~ Extreme salts daily farming guide ~

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door Extreme Salt »

Afbeelding
AfbeeldingInleidingAfbeelding

Hallo iedereen, welkom bij mijn Farming guide. Ik vond dat heel veel mensen, een lage farming hadden, of hun penguin punten / xp lampen op Farming deden, hoewel Farming eigenlijk, heel makkelijk te trainen is en het kost maar een half uur per dag! Farming is uitgebracht 11 Juli 2005. Ongeveer maar 7000 mensen hebben 99 Farming! Farming staat op de 19ste plaats van minst behaalde capes. Farming kan een dure skill zijn, het kan ook gratis of zelfs met winst zijn, hoe duurder hoe sneller, hoe goedkoper hoe langzamer. De farming skill vind ik zelf wel leuk om te trainen, veel hebben er een hekel aan of weten gewoon niet hoe het moet, het is eigenlijk toch zeer gemakkelijk en dat ga ik uitleggen!

AfbeeldingInhoudsopgaveAfbeelding

1: 1-99 Farming trainen
2: Farming Equipment + Inventory + Het rondje maken.
3: Summoning Familiars die helpen met Farming.
4: Quests die Farming experience geven.
5: 99 Farming en Cape.
6: Slot

Afbeelding1: 1-99 Farming trainenAfbeelding

Afbeelding1-25 Farming
Afbeelding

Vanaf 1-25 Farming kan je verschillende dingen doen, ik raad als eerste aan om 2 questen te doen, ''A fairy tale part 1'' daarmee kom je van 1-17 Farming en gelukkig is dat net genoeg voor ''Forgettable Tale of a Drunken Dwarf'' daarmee word je 25 Farming en daar begint het farmen pas echt!

Als je questen echt haat of geen zin in hebt kan je ook de mini-game ''Sorceress's Garden'' spelen daarmee word je ook snel farming up. Hier een filmpje hoe je het moet doen:

View My Video

Als laatst kan je gewoon allotments planten en checken dit gaat wel heel sloom, en dit zal ik niet doen, eerder Sorceress's Garden of gewoon de 2 questen. Als je echt voor kiest begin je bij potato, en dan steeds betere dingen. Vanaf 15 raad ik aan om Oaks te planten.

Afbeelding25-99 Farming
Afbeelding
vanaf nu gaan we alleen Fruit trees, Trees en herbs doen. Met mijn methode kan je als je het snel doet en veel wilt verliezen snel 99 Farming halen, maar het kan ook met winst, hoe langzamer hoe goedkoper, hoe sneller hoe meer het kost.

Van 25-27 Farming doe je nog heel ff Oak trees, ik leg nu ff uit hoe je tree's plant:

Je hebt 4 items nodig, het 1ste item is een gevulde plant pot, die kan je gemakkelijk bij de Farming shops kopen. ook een Watering can heb je nodig, een gardening trowel en ten slotte een willekeurige seed. Deze dingen heb je nodig:

Afbeelding
Blauw = Gardening Trowel
Groen = Gevulde plant pot
Rood = Een willekeurige seed
Geel = Watering can

Stap 1: Gebruik je seed op de Gevulde plant pot:

Afbeelding
Use seed -> Plant pot je krijgt dan een ''Seedling'' van de seed, deze is bevoorbeeld Oak.

Stap 2: Geef de Seedling water, even wachten... en je bent klaar!
Afbeelding

Dit planten gaat met elke ''Tree of Fruit Tree's'' hetzelfde, alleen dan met een andere seed, je gebruikt altijd de Gardening Trowel, de Watering can de gevulde plant pot. Nu moet je nog langs de patches. Dat leg ik later uit.

Op level 27 kan je een Apple tree laten groeien, je doet hetzelfde als met een andere tree, je laat hem groeien en wacht tot hij klaar is dan kan je gaan planten. Vanaf level 30 kan je Willow tree's laten groeien, die doe je inplaats van Oak trees. Vanaf level 32 kan je herbs laten groeien die goed verdienen (Ranarr, door herbs kan je gratis fruit bomen / Gewone bomen laten groeien) Ik leg heel eventjes uit hoe je herbs plant:

Het is heel erg aan te raden dat je Fairy tale part 1 hebt gedaan! Zodat je de Magic Secateurs kan gebruiken, door die Secateurs krijg je als de patch niet dood gaat, minstens 5 herbs, dus maak je nooit verlies!

Voor herbs te planten heb je wat dingetjes nodig, Een seed van herbs, Secateurs of heel erg aan te raden Magic Secateurs, Supercompost (Geeft het minste kans dat herbs dood gaan) Eventueel handige items zijn: Ardounge cloak (2 minstens), Explorer ring, en teleports / Ectophial, eventueel de quest ''My Arm's Big Adventure'' kan handig zijn daar heb je een patch waar je herbs nooit dood gaan, dus heb je altijd op die patch winst, tenzij je geen Supercompost zou gebruiken en geen Magic Secateurs, maar ik raad het zwaar aan om deze te gebruiken.

Afbeelding
Blauw = Willekeurige seeds, (Ranarr of Snapdragon aan te raden)
Groen = Magic Secateurs
Rood = Supercompost (5) maal

Vanaf nu doe je steeds betere dingen, zoals betere tree's Vanaf 45 Maple, ik zou niet verder gaan dan Maple want dit kost teveel geld, je zou het kunnen doen maar dan moet je wel geld hebben. Voor fruit tree's kan je steeds betere dingen, ik zou tot Papaya gaan omdat je anders teveel lose maakt. Voor herbs zou ik Ranarr / Snapdragon pakken, daar maak je het meeste winst op.

Afbeelding2:Farming Equipment + Inventory + Het rondje makenAfbeelding
Vanaf level 32 raad ik aan om elke dag 3 dingen te planten: Herbs, Tree's en Fruit Tree's, je Gebruikt elke keer dezelfde inventory alleen andere betaal middelen. De outfit waarin je farmt is wel elke keer hetzelfde, ik laat nu zien hoe je een rondje moet farmen, en wat de beste route is. Ten eerste Farm je in deze outfit / met deze Inventory:

Afbeelding

1: Ardounge cloak
2: Amulet of glory (Charged)
3: Falador shield (3)
4: Magic Secateurs
5: Penance gloves
6: Boots of lightness
7: Explorer ring.


Niks is echt nodig, behalve de Magic Secateurs raad ik toch zwaar aan! De rest is optioneel om er sneller te komen, of voor lichter bevoorbeeld.

Inventory:
Geel = Runes / Teleports
Rood = Seeds / Trees
Blauw = Farming spullen

Over die Pineapples / Oranges, bij tree's of Fruit Tree's moet je altijd aan de farmer betalen, zij zullen dan op je boom passen, en die gaat niet dood, deze spullen zijn toevallig nodig bij Maple (Oranges) en Papaya's (Pineapples), dit verschilt per boom, bij elke boom / fruit boom moet je iets anders betalen. Alleen bij herbs hoef je niks te betalen.

AfbeeldingHet farm rondje:
Afbeelding

Nu gaan we het rondje maken, ik maak hier nog een filmpje over. Maar hier is mijn text guide: Ik begin altijd met de tree's omdat ik dat makkelijk vind want je hoeft alleen maar Check health -> pay (word die weggehaalt) -> plant -> pay.

Hier zie je hoe je het moet doen in een filmpje:
http://www.youtube.com/v/4UaTADt_Qt4

http://www.youtube.com/v/rZla42nGhDk

Afbeelding
Loop vanaf de lumbridge teleport, achter het kasteel door, door de deur en ga iets naar rechts en je bent er, teleporteer naar Falador.

Afbeelding
Loop vanaf Falador oost richting het park, en plant daar je boom (1). Ga weer terug west en ga noord de poort uit. Ga richting taverley en als je net de poort binnenkomt (Splits non / member) ga dan direct naar onder en plant je boom (2) teleporteer nu naar varrock / ge (Waar je terrecht komt).

Afbeelding
Loop vanaf het teleporteer punt de ge uit / naar boven en ga oost (Vlak naast het kasteel) plant hier de boom. Ga nu west richting ge ga noord naar de Spirit tree, gebruik die en ga naar Tree gnome stronghold.

Afbeelding
Vanaf de boom van Tree gnome stronghold loop je eerst zuid naar tree (1) dat is tevens de laatste maple tree. Nu gaan we de Fruit tree's doen. Bij fruit trees kan je de farmer geen geld betalen om de boom weg te laten halen. Je moet hier het fruit plukken, met je hatchet de boom omhakken en met de spade de boom weghalen en dan opnieuw planten vervolgens betaal je de farmer en hij past op je boom ook use je het fruit op de kabouter en hij note het voor je. Ga net iets oost vanaf de Spirit tree en daar zie je de 1ste Fruit boom (2)

Afbeelding
Loop vanaf de Spirit tree west, richting het hek, ga langs het hek en praat met ''Elkoy'' (Thanks brenda) was naam vergeten :P nouja volg hem en je komt in het begin van de maze, ga west en iets naar onder en plant je fruit boom, ga nu weer terug naar de spirit tree (als je een eigen spirit tree hebt neem aan dat je dit niet hebt, anders teleporteer naar Ardounge)

Afbeelding
Vanaf een van de rode rondjes (Ardounge boot loop zuid vanaf teleporteer punt) of de Brimhaven Spirit tree. loop west (boom) zuid (Ardounge) en plant de boom, volg vervolgens het gele pad en neem de andere boot (Charter ships) ga naar Catherby.

Afbeelding
Loop vanaf het ship oost en dan noord ga langs de bank en je komt bij de patchest neem het meest oostelijke patch in het midden dit is de herb patch, herbs plant je door met supercompost op een lege patch te doen (Geen weed pak anders rake) dan use je het zaadje erop, vervolgens hoef je de farmer niet te betalen! nadat je de 1ste herb patch hebt gedaan loop je oost / zuid en loop je langs de fish spots naar de Fruit boom, na deze fruit boom gaan we naar de laatste fruit boom, teleporteer met je Crystal seed naar Lyetta.

Afbeelding
Loop vanaf lyetta oost en dan ben je bij je laatste fruit boom plant die en teleporteer met je explorer ring naar ''Cabbage patch'' of loop vanaf draynor village (pak dan glory)

Afbeelding
Loop vanaf de teleport west / noord en plant je herbs. Teleporteer nu met je Ardounge cloak (2 minimaal) anders loop je vanaf Ardounge.

Afbeelding
Loop vanaf de teleport / cape teleport spot naar de herb patch en plant de herb.

Afbeelding
Teleporteer met je Ectophical en loop west naar de herb patch.

Afbeelding
Note: Deze patch kan je alleen doen als je ''My Arm's Big Adventure'' hebt gedaan! Teleporteer naar Trollheim, loop west ga vervolgens noord en vervolgens weer west, ga de gang in en ga dan zuid loop langs de trollen en ga de deur west in ga noord de trap op. Als je boven komt loop je noord en plant je de laatste herb gefeliciteerd je hebt je farm rondje gedaan! (15-45 minuten hangt er vanaf hoe vaak je het hebt gedaan)


Afbeelding3: Summoning familiars die helpen met Farming:Afbeelding

Afbeelding Als je met de Dreafowl praat heeft hij een optie dat hij je Farming met 1 lvl tijdelijk omhoog kan halen. (4 Summoning nodig)

Afbeelding De compost mound verzamelt compost en seeds hij heeft ook een optie om compost te maken: Use je bucket op hem en je krijgt compost (Deelt 20 schaden aan het beest) ten slotte heeft hij een optie als je met hem praat dat hij tijdelijk je farming level met 1 level x 0,2% boost. (28 Summoning nodig)

Afbeelding Als je met de Stranger plant praat kan hij je farming level met 1 level x 0,4% boosten. (64 Summoning nodig)

Afbeelding De giant ent geeft kans op meer spullen van fruit bomen, cactus, nighsthade en van struiken (50% meer). (78 Summoning nodig)

Afbeelding De hydra kan bomen laten hergroeien. (80 Summoning nodig)

Afbeelding De Wolpertinger geeft dubbele xp als je besjes plukt. (92 Summoning nodig)

Afbeelding4:Quests die farming xp geven:Afbeelding
Hier een lijstje met quests die farming xp geven:

- Perils of Ice Mountain - 500 Faming xp.
- Recipe for Disaster - 1000 Farming xp.
- Spirt of Summer - 2000 farming xp kan 10.000 Farming xp geven als je 50+ Farming bent.
- Enlightened Journey - 3000 Farming xp.
- A fairy Tale Part 1 - 3500 Farming xp.
- Grim Tales - 4000 Farming xp.
- Forgettable Tale of a Drunken Dwarf - 5000 Farming xp.
- Garden of Tranquility - 5000 Farming xp.
- My Arm's Big Adventure - 5000 Farming xp.
- Rum Deal - 7000 Farming xp.
- Back to my roots - 24.000 Farming xp.

In totaal geven deze questen 70.000 Farming xp.

Afbeelding5:99 Farming en cape:Afbeelding
Je kunt de Farming cape halen als je 99 Farming bent, de Farming cape kan je ophalen bij Martin de Master Gardener in Draynor village. Je kunt ze net zoals alle capes kopen voor 99k. Farming staat op het lijstje van meest geziende capes op de 19de plaats van de 25 capes die er nu zijn dat betekent dat er niet zoveel mensen met de Farming cape rondlopen. Nu hebben maar 7500 mensen 99 Farming! De skillcape ziet er zo uit:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En in grootte: (Untrim)

Afbeelding

En trim:

Afbeelding

Afbeelding6:Slot:Afbeelding
Ik vond het erg leuk om deze guide te maken, als je iets afks doet zoals Fishing, Mining of Woodcutting is het toch leuk om mensen te helpen / Guides te maken, ik hoop dat ik jou / jullie ermee geholpen heb. 99 Farming is niet zo'n moelijke cape, het is kwestie van 1 / 2 Farming rondjes per dag doen en dan heb je in 1-99 in een half jaar of minder! Je moet ook zelf bepalen hoe snel je wilt trainen, dat ligt aan hoeveel je uit geeft het is gewoon een kwestie van een half uur / uur per dag en je hebt zo een hoog Farming level. Ik vind Farming wel een leuke skill het is ook gewoon zo kort dus is het een leuke 99 om als doel te zien vind ik. Ik hoop dat jullie nu allemaal ook gaan Farmen, bedankt voor het lezen en hopelijk word je ooit dit:

Afbeelding

Succes met Farmen!

©Extreme salt.
Laatst gewijzigd door Extreme Salt op donderdag 20 mei 2010, 18:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Nederlandar
Berichten: 1641
Lid geworden op: dinsdag 25 november 2008, 8:37
Oude naam: Leonidasboy

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door Nederlandar »

okej nice guide:)
kheb niet erg goed kunne leze, effe snel snel want kmoet weg O:)
maar 't ziet er al goed uit =D>

leonidasboy- :bier:
Afbeelding
Afbeelding
Synchr0ne
Berichten: 280
Lid geworden op: donderdag 10 september 2009, 20:35
Clan: Geen
Contacteer:

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door Synchr0ne »

Mooie guide :)

Heb hem met veel interesse gelezen :)

Doe zo verder ;)
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door SkyTeam »

Hele mooie guide! Hoeveel XP haal je ong. per dag als je die route volgt?
StemSven
Berichten: 1411
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 18:01
RS: Twiddur (p2p)
Oude naam: SexySven
Contacteer:

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door StemSven »

10/10
Afbeelding
lolzlol
Berichten: 381
Lid geworden op: zaterdag 13 september 2008, 17:25
Clan: tb

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door lolzlol »

ziet er goed uit! ;)
9/10 niets is perfect :P
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door Extreme Salt »

lolzlol schreef:ziet er goed uit! ;)
9/10 niets is perfect :P
leonidasboy schreef:okej nice guide:)
kheb niet erg goed kunne leze, effe snel snel want kmoet weg O:)
maar 't ziet er al goed uit =D>

Bedankt :) en je hebt wel gelijk :)

leonidasboy- :bier:
Niet erg alvast bedankt :)
Synchr0ne schreef:Mooie guide :)

Heb hem met veel interesse gelezen :)

Doe zo verder ;)
Dankjewel, gelukkig was hij leuk :)
Dutch Sk ll schreef:Hele mooie guide! Hoeveel XP haal je ong. per dag als je die route volgt?
Ik haal met 2 farming rondjes, 90k xp per dag. Met 1 rondje 65k =]
eatmy phat schreef:10/10
Bedankt!
Afbeelding
Afbeelding
LeonSkills
Berichten: 1111
Lid geworden op: donderdag 3 mei 2007, 19:58
RS: L eon (p2p)
Extra rang: RoS #1 Fishing, Firemaking, Invention

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door LeonSkills »

nice guide, ik doe dezelfde trees, maar andere route. (kben nu farm 94)
Ik raad je aan om ook calquat te planten: seed van 37K, maar wel 12K xp! , waardoor je de 100K+ per dag haalt.

gl met 99 farm :D
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door Extreme Salt »

Calquat doe ik ook :X
Afbeelding
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door SkyTeam »

Na hoeveel uur moet je dan ongeveer weer een trip doen als je 2 trips per dag wilt doen?
LeonSkills
Berichten: 1111
Lid geworden op: donderdag 3 mei 2007, 19:58
RS: L eon (p2p)
Extra rang: RoS #1 Fishing, Firemaking, Invention

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door LeonSkills »

extreme salt schreef:Calquat doe ik ook :X
zet hem ertussen?
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door rikvdb2 »

mooi uitgelegd en plaatjes enzo :)
9/10 O:)
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door Dombo 12 »

De road to 99 kan ik er neit echt goed uithalen maar toch een 7/10 ;).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door Roy Boy106 »

Ik weet niet als ik het vragen mag maar, welke bomen planten herbs maken winst of 150k verlies voor 60k exp per dag?
Cow in bikini
Berichten: 5438
Lid geworden op: dinsdag 16 juni 2009, 8:48
RS: cow in bkini (p2p)
Clan: Tits or GTFO!!
Contacteer:

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door Cow in bikini »

Met een woord: meesterlijk!

Echt een guide waar veel werk in is gestoken. Daarnaast wordt elke stap helder uitgelegd en is niks overgeslagen. Tot slot, mooie plaatjes en het leest lekker.


Enige conclusie die getrokken kan worden is: 10/10

Ga zo door en mogen wij nog vele guides van jou lezen.

Gamekiller
Afbeelding
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door Tim »

Niet alle info is correct, de screens zijn soms wat ongeordend en je gebruikt niet de snelste route, daarbij heb je lang niet alle aspecten van farming gebruikt die er toch wel in horen volgens mij, zoals de whiteberries/poison ivy bushes.

7/10 :)
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door Extreme Salt »

Roytjhu106 schreef:Ik weet niet als ik het vragen mag maar, welke bomen planten herbs maken winst of 150k verlies voor 60k exp per dag?
Uhm, eerst deed ik Pineapple, was lekker cheap, dan kan je bevoorbeeld met een herb de winst behouden, maar dat moet je zelf een beetje berekenen.
Da gamekiller schreef:Met een woord: meesterlijk!

Echt een guide waar veel werk in is gestoken. Daarnaast wordt elke stap helder uitgelegd en is niks overgeslagen. Tot slot, mooie plaatjes en het leest lekker.


Enige conclusie die getrokken kan worden is: 10/10

Ga zo door en mogen wij nog vele guides van jou lezen.

Gamekiller
Heel erg bedankt :D
Tim schreef:Niet alle info is correct, de screens zijn soms wat ongeordend en je gebruikt niet de snelste route, daarbij heb je lang niet alle aspecten van farming gebruikt die er toch wel in horen volgens mij, zoals de whiteberries/poison ivy bushes.

7/10 :)
Dit was eerst eigenlijk mijn rondje, daarom heb ik de bushes er niet bij zeg maar, toch bedankt ;)
Dombo 12 schreef:De road to 99 kan ik er neit echt goed uithalen maar toch een 7/10 ;).
Hmm, ik snap niet helemaal wat je bedoelt, want ik heb denk toch zo goed mogelijk proberen uit te leggen hoe je dagelijks een rondje maakt, maar oke bedankt voor de mooi 7.
Afbeelding
Afbeelding
poespummy
Berichten: 18
Lid geworden op: zondag 9 november 2008, 19:44
Clan: toughboys cc

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door poespummy »

vindt deze super handig 10/10!!
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door SkyTeam »

Dutch Sk ll schreef:Na hoeveel uur moet je dan ongeveer weer een trip doen als je 2 trips per dag wilt doen?
Amneys
Berichten: 5919
Lid geworden op: vrijdag 19 december 2008, 14:06
Contacteer:

Re: ~ Extreme salts daily farming guide ~

Bericht door Amneys »

heel makkelijk te trainen is en het kost maar een half uur per dag kost!
Dat klopt niet.
Voor de rest wel een nette guide.
Afbeelding
Plaats reactie