[minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips later!

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
EMPTY

[minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips later!

Bericht door EMPTY »

The Great Orb Project
snelle tokens
Inleiding
Dit is mijn eerste guide. In deze guide zal ik vertellen hoe je het snelste tokens bemachtigt in de minigame: The Great Orb Project (afgekort GOP). Er zal een kleine uitleg volgen met tips hoe je het beste kan scoren en/of verdedigen. Ik zal niet de freeloading manier behandelen, hier ben ik tegen. Ook vertel ik iets over waar je het kunt spelen, welke eisen er zijn, de verschillende wands, handige outfits en de rewards. Ik ben hier best lang mee bezig geweest, tips zijn dan ook welkom.

Index
  • Eisen
  • De locatie
  • De runecrafting guild
  • Het doel van het spel
  • De verschillende wands
  • Outfits
  • De rewards
  • Tips en tricks
  • Credits
Eisen
Om Gop te spelen heb je enkel 50 runecrafting nodig en een aardig uithoudingsvermogen, want anders zul je niet zo ver komen met deze minigame. Zelfs als je runecrafting vervelend vindt is dit het proberen waard, aangezien dit helemaal niet op het normale trainen lijkt. Het is handig als je op hd op een groot scherm kunt spelen, dan zie je ongeveer alle orbs op je scherm. Hierdoor zal je sneller reageren en scoren. Geluid erbij vind ikzelf ook wel fijn, niet verplicht.

De locatie
Gop kan alleen gespeeld worden in de runecrafting guild. Deze guild bevindt zich op de eerste verdieping van de Wizards Tower, je komt hier door een trap op te gaan, niet die naar beneden (D'oh). De Wizards Tower ligt in het Koninkrijk van Misthalin. Je komt binnen in de guild door te teleporteren door een portal in de muur.
Afbeelding
Hier is een kaartje (aardig groot):
In- of uitklappen •
Afbeelding
De runecrafting guild
In de runecrafting guild is er zelf eigenlijk niet zo veel te doen, maar de dingen die je er kunt doen zijn wel handig. Je kan er bijvoorbeeld je talisman op de wereldkaart gebruiken die over de grote ronde tafel midden in de guild staat. De kaart zal nu laten zien waar het bijbehorende altaar zich bevindt.

Afbeelding

Verder zijn er een aantal apparaten die je kunt activeren door erop te klikken, er zullen dan een paar orbs door het apparaat heen bewegen. Hier heb je alleen niets aan.
Er is ook een speciale shop waar je de gewonnen tokens kunt inwisselen voor handige spullen voor runecrafting en voor de minigame zelf. Je kan ook runes aanschaffen met je tokens, maar dit is wel erg zonde, aangezien je er veel meer winst uit kunt halen. Het allerbelangrijkste in guild is natuurlijk de minigame zelf.
Afbeelding
Als je in het gele team wilt komen moet je joinen bij het team van Vief, als je in het groene team wilt zijn moet je joinen bij het team van Acanta. Als het je niet uitmaakt kan je joinen bij een blauwe wizard en die zal je dan in het team plaatsen met de minste spelers. Als de teams evenveel spelers hebben wordt het één van de twee teams. Je hebt ook een snelle join optie, druk daarvoor gewoon met je rechtermuisknop op een van de wizards (Vief is de gele wizard, Acanta de groene wizard in de rolstoel).
Afbeelding
Het doel van het spel
Het doel is om zoveel mogelijk altaars voor jouw team te winnen, want hoe meer altaars jij voor je team wint, hoe meer tokens jij krijgt als het spel voorbij is. Als je alle altaars wint krijg je aan het eind 750 tokens in F2P en 1k tokens in P2P (125 tokens per altaar dat je wint). Dit verschil is er tussen F2P en P2P doordat je als member zijnde ook een chaos altaar en een nature altaar kunt betreden (2x 125 = 250 tokens meer).

Dit is de volgorde waarin de altaars verschijnen.
  • Air
  • Mind
  • Water
  • Earth
  • Fire
  • Body
  • Chaos
  • Nature
Als je een altaar voor je team wilt winnen, moet je zoveel mogelijk orbs naar het altaar trekken of duwen. Als jouw team aan het eind van het altaar meer orbs heeft binnengebracht dan het andere team win jij het altaar. Na iedere ronde heb je even de tijd om de rune essence (F2P) of pure essence (P2P) te verwerken. Bij ieder altaar heb je 2 minuten de tijd om zoveel mogelijk orbs te scoren.

Op het plaatje hieronder zie je een groen rondje (het is een geel rondje zijn als je in het gele team zit). Naarmate de tijd verstrijkt zal het groen/geel gekleurde deel steeds kleiner worden. Als het helemaal leeg is gelopen, is de ronde over en ga je naar het volgende altaar.
Verder zie je de score van beide teams, het aantal achter de groene bolletjes geeft aan hoeveel keer het groene team heeft gescoord, het aantal achter de gele bolletjes geeft aan hoeveel keer het gele team heeft gescoord. Je moet per ronde minimaal één orb aangeraakt hebben, anders krijg je maar 60 tokens, zelfs als je wint.

Afbeelding

Het verticale balkje is je activity bar, als deze helemaal leeg is word je uit het spel geschopt. Je krijgt dan een penalty (de tijd wordt bepaald door bij welk altaar jij stopt).

De verschillende wands
Zodra je in een team zit, krijg je 3 verschillende wands.

De Attractor, als je deze draagt en op een orb klikt trek je de orb naar je toe.
De Repeller, deze zorgt ervoor dat je orbs kunt afstoten.
De Barrier Generator, met deze wand maak je barrier op de plek waar jij staat. Hiermee kun je de tegenstanders aardig irriteren.
Outfits
De beste outfits die je hier kunt dragen zijn de runecrafting robes, deze kun je kopen in de Runecrafting Shop (hierover later meer). Deze robes zorgen ervoor dat je de orbs sneller heen en weer kunt bewegen. Kleuren hebben hier niets mee te maken. Verder, als je een laag agility level hebt, kun je ook overwegen om spullen aan te doen die je gewicht verminderen, zoals boots of lightness, een spotted/spottier cape en penance gloves (Penance gloves zou ik niet aandoen, je kan beter Runecrafting Gloves aandoen). Uiteraard kun je ook jouw skilloutfit aandoen, als jij dat leuker vindt. Belangrijk: je mag geen hoed of wapen dragen tijdens de minigame, wel een schild.

De rewards
Nu je al die tokens hebt verzameld wil je er natuurlijk ook iets voor terug. Hiervoor moet je met de wizard traden die als enige rode robes aan heeft, ze hangt een beetje rond bij de portal om naar buiten te gaan, in de guild dus. In de shop kan je veel verschillende dingen kopen, zoals runes, talismans, teleport tablets, pure/rune essence en runecrafting robes (let op: als je in F2P tokens haalt, en je wilt er pure essence voor krijgen, moet je eerst member worden maar ook de tokens inwisselen in een member world). Teleport tablets zijn heel erg handig om runecrafting supersnel te trainen, als je de teleport tablet kapot gooit kom je automatisch vlak voor het bijbehorende altaar. Hierdoor gaat het runecraften veel sneller en met duel rings en glory's kan je gemakkelijk banken. De rune essence (in een memberworld wordt het automatisch pure essence als je het koopt) kost 1 token per stuk, maar je kan ieder artikel per 10.000 inkopen. Dan moet je dus een paar keer meer klikken. De runecrafting staff werkt als een tiara. Het soort talisman dat erop zit zorgt ervoor dat je het bijbehorende altaar kunt betreden zonder een talisman in je inventory of een tiara op je hoofd. Met een omni-talismanstaff kan je ieder altaar betreden. Hieronder zijn alle rewards nog een keer weergegeven. De robes geven in de minigame ook nog eens een +3 runecrafting bonus. Je kan geen blood en death talismans kopen.
In- of uitklappen • Talisman rewards
Afbeelding
In- of uitklappen • Runecrafting robe rewards
Afbeelding
In- of uitklappen • Runecrafting tablet rewards
Afbeelding
In- of uitklappen • Rune/Pure essence en runecrafting staff reward
Afbeelding
Tips en tricks
Hier zal ik voor ieder altaar behandelen hoe je het beste kunt scoren of verdedigen, hoewel het scoren vaak hetzelfde zal zijn.

Credits
Laatst gewijzigd door EMPTY op maandag 1 februari 2010, 18:28, 14 keer totaal gewijzigd.
Chaossie
Berichten: 1623
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 19:19

Re: [minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips later!

Bericht door Chaossie »

8/10
Erg mooi.Alles wat ik mis zijn plaatjes.
Boe!
EMPTY

Re: [minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips later!

Bericht door EMPTY »

chaossie schreef:8/10
Erg mooi.Alles wat ik mis zijn plaatjes.
Bedankt :D
Ze komen eraan.
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: [minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips later!

Bericht door Billy »

Erg mooie guide. Misschien kan je de verschillende wands met plaatjes en tabellen verwerken. Dat staat namelijk erg mooi. En dat je de groene en gele rondjes ook kan afbeelden. Mooie guide, 8/10, omdat er nu nog geen plaatjes zijn. Als ze er zijn een 9/10 :).

Succes met de plaatjes :)!
Afbeelding
Rangetuf
Berichten: 244
Lid geworden op: woensdag 30 januari 2008, 14:20
Clan: Richguards
Oude naam: Pieter DC
Contacteer:

Re: [minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips later!

Bericht door Rangetuf »

Ik heb hier ooit ook eens een guide over gemaakt, ik heb nog een tip voor je(doe ik zelf ook altijd)

Je doet gewoon niets en wacht tot de tijd ongeveer op de helft staat, dan doe je die barrier-staff(of hoe ie ook heet) aan, en je begint barriers te maken. Zo kan je je activity tot boven krijgen, en krijg je dus nog altijd je tokens, ongeveer 1k toks per game

Nice guide nog, 9/10 want je plaatjes doen het niet bij mij(althans op mijn wii niet)
EMPTY

Re: [minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips later!

Bericht door EMPTY »

Pieterdc schreef:Ik heb hier ooit ook eens een guide over gemaakt, ik heb nog een tip voor je(doe ik zelf ook altijd)

Je doet gewoon niets en wacht tot de tijd ongeveer op de helft staat, dan doe je die barrier-staff(of hoe ie ook heet) aan, en je begint barriers te maken. Zo kan je je activity tot boven krijgen, en krijg je dus nog altijd je tokens, ongeveer 1k toks per game

Nice guide nog, 9/10 want je plaatjes doen het niet bij mij(althans op mijn wii niet)
Er zijn nog geen plaatjes, en als je een freeloader bent en je team weet het, dan glitchen ze je in en ben je de lul :fluit:
Morph
Berichten: 515
Lid geworden op: zaterdag 31 januari 2009, 22:51
RS: Skiller Moof (p2p)
Clan: Efficiency Experts
Oude naam: Morphy

Re: [minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips later!

Bericht door Morph »

Pieterdc schreef:Ik heb hier ooit ook eens een guide over gemaakt, ik heb nog een tip voor je(doe ik zelf ook altijd)

Je doet gewoon niets en wacht tot de tijd ongeveer op de helft staat, dan doe je die barrier-staff(of hoe ie ook heet) aan, en je begint barriers te maken. Zo kan je je activity tot boven krijgen, en krijg je dus nog altijd je tokens, ongeveer 1k toks per game
DOOD MET DE KOGEL! :o
ik ben een gerespecteerd gop-speler, mensen die DAT doen, worden zeer vaak gedumpt of gesabt...
af te raden ;)

OT: nice guide, 7/10, wordt een 8 of 9 als je co-ording erbij zet ^^
EMPTY

Re: [minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips later!

Bericht door EMPTY »

morpheus0555 schreef:
Pieterdc schreef:Ik heb hier ooit ook eens een guide over gemaakt, ik heb nog een tip voor je(doe ik zelf ook altijd)

Je doet gewoon niets en wacht tot de tijd ongeveer op de helft staat, dan doe je die barrier-staff(of hoe ie ook heet) aan, en je begint barriers te maken. Zo kan je je activity tot boven krijgen, en krijg je dus nog altijd je tokens, ongeveer 1k toks per game
DOOD MET DE KOGEL! :o
ik ben een gerespecteerd gop-speler, mensen die DAT doen, worden zeer vaak gedumpt of gesabt...
af te raden ;)

OT: nice guide, 7/10, wordt een 8 of 9 als je co-ording erbij zet ^^
Ja, komt er nog bij.
Moet ook nog .gif's maken van angles etc, maar ik kan nu niet spelen i.v.m. (aankomende) toetsweek
huigelaar
Berichten: 316
Lid geworden op: dinsdag 14 oktober 2008, 16:20
Clan: Flow 99

Re: [minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips later!

Bericht door huigelaar »

EMPTY schreef:
Pieterdc schreef:Ik heb hier ooit ook eens een guide over gemaakt, ik heb nog een tip voor je(doe ik zelf ook altijd)

Je doet gewoon niets en wacht tot de tijd ongeveer op de helft staat, dan doe je die barrier-staff(of hoe ie ook heet) aan, en je begint barriers te maken. Zo kan je je activity tot boven krijgen, en krijg je dus nog altijd je tokens, ongeveer 1k toks per game

Nice guide nog, 9/10 want je plaatjes doen het niet bij mij(althans op mijn wii niet)
Er zijn nog geen plaatjes, en als je een freeloader bent en je team weet het, dan glitchen ze je in en ben je de **** :fluit:

bedoel je niet ''ditchen'' ? want als ze je glitchen klinkt het als bug abuse.

leg misschien ook iets over de 50/50 manier uit?
EMPTY

Re: [minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips later!

Bericht door EMPTY »

huigelaar schreef:
EMPTY schreef: Er zijn nog geen plaatjes, en als je een freeloader bent en je team weet het, dan glitchen ze je in en ben je de **** :fluit:

bedoel je niet ''ditchen'' ? want als ze je glitchen klinkt het als bug abuse.

leg misschien ook iets over de 50/50 manier uit?
50/50 ben ik nog niet zeker over..
Het heet trouwens wel glitchen, maar daar kan je niet voor geban'd worden, je destroyed gewoon je wand vlak voordat de game begint ;)
Farcry Beast
Berichten: 104
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 13:44
RS: Farcry Beast (p2p)

Re: [minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips la

Bericht door Farcry Beast »

Mooie guide hoor, maar waar is de manier om snel tokens te krijgen? Daar gaat deze guide toch om nee? Je legt uit waarom deze game er is en wat je ermee kunt verdienen enzo maar je lecht niet uit hoe je kunt winnen.
6/10, ook nog wat plaajtes maar die komen eraan zeg je =). Je zou meer krijgen als je effectief uitlecht wat er dus in de titel staat.
Afbeelding
cool 19
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 15:37

Re: [minigame guide] The Great Orb Project | pics en tips la

Bericht door cool 19 »

Heb je een idee wanneer de tips en tricks komen, want ik zou ze best wel kunnen gebruiken. :D
Afbeelding
Plaats reactie