[Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

[Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door iRon »

Afbeelding
Afbeelding Inleiding Afbeelding
Dit is mijn guide over de Living Rocks Cavern. Het is mijn eerste guide en ik hoop dat jullie hier veel aan zullen hebben. In deze guide zal je lezen over de manier van minen in de Living Rocks Cavern. Ik ga jullie vooral vertellen over de gold ores train manier. Ook is de manier waar ik jullie over informeer zeer goed om geld mee te verdienen. De meeste mensen denken bij Mining aan dat het saai en traag is. Maar sinds de komst van Living Rocks Cavern is de skill erg veel verbeterd en ben ik het ook steeds meer gaan trainen. Lees meer over wat er in de guide komt in de inhoudsopgave!
Afbeelding Inhoudsopgave Afbeelding
1. Benodigde en aangeraden items, levels en quests
2. Hoe kan ik er komen?
3. Gevaren van de dungeon
4. Kaart van dungeon
5. Tips om het te trainen
6. Frequently Asked Questions (FAQ)
7. Credits & nawoord
Afbeelding 1. Benodigde en aangeraden items, levels en quests. Afbeelding
Voor deze manier heb je natuurlijk ook vereisingen nodig. Ik geef hieronder in een tabel welke dat zijn.
VereisteWaarvoor?
AfbeeldingLevel 80Je hebt dit nodig om de gold ores te kunnen minen.
AfbeeldingThe Giant DwarfHandig om vanuit de Grand Exchange richting de dungeon te gaan.
AfbeeldingPickaxeSpreekt voor zich. Dragon pickaxe aangeraden voor snellere xp, anders Rune pickaxe of Inferno adze.
AfbeeldingVarrock Armour 2 of 3.Je hakt soms 2 tot 3 ores meer. Is dus aangeraden om te halen!
AfbeeldingLevel 40Meer xp per uur als je Summoning monsters gebruikt. Meer hierover vertel ik later.
AfbeeldingBracelet of CombatHandig om naar het Monastery te teleporteren.
Afbeelding

Dit is wat ik draag.

Andere alternatieven:
  • Inplaats van skillcape (t) een Ardougne cloak, Fire cape of Soul wars cape.
  • Inplaats van Dragon platelegs kan je Bandos tassets of Guthan's plateskirt nemen.
  • Inplaats van Spirit shield een Dragonfire shield.
  • Inplaats van Amulet of Glory een Amulet of Fury.
  • Inplaats van Helm of Neitiznot kan je Guthan's helm nemen.

Afbeelding 2. Hoe kan ik er komen? Afbeelding
Er zijn een aantal manieren om bij de Living Rocks te komen. Ik zet hieronder er een aantal neer.

Manier 1: Teleporteer met je Bracelet of Combat naar het Monastery. Je bent nu erg dichtbij de Dwarven Mine. Loop volgens de aangeven stappen hieronder naar de dungeon.

Manier 2: Ga vanuit de Grand Exchange richting het luik dat zich westelijk van de Grand Exchange bevind. Je komt nu uit in Keldagrim. Neem vervolgens de mijn karretjes en je zult vanzelf naar de Dwarven Mine rijden, je loopt nu richting het uitroepteken op de kaart (!).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Manier 3: Teleporteer naar Falador, loop noordelijk richting de Ice Mountain en ga naar de Dwarven Mine. Loop weer naar het (!) logo op je kaart. Andere, misschien wel betere manier is om vanaf Falador richting de Party Room te lopen en dan de trap naar beneden te nemen naar de Dwarven Mine. Ga niet door de shortcut, dat is trager! Loop er dus omheen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Manier 4: Ga met een fairy ring richting het jachtgebied van Keldagrim. De code is DKS. Ga nu naar de ingang en loop door de grot met waar de twee standbeelden naast staan. Praat nu met de boatman en hij brengt je naar Keldagrim. Eenmaal aangekomen in Keldagrim loop je naar de mijn karretjes en je zult weer vanzelf naar de Dwarven Mine rijden.

Afbeelding
Afbeelding 3. Gevaren van de dungeon Afbeelding
Er zijn natuurlijk ook gevaarlijke kanten aan de dungeon. Zoals de naam al zegt lopen er levende rotsen rond. Deze variëren van level 120, 140 tot 200. De level 120 (Living rock protector) komt het meeste voor, ze hitten niet heel erg veel en ze zijn makkelijk te ontwijken of kwijt te raken als je er een achter je aan hebt. De level 140 (Living rock striker) is een stuk irritanter, hij kan namelijk met range aanvallen. Hij hit ook een stuk harder en je raakt hem moeilijk kwijt, tip: als je er eentje achter je aan hebt, klim dan gewoon een keer met het touw omhoog en omlaag, je bent dan van hem verlost. De level 200 (Living rock patriarch) komt weinig voor in de dungeon, er is er namelijk maar één. Dat is met redenen, hij kan erg leuke drops voor je achterlaten wanneer je hem hebt gedood. De drops kunnen variëren van noted Runite ores tot noted Uncut diamonds. Een voorbeeld: Ik had er eens één gedood en ik kreeg drops terwaarde van 240k. Als je hem hebt gedood duurt het een aantal uur voor hij weer terug is gekeerd. Dus als je hem ziet, pak je kans en dood hem!

Afbeelding

Living rock protector, level 120.

Afbeelding

Living rock striker, level 140.

Afbeelding

Living rock patriarch, level 200.
Afbeelding 4. Kaart van de dungeon Afbeelding
Afbeelding

Hier is de kaart van de dungeon. Je ziet hier waar alle rocks zich bevinden. Ik raad aan om alleen de zuidelijke gold rocks te gebruiken omdat die de dichtste bij de bank zijn. Als beide zuidelijke rocks down zijn kan je altijd de noordelijke nog nemen, als je liever in de buurt van de bank blijft kan je de coal rocks nog gebruiken.
Afbeelding 5. Tips om het te trainen Afbeelding
Er zijn een aantal tips:
  • Train in een drukke world, zo verklein je de kans dat je word aangevallen door een Living rock!
  • Train in een Mining clan, zo hoor je sneller wanneer een rock up of down is. Een aantal clans: Mininggolds, Mining Golds,
    MG W84. World 84 is dan ook de onofficiële world waar je het beste kan trainen.
  • Train met een Summoning monster, ik raad minstens level 40 aan voor een bullant.
    Op level 52 moet je een terrorbird gebruiken, op level 67 een War tortiose en op level 96 een Pack yak.
    Het is beter om op level 83 een Lava titan te gebruiken, de titan boost 10 Mining (levels). Dit verhoogt de Mining xp
    dus erg flink op een hoog level.
    Als je nog geen level 83 Summoning hebt, is het ook goed om een Obsidan golem te gebruiken. Level 73
    Summoning is een eis. Het gebruiken van Summoning monsters verhoogt je xp per uur, maar zelf maak ik geen gebruik
    van Summoning tijdens het trainen.
  • Tijdens het trainen raad ik aan om filmpjes op YouTube te bekijken of op Lunagang te gaan. Het kan zijn dat het
    saai wordt na een tijdje, daarom is het goed om iets anders te doen.

Afbeelding 6. Frequently Asked Questions (FAQ) Afbeelding

:?: Hoeveel ores moet je minen van level 80 tot 99?
:!: Je moet er ongeveer 170.000 minen tot level 99. Voor een exacte berekening ga je naar de Mining Calculator van Lunagang.

:?: Hoe lang moet ik trainen van level 80 tot 99?
:!: Dat verschilt voor iedereen, de ene traint erg snel en doet er maar een maand over (of nog minder) en de andere
traint wat trager en doet er twee maanden over (of nog langer).

:?: Hoeveel xp per uur krijg ik bij de Living Rocks?
:!: Als je het beste Summoning monster, Dragon pickaxe en Varrock armour 2 of 3 hebt, krijg je ongeveer 60k-70k per uur.
Als je zonder Summoning monster, met Rune pickaxe of Inferno adze en zonder Varrock armour traint, krijg je ongeveer
35k-40k per uur.
Als je zonder Summoning monster, met Dragon pickaxe en Varrock armour traint, krijg je 50-55k per uur.

:?: Is deze manier ook te doen voor low levels, bijv. een level 3 skiller?
:!: Ja, dat is erg goed mogelijk. Je moet als je low Defence hebt gewoon wat food meenemen voor het geval, en het belangrijkste is dat je in een drukke world aanwezig bent. Dat verkleint de kans om aangevallen te worden.

:?: Wat voor voordeel heeft de Living Rocks Cavern nou eigenlijk?
:!: Het grootste voordeel voor mij was de bank. Je ziet niet hoeveel ores je al hebt gemined. Dus je krijgt niet het gevoel als je steeds ziet dat er weinig vooruitgang inkomt. Soms krijg je het gevoel als je 5k ores hebt gemined dat het saai begint te worden. Bij deze bank kan je niet zien hoeveel je er al hebt. Ook het voordeel is dat je het afk kan doen, je hoeft dus niet veel te klikken en op te letten. (Kijk wel uit voor de monsters)!

:?: Wat kan ik met de ores doen die ik heb gemined?
:!: Je kan ze natuurlijk verkopen voor een leuk prijsje. 170.000 gold ores vanaf 80 tot 99 is natuurlijk lekker verdienen. Wat je ook kan doen is, tijdens het minen de ores smelten tot gold bars met de spell "Superheat". Je verliest hier waarschijnlijk geld mee, maar je traint wel 3 skills tegelijk. (Mining, Smithing en Magic). Je kan de ores natuurlijk ook bewaren en smelten in een furnace met goldsmith gauntlets.
Afbeelding 7. Credits & nawoord Afbeelding
De gehele guide is geschreven door © iRon. Zelf maak ik veel gebruik van deze manier. Ik begon met trainen bij de Living Rocks op level 83 Mining. Ik hoop dat jullie nu veel hebben geleerd over het trainen in de Living Rocks Cavern. Als het allemaal mee heeft gezeten is de Mining emote de absolute moeite waard om te zien.

Afbeelding

Thanks to: Lunagang voor het forum en sommige plaatjes uit deze guide & thanks to RuneScape voor de game.

Als jullie fouten zien, vragen en/of opmerkingen hebben hoor ik het graag. Je kan me ook een pb sturen.
Afbeelding Bedankt voor het lezen van deze guide! Afbeelding
Afbeelding 99 Mining behaald op 27 Februari 2010 Afbeelding
Laatst gewijzigd door iRon op zaterdag 25 september 2010, 13:47, 49 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door iRon »

Ja, ik had beter op .PNG kunnen opslaan.
Maar toch bedankt. ;)
Olivier 1337
Berichten: 4062
Lid geworden op: zondag 20 mei 2007, 12:08
RS: Gestopt

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door Olivier 1337 »

kan ik met 70 mining en dan een obsidian golem daar ook minen?

8.5/10, .PNG dan 9.5/10
Afbeelding

iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door iRon »

Je hebt voor de gold ores 80 Mining nodig, als je coal wilt minen heb je 77 Mining nodig. Er zijn ook nog soort van ores die je uit de Living rocks zelf kunt minen, daar heb je 73 voor nodig. Maar dat is niet echt een goede train methode. En ja Obsidan golm kan ook.
Bedankt voor de 8.5. :)
Noobproduction
Berichten: 2648
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 16:58
RS: Gestopt

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door Noobproduction »

Wtf, mijn post niet bevestigt of zo, ik ging te snel weg zeker XD.

Mooie guide, ik minde er tijdje geleden en kon geen guide vinden XD.
79 mining atm ben al gestopt, Dodelijk saai imo.
Maar mooie guide! 9/10. Jammer van geen PNG. Maar dat komt wel als je van plan bent nog een guide te maken of zo :p.
Yannis
Berichten: 1811
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 7:47
RS: Iron Dragon (p2p)
Clan: Ameno

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door Yannis »

Yup 10/10 Kon geen foutje vinden alleen misschien
van .JPEG naar .PNG zetten, maar da's geen fout, wel een voorkeur
Afbeelding
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door iRon »

Thanks, en ik ben nu bezig om uit te zoeken hoe ik mijn plaatjes naar .PNG kan overzetten. Dus ik ga nog veranderingen maken met de plaatjes die nu in de guide staan.
Noobproduction
Berichten: 2648
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 16:58
RS: Gestopt

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door Noobproduction »

Kinq Ronnie schreef:Thanks, en ik ben nu bezig om uit te zoeken hoe ik mijn plaatjes naar .PNG kan overzetten. Dus ik ga nog veranderingen maken met de plaatjes die nu in de guide staan.
Kan niet, enige oplossing is nieuwe plaatjes maken. DENK IK. 8-[.
ghosty872
Berichten: 4345
Lid geworden op: zondag 9 december 2007, 14:54

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door ghosty872 »

Kinq Ronnie schreef:Thanks, en ik ben nu bezig om uit te zoeken hoe ik mijn plaatjes naar .PNG kan overzetten. Dus ik ga nog veranderingen maken met de plaatjes die nu in de guide staan.
Als je de plaatjes nog op je computer hebt staan kan je gewoon opslaan als doen en dan .PNG erachter typen of gewoon selecteren.
Afbeelding
Getrouwd met cody 22:51:50-30-9-10
xnewbornxX is zo koooollll! Bedankt voor alles maar weer :D
Noobproduction
Berichten: 2648
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 16:58
RS: Gestopt

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door Noobproduction »

ghosty872 schreef:
Kinq Ronnie schreef:Thanks, en ik ben nu bezig om uit te zoeken hoe ik mijn plaatjes naar .PNG kan overzetten. Dus ik ga nog veranderingen maken met de plaatjes die nu in de guide staan.
Als je de plaatjes nog op je computer hebt staan kan je gewoon opslaan als doen en dan .PNG erachter typen of gewoon selecteren.
Je maakt dan van de pic die in jpg is, pgn. Dan houd hij de kwaliteit van jpg.
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door iRon »

Oke, ik heb al mijn plaatjes even veranderd. Ze zijn nu allemaal behalve de plaatjes uit de tabel in .PNG.
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door tommeke95 »

je kan toch beter als je between a rock af hebt daar mijnen daar brengt hij voor jou naar bank voor een paar ores
Afbeelding

Afbeelding
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door iRon »

Between a Rock grot is ook een mogelijkheid. Maar aangezien je in de Living Rocks niet zo veel hoeft te klikken is dit veel beter trainen. Je kunt tijdens het trainen ook even naar andere sites gaan. En de bank in de Living Rocks is dichtbij.
Chaossie
Berichten: 1623
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 19:19

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door Chaossie »

Je weet dat je met varrock armour 1,2of3 geen xp krijgt voor de 2e of 3e ore. geeft dus alleen maar meer troep in je bag

nu een 8/10
Boe!
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door iRon »

Je krijgt misschien geen extra xp, maar toch is het fijn om meer ores tegelijk te krijgen. Je verdiend hier erg veel geld mee op een niet snel vervelende manier.
Koen
Berichten: 1422
Lid geworden op: donderdag 24 mei 2007, 18:13
RS: Ketchupfles (p2p)

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door Koen »

Kinq Ronnie schreef:Als je nog geen level 83 Summoning hebt, is het ook goed om een Obsidan golm te gebruiken. Level 73
Summoning is een eis.
Het moet obsidian golem zijn ;) (staat bij je laatste tip.

Mooie guide. 9/10 ;)
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door iRon »

koenthemager schreef:
Kinq Ronnie schreef:Als je nog geen level 83 Summoning hebt, is het ook goed om een Obsidan golm te gebruiken. Level 73
Summoning is een eis.
Het moet obsidian golem zijn ;) (staat bij je laatste tip.

Mooie guide. 9/10 ;)
Thanks, zal het aanpassen.
killed by love
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 17 februari 2010, 19:48
RS: militantis (p2p)
Clan: geen

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door killed by love »

coole guide een 10/10 ik kan er niks op aanmerken =D> =D>
Afbeelding
hielo
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 21 november 2009, 19:13

Re: [Mining] ~ Living Rocks Cavern Mining Guide! ~ [P2P]

Bericht door hielo »

goede guide alleen die paarse tekst van de hoofdstukken kan je bijna niet lezen
ik vind het zelf altijd duidelijker als in plaats van Q: A: :!: :?:
als je dat verbeterd 10/10
Plaats reactie