurtje staan vechten. Je dood ze echter snel en krijgt dus snel xp en als je geluk hebt krijg je een half of a key. Ik ik een keertje pech gehad en daar een uur ofzo staan vechten, met een uiteindelijk loot van clue scroll, 100k (inc half of a key) en lekker veel xp. Vandaar ook dat we voor level 2 clue scrolls naar Harpie Bug Swarms gaan en niet naar guards ofzo. Guards zijn trouwens ook heel vaak bezet.

-Het oplossen:
(Je hebt, als je hebt meegenomen wat hierboven beschreven staat, nog geen teleporteermiddelen e.d. mee; pak die van de bank.)
Ook bij lvl 2 clue's hoef je nog niet te vechten. Je kunt ook nu emotie clue scrolls, kaartjes, raadsels (of zoek "..."), "praat met..." en anagrammen krijgen. Je kunt ook challenge scrolls krijgen. Die krijg je als met iemand (bijvoorbeeld de Gnome Coach) praat, zoals op je anagram staat of "speak to..." staat. Bij lvl 2 clue's kun je ook een een aanwijzing met coördinaten krijgen (wordt later in de guide uitgelegd). Lvl 2 clue's zullen iets lastiger zijn om op te lossen, doordat je naar meer afgelegen plaatsen moet dan bij lvl 1, maar niet veel moeilijker.

-De Reward:
Bij level 2 clue's kun je al heel wat leukere dingen krijgen, afgezien van god pages. Je kunt bijvoorbeeld ook cloakes krijgen van ~1m en ranger boots (zeer zeldzaam) van ~9m. Leuk he? Als je alle rewards wil weten, kijk dan hier en hier voor de huidige prijzen. Een voorbeeldje van een reward:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Level 3
De hogere RuneScapers doen het hier natuurlijk voor... het moeilijkste en het leukste. Bij lvl 3 clue's kun je een aantal verschillende monsters doden om 'm te krijgen en verschillende methodes gebruiken om 'm op te lossen, die allemaal handig kunnen zijn. Ik zal in deze paragraaf maar één manier bespreken namelijk, de manier van jellies, die volgens mij de meesten gebruiken. Ik zal ook mijn eigen manier van oplossen uitleggen. Later in de guide zal ik nog verder in gaan op alternatieven. Note dat het voor lvl 3 clue's moeilijk is vast te stellen wat nou echt de benodigheden zijn; wees avontuurlijk en ga er zelf op uit.
Algemene informatie lvl 3 clue's:
In- of uitklappen •
Monsters waar je clue scrolls (3) van kunt krijgen:
  • Aberrant Specter
  • Abyssal Demon
  • Ankou
  • Aviansie
  • Black dragon
  • Blue dragon
  • Bronze dragon
  • Brutal Green Dragon
  • Cave Horror
  • Cyclops
  • Dagannoth Kings
  • Dark beast
  • Elf Warrior
  • Gargoyle
  • General Graardor
  • Gorak
  • Greater demon
  • Green dragon
  • Hellhound
  • Iron dragon
  • Jelly
  • Kurask
  • Mighty Banshee
  • Nechryael
  • Red dragon
  • Rock lobster
  • Scarabas lancer, ranger en mage
  • Sea Snake Young
  • Sergeant Strongstack, Grimspike en Steelwill
  • Silver chest (Shade burning)
  • Skeletal Wyvern
  • Spiritual ranger / warrior
  • Steel dragon
  • Suqah
  • Terror dog
  • Tormented demon
  • Turoth
  • Tyras guard
  • Waterfiend
Aantal clue scrolls die je kunt krijgen in treasure trail:
  • 4 tot 8
Moeilijksheidgraad; moeilijkheden:
  • Moeilijk;
  • je moet een redelijk combat hebben, toch wel 70 ofzo, wil je deze clue's een beetje vlot kunnen halen en doen. Je moet soms naar behoorlijk afgelegen gebieden, waar je soms ook nog eens moeilijke questen moet doen, waar je soms ook nog eens hoge levels voor nodig hebt. Het is dan ook aan te raden je non-combat skills ook wat hoger te hebben, bijvoorbeeld allemaal 30/40+, zodat je questen kunt doen als dat nodig is. Je zult relatief hoge monsters moeten doden om een clue lvl 3 te krijgen en vaak moeten vechten om het op te lossen. Ook moet je de wildernis in.
Bron(nen) algemene informatie:
-Benodigdheden:
  • Slayer level 52
Aangerade benodigheden:
  • Combat level ~60+
  • Teleporteermiddelen naar alle locaties in runescape.
  • Alle aangerade benodigheden van lvl 2 clue's.
  • Redelijke levels en questen is handig, zodat je niet om de haverklap eerst weer een skill omhoog moet trainen en een aantal questen moet doen voor je clue.
-Wat nemen we mee?
Armour, wapens, pots, voedsel, teleporteerd runes. Zoals gezegd zal ik jullie naar de Jellies leiden. Die vallen aan met een soort magic aanval, doe dus dragonhide aan. Ook is het handig om het begin van Fairy Tail Part II te hebben gedaan, zodat je kunt teleporteren met fairy rings. Er staat er namelijk eentje vlak voor de ingang van de Slayer Dungeon, waar we naar toe gaan. Omdat je toch het beste dragonhide aan kan doen, laat ik hier als voorbeeld ranged gear zien:
In- of uitklappen •
Afbeelding
(Gewicht klopt niet.)
-Hoe gaan we de clue krijgen?
Bij de Jellies dus (55 slayer nodig):
In- of uitklappen •
Afbeelding
Drink je pots en dood ze net zo lang tot dat je een clue krijgt. Meestal duurt dat niet zo lang.

-Het oplossen:
(Je hebt, als je hebt meegenomen wat hierboven beschreven staat, nog geen teleporteermiddelen e.d. mee, pak die ook nog niet van de bank.)
Als je een clue hebt, teleporteer je terug naar Varrock (GE). Haal je follower weg, als die nog niet weg is en stop al je spulletjes op je bank. Pak je clue en lees 'm. Pak dan een (aantal) Varrock teleports van de bank en de spullen die je nodig hebt om de clue op te lossen. Begrijp me goed: alleen de spullen die je nodig hebt om die ene clue op te lossen, niet voor de hele reeks. Los dan die ene clue op en pak zonodig spullen voor de volgende clue, zodat je die kan oplossen. Herhaal dit steeds tot dat je te reward krijgt, en be happy.
Je moet niet alle spullen voor de gehele clue (stuk of 6 clue's eigenlijk) gelijk pakken, omdat je bij lvl 3 clue's ook regelmatig de wildy in moet. Als je een hoog combat hebt, kun je misschien je beste armour aandoen, maar als je wat lager bent zul je dat waarschijnlijk liever niet willen. Dan moet je dus weer alles op de bank zetten, om het er daarna weer allemaal af te halen. Gottcha?
Lvl 3 clue's zijn het moeilijkst en die zullen je, zoals al gezegd, ook de wildernis in leiden. Je zult ook regelmatig moeten vechten en je kunt schuifpuzzeltjes krijgen. Neem bij coördinaten die je niet de wildy in leiden altijd een antipoisen mee.

-De Reward:
Tegenover al dat zware werk staat natuurlijk ook een leuke beloning (nee geen koekje, die zitten al in de koekjestrommel)! Bij lvl 3's zul je ook als je geen item/page krijgt al een reward van ~100k krijgen, door het rune armour dat je vaak krijgt. Voor de rest hebben lvl 3 clue's natuurlijk veel dure items die je kan krijgen. En, met een kans van 1 op 10.000, kun je zelfs 3rd age krijgen van pakweg 10 tot 80 mil. Als je alle rewards wil weten, kijk dan hier en hier voor de huidige prijzen. Voorbeeld reward:
In- of uitklappen •
Afbeelding
En verder...
Ik geloof dat ik (in dit hoofdstukje XD) eigenlijk niks meer te melden heb. Als me toch nog iets te binnen schiet, zet ik het bij "toevoegingen, overig" neer. And remember...:
Note ook dat ik allerlei normen en waarden voor jullie stel, maar dat je als je een beetje avontuurlijk bent je daar natuurlijk niet aan houd.
----------II----------

Algemeen
In dit hoofdstukje, zal ik een overzicht geven van handige/benodigde items, handige questen en handige levels. Even wat punten:
  • Ik zal benodigde items (zoals een chart en spade) in elk geval neer zetten.
  • Helemaal-niet-belangrijke dingen zoals flowers zal ik weglaten. =p
  • Ik zal alle levels afgaan met tips en voorbeelden.
  • Ik zal enkele belangrijke/handige questen opsommen en uitleggen.
NOTE: ik heb dit helemaal zelf geschreven; nu ik dit schrijf (en misschien nu jij dit leest) is er nog geen itemdatabase.

Items
Een overzicht van items:

-Items die je écht nodig hebt:
Spade:
In- of uitklappen •
Naam:spade
Nodig voor clue lvl:1, 2 en 3
Te gebruiken voor:coördinaten, kaarten en raadsels
Afbeelding en examine:
Afbeelding
"A slightly muddy spade."
Trade-able:ja
Benodigde skills/quests om te gebruiken/krijgen:niks
Waar te krijgen en prijs:GE, sommige general stores en farming shops: 3gp

S3xtant:
In- of uitklappen •
Naam:S3xtant, met een e in plaats van 3.
Nodig voor clue lvl:2 en 3
Te gebruiken voor:coördinaten
Afbeelding en examine:
Afbeelding
"Used by navigators to find their position in RuneScape."
Trade-able:nee
Benodigde skills/quests om te gebruiken/krijgen:niks
Waar te krijgen en prijs:bij Murphy in Port Khazard. Je moet met de professor van de observatory hebben gepraat, anders krijg je er geen. Je kunt er meerdere krijgen door je s3xtant te droppen, een nieuwe te vragen en de oude weer op te pakken. Je kunt ze ook zelf maken met 23 crafting en een steel bar, in de workshop van je huis. Het kost voor de rest niks.

Watch:
In- of uitklappen •
Naam:watch
Nodig voor clue lvl:2 en 3
Te gebruiken voor:coördinaten
Afbeelding en examine:
Afbeelding
"A fine looking time piece."
Trade-able:nee
Benodigde skills/quests om te gebruiken/krijgen:niks
Waar te krijgen en prijs:bij een monnik in de Clocktower. Je moet met de professor van de observatory hebben gepraat, anders krijg je er geen. Je kunt er meerdere krijgen door je watch te droppen, een nieuwe te vragen en de oude weer op te pakken. Je kunt ze ook zelf maken met 28 crafting en een 2 steel bars, in de workshop van je huis. Het kost voor de rest niks.

Chart:
In- of uitklappen •
Naam:chart
Nodig voor clue lvl:2 en 3
Te gebruiken voor:coördinaten
Afbeelding en examine:
Afbeelding
"A navigator's chart of RuneScape."
Trade-able:nee
Benodigde skills/quests om te gebruiken/krijgen:niks
Waar te krijgen en prijs:bij de professor van de Observatory. Als je de s3xtant en watch hebt, (en je een clue scroll met coördinaten hebt,) kun je bij hem een chart halen. Ook hier werkt de droptruc, maar je kunt zelf geen chart maken. Het kost niks.

Bug lantern (lit):
In- of uitklappen •
Naam:lit bug lantern
Nodig voor clue lvl:2
Te gebruiken voor:harpie bug swarm's doden om de clue scroll te krijgen
Afbeelding en examine:
Afbeelding
"A lantern to aid attacking Harpie Bugs."
Trade-able:ja (unlit; lit niet)
Benodigde skills/quests om te gebruiken/krijgen:33 slayer om te dragen en 33 firemaking om 'm aan te steken
Waar te krijgen en prijs:GE (unlit) en bij slayer masters: 130gp

-Voedsel en pots:
Pots:
In- of uitklappen •
Naam:Uitleg:
Antipoisen(4)Gebruik dit bij lvl 3 clue's. Als je coördinaten krijgt die je niet de wildernis in leiden, zul je tegen een Saradomin Wizard moeten vechten die je met 6 schade per keer kan vergiftigen. Te koop op GE: prijs.
Super attack(4)Kan handig zijn tijdens het vechten. Te koop op GE: prijs.
Super stength(4)Kan handig zijn tijdens het vechten. Te koop op GE: prijs.
Super defence(4)Kan handig zijn tijdens het vechten. Te koop op GE: prijs.
Ranging potion(4)Kan handig zijn tijdens het vechten. Te koop op GE: prijs.

Voedsel (veelgebruikt):
In- of uitklappen •
Naam:Aantal hitpoints worden geheald:
trout7
salmon9
tuna10
lobster12
swordfish14
monkfish16
shark20
Kijk voor de prijzen op GE.

-Reis-/teleporteermiddelen:
Zie ook Lunagangs guide.
Lopen en rennen:
In- of uitklappen •
Gebruik als je 52 summoning hebt terrorbirds. Zo niet, dan kun je een exploreres ring gebruiken. Die laad 3 keer je run met 50% op. Je krijgt 'm van de Achievement diary van Lumbridge en Draynor Village. Als je die ook niet hebt kun je natuurlijk gewoon lopen en resten. Als je een goed agility hebt kun je handig gebruik maken van shortcuts.
Teleports (gewoon):
In- of uitklappen •
Neem law runes en elemental runes mee - voor air kun je ook een staff meenemen. Met 51 magic en die runes kun je naar de meest belangrijke plekken teleporteren. Kijk voor meer info hier.
Als je de Achievement diary van Varrock (easy) hebt gedaan, kan je je teleporteer spot van Varrock zo instellen, dat je bij de GE uitkomt en niet op het plein. Dat is erg handig, want je zal vaker daar willen zijn dan ergens midden in Varrock.
Fairy rings:
In- of uitklappen •
Als je het begin van Fairy Tale Part II hebt gedaan kan je met fairy rings teleporteren, als je een dramen staff draagt. Je hoeft niet de hele quest te doen om te kunnen teleporteren en hebt daarom ook geen 57 herblore nodig. Je moet natuurlijk wel Fairy Tale Part I hebben voltooid en het begin van deel 2 kunnen doen.
Als je eenmaal kan teleporteren zal je merken dat fairy rings op een aantal handige plaatsen voorkomen. Ga vanaf de GE door de shortcut (richting Edgevilage) maar niet de rivier over. Ga naar het zuiden en je vind een fairy ring. Vanaf die ring kun je makkelijk en snel teleporteren, omdat ie dicht bij een teleportspot is. Zie hier alle codes en plaatsen voor fairy rings.
Spirit Trees en Gnome gliders:
In- of uitklappen •
Als je The Grand Tree en Tree Gnome Village hebt gedaan, kan je de spirit tree's gebruiken om snel te reizen. Na The Grand Tree kan je ook de Gnome Gliders gebruiken.
Voorwerpen:
In- of uitklappen •
Naam:Teleport(effect):Quest, lvl's, geld nodig:
teletabsze zitten in je inventorie en nemen maar één plaats in (per soort), net als runes. Als je er op klikt wordt je naar de bijbehorende plek geteleporteerd. Teletabs kunnen je naar dezelfde plaatsen teleporteren als gewone teleports, met runes. Je kunt ze maar één keer gebruikenze kosten ongeveer 1k, maar je hebt er geen lvl's of questen voor nodig.
ring of duelling(8)klik op de ring met je rechtermuisknop en druk op rub. Je kunt naar de Alkharid Duel Arena, Castle Wars Arena, Fist en Guthix of Mobilising Armies Command Centre teleporteren. Je kan 8 keer teleporteren, daarna verdwijnt de ring.een ring kost ongeveer 1k op de GE.
games necklacewerkt hetzelfde als de ring of duelling, maar teleporteerd naar de Games Room in de kelder van Burthorpe Castle, Barbarian Assault, Clan wars of Bounty Hunter.~1k
amulet of glorywerkt hetzelfde als ring of duelling's en games necklace's, maar heeft maar 4 charges. Je kunt hem wel weer opladen in de heroes guild. Teleporteerd naar: Edgeville, Karamja, Draynor Village of Al Kharid.~45k
ectophialklik erop en je wordt naar de Ectofuntus toren geteleporteerd. Je flesje wordt automatisch weer bijgevuld.Ghost Ahoy

Levels
Levels met hun handigheidjes:

-Combatskills:
Je zal ze nodig hebben om te vechten (dúh,
Hitpoints: om de zware klappen op te vangen. Handig bij elk niveau clue, alleen bij 3 natuurlijk hoger dan bij 1. Er is moeilijk een standaard vast te stellen voor hitpoints.
Attack & Strength: het is wel handig om wat te hitten hè? Bij lvl 1 clue's heb je die skills niet nodig, bij lvl 2 zou ik ze 40+ aanraden en bij lvl 3 60+.
Defence: ah, die coole skill. Bij lvl 1 niet nodig, maar bij 2 en 3 is 40+ zeker aan te raden.
Magic: niet zo handig voor bij het vechten omdat het zoveel geld kost, maar héél handig voor het reizen. Zorg dat je in elk geval naar Camelot kan reizen.
Ranged: de coolste combatskill. Veel mensen gebruiken 'm echter niet erg veel. Als je hem wel gebruik raad ik 61+ ranged aan, voor red dragonhide en rune crossbow.
Prayer: alleen bij lvl 3 clue's nodig, 43+. 37 kan ook maar kan nogal irritant zijn.
Summoning: 52 is zeer handig voor terrorbirs, waardoor je onbeperkt run hebt. Voor de rest zul je die skill niet zoveel nodig hebben.

-F2p non-combat skills:
Mining & Smithing: ik kan eigenlijk helemaal niks voor deze skills bedenken dat de moeite waard. Onee, wacht! Je hebt het nodig voor questen.
Woodcutting & Firemaking: same as ^.
Fishing & Cooking: er is een clue (lvl 3) waarvoor je de fishing guild in moet (68 fishing vereist, of 63 met een admiral pie). Voor de rest vrij nutteloos. =p
Crafting: je kunt er handige items van maken voor je clue.
Runecrafting: gewoon nutteloos. Xd

-Overige skills (p2p):
Construction: niet nodig, maar kan handig zijn. Je kunt bijvoorbeeld een portel chambre handig gebruiken.
Agility: handig voor quests, shortcuts en run % dat sneller oplaad.
Herblore: err.... *grote stilte*
Thieving: bij lvl 1 clue's nodig: hoe hoger hoe beter.
Fletching: ach ja, leuk total level hè?
Slayer: je kunt met een hoger slayer level steeds leukere monsterjes doden. Bij lvl 2 en 3 clue's heb ik als voorbeeld slayermonsters genomen (33 en 52 slayer nodig).
Hunter: niks belangrijks.
Farming: is gewoon cool. Als je erg hoog bent kun je je eigen spirit tree gebruiken.

Questen
Ik zal via het niveau systeem van Lunagang werken, zodat je beter kan inschatten of de questen voor jou geschikt zijn. Ik ga er vanuit dat je alle f2p quests hebt gedaan. Ik ga er ook van uit dat je alle skills al kan trainen.

-Makkelijk:
-In search of the Myreque en alle quests ervoor (allemaal gemakkelijk), zodat je het gebied rond Canifis een beetje kent en kan betreden.
-Tree Gnome Village om te reizen.

-Gemiddeld:
-Plague City voor de Ardougne teleport.
-The Digsite zodat je het gebied kent en overal rustig in kan gaan.
-Fairy Tale Part II (alleen het begin) zodat je met fairy rings kan teleporteren.
-The Fremennik Trials zodat je het gebied kent en hun armour (zoals archer helm's) kan dragen.
-Ghost AhoyEen irritante quest, maar het Ectophial is zeer handig en het is ook niet weg om met dit irritante gebied kennis te hebben gemaakt.
-Watch Tower voor de Watch Tower teleport.

-Moeilijk:
-Enlightened Journey om met hete lucht ballonnen te kunnen reizen. Ik gebruik het zelf regelmatig, want je kan er ook mee naar de sawmill reizen. Aangezien mijn Varrock telespot bij de GE ligt, is het sneller om even naar de duel arena te teleporteren, een willow log van de bank te pakken, naar buiten te lopen en daar de ballon te pakken.
-Fremennik Isles zodat je op Neitiznot en Jatizso kan komen.
-The Grand Tree voor spirit tree's en gnome gliders.
-Lost City is wel handig voor dragon wapens.
-Shilo Village zodat je daar (snel) kan komen.

-Zeer moeilijk:
-Legends Quest zodat je in de jungle kan komen.
-Regicide zodat je in het gebied van de elfen kan komen (via de snelle route).
-Roving Elves om MEP I te starten zodat je in de elfenstad kan komen en er naar toe kan teleporteren.

----------III----------

Algemeen
Hoewel een goede voorbereiding het halve werk is, is dit natuurlijk het belangrijkste deel.
  • Ik zal weer per clue niveau uitleggen.
  • Ik zal dingen die ik al heb uitgelegd (bij een lager clue niveau) soms nog uitbreiden.
  • Ook hier kun je natuurlijk weer alles naar je eigen smaak veranderen.
Level 1
Level 1 clue's zijn het makkelijkst, dus ik zal hier even snel door gaan.

-Emotie clue scrolls:
De vervelendste aanwijzing die je kan krijgen, vind ik. Je krijgt een clue en als je die opent staat er waar je een emotie moet doen, welke emotie je moet doen en welke kleren je daar bij moet dragen. Bij lvl 1 clue's is dit vaak erg duidelijk, maar mocht je het toch niet begrijpen, kijk dan bij lunagang's guide.

-Kaartjes:
Zijn zijn vaak makkelijk. Je krijgt een typische schatkaart: een kaartje met een kruis. Vaak staat er ook aangegeven hoe je moet lopen vanaf een herkenningspunt, zoals een boom.

-Raadsels (of zoek "..."):
Raadsels zijn bij lvl 1 eigenlijk helemaal niet moeilijk. Raadsel is nauwelijks de goede naam. Een raadsel hoeft echter niet zo te werken dat je met een persoon praat, maar het kan ook zijn dat je een bepaalde kist moet doorzoeken of ergens graven.

-"Praat met..." en anagrammen:
Als je met een bepaald persoon moet praten, heb je een makkelijke clue. Anagrammen zijn soms wat lastiger, maar je kan altijd lunagang nog gebruiken. Uiteindelijk komt het er op neer dat je met een bepaalde persoon moet praten, en done!

Level 2
Level 2 clue's zijn natuurlijk iets moeilijker. Alle dingen die ik bij lvl 1 clue's heb uitgelegd, zullen dan ook moeilijker zijn (denk aan verder lopen, lastige raadsels, etc). Ik zal elke manier weer neer zetten, maar ook waar een streepje (-) staat zal de clue moeilijker zijn.

-Emotie clue scrolls:
-

-Kaartjes:
-

-Raadsels (of zoek "..."):
-

-"Praat met..." en anagrammen:
Je kan nu ook een Challenge Scroll of een Puzzeltje krijgen die je moet oplossen voor je je volgende clue krijgt. Zo'n challenge scroll staat een rekensommetje op, een puzzeltje is zo'n schuifpuzzel. De voorbeelden van hoe ze moeten zijn als ze klaar zijn staan op lunagang.

-S3xtant, watch en chart/coördinaten:
Je kan ook een clue scroll krijgen waar coördinaten op staan. Op die plek zal je dan moeten graven. Je hebt er ook een s3xtant watch en chart voor nodig. Daarmee kun je die plek opzoeken, maar ook als je de treasure locator van lunagang gebruikt, moet je ze bij je hebben. Hoe je de plek zonder de locater moet vinden, weet ik ook niet.

Level 3
Level 3 clue's zijn natuurlijk nóg iets moeilijker. Je zal naar de meest afgelegen plaatsen worden geleid, door lastig geformuleerde aanwijzingen. Je moet nu mogelijk ook de wildernis in voor een clue.

-Emotie clue scrolls:
Er zal nu gewoonlijk "beware of double agents" ("pas op voor dubbel agenten") bij staan. Je zal moeten vechten. Het is niet moeilijk, want ze vallen alleen met melee aan. De man die verschijnt zal combat 108, tenzij het in de wildernis is, dan is ie lvl 68.

-Kaartjes:
-

-Raadsels (of zoek "..."):
-

-"Praat met..." en anagrammen:
-

-S3xtant, watch en chart/coördinaten:
Je moet vechten met een Saradoming mage (108) als je buiten de wildernis bent. Deze zijn best venijnig, want ze vallen met melee en magic aan. Met magic hitten best hoog (21) en met melee kan je gepoisent worden. Heb armour aan met een goede magic defence, doe dan protect from melee aan; heb je armour met een goede melee defence, doe dan protect from magic aan. Als je wat hoger bent, kan je ook geen enkele protect aan doen, mage zal dan met beide aanvalsstijlen aanvallen. Je kan maar beter wel wat voedsel mee nemen en als je een laag combat hebt misschien ook een prayer pot.
Ben je buiten de wildernis, dan verschijnt er een Zamorak mage (65/74) die niet zo sterk zijn. Ze vallen alleen aan met magic, dus zet je protect aan en special 'm dood.

Helemaal niet zo moeilijk hè? Als je eenmaal een beetje ervaring hebt, kan je clue's makkelijk en snel oplossen.

----------IV----------

Algemeen
Lvl 3 clue's zijn het leukst, uitdagendst. Veel mensen doen vooral deze; ze hebben ook leukere rewards. Ze zijn alleen ook moeilijker, en er zijn wat meer alternatieven om ze te krijgen. Om ze onder de knie te krijgen, moet je er gewoon een paar doen. Hoe vaker je ze doe - dat geld trouwens voor alle clue's - hoe sneller je ze kan oplossen. In dit hoofdstukje zal ik de 3 - naar mijn mening - beste manieren uitleggen.

Aviansies
Dit is geen bekende manier, but I like it. =)
Req's:
60 strength/agility
Troll Stronghold

Aangeraden req's:
70+ ranged
70+ def
Eadgars Ruse
61+ magic
43+ prayer
55+ slayer

Armour, inventorie en summoning beest:
Neem armour en wapens mee met een zo'n hoog mogelijke ranged aanval én defence bonus; je kan aviansies alleen met ranged en magic aanvallen, maar magic is duur en werkt niet goed. Neem als summoning beest een beest mee dat je healt zoals een bunyip of dat voedsel kan mee brengen zoals een terrorbird. Neem ook god-items (armadyl; zamorak; ik neem ook altijd saradomin; geen bandos, niet nodig) mee, zodat je niet wordt aangevallen in de Godwars Dungeo, de plek waar aviansies leven. Neem een teleport mee naar Trollhein of Burtope. Als je naar Burtope gaat moet je ook climbing boots aan/mee. Neem voedsel mee; ik neem meestal goedkoop voedsel mee omdat ik er toch niet lang blijf en zodat het niet erg is als ik moet eten voor free invent spots. Neem runes voor high alch mee.
In- of uitklappen • armour, invent, en summoning
Afbeelding
Zoiets; gewicht klopt.
De weg:
In- of uitklappen • de route
Afbeelding
Teleporteer naar Trollheim als dat kan. Loop de berg af en dan richting het noorden. Zet als je de trollen op de berg ziet je protect form missiles even aan; hun stenen kunnen hard hitten (zeggen ze; ik ben zelf nooit zo in de verleiding gekomen het uit te proberen). Als je helemaal bij het noorden bent met je door de spleet (60 agility nodig) of langs de steen (60 strength nodig). Het sneeuwt in dat gebied. Zet als je wolven ziet even je protect from melee aan, want het is daar multi-zone en ze zijn combat 132. Klim de grot in. Als je er voor de eerste keer bent moet je een rope bij je hebben.

De manier:
loop naar het zuiden van de grot. Als je een mithril grapple bij je hebt kan je naar Armadyls gedeelte gaan, met veel aviansies, maar daar buiten kan je ze ook goed doden. Drink van je pots als je ze bij je hebt en val de aviansies aan. Als je rune limps of daggers krijgt, kan je ze high alchen. Pak de noted addy bars in elk geval op. De voor- en nadelen:
+gegarrandeerde loot, door de bars
-je krijgt er niet zo snel een clue

Hellhounds
Een wat bekendere manier, maar niet iedereen vind 'm even leuk.
Req's:
dusty key of 70 agility

Aangeraden req's:
70/80 agility, is handig
61+ ranged, beter is 70+
37 magic
55+ slayer

Armour, inventorie en summoning beest:
Je kan hellhounds goed met melee en ranged doden. Zelf prefereer ik ranged omdat mijn ranged hoger is en je dan kan safe-spotten. In dat geval heb je dus geen goede def-bonus nodig. Je kan ook een cannon gebruiken. Als je met melee gaat kan je het beste armour met een hoge melee defence bonus gebruiken en/of guthan. Als ranged heb je geen summoning beest nodig, maar als je met melee gaat is een bunyip o.i.d. erg handig. Neem ook als ranged voor de zekerheid wat (laag) voedsel mee. Neem ook één antipoisen potion mee want je moet langs poisen spiders. Het kan handig zijn om een teleport mee te nemen zodat je niet terug hoeft te lopen. Vergeet niet een anti-fire shield of een dragonfire shield mee te nemen als je langs de dragons moet. Voorbeeld (ranged):
In- of uitklappen •
http://img687.imageshack.us/img687/489/ ... hounds.png
De weg:
Teleporteer of loop naar Falador met je benodigde spullen. Loop door de noord-wester poort richting het noorden. Je zal langs de muur tussen de p2p en f2p lopen. Als je een gate tegenkomt, moet je het dorpje, Taverly, in gaan. Loop naar het zuid-westen en je komt bij een uitroepteken waar je met een trap naar beneden kan. Rust even uit en laad je run op en ga naar beneden. Volg deze weg:
In- of uitklappen • kaart - ORGINELE KAART IS VAN LUNAGANG
Afbeelding
De manier:
Doodt de hellhounds en pak de charms die ze droppen op. En de clue scroll natuurlijk. Bones kan je ook oppakken en even snel begraven.
+veel charms, wel veel gold
-ook niet de snelste manier

Jelly's en slayer
Jelly's zijn slayer monsters. Hellhounds worden ook als task gegeven. Een veel gebruikte manier om te clue hunten (voor zover dat nog hunten is) is slayeren. Pak de clue's op die je krijgt van je tasks en los ze op. Aangezien dit hoofdstukje over lvl 3 clue's gaat, zal ik bij de hoogste slayer masters aangeven welke monsters clue scrolls lvl 3 droppen...

Sumona (smoking kills, 85 combat en 35 slayer vereist):
Aberrant spectres, Abyssal demons, Aquanites, Banshees (mighty), Basilisks, Black demons, Bloodvelds, Blue dragons, Cave crawlers, Cave horrors, Dagannoths (kings), Dust devils, Elves, Fire giants, Gargoyles, Greater demons, Hellhounds, Iron dragons, jellies, Kalphites, Kurask, Nechryael, Red dragons, Scabarite minions, Spiritual mages, Spiritual warriors, Terror dogs, Trolls, Turoth, Wall beasts, Warped tortoises.

Duradel (50 slayer, 100 combat en shilo vilage vereist):
Aberrant spectres, Abyssal demons, Aquanites, Banshees, Basilisks, Black demons, Black dragons, Bloodvelds, Blue dragons, Cave crawlers, Cave horrors, Dagannoths (kings), Dark beasts, Dust devils, Fire giants, Gargoyles, Goraks, Greater demons, Hellhounds, Iron dragons, Jellies, Kalphites, Kurasks, Mithril dragons, Nechryael, Pyrefiends, Scabarite minions, Skeletal wyverns, Spiritual mages, Steel dragons, Suqahs, Turoth, Waterfiends, Warped terrorbirds.

Kuradel (75 slayer en 110 combat vereist):
Aberrant spectres, Abyssal demons, Black demons, Black dragons, Bloodvelds, Blue dragons, Dagannoths (kings), Dark beasts, Dust devils, Fire giants, Gargoyles, Greater demons , Hellhounds, Iron dragons, Kalphites, Living rock creatures (strikers), Mithril dragons, Nechryael, Skeletal wyverns, Spiritual mages, Steel dragons, Suqahs, Terror dogs, TzHaar, Warped tortoises, Waterfiends.

----------V----------

Toevoegingen, overig
Wat ik nog even wil toevoegen is dat je vooral goed clue's leert dor ze te doen. Dat was 't. :P

Q&A
Vragen of opmerkingen? Hier staan ze:

:?: Hoe kan je varrock teleporteer spot bij de g.e. liggen?
:arrow: Als je de achievement diary van varrock hebt gedaan kun je de locatie waar je met de spreuk Varrock teleport komt, bij Rat Burghis veranderen. (zie http://www.lunagang.nl/achievement-diar ... ck.php)

:?:
:arrow:

:!:
:arrow:
:!:
:arrow:

Afsluiting
Ik vond het leuk om deze guide te maken. Ik ben er trouwens ook best lang mee bezig geweest en volgens mij is het al een half jaar geleden dat ik er voor het eerst aan heb gewerkt. :P Daardoor kan het trouwens wel zijn dat sommige dingen een beetje krom staat vermeld, dubbelop of zijn weggelaten; post dan even. :) Ik hoop dat jullie er ook nog iets aan hebben. :P Als je kritiek hebt, zeg dan wel even waarom; dat vergeten sommigen nog wel eens. O:)

1/10?
Laatst gewijzigd door `Red Admirall op woensdag 5 januari 2011, 20:43, 3 keer totaal gewijzigd.
legendary686
Berichten: 233
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 9:36
Clan: No1

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door legendary686 »

9/10 nice hoor....

Hoop dat jij hem update:D
Afbeelding
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door `Red Admirall »

Thanks, :D wat moet er nog bij? :P
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door Daan »

Hij is helemaal af!
10/10!
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door `Red Admirall »

Thanks :D
npbruna
Berichten: 252
Lid geworden op: zaterdag 17 januari 2009, 11:56

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door npbruna »

dit gewoon beter dan de guide van luna

10000000/10000000

w00t jij bent een van de betere guidemakers
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door `Red Admirall »

I'm honered. :-({|=

Schrijf ik het goed? 8-[
kafder2
Berichten: 273
Lid geworden op: vrijdag 24 juli 2009, 20:03

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door kafder2 »

Ben gewoon sprakeloos :-# 10/10 :ninja:
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door `Red Admirall »

Goede reacties tot nu toe! :D
Thanks =)
IStereo love
Berichten: 284
Lid geworden op: zaterdag 13 december 2008, 16:10
Clan: teak
Oude naam: huub1009

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door IStereo love »

....

Voor zo'n goede guide zijn geen woorden...
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door `Red Admirall »

Leuk dat je dan toch nog post. :P
StemSven
Berichten: 1411
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 18:01
RS: Twiddur (p2p)
Oude naam: SexySven
Contacteer:

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door StemSven »

nice en origineel 10/10
Afbeelding
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door `Red Admirall »

Ty :bier:
Myron
Berichten: 4032
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 15:04
RS: Gestopt
Oude naam: Myronve

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door Myron »

Ziet er heel mooi uit, 10/10 =D>
Skillcapes: Fletching: 25-01-09 == Ranged: 22-12-09 == Hitpoints 05-06-10 == Strength 24-11-10 == Attack 07-03-11 == Defence 10-09-11 == Quited October '11

You will never walk alone! FEYENOORD ROTTERDAM!
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door `Red Admirall »

Thanks =)

Geen enkele opmerking? :P
pkerking nl
Berichten: 422
Lid geworden op: zaterdag 5 september 2009, 8:53

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door pkerking nl »

nice guide alles staat er bijna in 9.5/10 =D>
zou je er bij willen zetten bij lvl 1 clues dat je h.a.m kleding kunt menemen om minder snel gesnapt te worden?
dan 10/10 :D
Afbeelding
The Max Kat
Berichten: 937
Lid geworden op: donderdag 8 mei 2008, 10:38
Clan: Just Skillers
Extra rang: Katmen14
Contacteer:

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door The Max Kat »

wel nice guide maar een beetje overdreven veel food. :shock:

-The Max Kat-
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door `Red Admirall »

pkerking nl schreef:nice guide alles staat er bijna in 9.5/10 =D>
zou je er bij willen zetten bij lvl 1 clues dat je h.a.m kleding kunt menemen om minder snel gesnapt te worden?
dan 10/10 :D
Thanks, :D
Stond dat er nog niet bij dan? Ik zal het wel even nakijken. ;)
The Max Kat schreef:wel nice guide maar een beetje overdreven veel food. :shock:

-The Max Kat-
Ach ja... :P
Titaneous RP
Berichten: 584
Lid geworden op: dinsdag 27 januari 2009, 14:33
RS: Back2Heaven (p2p)
Clan: DBG
Oude naam: Gametodeath

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door Titaneous RP »

`Red Admirall schreef:
+gegarrandeerde loot, door de bars
-je krijgt er niet zo snel een clue
Dat dacht jij...

Naja in ieder geval wel een mooie guide, 9.8/10, nobody's perfect (inkoppertje :roll: )
Advoco insaniam haerecticorum in pectus meus et animam meam
[/size]
kasame20
Verbannen (permanent)
Berichten: 101
Lid geworden op: zaterdag 19 december 2009, 22:16

Re: ««Treasure Trails ~ alle tips en trucs»»

Bericht door kasame20 »

hoe kan je varrock telespot bij de g.e liggen 0.o. dat wil ik ook!
Gesloten