Train je prayer onder dungeoneering nog nooit vertoont

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
J3ram
Berichten: 1784
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 16:20

Train je prayer onder dungeoneering nog nooit vertoont

Bericht door J3ram »

Prayer




Hallo, dit is mijn 2e guide na een gefailde smith guide van like 2 jaar geleden heb ik maar eens bedacht om een betere guide te maken.
De guide gaat over prayer zoals de titel als zegt.
Het is voor f2p, je kan het ook in p2p gebruiken maar dat heeft niet veel nut.
Het is niet echt voor puur prayer trainen maar gewoon als extra.
Het is lekker extra xp terwijl je dungeoneering traint.
LET OP!: Ga nou niet zeggen dat dit niet fast is of ga naar de hill giants ofzo.
Dit is puur om onder dungeoneering prayer te trainen niet om je prayer naar 99 te trainen.



Inhoudsopgave:

1. Het idee
2. Benodigdheden
3. Het plan
4. De XP
5. XP berekening per uur
6. Afsluiting


1. Het idee

Ik dee dus voor de grap een bone usen op een altar in dungeoneering f2p,
en verrek hij verdween ik dacht wtf ik gat een guide schrijven en hier is die.
Mijn guide gaat dus over prayer trainen in dungeoneering.
Het is voor f2p, en het gaat erom dat je in f2p prayer traint zonder verlies
Je kan natuurlijk ook kippen gaan ownen maar dat gaat veel langzamer.
Als je een large dungeon in een uur doet dan train je b.v 2k prayer xp per uur wat in f2p toch al 60k kost.
Plus je traint ook nog dungeoneering.


2. Benodigdheden

De benodigdheden zijn niet moeilijk je hebt alleen nodig:

Ring of kingship, ik neem aan dat als je deze guide leest dat je weet wat dungeoneering is
anders moet je op de site van lunagang maar even kijken hier is een link:
Klik hier voor de lunagang dungeoneering guide
Level 1 dungoneering.
Een team ( het kan ook solo maar dat gaat minder snel.)
Het geluk dat er in je dungeon een altaar is.
Bones ( in de dungeon te vinden)

Dat waren de benodigdheden.


3. Het plan


Eindelijk je hebt een team gevonden en je bent in de dungeon wat doe je?

Je hebt 2 manieren:

Manier 1:
Je pakt gewoon food wapens en gaat samen met je team de monsters killen
je pakt de bones nog niet op en zorgt dat je food in je inventory hebt.
Als je een altaar tegen komt drop je alles en gaat alle bones in de dungeon oppakken en gaat naar het altaar toe en used de bones erop.

Manier 2: Je pakt maar 2 of 3 food en pakt gelijk alle bones op en als je een altaar tegenkomt used je bones erop.

Voordeel manier1: je traint goed dungeoneering en eventureel prayer omdat er niet altijd een altaar is.
Nadeel: Als er toch een altaar blijkt te zijn verspil je tijd om alle bones weer op te pakken
en loop je de kans dat je teamleden je kicken omdat je niet meehelpt of dat je teamleden de dungeon enden omdat ze klaar zijn.

Voordeel manier2: Stel er is een altaar dan kan je heel snel alle bones er op usen en heb je misschien nog wel genoeg tijd om je teamleden te helpen.
Nadeel: Als je er blijkt dat er geen altaar is dan zit je met full inventory bones en kan je je teamleden niet helpen omdat je geen food hebt.
Je kan natuurlijk als je full inventory bones hebt alle bones nog begraven maar dat is 4x minder xp.


4. De xp


De xp:

Voor een normal bone te begraven geeft dat 4.5xp.
En in dungoneering offeren op het altaar is dat 4x zoveel dus 18 xp.

Voor een big bone krijg je 15 xp door hem te begraven.
En in dungeoneering offeren is dat 60 xp.

Voor een bat bone krijg je normaal 5.3xp.
En in dungeoneering offeren is dat dus 21.2xp.

Soms lopen er dragons rond als je die kilt krijg je Dragon bones dit is f2p in dungeoneering.
Volgensmij krijg je hier 288 xp voor.



5. Xp berekening per uur


Het xp per uur is moeilijk te berekenen omdat ik niet weet hoeveel monsters er in een dungeon lopen.
Je doet ongeveer 3 dungeons per uur en ik denk dat er in 1/3 e van de dungeons een altar is.
Als je ongeveer 3 dungeons in een uur doet doe je in 9 uur 6 dungeons en heb je 3x een altar dus dan doe je in anderhalf uur 1 of 2 altars meestal 2.
Als er dan een een Small dungeon 50 monsters lopen 5 met big bones 10 met bat en 35 met normal kom je uit op 1.142 prayer xp per anderhalf uur.
In een large dungeon zit altijd bijna een altar in en in een medium zit 1/2e keer een altar.
In een large dungeon lopen ongeveer 100 monsters die bones droppen dat is dus minimaal 2.1k xp maar je hebt ook nog big bones.
In een medium dungeon lopen ongeveer 75 monsters dat is dus minimaal 1.5k xp.
Je hebt ook nog monsters die geen bones droppen maar die zijn er niet super veel.
Meestal loopt er in een large dungeon met een beetje hoge spelers er in (2 100+) wel een dragon dat is ook nog extra xp.
Als je in p2p 75 construction bent kan je in de beginruimte bij smugler een altar maken dan heb je er altijd een.




6. Afsluiting

IK vond het leuk om deze guide te maken ik hoop dat ik wat mensen heb geholpen.
Lunagang doet bij mij een beetje raar met scrollen waardoor ik de laatste 2 onderwerpen geen kleur heb kunnen geven .
En ik zie ook niet altijd wat ik typ dus als er fouten in zitten zeg het dan even.



Ik heb deze manier zelf uitgevonden niet dat ik de eerste ben maar ik heb het van niemand.

Thanks for reading.
Laatst gewijzigd door J3ram op woensdag 3 november 2010, 16:44, 5 keer totaal gewijzigd.
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door SjoerdDonsje »

Nice :) verzorg je Guide nog eventjes wat beter.
Maar 't hele idee hierachter is best nice. :D
Afbeelding
J3ram
Berichten: 1784
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 16:20

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door J3ram »

Ja ik snap je lunagang doet bij mij heel raar ik kan niet eens aan fatsoenlijke lay out maken sorry daarvoor. :evil:

Toegevoegd na 56 seconden:

De plaatjes missen ook nog maar dat komt.
Steve
Berichten: 552
Lid geworden op: zaterdag 28 november 2009, 9:43
Oude naam: Sskiler

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door Steve »

Mooie guide maar 1.1k xp per anderhalf uur is wel weinig.
In die tijd ga liever geld verdienen voor 99 Prayer
Gebruikersavatar
Werkverkeer
Berichten: 2963
Lid geworden op: dinsdag 23 december 2008, 19:37
RS: Werkverkeer (OSRS)

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door Werkverkeer »

ohh je kan het ook met winst doen door dragon bones to halen, is ook nog nooit vertoont omdat dat teveel werk is
Hoi
keap8
Berichten: 453
Lid geworden op: donderdag 14 januari 2010, 17:42
RS: Gestopt

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door keap8 »

en die deuren vind ik wel fijn (250xp voor prayer enz maar meestal spaar ik botten voor als ik member word (of verkoop ze of bury ze)
(bij free zit ik bij moss giants big bones buryen dan train je verschillende dingen daar
bij member als je het gratis wil moet je soul wars enz doen kan je ook gratis trainen om botten bij kerkgraf te buryen en de tokens (het zelfde voor pest control maar dan alleen tokens voor prayer xp lampen

of je moet geld gaan verdienen voor dragon bones of als je het sneller wilt frost dragon bones maar dan wel wat duurder
nubay
Berichten: 129
Lid geworden op: dinsdag 15 september 2009, 12:28

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door nubay »

In een uur 2k dat lijkt me niet erg goed he ;) maarja ik denk dat dit niemand gaat doen, sorry maar 1k exp voor een half uur is gewoon echt weinig (heel erg weinig) je kan dan net zoals hierboven al werd gezegd je kan beter geld verdienen en dan dragon bones kopen dat gaat een stuk sneller.
barageownage
Berichten: 588
Lid geworden op: zaterdag 8 augustus 2009, 13:18

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door barageownage »

nubay schreef:In een uur 2k dat lijkt me niet erg goed he ;) maarja ik denk dat dit niemand gaat doen, sorry maar 1k exp voor een half uur is gewoon echt weinig (heel erg weinig) je kan dan net zoals hierboven al werd gezegd je kan beter geld verdienen en dan dragon bones kopen dat gaat een stuk sneller.
voor f2p is dat erg goed hoor, en het kost niet zoveel :D
Afbeelding
nubay
Berichten: 129
Lid geworden op: dinsdag 15 september 2009, 12:28

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door nubay »

barageownage schreef:
nubay schreef:In een uur 2k dat lijkt me niet erg goed he ;) maarja ik denk dat dit niemand gaat doen, sorry maar 1k exp voor een half uur is gewoon echt weinig (heel erg weinig) je kan dan net zoals hierboven al werd gezegd je kan beter geld verdienen en dan dragon bones kopen dat gaat een stuk sneller.
voor f2p is dat erg goed hoor, en het kost niet zoveel :D
Overheen gelezen, maar zelfs dan nog kan je beter misschien geld verdienen en big bones kopen? Dan heb je ieder geval 100% kans dat je prayer traint :ninja:
J3ram
Berichten: 1784
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 16:20

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door J3ram »

Nubay volgensmij snap je de bedoeling niet.

Het is niet altijd 1k per uur in een large dungeon kan het 2k of 3k per uur zijn maar zie maar eens in f2p 2 tot 3k prayer xp in een uur te krijgen.
Zonder verlies te maken.
Dat kost ongeveer 250 big bones en dan zit je al aan 125k en dat is veel voor de meeste low cb f2pers.

Juliie denken het allemaal vanuit p2p maar dat moet niet in f2p heb je geen green dragons waarmee je genoeg geld kan maken.
Of flech crawlers ofsow.
Devo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 10:48
Oude naam: iDevotion

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door Devo »

101fm6 schreef:Nubay volgensmij snap je de bedoeling niet.

Het is niet altijd 1k per uur in een large dungeon kan het 2k of 3k per uur zijn maar zie maar eens in f2p 2 tot 3k prayer xp in een uur te krijgen.
Zonder verlies te maken.
Dat kost ongeveer 250 big bones en dan zit je al aan 125k en dat is veel voor de meeste low cb f2pers.

Juliie denken het allemaal vanuit p2p maar dat moet niet in f2p heb je geen green dragons waarmee je genoeg geld kan maken.
Of flech crawlers ofsow.
Low leveled f2p spelers hebben geen 43 pray voor protect from melee. Bijgevolg zullen ze ook niet dungeoneering doen omdat ze gemakkelijk doodgaan bij boss en dus sterven (skillers zijn ze dan, maar die trainen dan meestal totaal geen combat stats). Mensen die prayer verder dan 43 willen trainen in f2p zijn mensen die ernaar streven later member te worden, aangezien een hogere pray zinloos is in f2p (geen prayer pots, dus je blijft hoogstens ergens een minuut langer met pray). Die mensen zullen, aangezien ze in f2p prayer willen voorbereiden, al hogere skills hebben (is logischer eerst moneymaking skills voor te bereiden, of bv. woodcutting voor fletching. Met deze skills kunnen ze GEMAKKELIJK 125k + verdienen per uur, wat jouw theorie dus volkomen nutteloos maakt.
En wie zegt dat JIJ alle bones kan oprapen? Een ander kan er ook mee weglopen omdat hij nog een paar gp's nodig heeft om iets te kopen in de dungeon.
Daarom, slechte guide, want het is ineffectief, kostelijk (in de tijd dat je 125k bespaart kon je bijna 200k verdient hebben, dus KOST 75k), en heel onzeker.

Verzorg ook je spelling en taalgebruik, moest je dezelfde aantal fouten maken in een opstel voor school zat je al aan minder dan -9/20 ofzo.
Gebruikersavatar
bernardo14
Berichten: 375
Lid geworden op: dinsdag 31 januari 2006, 18:47
Clan: One

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door bernardo14 »

nu nieuw voor member hoe train je herblore zonder verlies.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
nicki0
Berichten: 16
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 18:18
Clan: geen

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door nicki0 »

8/10
Zoek je een leuke clan voor je pure account ga dan naar "www.Proud2BeDutch.come2me.nl" en join!
Afbeelding
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door rikvdb2 »

nice idee maar:
kom je uit op 1.142 prayer xp per anderhalf uur.
dat is toch 3x niks? :p
met dragon bones op gilded (ja kost geld) haal je dat in laik 10 seconden...
J3ram
Berichten: 1784
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 16:20

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door J3ram »

rikvdb2 schreef:nice idee maar:
kom je uit op 1.142 prayer xp per anderhalf uur.
dat is toch 3x niks? :p
met dragon bones op gilded (ja kost geld) haal je dat in laik 10 seconden...


Het is f2p.
superj-22
Berichten: 90
Lid geworden op: zondag 9 november 2008, 10:31
Clan: divinity

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door superj-22 »

iDevotion schreef:
101fm6 schreef:Nubay volgensmij snap je de bedoeling niet.

Het is niet altijd 1k per uur in een large dungeon kan het 2k of 3k per uur zijn maar zie maar eens in f2p 2 tot 3k prayer xp in een uur te krijgen.
Zonder verlies te maken.
Dat kost ongeveer 250 big bones en dan zit je al aan 125k en dat is veel voor de meeste low cb f2pers.

Juliie denken het allemaal vanuit p2p maar dat moet niet in f2p heb je geen green dragons waarmee je genoeg geld kan maken.
Of flech crawlers ofsow.
Low leveled f2p spelers hebben geen 43 pray voor protect from melee. Bijgevolg zullen ze ook niet dungeoneering doen omdat ze gemakkelijk doodgaan bij boss en dus sterven (skillers zijn ze dan, maar die trainen dan meestal totaal geen combat stats). Mensen die prayer verder dan 43 willen trainen in f2p zijn mensen die ernaar streven later member te worden, aangezien een hogere pray zinloos is in f2p (geen prayer pots, dus je blijft hoogstens ergens een minuut langer met pray). Die mensen zullen, aangezien ze in f2p prayer willen voorbereiden, al hogere skills hebben (is logischer eerst moneymaking skills voor te bereiden, of bv. woodcutting voor fletching. Met deze skills kunnen ze GEMAKKELIJK 125k + verdienen per uur, wat jouw theorie dus volkomen nutteloos maakt.
En wie zegt dat JIJ alle bones kan oprapen? Een ander kan er ook mee weglopen omdat hij nog een paar gp's nodig heeft om iets te kopen in de dungeon.
Daarom, slechte guide, want het is ineffectief, kostelijk (in de tijd dat je 125k bespaart kon je bijna 200k verdient hebben, dus KOST 75k), en heel onzeker.

Verzorg ook je spelling en taalgebruik, moest je dezelfde aantal fouten maken in een opstel voor school zat je al aan minder dan -9/20 ofzo.
So What? ik vind het best een goede guide had er zelf niet echt over nagedacht, en trouwens. stel je bent pray 41, hoog cb en 1 dung. dan train je toch gwoon je dung en heb je tegelijk pray xp? boeie dat het traag gaat... je traint ook dung. op level 40 is 1 skill misschien 4k xp. dus dat heb je op 1.5 uur. oke het is veel maar tegelijkertijd train je ook je dung goed.

nice guide
9/10
Afbeelding
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door Dissaboy »

Ik denk niet dat mensen de guide gaan maken voor puur 99 Prayer maar als je tijdens Dungeoneering extra XP voor PRayer kan krijgen, waarom niet? :p Ik vind het leuk bedacht, zeker weten.
DareDevil
Berichten: 30
Lid geworden op: dinsdag 24 augustus 2010, 11:04

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door DareDevil »

Ik snap het idee erachter maar volgens mij is het toch sneller om gewoon moss giants of hill giants te gaan killen in f2p voor prayer xp dan..
keap8
Berichten: 453
Lid geworden op: donderdag 14 januari 2010, 17:42
RS: Gestopt

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door keap8 »

in wilderniss chaos temple ofz 9 bones daar die je achterelkaar oppakt buryt en zo het rondje doet dan krijg je meer xp hoor
of wat ook al is gezegd voor big bones vechten
Gebruikersavatar
Jensiboy70
Berichten: 65
Lid geworden op: zaterdag 3 juli 2010, 20:18
Clan: lunatip

Re: [wip]Train je prayer zonder verlies nog nooit vertoont

Bericht door Jensiboy70 »

Ik vind hem niet verkeerd, maar let inderdaad wat meer op je spelling en zo. Je kan er ook nog bijzetten dat als je 75 Construction hebt, dat je dan in de beginruimte een prayer-altaar kan maken.

7/10
Klik hier voor mijn blog!

Ik heet Jensi op RuneScape.

Afbeelding
Plaats reactie