Solo Saradomin ranged guide. My way..

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Scania&Gismo »

Solo Saradomin guide met ranged
[/color]
Afbeelding
Welkom!

Dit wordt mijn 2de guide en hopelijk gaan jullie er wat van kunnen leren :fluit: . Dit is een "high-requirement" guide dus kom niet klagen als de requirements te hoog zijn.. Solo Saradomin is niet de favoriete boss voor de meeste mensen en dan helemaal al niet met ranged maar toch is dit een van mijn favoriete bosses. Het is vrijveel opletten en klikken.

PlaatjeCommander Zilyana



Commander Zilyana aka Saradomin is één van de 4 bosses in de gwd
(binnekort waarscheinlijk één van de 5 :fluit: ).
Uiteraard doet iedereen God Wars Dungeon voor de drops die redelijk veel
geld waard zijn. Voor dat je kunt beginnen moet je 2 ropes plaatsen om
richting Saradomin te kunnen gaan, de meeste mensen hebben dit al gedaan
of weten dit al maar ik zeg het er toch maar eens bij :). Dit hoeft maar
1 malig en hoeft daarna nooit meer gedaan te worden.
Ze attacked met melee en magic maar het is de bedoeling om magic prayer aan
te zetten, als je alles goed doet kan Zilyana je niet/maar af en toe hitten.
Haar combat is 596 en ze is iimmuun voor poison. Af en toe als ze met melee
aan het aanvallen is hit ze niets lijkt het, maar dat wil zeggen dat ze haar
special aan het opladen is en daarna krijg je 2 hits die dan bij sommige
fataal kunnen zijn :fluit: .
Haar examine luidt: Commander of Saradomin's forces.


Skill Requirements
*70 Agility om bij haar room te kunnen geraken
*99 Ranged
*99 Defence
*96 Herblore voor overloads, extreme's is een heel gedoe met brews.
*96 Summoning, om je god items te banken met pack yak.
*90+ Dungeoneering voor Chaotic crossbow, Chaotic Longsword/Rapier, Rigour (Rigour is eigen keuze)
*95 Prayer dit is eigen keuze als je rigour gebruikt is het 74 prayer. Ik gebruik het liefste Curses omdat ten eerste ik nog geen rigour heb en ten tweede omdat ik healen op de minions heel handig vindt.
*Rank 300 Mobilising Armies voor Onyx ring (i)
*Elite diary van Seers' Village voor de Enchanted Excalibur, deze healt 400 per special en kost 100% van je specialbar.
Afbeelding
Gear & Inventory
Het liefst doe ik void, dit is niet zo hoge defence maar je killed er sneller mee.
Armadyl is een 2de optie dat heeft meer defence maar je hit er iets minder accuraat mee.
Max bosses gehaald met void [34] Het hangt af van je prayer drops
Afbeelding
Afbeelding
Wat kan beter: Chaotic Crossbow maar die heb ik "NOG" niet.
Inventory + Pack yak voor void:
Afbeelding
Na dat je 40 killcount heb ga je naar beneden, doe je je elysian/dragonfire shield aan en bank je alvast je zamorak book.
Ik vind het handigst om dan men teletab of bones to peaches al in men inventory te stoppen.
Je dismissed je pack yak, summoned je terrorbird stopt 11 brews en 1 super restore in je terrorbird, je dropt je scrolls van pack yak en je neemt alles wat je al kan op en doet dan je arrows aan best met mage prayer omdat dit je Sara item is, je neemt de laatste brew of wat je nog op de grond hebt liggen (op de pack yak scrolls en Saradomin arrows na dan) op en gaat naar binnen.
Max bosses gehaald met armadyl [35] Het hangt af van je prayer drops, ik kreeg toen heel veel prayer drops maar moest teleen door men tekort aan terrorbirds
Afbeelding
Afbeelding
Wat kan beter: Chaotic Crossbow maar die heb ik "NOG" niet.
Inventory + Pack yak voor Armadyl:
Afbeelding
Hier is het iets gemakkelijker, je doet je Armadyl chestplate aan, banked je Zamorak d'hide en dismissed je pack yak, je summoned je terrorbird, dropt je pack yak scrolls en je stopt alle dingen erin en je kan dan ingaan.

Hoe gaan we te werk?
Opzich is het niet zo moeilijk om haar te soloen het is gewoon aandachtig zijn en wat klikwerk.
Nadat je bent in gegaan zet je leech ranged/rigour op en attack je haar, je loopt naar een van de dichtste hoeken, probeert haar nog eens te attacken en loopt dan verder naar de volgende hoek een soort van rondjes lopen in een vierkant xD. In welke richting je gaat maakt niets uit, dat bepaal je zelf.
Zoiets als dit:
Afbeelding
Elk bolletje op het plaatje staat voor Zilyana te attacken, het beste is om je beeld te draaien in de richting dat je loopt zodat je Zilyana makkelijk kan attacken, in het midden van een van de lijntjes attacken kan ook maar dan krijg je Zilyana op je en kan je hard gehit worden, hoe meer je Sara gaat hoe meer je hiervan zult leren en je kan dan soms wat dichter al attacken maar om het veilig te spelen pas in de hoeken attacken.
Afbeelding
Minions
Zoals bij elke GWD boss zijn er minions, kleinere gevaartes die niet zo moeilijk zijn en toch wat kunnen droppen.
Ik doe altijd deze volgorde: Growler, Starlight, Bree.
Als je met Soul Split gaat is het handig om Turmoil aan te zetten en protect prayer en soul split te switchen.
Ik doe het als volgt: als Groler nog leeft switch ik mage en soul split telkens als ik hit, als starlight nog leeft doe ik melee en soul split switch en als laatste bij bree range en soul split switch.
Afbeelding
Drops
De drie belangrijkste drops zijn:
Saradomin hiltAfbeelding

Saradomin swordAfbeelding

Shard 1 t.e.m. 3AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Klikken voor de prijs.
Drops die ik al gehad heb:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In totaal heb ik al 9 solo Saradomin Swords en 2 Saradomin hilts gehad. Paar Sara Sword foto's zijn kwijt blijkbaar.
Shards screen ik niet :)
Dit was dan de guide, hopelijk ben ik niets vergeten :mrgreen: en hebben jullie er iets van geleerd :fluit:
Tips en vragen zijn altijd welkom ^_^!
Thx to: Lunagang
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Scania&Gismo op zondag 2 januari 2011, 18:48, 7 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Tristan »

Hele mooie guide! :shock:
9/10, sommige zinnen niet helemaal grammaticaal maarja, care? :o
Btw hoe krijg je de plaatjes naast je tekst?
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Scania&Gismo »

Wertoo4 schreef:Hele mooie guide! :shock:
9/10, sommige zinnen niet helemaal grammaticaal maarja, care? :o
Btw hoe krijg je de plaatjes naast je tekst?
Ik maakte hem dan ook vrij laat ik denk dat er inderdaad wat 't', 'd' of 'dt' fouten in zullen staan enzovoort xD.
Gewoon met die optie waar je een post maakt boven staat "rechts" en met een beetje proberen lukt het ;p.
Bedankt
Afbeelding
Matteoforreal
Berichten: 88
Lid geworden op: donderdag 24 september 2009, 18:53
RS: Matteoforeal (p2p)
Clan: 1HF
Oude naam: port royale2

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Matteoforreal »

Hehe, ik zag je nog kc halen :lol:. Nu eerst ff deze guide goed doorlezen. Met het scrollen zag het er in ieder geval al goed uit ;).

Toegevoegd na 7 minuten:

Nice guide, misschien zou je er iets in willen zetten hoeveel kills je maakt. Dit ga ik zeker een keertje uitproberen :)
Een dikke 9/10 heb je zeker wel verdiend met deze guide ;)
C3<==3 * C==3 * C=3 * C==3 * C3==3 * C3...<==3
Get it or forget it ;)
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Scania&Gismo »

port royale2 schreef:Hehe, ik zag je nog kc halen :lol:. Nu eerst ff deze guide goed doorlezen. Met het scrollen zag het er in ieder geval al goed uit ;).

Toegevoegd na 7 minuten:

Nice guide, misschien zou je er iets in willen zetten hoeveel kills je maakt. Dit ga ik zeker een keertje uitproberen :)
Een dikke 9/10 heb je zeker wel verdiend met deze guide ;)
Bedankt, ik was al van plan om de hoeveelheid kills erbij te zetten alleen was ik dat nog vergeten toch bedankt voor de tip :D!
Afbeelding
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Extreme Salt »

Heey een mooie guide maar ik snap niet waarom je ''Solo Saraodmin ranged guide'' noemt als je ook melee wapens gebruikt? Verder nice guide 8/10.
Afbeelding
Afbeelding
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Scania&Gismo »

extreme salt schreef:Heey een mooie guide maar ik snap niet waarom je ''Solo Saraodmin ranged guide'' noemt als je ook melee wapens gebruikt? Verder nice guide 8/10.
Melee wapens zijn voor de minions he :')
Afbeelding
Matteoforreal
Berichten: 88
Lid geworden op: donderdag 24 september 2009, 18:53
RS: Matteoforeal (p2p)
Clan: 1HF
Oude naam: port royale2

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Matteoforreal »

Ik ging net sara solo, mijn eigen gear, en haalde 11 kills. Bij de 11e kill had ik wat bones verzameld en deed b2p, maar Commander kwam en kon niet rennen. Ik moest teleporten. Misschien zou je daar ook wat over willen uitleggen wanneer je b2p het beste kan doen en hoe, want ik had steeds geen free inventory space.
Ik heb ook een vraagje voor je, hoeveel keer heb jij al shield left half en rare rune drops gehad? Ik begin het echt zat te worden, me op 1 na laatste trip had ik shield left half drop en me laatste trip rune sword. Puur ongeluk, of heeft dat iets te maken met solo? Met een team heb ik nog nooit shield left half of rune sword gezien.
Alvast bedankt :D

Toegevoegd na 3 minuten:

Zou je, als je de informatie weet te bemachtigen, prayers en curses willen vergelijken? Ik vraag het me steeds af, wat is handiger, Soulsplit om tussen de Commanders door te healen, of rigour om de boss sneller te killen.
Thanks
C3<==3 * C==3 * C=3 * C==3 * C3==3 * C3...<==3
Get it or forget it ;)
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Scania&Gismo »

port royale2 schreef:Ik ging net sara solo, mijn eigen gear, en haalde 11 kills. Bij de 11e kill had ik wat bones verzameld en deed b2p, maar Commander kwam en kon niet rennen. Ik moest teleporten. Misschien zou je daar ook wat over willen uitleggen wanneer je b2p het beste kan doen en hoe, want ik had steeds geen free inventory space.
Ik heb ook een vraagje voor je, hoeveel keer heb jij al shield left half en rare rune drops gehad? Ik begin het echt zat te worden, me op 1 na laatste trip had ik shield left half drop en me laatste trip rune sword. Puur ongeluk, of heeft dat iets te maken met solo? Met een team heb ik nog nooit shield left half of rune sword gezien.
Alvast bedankt :D

Toegevoegd na 3 minuten:

Zou je, als je de informatie weet te bemachtigen, prayers en curses willen vergelijken? Ik vraag het me steeds af, wat is handiger, Soulsplit om tussen de Commanders door te healen, of rigour om de boss sneller te killen.
Thanks
Bones to peaches gebruiken hangt een beetje af van de spawn van Sara en hoe snel je de minions dood hebt natuurlijk, stel je bent vrij snel met de minions klaar en de spawntijd is niet zo hoog dan kan je best bones to peaches gebruiken, maar stel dat je eens slecht hit dan is het beter om dit een kill uit te stellen. Enchanted excalibur is ook erg handig moest je deze niet hebben meegenomen hiervoor moet je wel de elite diary van Seers' Village gedaan hebben. Van de rare drops, tja ik krijg ook af en toe rare drops zoals 3 keer nature rune drops in 2 solo tripes xd maar dit hoort er een beetje bij. Het is een drop van haar dus je kan hem krijgen dusja, dat betekent nog niet direct dat je ongeluk hebt ofzo. :) Van die prayers, het heeft allebij wel zijn voordelen, rigour voor snellere kills maar je kan niet healen op de minions, soul split voor healen op de minions. Ik verkies soul split ten eerste omdat ik rigour niet heb dus nog niet getest heb en ten tweede omdat ik healen op de minions toch heel erg handig vind :). Hopelijk kan je hier wat mee ;p.
Afbeelding
Matteoforreal
Berichten: 88
Lid geworden op: donderdag 24 september 2009, 18:53
RS: Matteoforeal (p2p)
Clan: 1HF
Oude naam: port royale2

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Matteoforreal »

Hier kan ik zeker wat mee, bedankt :)
C3<==3 * C==3 * C=3 * C==3 * C3==3 * C3...<==3
Get it or forget it ;)
Tay
Berichten: 36
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 21:13
Clan: ltf

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Tay »

Nice guide scania :D
Afbeelding
Dion_
Berichten: 2823
Lid geworden op: vrijdag 2 april 2010, 18:55
RS: From Within (OSRS)
Oude naam: From Within

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Dion_ »

Mooie en goede guide! Ik heb de requirments niet.
Maar je mist dat je 70 agility nodig heb ofniet?
Jelle
Ex-chatmoderator
Berichten: 3021
Lid geworden op: maandag 20 maart 2006, 18:00
RS: Jelle (p2p)
Clan: Echo of Silence
Oude naam: Sylverus
Contacteer:

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Jelle »

Gefeliciteerd met guide van de maand!
Mooie guide inderdaad! :)
"Dream as if you'll live forever, live as if you'll die tomorrow."
ex-Dutch Generation Council, ex-Leader of Euphoria
17th to Untrimmed Slayer Cape
Afbeelding
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Scania&Gismo »

Ajakes11 schreef:Mooie en goede guide! Ik heb de requirments niet.
Maar je mist dat je 70 agility nodig heb ofniet?
Ik wist dat ik iets vergeten was, heel erg bedankt voor deze tip xD!
Jelle aka favosnoep 8-[ bedankt :D!
Ik vind het best wel leuk dat mijn guide tot guide van de maand is verkozen :D!
Bedankt ^_^!
Afbeelding
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Dombo 12 »

Mooie guide, goed uitgelegt en mooie lay-out. Als ik tegen die tijd de stats heb ga ik deze guide zeker gebruiken :).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Chris »

Weddenschap verloren.. :tssk:

Leuke guide hoor Nick, ga zo door. :D Enne, succes met solo Saradomin nog verder. :mrgreen:
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
NL Skillz xD
Berichten: 546
Lid geworden op: dinsdag 20 april 2010, 18:21
RS: Gestopt
Clan: DrunkDragons

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door NL Skillz xD »

wat is je back (ik ken wel de attracter en de acummoleter maar deze is bruin) :mrgreen:
Bedankt i k0nijn i voor de geweldige avatar en sig!
Afbeelding
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Scania&Gismo »

Unholyangel schreef:wat is je back (ik ken wel de attracter en de acummoleter maar deze is bruin) :mrgreen:
Dat is de Alerter, die krijg je na Do No Evil en geeft +1 range bonus meer dan accumulator :)
Afbeelding
Gnna Kill U
Berichten: 35
Lid geworden op: zaterdag 27 maart 2010, 16:57
RS: Gestopt
Clan: The Rich Guards

Re: Solo Saradomin ranged guide. My way..

Bericht door Gnna Kill U »

coole guide =D> =D> !!!!!!!!

ik ga hem zeker gebruiken als ik wat getraint heb...
je krijgt van mij een 10voor je guide

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie