Castle wars Guide [W.I.P]

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Luriel
Berichten: 268
Lid geworden op: donderdag 12 augustus 2010, 17:14
Clan: Lunatip

Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Luriel »

Castle wars Guide

Hallo welkom bij onze guide [Dragon 209-Luriel]. Het gaat over castle wars. Hierin vertellen we tactieken / hoe het spel moet / wat je verdient etc. Dit word onze eerste duo guide en hopelijk wordt het een succes. Wij hopen dat als jullie deze guide hebben gelezen, dat jullie nooit meer vragen hebben over castle wars.
Afbeelding

By Luriel

Inhoud
  • Waar is het (Hier in word verteld waar Castle Wars ligt)
  • Inventory + Armour (Hier in word verteld welk armour en wat je in je inventory nodig hebt)
  • De 3 portalen (Hier in word verteld wat die drie portalen in het gebouw doen)
  • Uitleg (Hier in word verteld hoe het spel werkt en wat je moet doen)
  • De vlag (Hier in word verteld wat de vlag doet en hoe je hem kan stelen)
  • Catapult (Hier in word verteld wat je met de catapult kan doen)
  • Spullen (Hier in word uitgelegd over de spullen die op de tafels liggen in CW)
  • Summoning (Hier in word uitgelegd wat je met summoning kan doen in CW)
  • Exta voorwerpen (Hier in word er uitgelegd over extra voorwerpen doe je kan gebruiken in CW)
  • Geheime gangen (Hier in word er uitgelegd over de geheime gangen onder CW)
  • Tekens (Hier in leg ik uit over de tekens aan de linker kant van je scherm)
By Luriel

Waar is het

Ik ga hierin uitleggen hoe je bij Castle Wars kan komen. Je kan er via 2 manieren komen. Je kan ook lopen maar daar kom je zelf ken ik wel uit.
  • Duel ring
  • Teleport
Duel ring

Je kan op de Grand Exchange en Duel ring (8) kopen. Hij ziet er zo uit.

Afbeelding

Als je hem hebt en je er rechter muisknop op doet zie je een lijst. Wear, Use, Rub, Drop, Examine, Cancel.

Afbeelding

Dan klik je op Rub en ga je naar Castle Wars, dan ben je er.


Teleport

Met de teleport manier moet je teleport naar mobilising armies doen. Hiervoor heb je nodig.
  • 10 Magic
  • 1 Law rune
  • 1 Water rune
  • 1 Air rune
Als je de teleport doet kom je bij het rode stipje. Dan moet je de weg volgen van de grijze bolletjes, en als je die goed volgt kom je bij Castle Wars uit.

Afbeelding

By Luriel

Inventory + Armour

Voor Castle Wars heb je natuurlijk wapens en armour en dingen in je tas nodig. Maar het vreemde aan Castle wars is, dat je geen helm en een cape mag dragen. Dit is omdat als je bijv. in het rode of in het blauwe portaal gaat je een cape en een hoed krijgt. Bij het blauwe portaal krijg je een blauwe cape en blauwe hoed. Bij het rode portaal krijg je een rode cape en een rode hoed. Dat is omdat je dan kan zien wie bij jou in het team zit en wie niet. Je armour mag je zelf samen stellen. Als je net nieuw bent in Castle Wars en je hebt een goeie inventory en je gaat in een portaal, dan kom je er soms niet in. Misschien heb je dan iets wat niet met combat te maken heeft in je inventory [Ja food mag ook niet].

By Luriel

Summoning

Je kan ook gebruik maken van summoning in Castle Wars. Natuurlijk is het wel slim om een handig beest mee te nemen, dus niet een wolf of een kip. De volgende summoning beesten zijn handig om in Castle Wars te gebruiken.

Spirit Terrobird + Scrolls

Afbeelding

Bunyip


Afbeelding

Moss/Fire/Ice/Lava Titan + Scrolls

Afbeelding
Thnx to Luc dood nek

Een Unicorn Stallion + Scrolls

Afbeelding

Steel Titan + Scrolls

Afbeelding
Thnx luc dood nek

Dan denk je waarom geen war tortoise gerbuiken die kan je toch lekker vol proppen met eten? In castle wars kan dat niet, oftewel je mag geen spullen in summoning beesten doen.
Waarom dan spirit terrobird? Nou die kan je run weer opladen!

By dragon209

Spullen

Als je in Castle Wars komt begin je in een kamer. Daar staat een tafel, van die tafel kan je bandages halen die healen je
  • Tinderbox : Je kan hiermee de barricades van de tegenstander in de fik zetten. En de katapult ook. Maar hij word vooral gebruikt als de tegenstander de vlag heeft, als hij dan langs een vlag moet en jij de barricade in de fik steekt moet hij 5 seconde wachten, dus dat is erg handig. Thnx Erikje0
  • Bucket: Als je deze bucket met water vult, kan je de barricades en je katapult doven.
  • Rope: Als je deze rope gebruikt op de muur dan gooi je er een touw langs en kan je omhoog klimmen.
  • Barricade: Als je deze neerzet kan de vijand er niet langs.
  • Explosive potion: Hiermee kan je de katapult van de tegenpartij laten exploderen, als je ondergronds gaat kan je de stenen vernietigen en je kan de barricades van de tegenstander ermee laten exploderen. Als je hem dropt, gaan er 150 life points van je af.
  • Toolkit: Hier kan je je katapult mee repareren.
  • Pickaxe: Hiermee kan je de stenen weghakken die in de ondergrondse gangen zitten.
  • Rocks: Deze stenen kan je afvuren met de katapult.
  • Flare: Als je deze katapult afvuurt laat je aan de mensen weten die de katapult gebruiken waar je bent.
By Luriel

De portalen


Je bent in Castle Wars, en wat nu? Hoe start ik de game. Ga ten eerste naar 1 van deze wereld: 15,24,52,82 en 166. Als je dat gedaan hebt gaan we de game spelen! Je ziet deze portalen

Afbeelding

Rood : Zamorak ( de god van de oorlog)
Blauw : Saradomin ( de god van de vrede en wijsheid)
Groen : Guthix ( de god van de balans) als je hier in gaat ga je in een willekeurig team ( het team dat op dat moment het zwakste is.

Je komt nu in een wachtkamer en je ziet een timer hoe lang het nog duurt tot de volgende game.

By Dragon209

Tekens

[Plaatje komt nog]

Er staan ook een paar vreemde tekens aan de linkerkant van je scherm, maar wij willen weten wat het betekent. Je ziet er een blauwe vlag en een rode vlag, je raad het all de blauwe is van Saradomin en de rode van Zamorak. Er staat naast Dropped / Safe / Captured. Dropped betekent dat iemand hem heeft gecaptured en dood is gegaan of hem heeft gedropt. Captured betekent dat iemand de vlag heeft gestolen en nog in bezit heeft. Safe is dat ie nog op de plek staat waar die hoort. Er staat ook nog een heel raar logo een soort van poort, dat is de grote kasteel poort om in jouw kasteel te komen. Daar achter staat health ...% of destroyed. Dat betekent dus hoeveel levens hij heeft of hij kapot is. Er staat ook een soort deur. Daar achter staat Locked/Unlocked, je raad het all locked is dat hij dicht is en unlocked is dat hij open is. Er staan ook 2 tunnels. Als er cleared staat moet je je zorgen maken dan kunnen de vijanden via een geheime weg in je kasteel komen! En er staat een katapult daarbij staat Operational/Destroyed, als er Operational staat is hij klaar voor gebruik, je hoeft je er dan geen zorgen over te maken. Maar als er Destroyed staat moet je een toolkit pakken en hem maken. Dit waren alle vreemde tekens.

By Luriel
Laatst gewijzigd door Luriel op donderdag 21 oktober 2010, 9:24, 8 keer totaal gewijzigd.
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Caste wars Guide [W.I.P]

Bericht door Dissaboy »

Ziet er over het algemeen goed uit, nog wat verbeterpunten zijn:

Op het plaatjes is het nog een beetje onduidelijk aangegeven waar Castle Wars is.
Het plaatje van je Spirit Terrorbird is beter als je de gehele Spirit Terrorbird doet.
Misschien een plaatje van de drie portalen, dat is denk ik nog wat duidelijker.

Verder ziet hij er erg goed uit, de punten die ik net heb opgenoemd zijn meer perfectie maar dat hoort er ook bij. Top, net als je vorige guide. :P
Luriel
Berichten: 268
Lid geworden op: donderdag 12 augustus 2010, 17:14
Clan: Lunatip

Re: Caste wars Guide [W.I.P]

Bericht door Luriel »

Spirit terrorbird komt eraan.
Er komt nog een hoofdstukje over die portalen.

Is die kaart niet duidelijk genoeg.

En ik doe hem samen met dragon209 hea.
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Caste wars Guide [W.I.P]

Bericht door Dissaboy »

Afbeelding

Met de kaart is niets mis maar het is nogal onduidelijk aangegeven. Verder is het geen groot probleem eigenlijk. ;)
Matss
Berichten: 8129
Lid geworden op: donderdag 9 november 2006, 17:26

Re: Caste wars Guide [W.I.P]

Bericht door Matss »

sup, niace guide tot nu toe.
Somewhere out there in the vast nothingness of space
Somewhere far away in space and time
Staring upward at the gleaming stars in the obsidian sky
We're marooned on a small island, in an endless sea
Confined to a tiny spit of sand, unable to escape
But tonight, on this small planet, on Earth
We're going to rock civilization
chocolat
Berichten: 3484
Lid geworden op: dinsdag 4 december 2007, 19:48

Re: Caste wars Guide [W.I.P]

Bericht door chocolat »

Spelfour in je titel :P
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Caste wars Guide [W.I.P]

Bericht door SkyTeam »

De kopjes vind ik er niet mooi uitspringen (Hebben we al besproken @ RS). Verder ziet het er goed uit. Succes met afmaken!
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Caste wars Guide [W.I.P]

Bericht door Yves W »

chocolat schreef:Spelfour in je titel :P
En 3de zin :ninja:.
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Slay a Stone »

Vandaag ga ik wat hoofdstukjes schrijven, ik denk dat hij over 2/3 dagen klaar is
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Tristan »

dragon209 schreef:Vandaag ga ik wat hoofdstukjes schrijven, ik denk dat hij over 2/3 dagen klaar is
Bunyip en unicorn plaatjes doen het niet bij mij.
Gaan jullie alle plaatjes zwart-wit doen?
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door SkyTeam »

Wertoo4 schreef:
dragon209 schreef:Vandaag ga ik wat hoofdstukjes schrijven, ik denk dat hij over 2/3 dagen klaar is
Bunyip en unicorn plaatjes doen het niet bij mij.
Gaan jullie alle plaatjes zwart-wit doen?
Dat wilde ik ook al vragen. Ik vind de portalen best onduidelijk zo.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Slay a Stone »

Wertoo4 schreef:
dragon209 schreef:Vandaag ga ik wat hoofdstukjes schrijven, ik denk dat hij over 2/3 dagen klaar is
Bunyip en unicorn plaatjes doen het niet bij mij.
Gaan jullie alle plaatjes zwart-wit doen?
dat doet luriel ik moet het daar mee even bespreken en die plaatjes doen het bij mij ook niet zie ik. ik zal even kijken zo
Afbeelding
Luriel
Berichten: 268
Lid geworden op: donderdag 12 augustus 2010, 17:14
Clan: Lunatip

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Luriel »

Dutch sk ll waarom lees je portalen als je het niet nodig hebt. Als je CW niet snapte dan was je er wel heen gegaan op rs en zag je het. En dragon209 moet die plaatjes nog maken.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Tristan »

Luriel schreef:Dutch sk ll waarom lees je portalen als je het niet nodig hebt. Als je CW niet snapte dan was je er wel heen gegaan op rs en zag je het. En dragon209 moet die plaatjes nog maken.
Ik snap de tekst onder aan de guide niet iets van dat je geen guides meer maakt, omdat er veel flame is? Ik dacht dat je(jullie) guide(s) altijd wel goed zijn :o , anyways goodluck met het verder maken van je guide samen met dragen ziet er nu al goed uit.

Ok, nvm wel jammer, nou succes met het afmaken dan weer he ;)
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Slay a Stone »

Dankjewel en over dathet zijn laatste guide is, hij heeft een mail gekrgen van Stefan de mod van guides en die zei ofzo dat hij te veel kritiek geeft dus stopt hij( luriel )
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Tristan »

Bij het deel van 'tekens' kan je misschien plaatjes maken van de tekens en in een kolom ofzo zetten zo dan verduidelijkt het een beetje wat jullie bedoelen ;)
overheen gelezen :?
Laatst gewijzigd door Tristan op dinsdag 19 oktober 2010, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Luriel
Berichten: 268
Lid geworden op: donderdag 12 augustus 2010, 17:14
Clan: Lunatip

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Luriel »

W.I.P en er staat boven plaatje komt nog.

Toegevoegd na 32 seconden:

Maar toch bedankt voor de goeie bedoeling ermee
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Slay a Stone »

Ik had gister weinig tijd. Vandaag komen de rewards en de katupult hoofdstuk.
Afbeelding
Soepdino
Berichten: 4495
Lid geworden op: vrijdag 26 mei 2006, 16:07
Oude naam: Superdino11

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Soepdino »

Wrm zou je Terrorbird nodig hebben? Ik ben nooit out of run en je kan ook een Bandage pakken, die geven +30% run :D
Quitted
Afbeelding
Niv3k
Berichten: 1276
Lid geworden op: zaterdag 6 december 2008, 17:33
RS: Gestopt

Re: Castle wars Guide [W.I.P]

Bericht door Niv3k »

Bij het summoning gedeelte kan misschien ook nog wolpertinger
Afbeelding
Bedankt iDamon voor de Signature
Plaats reactie