Phpbb Forum Guide

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
brad king1
Berichten: 190
Lid geworden op: zaterdag 11 november 2006, 19:03

Phpbb Forum Guide

Bericht door brad king1 »

Welkom Lunagangers op mijn Forum Guide.

Introducion

Ik weet niet of er al een guide als deze bestaat maar het kan altijd van pas komen voor nieuwelingen. Er zijn een paar verschillende soorten Forum's de bekenste 2 zijn invision en phpp. Deze 2 forums lijken ook we opelkaar. Phpp is denk ik voor de meeste toch meer te begrijpen. Hier op lunagang tip.forum hebben we ook een phpp forum dus ga ik hierover een uitgebreide uitleg geven waar al de functies van dit forum te pas komen.

Nieuw onderwerp:

Als jer ergens bij een forumdeel bent, laten we zeggen: Algemeen. Als je dan op algemeen klikt zie je linksboven in je beeldscherm ''Nieuw onderwerp'', als je daarop klikt kan je een onderwerp beginnen, dan kom je bij een wit vlak, daar moet je je bericht in typen dat je wilt gaan plaatsen en in de publiciteit brengen (iedereen gaat die topic zien en wat je hebt gepost). Als je uiteinde je bericht klaar hebt kan je het nog bewerken met bbcodes, dit hoeft nit maar je topic komt er mooier uit te zien, straks vertel ik hier meer over.

Wat is een poll? En een poll in je topic.

Een poll is een vraagstelling en op die vraagstelling kan je antwoordt geven door op 1 van de antwoorden te klikken die daar worden weergegeven. Hierbij breng je je mening uit, je mening blijft uiteraard gewoon anoniem. Wil je zelf een poll in je topic zetten zou je dat natuurlijk ook gewoon kunnen doen je hoeft daar zoals ik weet geen speciale permessies (ranken) voor te hebben. Je klikt weer op een subforum deel, laten we weer als voorbeeld algemeen nemen. Je klikt dan op ''nieuw onderwerp''. Als gevolg zie je weer een wit vlak waar je je tekst in kan typen en daaronder zie je staan ''voeg een poll toe''. Bij peiling vraag kan je je vraagstelling melden, dit wilt zeggen dat mensen de vraag van de poll zien. Daaronder zie je Peiling keuzes: Dan typ je de keuzes in waarop mensen kunnen antwoorden en mensen van lunagang kunnen zien. Zodra je een keuze hebt gemaakt klik je rechts ''Voeg keuze toe''. Je poll keuze wordt dan aan je topic toegevoegt waarop mensen kunnen stemmen. Als gevolg kan je nog een keuze toevoegen, je kan er zelf meer dan 10 poll keuzes toevoegen. In het witte vlak moet je dan ook iets typen, bijvoorbeeld: Waarom deze poll? of Verklaar jullie mening! Je kan invullen hoelang de poll moet gelden, als je 0 indrukt heeft de poll geen einde.

BBcodes in je topic zetten

Wat zijn BBcodes? BBcodes zijn een soort van html tags die je kunnen helpen om je topic te kunnen aan passen, je kan bepaalde worden laten onderstrepen hierdoor, je kan ze schuin laten staan of dikgedrukt, en zo heb je er nog een paar.

Code: Selecteer alles

[u]je tekst[/u]
Nu staat je tekst onderstreept.

Code: Selecteer alles

[i]je tekst[/i]
Je tekst staat nu scheungedrukt.

Code: Selecteer alles

[b]je tekst[/b]
Je tekst staat nu dikgedrukt.

Code: Selecteer alles

[url=www.eenwebsite.nl]Typ hier je tekst[/url]
Nu kan je hierop klikken en naar de site gaan die je hebt gegeven


Met deze speciale tekens kan je je topic helemaal aanpassen en vormgeven zoals jij het wilt. Dit is een goed hulpmiddel als je brieven moet typen op forums of guides maken door deze hulpmiddelen maakt het voor de lezers veel gemakkelijker om te lezen en het maakt het ook leuker om te lezen doordat het overzichtelijker is.

Wat is belangrijk en waar moet je opletten

Probeer goed op te letten voordat je van plan ben een topic te maken in een forumdeel. Lees eerst de regels die bij dat forumdeel staan aangegeven. De moderators/administrator maken niet voor niets zo'n topic aan met regels. Als er regels staan aangegeven houdt je er ook aan en overtreed ze niet misschien kan daar een concequentie uit ontstaan als een warning. Kijk ook goed of er niet al zo'n topic bestaat die je gaat maken. Ook is het belanrgijk dat jij je gemaakte topic in het goede forumdeel plaatst de forumdelen zijn er niet voor niets. Dus niet dat je een clan gaat adventeren en die topic in guides gaat posten.

Plaatjes op het forum zetten

misschien heb je weleens een probleem hiermee, je wilt een plaatje op het forum zetten maar je snapt er geen *beep* van. Ik zal het even uitleggen volgens mij zijn hier genoeg vragen over. Ik zal het in stappen uitleggen dit maakt het namelijk overzichtlijker en sneller te begrijpen.

1. Je hebt iets op runescape gezien, klik dan op Prnt Screen die knop kan je vinden op je toetsenboord meestak zit die naast je f12/f13 knop.
2. Zodra je daarop hebt geklikt heb je een foto genomen van het moment dat je hebt geklikt.
3. Start paint op.
4. Klik op ctrl+v
5. De foto word dan weergegeven op paint.
6. Sla je plaatje op (bestand opslaan als)
7. Ga dan naar: http://www.imageshack.us
8. Klik dan op: Kies bestand
9. Selecteer je foto en klik op: Host it
10. Dan zie je dit:

Hotlink for forums (1)
Hotlink for forums (2)
Hotlink for Websites
Show image to friends
Direct link to image

11. Je kopieert de tag: Hostlink for forums 1.
12. Plak de tag op het witte vel waar je normaal iets moet typen, zodra je je topic hebt aangemaakt word je foto/plaatje weergegeven.

Bedankt voor het lezen van mijn guide, hopelijk hebben jullie er iets aan, made by Brad king1
Laatst gewijzigd door brad king1 op zondag 22 april 2007, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
chiel226
Berichten: 198
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 21:35
Clan: BruteForces

Bericht door chiel226 »

Volgens mij bedoel je phpbb ipv "phpp" Maar voor de rest mooie guide.
Karsten
Ex-moderator
Berichten: 2291
Lid geworden op: donderdag 19 januari 2006, 19:29
Contacteer:

Bericht door Karsten »

Wat chiel zegt, en mooie guide(zegt ie ook roflmaoomg)
Retired
brad king1
Berichten: 190
Lid geworden op: zaterdag 11 november 2006, 19:03

Bericht door brad king1 »

Bump deze topic up.
Lmaomg
Berichten: 3880
Lid geworden op: dinsdag 6 juni 2006, 20:34

Bericht door Lmaomg »

Het is duidelijk, maar voor een groot deel overbodig. De mens is wel zo slim dat ze snappen dat ze op het knopje "nieuw onderwerp" moeten klikken om een nieuw topic aan te maken hoor :lol:
Jonah
Berichten: 6286
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 11:10
Oude naam: iJonah

Bericht door Jonah »

Lmaomg schreef:Het is duidelijk, maar voor een groot deel overbodig. De mens is wel zo slim dat ze snappen dat ze op het knopje "nieuw onderwerp" moeten klikken om een nieuw topic aan te maken hoor :lol:
Sommige niet :lol:
Afbeelding
Man Whij Me
Ex-moderator
Berichten: 6063
Lid geworden op: woensdag 5 april 2006, 16:24
Clan: Lunagang

Bericht door Man Whij Me »

Wo Hao schreef:
Lmaomg schreef:Het is duidelijk, maar voor een groot deel overbodig. De mens is wel zo slim dat ze snappen dat ze op het knopje "nieuw onderwerp" moeten klikken om een nieuw topic aan te maken hoor :lol:
Sommige niet :lol:
kijk meteen naar wo hao :P
Retired since August 2011. Sporadisch RS2007 speler
Quest cape behaald op 01-09-2008
Afbeelding
Jonah
Berichten: 6286
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 11:10
Oude naam: iJonah

Bericht door Jonah »

JJ schreef:
Wo Hao schreef:
Lmaomg schreef:Het is duidelijk, maar voor een groot deel overbodig. De mens is wel zo slim dat ze snappen dat ze op het knopje "nieuw onderwerp" moeten klikken om een nieuw topic aan te maken hoor :lol:
Sommige niet :lol:
kijk meteen naar wo hao :P
Ahoh! Spamkip! 8)
Afbeelding
brad king1
Berichten: 190
Lid geworden op: zaterdag 11 november 2006, 19:03

Bericht door brad king1 »

Er zijn genoeg nieuwelingen die nooit iets met forum's te maken hadden en wat een topic inhoud daarom komt deze guide voor nieuwelingen misschien goed te pas.
Jonah
Berichten: 6286
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 11:10
Oude naam: iJonah

Bericht door Jonah »

brad king1 schreef:Er zijn genoeg nieuwelingen die nooit iets met forum's te maken hadden en wat een topic inhoud daarom komt deze guide voor nieuwelingen misschien goed te pas.
Volgens mij ben je zelf ook een nieuweling, je weet niet eens hoe zo een forum heet :lol:
Afbeelding
Lmaomg
Berichten: 3880
Lid geworden op: dinsdag 6 juni 2006, 20:34

Bericht door Lmaomg »

brad king1 schreef:Er zijn genoeg nieuwelingen die nooit iets met forum's te maken hadden en wat een topic inhoud daarom komt deze guide voor nieuwelingen misschien goed te pas.
Deze guide is misschien wel handig, maar ze moeten eerst het forum snappen om de guide te vinden :lol:
Jonah
Berichten: 6286
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 11:10
Oude naam: iJonah

Bericht door Jonah »

Lmaomg schreef:
brad king1 schreef:Er zijn genoeg nieuwelingen die nooit iets met forum's te maken hadden en wat een topic inhoud daarom komt deze guide voor nieuwelingen misschien goed te pas.
Deze guide is misschien wel handig, maar ze moeten eerst het forum snappen om de guide te vinden :lol:
Doe toch niet zo droog 8)
Afbeelding
brad king1
Berichten: 190
Lid geworden op: zaterdag 11 november 2006, 19:03

Bericht door brad king1 »

Zo moeilijk is deze guide toch niet :oops:
Jonah
Berichten: 6286
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 11:10
Oude naam: iJonah

Bericht door Jonah »

brad king1 schreef:Zo moeilijk is deze guide toch niet :oops:
Maar als ze niet weten waar ze hem moeten vinden? :lol:
Afbeelding
brad king1
Berichten: 190
Lid geworden op: zaterdag 11 november 2006, 19:03

Bericht door brad king1 »

Tja als je dat niet weet, wist je ook niet hoe je een account moest registreren.
Jonah
Berichten: 6286
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 11:10
Oude naam: iJonah

Bericht door Jonah »

Lol, dat was weer zo een domme opmerking van mij hierboven :P
Maar je kan ook even kijken op de faq; http://www.lunagang.nl/tipforum/faq.php
Afbeelding
brad king1
Berichten: 190
Lid geworden op: zaterdag 11 november 2006, 19:03

Bericht door brad king1 »

Kan ook maar niet alles wat ik heb geschreven staat op de F.A.Q.
Plaats reactie