Impetuous impulses guide ~ verdien 1m per uur!

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
S guard
Berichten: 94
Lid geworden op: donderdag 23 juli 2009, 12:20

Impetuous impulses guide ~ verdien 1m per uur!

Bericht door S guard »

Impetuous impulses guide
[/b]
Afbeelding
Hallo iedereen, dit is mijn 2e guide op lunagang. Deze guide gaat over de activity: Impetuous impulses.
Ik heb zelf deze activity veel gespeeld omdat je er héél véél geld mee KAN verdienen, en ik ga jullie nu van alles over deze activity vertellen. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

Inhoudsopgave
1. Wat is dit voor een activity?
2. Eisen.
3. Benodigdheden.
4. Hoe kom je er?
5. Hoe gaat het in zijn werk?
6. Implings, welke moet ik nou vangen? en wat moet ik ermee?
7. Een paar van mijn loots
8. slot

Wat is dit voor een activity?
Impetuous impulses is een activity die zich afspeeld op de planeet: Puro Puro. Dat is de thuisplaneet van al de implings. De implings zijn familie van de imps, en houden net zoals de imps ervan om dingen te stelen van mensen op runescape, en die spullen nemen ze mee terug naar Puro Puro. Jij kan deze implings vangen en deze spullen weer afpakken! Als je geluk hebt krijg je erg dure dingen mee van de implings...


Eisen
Afbeelding Je hebt tenminste lvl 17 hunter nodig om de laagste implings te kunnen vangen, ik raad een hoger hunter level aan, 65 of hoger. Met 65 hunter kan je magpie imlings vangen, de eerste imp die echt geld op gaat leveren. Het makkelijkst is natuurlijk als je 91 hunter of hoger hebt, zodat je al de implings kan vangen. Natuurlijk begrijp ik dat niet iedereen dat heeft. maar dit is wel een goede reden om hunter hoog te gaan trainen :D.

AfbeeldingEr lopen in Puro Puro ook allemaal Imp defenders rond, die jouw gevangen imps weer vrij willen laten. Als je een hoog thieving level hebt, dan heb je minder kans dat ze jou implings vrijlaten.

Afbeelding Zoals je misschien al kan zien op het plaatje bovenaan mijn guide, zijn er allemaal paden op Puro Puro, die van elkaar gescheiden zijn door een soort van heggetjes, je moet soms, als je een impling wilt vangen, door die heggetjes heen. Als je een hoog strengt level hebt, kan je jezelf sneller door die heggetjes heenduwen.

AfbeeldingHet is handig als je de quest "Lost City" hebt gedaan, want dan kan je altijd en wanneer je maar wilt naar de minigame gaan. Hoe je dat doet leg ik uit in een volgend hoofdstuk.

Afbeelding Een magic van minimaal level 20 is ook handig, want dan kan je bind, snare of entangle spreuken uitspreken op de implings.

Benodigdheden
Dit is wat ik meestal meeneem als ik Impetuous Impulses ga spelen:
Afbeelding

Armour:
  • zoveel mogelijk gewichtsverlagende spullen, zodat je langer kan blijven rennen. wat je hiet ziet zijn spottier cape en boots of lightness, daar kunnen nog bijvoorbeeld de agile legs en de agile top bij ;).
  • een magic butterfly net. die krijg ja als je 3 gourmet implings, 2 earth implings en 1 essence implings inleverd bij de gnome in het midden. Als je een magic butterfly net nog niet hebt, wees dan niet bang, je kan ze ook met een butterfly net vangen.
  • een Ring Of Duelling om snel weg te teleporteren als je een dure imp hebt gevangen.
Inventory:
  • Runes voor bind, snare of entangle spreuken.
  • Een dramen staff om in zanaris te komen
  • 24 impling jars, geen butterfly jars!

Hoe kom je bij de minigame?
Zoals ik net al zei, speelt de minigame zich af op een andere wereld, Puro Puro, maar nu moet je nog wel in die wereld komen! er zijn 2 manieren om op puro te komen.
Manier 1: soms verschijnen er in graanvelden overal in runescape graancirkels. Als je in zo'n graancirkel stapt, word je naar Puro Puro geteleporteerd. Als je door zo'n graancirkel naar Puro Puro komt dan kan je tijdelijk (30 minuten) sneller door de heggetjes lopen en vang je de implings sneller. Dit heet de "farmer affinity bonus".
~tip~ als je deze farmer affinity bonus wilt, en je hebt lost city al af, dan kan je als je in zanaris bent aan de "wandering impling", die boven het graanveld met de graancircel in zanaris vliegt, vragen waar de graancircels zijn in runescape. Als je dit hebt gevraagt krijg je een soort van filmpje te zien van de graanvelden waar de circels staan. Als je RuneScape een beetje hebt doorgereist, weet je die graancircels vast te vinden ;)
Manier 2: Voor deze manier heb je de "lost city" quest nodig, want je moet naar zanaris. Dit is de route die je loopt: Vergeet niet je Dramen staff aan te doen voordat je het huisje inloopt!
Vanaf Lumbridge en daarna als je in zanaris bent:
Afbeelding

Hoe gaat het in zijn werk?
Als je in Puro Puro aan bent gekomen, zie je dat je minimap zwart is. dat is normaal. als je inlogt als je al in Puro Puro bent, dan kan je héél eventjes de minimap zien. er loopt in het midden een gnome rond, daar kan je 10 impling jars van kopen, voor 1 gp per stuk. als je genoeg implings vangt kan je ook nog andere dingen kopen, zoals een magic butterfly net, daarmee vang je de implings sneller, een jar generator, dat is een machientje dat butterfly-/en impling jars kan maken. en imp repellent, als je dat bij je hebt zullen de imp defenders minder snel je implings bevrijden.
ok daar gaat ie dan. klik met je rechtermuisknop op de lage heggetjes en klik dan op: "push trough" dan loop je door het heggetje heen. soms dan verdwijnen er deeltjes van de heggetjes, daar kan je doorheen lopen, en soms van komen er ook heggetjes midden op het pad tevoorschijn, zo veranderd het doolhof steeds.
Tips voor tijdens het vangen
  • blijf constant in de middelste baan lopen, dat is de 4e baan vanaf de buitenste baan geteld. vanaf die baan kan je van de muur tot het centrum alle implings zien.
  • zorg ervoor dat je altijd een paar "aas" implings in je inventory hebt, zodat de imp defenders die imps pakken in plaats van je dure imps.
  • stuur snare, bind of entangle spreuken op de implings af, zodat ze in de lucht blijven hangen. zo kan jij ze makkelijker vangen.
  • zorg dat je een "farmer affinity bonus" krijgt, dat krijg je als je dus door een ander graanveld dan dat in zanaris in Puro puro komt. zo ga je 30 minuten lang sneller door de heggetjes heen.
  • De duo spawn, soms dan spawnen 2 implings tegelijk, maar dan op een andere plek, op puro puro zijn er 4 spawnplekken van de rares, in elke hoek 1. dus als je een rare hebt gevangen, maak dan nog even 1 rondje om te kijken of er nog een rare is. als er niet nog een te vinden is, moet je wegteleporteren om de impling op je bank te zetten.
  • zorg voor scouts. als jij bijvoorbeeld kingly implings of dragon implings kan vangen, moet je aan andere mensen op puro puro hun hunter level vragen. als dat niet hoog genoeg is om een van de boven genoemde implings te vangen, vraag dan of die persoon jou wil adden, en dan vraag je of ze je willen roepen als ze een rare impling zien. als je door zo'n persoon een mooie vangst maakt, kan je ze eventueel ook nog belonen, met cash, of een van je andere implings. (is wel zo aardig :P )
  • Double catchen. Dit is een truc, je hebt een vriend nodig die je heel goed kunt vertrouwen. Het gaat erom dat je op hetzelfde ogenblik op de impling klikt, dan krijg je het beiden. Als één van beide de impling niet vangt, vliegt hij weg en zo kan de andere soms van 1 impling, er 3 krijgen.
  • zorg ervoor dat je altijd tijdens het vangen een potje met imp repellent bij je hebt. met dit goedje in je inventory heb je minder kans dat de imp defenders je implings stelen. je kunt dit kopen bij Elnock, de gnome die in het centrum staat, voor 3 baby implings, 2 young implings en 1 gourmet impling
Implings, welke moet ik nou vangen? En wat moet ik ermee?

als er staat dat je ze wel moet vangen, maar niet moet looten, ga je ze natuurlijk verkopen ;)
Welke Implings moet je vangen?
Plaatje impling:naam:level nodigvangen?looten?
AfbeeldingBaby Impling17als aas voor defender. deze impling is het niet waard om te verkopenals je een stuk of 2, 3 van deze (met "deze" bedoel ik de "aas implings", zoals ik ze maar noem. de implings waarvan het niet erg is als ze afgepakt worden) hebt hoef je ze niet te looten
AfbeeldingYoung impling22 ook als aas, net zoals ik net zei.en weer hetzelfde verhaal.
AfbeeldingGourmet Impling28ook als aas.dit blijft nog een paar implings zo doorgaan dus als ik nu een deel leeglaat is het hetzelfde als de vorige regel.
AfbeeldingEarth Impling36
AfbeeldingEssence Impling42
AfbeeldingEclectic impling50
AfbeeldingSpirit Impling54deze impling moet je zelf bedenken om te vangen. ikzelf vang hem alleen als hij op mijn pad komt, omdat ze wel een paar charms kunnen geven als drop, maar dat vind ik niet een bind waard. als je deze impling vangt krijg je soms ook metteen de loot en niet de implingja, als je hem hebt gevangen, zou ik hem looten want hij is op het moment van schrijven maar 4,5k waard, en waarom zou je nee zeggen tegen een paar charms? :P
AfbeeldingNature Impling58als je hunter level nog maar 58 is, zou ik alleen voor de nature implings gaan. de rest hoef je dan niet te vangenik loot ze altijd metteen, want ze kunnen een ranarr, snapdragon of torstol seed geven als loot.
AfbeeldingMagpie Impling65Ja! als je er een ziet, Stuur er een snare opaf en vangen. deze jongens zijn op het moment van schrijven 34k waarddit is een redelijke gok, ze kunnen namelijk dingen van 80k looten, maar ook dingen van 5k... je hebt op allebei ongeveer evenveel kans voor mijn gevoel.
AfbeeldingNinja Impling74Vangen als je er een ziet, snare ze ook. deze zijn op het moment van schrijven 24kNiet looten, er is niet veel loot die duurder is dan de ninja impling zelf
AfbeeldingPirate Impling76je kan deze alléén vangen als je de quest "rocking out" hebt gedaan. als je deze tegenkomt kan je hem vangen, hij kan de "left eyepatch" looten, die kan je bij patchy laten combineren met een normale eyepatch, tot een Double eyepatch. (lekker handig :shock:)ja, ze zijn maar 3,7k waard op het moment van schrijven, dus veel heb je niet te verliezen.
AfbeeldingDragon Impling83JAA! zeker vangen, ren er zo snel mogelijk opaf en stuur er ook een snare opaf, deze zijn 370k op het moment van schrijven.Dit is net zoals bij de Magpie een gok, maar deze keer een iets grotere. je kan iets van 1,1mil krijgen, maar ook iets van 5k. het is aan jouw de keus. ik loot hem tenminste nooit. als je deze impling hebt gevangen en je wilt hem niet looten moet je metteen wegteleporteren naar castle wars, daar bank je hem en dan ga je weer terug naar Puro Puro.
AfbeeldingZombie Impling87Als de er een ziet, stuur er een snare op af, en probeer hem te vangen. als de snare mislukt en de impling verdwijnt uit het zicht, loop dan gewoon verder. deze impling is maar 15k op het moment van schrijven. deze impling zal je wel veel vangen. ik kom meestal terug met een stuk of 10-15 van deze implingsNee. je hebt weinig kans op een goede loot, de meeste loot is net zoveel, of minder waard dan de impling zelf.
AfbeeldingKingly Impling91Eigenlijk zou je dit niet moeten vragen, maar, JAAAA! dit is de duurste impling in het spel! Stuur er voor mijn part 20 snares opaf, zolang hij maar stilstaat. ren er als een gek op af en rust niet totdat hij in jouw impling jar zit. op het moment van schrijven is deze impling 2m waard. loop, als je deze imp hebt gevangen nog even een rondje om puro puro, hij kan namelijk 2 keer gespawnd zijn, in elke hoek 1 (ty Odius33).ik zou ze niet looten, ik heb niet veel verstand van de "street price" van de Royal kleren, die deze Impling als loot kan geven. de rest van de spullen is nog minder waard. als je de spullen op de Grand Exchange wilt verkopen, moet je hem zeker niet looten, die prijzen zijn bijna allemaal meer dan 2x zo laag als de prijs van een kingly impling.

Een paar van mijn loots.
In- of uitklappen •
dit zijn allemaal loots die ik in ongeveer 1 uur heb gehaald:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Odius33's loot van 10 dagen Impetuous impulses :shock:


Meer plaatjes komen nog!

slot
credits:
Odius33, voor een paar tips die ik uit zijn "buit" topic mocht gebruiken
Lunagang, voor een beetje informatie en de plaatjes van de implings
JaGeX, voor RuneScape
Ik heb de rest van alle plaatjes zelf gemaakt.


Questions & Answers

Q. Is er een bepaalde manier om Rares te laten verschijen?
A. Nee. je moet gewoon geluk hebben om een Rare tegen te komen.

Q.
A.
als jij een vraag stelt, beantwoord ik hem en zet ik hem er waarschijnlijk bij

Slot.
Dit is het einde van mijn guide over impetuous impulses. ik vond het erg leuk om deze guide te maken en in de toekomst komen er waarschijnlijk nog wel meer. als je een cijfer geeft, wil ik ook graag weten waarom je me dat cijfer geeft, zodat ik mijn guide kan verbeteren.

niks van deze guide mag worden gekopieerd zonder mijn toestemming
Laatst gewijzigd door S guard op zondag 29 augustus 2010, 10:03, 23 keer totaal gewijzigd.
Dario
Berichten: 82
Lid geworden op: zondag 2 augustus 2009, 13:05
Oude naam: Da Rio

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide! ~ verdien 1m per

Bericht door Dario »

Goeie guide, en mooie layout, maar welke imps moet je nou laten vliegen en welke vangen? en heb je speciale technieken?

nu vind ik het nog een 6/10, als je dit hierboven toevoegt een 8.5/10 denk ik. :)
Afbeelding
S guard
Berichten: 94
Lid geworden op: donderdag 23 juli 2009, 12:20

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide! ~ verdien 1m per

Bericht door S guard »

ty voor reactie :D . ik was er ook al aan het denken om zoiets te doen... ik ben er nu aan bezig gegaan :) .
Afbeelding
Afbeelding
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~AF!~1m cash per u

Bericht door Odius »

Heel mooi. :) misschien overal hoofdletters zetten en zeg bij de farmer affinity bonus dat he tmaar 30 mins meegaat. ;)
S guard
Berichten: 94
Lid geworden op: donderdag 23 juli 2009, 12:20

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~AF!~1m cash per u

Bericht door S guard »

Odius33 schreef:Heel mooi. :) misschien overal hoofdletters zetten en zeg bij de farmer affinity bonus dat he tmaar 30 mins meegaat. ;)
ok, ty =D ik zet dat van die farmer affinity bonus er metteen bij :P
Afbeelding
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~AF!~1m cash per u

Bericht door SkyTeam »

Je hebt toch ook een middel zodat je veel minder kans hebt of geen kans hebt dat de imp defenders hem weer vrijlaten?
S guard
Berichten: 94
Lid geworden op: donderdag 23 juli 2009, 12:20

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~AF!~1m cash per u

Bericht door S guard »

dat klopt ;) dat is er. staat er ook in, alleen niet bij de tips. ik heb het bij de dingen staan die je in het winkeltje kan kopen. ik zal het ook even bij de tips zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Sir Superkip
Verbannen
Berichten: 339
Lid geworden op: maandag 14 december 2009, 19:50
Clan: Cookie Tri
Oude naam: Decibel

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~AF!~1m cash per u

Bericht door Sir Superkip »

Als de er een ziet, stuur er een snare op af, en probeer hem te vangen. als de snare misclukt en de impling verdwijnt uit het zicht, loop dan gewoon verder. deze impling is maar 15k op het moment van schrijven. deze impling zal je wel veel vangen. ik kom meestal terug met een stuk of 10-15 van deze implings

er staat mislukt, moet dit niet mislukt zijn(deze fout staat bij de tabel) :-k
Afbeelding
Gebruikersavatar
Padrinooo
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 3 januari 2010, 22:49

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~AF!~1m cash per u

Bericht door Padrinooo »

Mooie guide, ik heb hem net gebruikt.

Loot: 400k in 20 minuten :D
Afbeelding
S guard
Berichten: 94
Lid geworden op: donderdag 23 juli 2009, 12:20

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~AF!~1m cash per u

Bericht door S guard »

decibel schreef:Als de er een ziet, stuur er een snare op af, en probeer hem te vangen. als de snare misclukt en de impling verdwijnt uit het zicht, loop dan gewoon verder. deze impling is maar 15k op het moment van schrijven. deze impling zal je wel veel vangen. ik kom meestal terug met een stuk of 10-15 van deze implings

er staat mislukt, moet dit niet mislukt zijn(deze fout staat bij de tabel) :-k
aangepast :)
Padrinooo schreef:Mooie guide, ik heb hem net gebruikt.

Loot: 400k in 20 minuten :D

thanks, en congratz :P
Laatst gewijzigd door S guard op zondag 25 juli 2010, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
lordelvis97
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 23 december 2009, 8:50
Clan: NLkilling

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~ 1m cash per uur!

Bericht door lordelvis97 »

mooie guide ik zocht al een tijdje naar een guide over deze minigame omdat ik niet wist hoe ik effectief implings kon vangen. 7.75/10 =D>
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~ 1m cash per uur!

Bericht door SkyTeam »

Zeer handig die tip van Odius! Ik ga het ook eens proberen (Eerst Hunter trainen :( )
Emm0100
Berichten: 105
Lid geworden op: vrijdag 16 januari 2009, 12:34
Oude naam: emm0100

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~ 1m cash per uur!

Bericht door Emm0100 »

mooie guide <3
ik heb nog wel een vraag
is er een bepaalde manier om een rare te laten verschijnen?
Afbeelding
S guard
Berichten: 94
Lid geworden op: donderdag 23 juli 2009, 12:20

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~ 1m cash per uur!

Bericht door S guard »

Emm0100 schreef:mooie guide <3
ik heb nog wel een vraag
is er een bepaalde manier om een rare te laten verschijnen?
Nee :P die is er jammergenoeg niet. je moet maar gewoon geluk hebben, maar ik zou wel om de zoveel tijd (halfuur) van wereld wisselen, dan heb je meer kans dat je een rare vind, soms dan zijn er veel mensen in één wereld, en dan hebben die heel de wereld al leeggevangen.
----edit----
toegevoegd aan de vragen en antwoorden :P
Afbeelding
Afbeelding
Emm0100
Berichten: 105
Lid geworden op: vrijdag 16 januari 2009, 12:34
Oude naam: emm0100

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~ 1m cash per uur!

Bericht door Emm0100 »

k jammer :(
maar ik ga het weer doen als ik member ben :)
Afbeelding
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~ 1m cash per uur!

Bericht door Joshi-Skilzz »

coole guide na 94 mage ga ik snel hunter trainen!!
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
fatjoe
Berichten: 208
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 19:14

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~ 1m cash per uur!

Bericht door fatjoe »

snare is fail tegenwoordig zijn er alleen nog mar stealers die je imp af vallen dus neem ik hardcore moden zonder snare. Dit kan je alleen gebruiken in lege werelden trouwens kingly imp vangt sneller als dragon imp.
Afbeelding
S guard
Berichten: 94
Lid geworden op: donderdag 23 juli 2009, 12:20

Re: S Guard909's Impetuous impulses guide ~ 1m cash per uur!

Bericht door S guard »

fatjoe schreef:snare is fail tegenwoordig zijn er alleen nog mar stealers die je imp af vallen dus neem ik hardcore moden zonder snare. Dit kan je alleen gebruiken in lege werelden trouwens kingly imp vangt sneller als dragon imp.
dat is het leven in puro puro, het is het recht van de snelste, als jij iemand een snare ziet afsturen op een kingly, en die kingly zit in jouw pad, en die ander is 2 paden verder, vang jij hem dan? ja. dat weet ik zeker. maar je hebt nog altijd meer kans dat je een impling vangt als je een snare op hem afstuurd dan zonder, ook als hij in je eigen gangpad zit. soms dan mislukt het vangen, en na 2 keer is die imp allang weg. als je een snare of wat dan ook eropafstuurd, heb je minstens 5 pogingen als het in je eigen gangpad is ;).
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie