*Voor beginners* ~Lunatip~ *Voor beginners*

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

*Voor beginners* ~Lunatip~ *Voor beginners*

Bericht door Royenroy »

Afbeelding
Inhoud
- Wat is Lunatip?
- Hoe werkt het?
- Regels
- Moderators


Wat is Lunatip?
Lunatip is de officiële clanchat van Lunagang. Het is de bedoeling dat mensen van Ltf hier elkaar ontmoeten en gezellig elkaars ervaringen delen, zowel over Runescape als het echte leven. Bijna op elk moment van de dag (soms zelfs 24u) zijn er mensen aanwezig. Als je rond normale tijden komt, is er eigenlijk altijd wel iemand in de chat om mee te praten. Overdag zijn er wel 30 of zelfs meer mensen. De maximale inhoud is 100 mensen. Als die vol is, kan je er niet meer in, je zult moeten wachten tot er iemand weg gaat, dan kan er (natuurlijk) weer iemand bij.
Hoe werkt het?
Je wilt natuurlijk nu naar binnen (hoop ik), maar hoe werkt dat nou? Het is eigenlijk heel simpel, als je maar weet wat je moet doen. Je hebt een screen waar je allemaal dingen mee kunt doen (inverntory, stats etc). Kijk naar de onderste rij, je ziet nu dit:
Afbeelding
Klik op de 2 gele mannetjes, dan kom je in het clanchatmenu. Dat ziet er als het volgende uit:
Afbeelding
Druk nu op het knopje: Join Chat, vul hier in: Lunatip. Gefeliciteerd, je bent nu in Lunatip gejoint :)

Je weet nu hoe je erin kunt komen, wat kan je nu doen? Je kunt met de andere mensen in Lunatip chatten. Als je wilt dat je teksten in de clanchat verschijnen, moet je voor elke regel een '/' zetten, bijvoorbeeld:
/Ik praat nu in Lunatip
Als je dit er niet voor zit, komt het in public chat terecht, en dat wil je natuurlijk niet he. De volgende keer als je inlogt, kom je automatisch in Lunatip terecht.
De Regels
Om de clanchat rustig te houden, zijn er bepaalde regels aangesteld. Er zijn moderators die dit controleren, die kunnen je kicken uit de chat als je de regels niet naleeft. Je zal dan 1 uur de chat niet kunnen joinen. daar zal ik in het volgende hoofdstuk meer over vertellen.

- Quickchat (en fake quickchat)
Het is verboden om quickchat te gebruiken, of om het na te typen. Dit is omdat het een Nederlandse chat is, en omdat je met quickchat heel snel spam veroorzaakt.

- Spammen
Soms zijn er mensen die het grappig vinden om gesprekken te verstoren of mensen te irriteren. Dit doen ze vaak doormiddel van 'spammen'. Het kan gezien worden als heel erg nutteloze dingen typen, zoals:
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
En dat dan regels lang. Hiervoor word je natuurlijk gekickt.

- Racistische opmerkingen
Racisme willen we met z'n alle de wereld uit, dus als je dit gebruikt, kan je meteen gekickt worden.

- Flamen/Vloeken
Mensen uitschelden is nooit nodig, of als je gefrustreed bent heel hard te gaan vloeken. Hiervoor kan je gekickt worden, hoe lullig het ook klinkt soms.

- Reclame maken voor websites of bots
Je mag niet over bots praten, maar wel over websites die mensen helpen, google, youtube, lunagang etc, alleen als het is om iemand te helpen. Als je ook maar begint over bots, kan je meteen gekickt worden.

- Privacy schending
Je mag mensen best iets vragen, als het maar niet te ver gaat. Als je op een gegeven moment dingen gaat vragen, als telefoonnummer, woonplaats etc.., ga je gewoon te ver.

- Dom/kinderachtig doen
Als je gaat doen alsof je een kind bent, of de aandacht wilt gaan trekken doe je dat niet in Lunatip. Je gaat bijvoorbeeld geen vraag stellen waarvan het antwoord eigenlijk een beetje dom is. Ook als je 10 vraagtekens achter je vraag gaat zetten word dat als kinderachtig gezien.

Dit zijn zo een beetje alle regels, wil je ze nog eens nalezen met uitgebreide voorbeelden, kijk dan hier.
Moderators
Moderators zijn toezichthouders, zowel op het forum als in de chat. Ze kunnen je uit de chat sturen voor 1 uur, of zelfs verbannen. Op het forum herken je ze aan het kleurtje van hun naam, in de chat met een sterretje voor hun naam. Zij zijn de enige mensen die kunnen kicken. Ook kan je ze vragen stellen over de chat, of over andere dingen.
Dit Is een lijst met alle clanchat moderatoren.

Ik denk dat je nu zo wel hebt geleerd over de clanchat 'Lunatip'. Als je nog vragen hebt, kan je die hier altijd posten, of je kunt mij pben. Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad, anders, jammer dan.
Tot de volgende keer :)
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Nederlandar
Berichten: 1641
Lid geworden op: dinsdag 25 november 2008, 8:37
Oude naam: Leonidasboy

Re: *Voor beginners* ~Lunatip~ *Voor beginners*

Bericht door Nederlandar »

Nice Guide Roy,
Hier zullen beginners iets aan hebben O:) =D>
*en af en toe kan ik hier nog wel iets van kan opsteken*

Mvg leonidasboy- :bier:
Afbeelding
Afbeelding
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: *Voor beginners* ~Lunatip~ *Voor beginners*

Bericht door SjoerdDonsje »

Afbeelding
Druidspruit
Berichten: 2417
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 9:45
RS: DRUIDSPRUIT (p2p)
Clan: ltf
Oude naam: no l1f3r 0di

Re: *Voor beginners* ~Lunatip~ *Voor beginners*

Bericht door Druidspruit »

mooie guide 9/10 ;)
Afbeelding
Afbeelding


lolled at my skills
Chaossie
Berichten: 1623
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 19:19

Re: *Voor beginners* ~Lunatip~ *Voor beginners*

Bericht door Chaossie »

Mods hebben er geen probleem mee als typ je @@@@@@@@@@@@@ wel al typ je /@@@@@@@@@@@@@@@

9/10
Boe!
Plaats reactie