[RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

[RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Superheat »

Afbeelding
Hallo,

Ik maak deze guide om veel level 3 skillers te helpen met het trainen van Runecrafting.
Veel mensen vinden dit saai, en al helemaal op level 3, omdat je bv. geen Nature Runes kunt maken met een Graahk. Daarom ga ik uitleggen hoe je de beste Runecrafting xp op level 3 combat kunt halen. Niet doormiddel van de lange, maar door middel van de korte route op ZMI.

Let op! Deze manier vereist nogal wat concentratie, dus als je dit niet kunt, kan je beter law runes gaan ‘balloonen’.

Afbeelding

Je ziet dus dat je 2 rocktails per lading meeneemt. Ook neem je 3 pouches mee, medium, large en giant, die je onderin in een ‘L’ vorm neerzet. Als je met je rechtermuisknop op de bovenste pouch klikt, en op ‘empty’ staat, klik je daarop en dan kan je meteen weer klikken om de pouch daaronder te legen. Daarna hoef je hem maar een beetje naar rechts te bewegen en daarmee leeg je de laatste pouch. Ik leg verderop in deze guide nog uit wanneer je welke pouch moet openen.

Vergeet ook je BODY/FIRE/MIND runes niet, deze zul je nodig hebben om te banken.

Afbeelding

- Zorg dat je gewicht ALTIJD onder de 0kg is, doormiddel van boots of lightness en/of een spottier cape.
- Doe altijd een Ring of Duelling aan! Deze houdt je als je dood gaat.
- Doe verder niets aan, want dat kun je alleen maar kwijtraken.

Het allerbelangrijkste is dus dat je gewicht onder de 0kg zit. Het maakt niet uit of dit -1 of -20kg is, je krijgt als je minder dan 0kg weegt evenveel run energy erbij als bij -20.

Kijk voordat je gaat ZMI’en altijd of je je Ring of Duelling houdt, want deze heb je nodig om je spullen op te halen als je dood gaat.

Bank picture komt nog...

Om snel te kunnen banken, raadt ik je aan je bank vol te stoppen, op je pouches en body runes na. Je kunt dan de ‘bank all’ optie gebruiken om al je runes in één keer te banken, en aangezien dat ongeveer 10 seconden per trip scheelt, kan dat, zeker op lange termijn, veel tijd schelen.

De vijanden!

LEES DIT EEN KEER GOED DOOR VOORDAT JE GAAT ZMI’EN!

PlaatjeJe hebt drie vijanden:
- de ranger.
- de mager.
- de melee-er.
- (de cave lizard, maar die zijn in 99% van de gevallen juist handig, ze vallen namelijk ook de rangers/magers/melee-ers aan, wat ze van jou afhoudt.
- (de Zamorak crafter, maar deze vallen niet aan, je hebt hier dus ook geen last van.)








Deze ranger is de gevaarlijkste van de drie. Zijn maximale hit is 98, bijna al je lifepoints dus. Natuurlijk kan deze je van een afstand aanvallen. Zijn hits zijn accuraat, dus pas op!

De melee-er is ook iemand waar je rekening mee moet houden. Hij kan je dan minder vaak raken dan de ranger en de mager, maar hij blijft gevaarlijk, want ook zijn max hit is 98. Als je pech hebt kun je dus door hem (in combinatie met de ranger) KO gaan.

Dan de mager. Deze kan ook van een afstand aanvallen, maar hit zelden hoog. Zijn max hit is ook 98, maar ga er maar van uit dat hij in 90% van de gevallen niet hoger dan 50 hit.

Het echte werk!

Je hebt 2 routes naar het altar toe. Eentje is lang, waar geen monster zitten. Maar, aangezien dit een beetje sloom is, gaan we gewoon de korte route pakken :D.
Ik adviseer je de eerste ~15 trips 4 rocktails per trip mee te nemen. Aangezien je nog alles moet leren kan je beter iets langzamere xp halen, dan dat je een aantal keren dood gaat en alsnog de xp/de zin verliest.

Teleporteer naar Castle Wars met je ring of Duelling. Maak je inventory klaar, zodat je niet hoeft te banken bij ZMI. Pak eerst je 3 beste pouches, waarbij je de beste linksonder zet. De medium staat daarboven, en de andere rechts van je beste pouch. Je body runes zet je rechtsonder, zodat ze niet in de weg staan. Hier hoef je verder niets mee te doen, dus weg ermee :).

Vul je pouches, pak 2 (of 4) rocktails en vul de rest van je inventory ook met essence. Ren naar het noorden toe. Als je lava ziet, ga dan het pad in, naar het westen toe. Je ziet als het goed is in het zuiden een altar-icoontje. Ernaast is een trap, ga daar naar beneden. Rest daar even totdat je weer 100% run hebt.

Ren nu naar het zuiden. Je eerste vijand is een melee-er, maar hier ga ik nu nog niet op in. Probeer in ieder geval altijd zover mogelijk op je minimap te klikken, zodat je in logische lijnen loopt en niet ergens komt vast te zitten. Net voor de hoek komt ook nog een ranger. Als je eenmaal om de hoek bent, moet je nog langs zo’n 2 à 3 magers, 2 melee-ers en een ranger.

Als je bij het altar aankomt, klik je erop, en als je de animatie van je poppetje niet meer ziet open je snel je pouches. Check eventjes of er nog essence in de grootste pouch zit, want als je veel runes craft kan het zo zijn dat er nog wat in zit :P.

Nu moeten we weer terug. Teleporteren gaat niet, dus dan gaan we ook maar terug lopen… Inderdaad, dan moeten we weer langs alle vijanden. Om terug te rennen, klik je ergens op het lange pad zodat je automatisch terugloopt naar de banker. Dit komt omdat er aan het einde van het lange pad een gat zit waar je op moet klikken. Je poppetje wil daar dus omheen lopen, wat handig is voor jouzelf. Je hoeft niet te klikken, en je kunt makkelijk je lifepoints in de gaten houden. Pas op dat je aan het einde niet naar het lange pad toe rent, dus klik dan een keer op de grond vlakbij de banker.

Hopelijk ben je bij de banker aangekomen zonder dood te gaan. Gefeliciteerd! Bank hier, en drink eventueel een (super) energy potion. Vul je pouches, pak 2 (of 4) rocktails. Als je LP onder de 120 is, pak dan (ook al ben je ervaren) 3 rocktails. Je mag het rondje nu gaan herhalen, veel plezier :D.

Maar… dat was het nog niet allemaal. Wat kan er nu gebeuren onderweg naar het altar?

Mogelijkheid 1: Je hebt (hoger dan) 120 LP. The melee-er is aan het vechter met een lizard, dus deze zal je niet aanvallen. De ranger schiet op je, maar je hebt 120 LP, dus maak je geen zorgen. Hij hit je 30, dus je hebt 90 LP over. Je ziet een melee-er en een mager voor je, maar je weet dat je een rocktail tussen deze twee door kunt eten. De mager hit je, laten we zeggen 20, dus je hebt nog 70 LP. Eet snel een rocktail, je hebt dan 200 LP. De melee-er hit je 60, 140 LP over dus. Zo zie je, als je de rocktail at na de hit van de ranger, had je op het einde 20 LP minder gehad.

Mogelijkheid 2: Je hebt naar het altar gerend, en je hebt 1 rocktail op. Je hebt nog 100 LP over. Je moet dus nog terugrennen. Je ziet een ranger net naast het altar staan. Verder zie je een mager en een melee-er. Je eet je rocktail dus nog niet, want je laat de ranger eerst hitten. Deze hit je en daarna eet je snel je rocktail, waardoor je weer 200 LP hebt. Nu komt de combo van de melee-er en de mager, hierdoor kan je niet dood gaan.
Dit is dus een goed voorbeeld van efficiënt eten. Als je de laatste rocktail had gegeten voordat je zou terugrennen, had je 200 LP – de ranger hit, waardoor je dus makkelijker KO had kunnen gaan door de melee-er en de mager.

Mogelijkheid 3: Je hebt allebei je rocktails gebruikt op de heenweg. Riskeer het niet om terug te rennen, maar neem de lange route terug. Dit scheelt een hoop gepanikeer en waarschijnlijk dus ook xp/geld.

Mogelijkheid 4: Je hebt een rocktail gebruikt op de heenweg. Je hebt nog 100 LP over. Als je ervaren bent, neem dan de korte route. De ranger hit dan maximaal 98 en dan eet je je rocktail.

Mogelijkheid 5: Als je grootste pouch degraded raakt en je LP is boven de 100, neem dan 51.515 gp en 1 (of 2) rocktails en een Runecrafting Guild-tab mee. Check ook nog even of je ring nog minimaal 1 charge heeft. Als hij er nog maar 1 heeft, vergeet dan geen nieuwe te pakken bij Castle Wars. Bij Castle Wars maak je na het repareren weer je inventory klaar voor het volgende rondje.

Ook wil ik nog benadrukken dat je een pouch leegmaakt als je een rocktail hebt gegeten.

Q&A

Q (B as): Waarom body óf fire óf mind runes?
A (B as): Om te banken. Hier moet je per banksessie 20 runes betalen. Kijk welke runes het goedkoopst zijn en gebruik deze.

Q (B as): Maakt het uit in welke wereld je ZMI't?
A (B as): Ja, ga naar wereld 70. Dit is een officiële ZMI wereld waar je dus (veel) minder wordt aangevallen.

Q (...): ...
A (...): ...

Q (...): ...
A (...): ...

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust! Have fun, en succes met Runecrafting :D

~ B as.

(C) Superheat.
Laatst gewijzigd door Superheat op vrijdag 11 februari 2011, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
thijs1444
Berichten: 911
Lid geworden op: dinsdag 18 augustus 2009, 8:20
RS: thijs1444 (p2p)
Clan: decimus

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door thijs1444 »

vindt het wel een goede guide. je kan nog wel een paar dingen verbeteren zoals meer plaatjes maar nu alvast 8/10
In- of uitklappen • als je mee leeft
Iedereen kent het woordje van 6 letters groot..
Voor de één een scheldwoord de ander de dood.. Het niet beseffen wat het met anderen doet..
Wanneer jij dat ene woordje naar hem/haar roept..
Wanneer je zelf de pijn heb gevoelt..
Snap je pas wat men er mee bedoelt..
Je wenst het niemand toe..
Het maakt je kapot..
Je gaat van binnen langzaam verrot..
Je kan niet meer, je bent op.. dood op..Je vecht..,
voor iets waarvan je de betekenis nog niet helemaal beseft..
--zet dit in je profiel als je meeleeft met de mensen die kanker hebben--
In- of uitklappen • mijn skills
Afbeelding
mijn rsn=thijs1444 add me gerust
In- of uitklappen • omdat iedereen het altijd moet weten
hoi
appeltje123
Berichten: 488
Lid geworden op: woensdag 9 februari 2011, 21:29
RS: appeltje123 (p2p)
Clan: ELlTE

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door appeltje123 »

mooie guide. 7/10
Afbeelding
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Joshi-Skilzz »

Why rocktails?? use gewoon swordies die healen genoeg. die healen meer dan 100 lp waarom rockfish die hebben toch geen ander effect?
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Superheat »

LORDrogue schreef:Why rocktails?? use gewoon swordies die healen genoeg. die healen meer dan 100 lp waarom rockfish die hebben toch geen ander effect?
Ze healen boven de 100, namelijk tot maximaal 100 boven je max LP, en ze healen 220. Het is dus wel degelijk nodig rocktails te gebruiken.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Gebruikersavatar
D for delta
Berichten: 368
Lid geworden op: zondag 16 januari 2011, 22:50

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door D for delta »

een pouch moet je krijgen door te vechten. dit kan neit als level 3 skiller.
Dief
Berichten: 2414
Lid geworden op: zaterdag 12 april 2008, 13:33
RS: D i e f (OSRS)

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Dief »

D for delta schreef:een pouch moet je krijgen door te vechten. dit kan neit als level 3 skiller.
Je kan ze wel kopen in de Runecrafting guild. ;)
rikvdb2
Berichten: 1371
Lid geworden op: vrijdag 27 februari 2009, 15:10
RS: Gestopt

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door rikvdb2 »

goede guide, alleen lijkt het me als skiller nog erger om terug te moeten lopen 8-[
Mark
Berichten: 2457
Lid geworden op: maandag 5 januari 2009, 19:43
Clan: 'Join The Fist'
Contacteer:

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Mark »

ik zal als ik op de pc zit ff paar tips posten nu al wel een voldoende waard
It's time for me to run, run away from all of this
The pain inside of me is taking over everything
From time to time I feel lost inside this melody
It's like a fantasy, except it's called reality


Afbeelding
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Kipcorn »

Leuke, mooie guide ;)
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Superheat »

Bump. Zijn er hier geen enkele level 3 skillers die 'm gebruikt hebben? That's a shame o.O
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Evuut
Berichten: 54
Lid geworden op: donderdag 10 februari 2011, 16:25
Clan: -

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Evuut »

Ik heb geen concentratie,maar kheb em uit geprobeert voor jou. 5 Keer heen en weer gerend en toen was ik dood. Maar goede guide :D.
Roar Pwnd Pk
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 11 april 2011, 18:45

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Roar Pwnd Pk »

Nice guide 9/10
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Joshi-Skilzz »

Erg netjesse guide misschien wat meer plaatjes om somigge grote lappen tekst op te leuken?
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Siiowne
Berichten: 360
Lid geworden op: woensdag 20 oktober 2010, 20:17
Contacteer:

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Siiowne »

8/10 k ga hem zeker gebruiken. Ik dacht altijd dat er geen rc voor skiller in p2p was thnx ;)
Afbeelding
W3 Str You
Berichten: 3269
Lid geworden op: woensdag 12 november 2008, 17:15
RS: Snoop D 0 GG (OSRS)
Oude naam: W3 Pl0x You

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door W3 Str You »

Hoeveel xp/h geeft dit ongeveer?
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Superheat »

+- 25k à 30k.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Superheat »

Bump
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Gebruikersavatar
Re-Phobia
Berichten: 14
Lid geworden op: woensdag 1 juni 2011, 13:37
RS: Re-Phobia (f2p)

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Re-Phobia »

Netjes hoor;D Maar als level 3 skiller hoe kan je dan 200lp hebben? Of ben ik nu scheel;P
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: [RC] ZMI guide voor level 3 skillers! ~ Superheat.

Bericht door Superheat »

Rocktails ;)
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Plaats reactie