• Tormented demons guide • Solo •

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Ruben Jb
Berichten: 4164
Lid geworden op: donderdag 10 januari 2008, 16:59

• Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Ruben Jb »

• Tormented demons guide • Solo •
Laatste update: woensdag 23 februari 2011
Afbeelding
Hallo, welkom bij mijn tweede guide! Mijn eerste guide was een Quest guide. Ik kreeg erg leuke reacties over die guide, en besloot na twee jaar weer eens een guide te maken. In deze guide ga ik het hebben over de Tormented demons. Ik heb hier veel ervaring mee en heb al ongeveer 3000 tot 4000 Tormented demons solo gedood. Ik ga zo veel mogelijk tot alles uitleggen over de Tormented demons; hoe je er komt, welke gear je aan moet doen en welke spullen je moet mee nemen, hoe je ze doodt en nog véél meer! Mijn doel is dat je na deze guide gelezen te hebben je meer te weten bent gekomen over deze Gekwelde demonen.
Deze guide is vooral bedoeld om deze monsters alleen (solo) te doden.
Inhoud:
  • 1. Over de Tormented demons
  • 1.1 Basis dingen over de Tormented demons
  • 1.2 Stats/Max hit/Attack style etc.
  • 1.3 De aanvallen
  • 2. De requirements
  • 3. Gears/inventories
  • 3.1 Minimale set-up
  • 3.2 Betere set-up
  • 3.3 Beste set-up(s)
  • 4. De weg
  • 5. Het echte werk
  • 5.1 Luren
  • 5.2 Killen
  • 5.3 Ik ga dood, wat nu?
  • 6. Tips en tricks
  • 7. Drops
  • 8. Vraag en antwoord
  • 9. Nawoord

[1] Over de Tormented demons
[1.1] Basis dingen over de Tormented demons


Tormented demons zijn monsters die je kunt doden nadat je de Grandmaster quest While Guthix Sleeps hebt voltooid. Ze zijn sinds 26 november 2008 in het spel. Deze monsters hebben maar liefst een combat level van 450 en hebben een max hit van 269 met Magic en Ranged, en 189 met Melee. Tormented demons, ook wel TDS genoemd, zijn een van de enige high-level monsters waarvan er meer van zijn in één ruimte. Je zult een spot nodig hebben waar je alleen wordt aangevallen door één TD, anders zul je het niet lang volhouden. Ga hier niet heen zonder enige voorbereiding, dit kan leiden tot de dood en het verliezen van (waardevolle) items.

Een Tormented demon kan zich verdedigen tegen alle drie de soorten aanvallen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat hij prayer gebruikt. Hij kan protect magic, ranged en melee aan zetten. Zodra je 310 damage hebt gedaan met één bepaalde attack stijl, bijvoorbeeld Ranged, verandert de TD van Prayer. Zelfs als je niets hit, wordt er 20 damage berekend (gaat niet van de lifepoints af). Als je dus 16x niets hit, veranderd hij van Prayer. Hit je onder de 20 damage, bijvoorbeeld 10, dan wordt dit alsnog gerekend als 20 onzichtbare damage. Zijn prayers kun je op geen manier uitzetten. Je zult dus constant moeten verwisselen van aanvalsstijl als je hem wilt doden!
Een Tormented demon heeft standaard aan het begin van de kill een schild. Dit schild kun je doorbreken door een met een Darklight te hitten. Ongeveer 60 seconden nadat je het schild weggewerkt hebt, komt er weer een nieuw schild, tenzei je de demon dan al dood hebt. Hoe je het schild kunt herkennen en meer vertel ik later.

[1.2] Stats/Max hit/Attack style etc.
Afbeelding
Soort monsterDemon
P2P/F2PP2P
PlaatsAncient Guthix Temple
Combat level450
Lifepoints3260
Max hit269 met Magic/Ranged, 189 met Melee
Agressief?Ja
Valt aan metMagic, Ranged, Melee
Kan jou vergiftigen?Nee
WeaknessStab, Crush, Darklight
100% dropInfernal ashes




[1.3] De aanvallen
Zoals ik al verteld heb, heeft de Tormented demon drie verschillende aanvallen: Ranged, magic en melee.
Deze aanvallen kun je makkelijk herkennen als hij ze gebruikt, door middel van geluid en door je ogen te gebruiken.
Speciaal voor de mensen die de aanvallen goed onder de knie willen krijgen, heb ik een paar filmpjes gemaakt. Ze bevatten ook het geluid van de aanval.


Magic aanval:
Melee aanval:
Ranged aanval:
Over het laatste filmpje moet ik wat meer vertellen. Een TD zal na een aantal aanvallen van dezelfde soort, veranderen van aanvalsstijl. Als hij gaat veranderen van aanvalsstijl, zul je dit herkennen aan het achterover leunen, net zoals in de video. Er is een verschil: Soms gaat ie achterover leunen en maakt ie een kreunend geluid, maar soms ook niet. Hoor je de TD kreunen? Dan gaat hij een farcast magic attack doen, één keer. Daarna gaat hij gelijk over op een andere aanvalsstijl.
Maakt hij geen kreunend geluid, dan gaat de TD ook over op een andere aanvalsstijl, maar doet hij geen farcast magic attack. (Let op: Hij kan wel overgaan naar normale mage attacks!)

Als een TD van aanval verandert, zal deze altijd naar een andere aanvalsstijl gaan als je op melee afstand van de TD staat. Was hij jou eerst met Ranged aan het aanvallen, dan zal hij dit nu doen met Magic of Melee. Was hij je eerst met Melee aan het aanvallen, dan zal hij dit nu doen met Magic of Ranged. Zodra hij van aanval verwisselt is het aangeraden om altijd te veranderen van prayer. Je hebt nu 50% kans dat je de goede prayer hebt aangezet, anders moet je hem snel weer verwisselen naar de goede.

Attack style switch (kreunend):
[2] De requirements

Logisch is dat je de quest While Guthix Sleeps voltooid moet hebben. Je hebt qua skills niet al te gekke levels nodig om ze solo te doden. Ik begon al met solo Tormented demons toen ik 75 Attack, 78 Strength, 72 Defence, 76 Ranged, 60 Prayer 78 Magic en 52 Summoning had. Ik haalde hiermee ongeveer 5 kills per trip, dit werden er meer naarmate mijn ervaring toe nam.

Nu ik maxed melee ben en Overloads, Turmoil en een Steel titan heb, haal ik 60+ solo kills per trip.
Gecombineerd met een yak kan dit zelfs oplopen tot 100 kills, maar deze manier gebruik ik nooit en leg ik niet uit in de guide.

Om jullie een beeld te geven van de minimale aangeraden stats, zet ik ze in deze tabel even op een rijtje:
MinimaalBeterBest
Afbeelding Attack708595+
Afbeelding Strength708595+
Afbeelding Defence708595+
Afbeelding Magic708090+
Afbeelding Ranged708595+
Afbeelding Prayer43 (al 55 door Summer's End)70Afbeelding 92/95 Afbeelding
Afbeelding Constitution708590+
Afbeelding SummoningAfbeelding 52/67 Afbeelding79 AfbeeldingAfbeelding 88/99 Afbeelding
Afbeelding Herblore-AfbeeldingAfbeelding 85-88 Afbeelding96 Afbeelding
[3] Gears/inventories

Gears, maar vooral inventories zijn soms moeilijk samen te stellen. Dit vooral omdat de effectiviteit van een inventory ligt aan de ervaring en skills van de persoon zelf.
In dit hoofdstuk laat ik jullie een aantal inventories en gears zien. Je bent vrij om deze inventories en gears aan te passen, maar dit is vast een idee voor jullie.

[3.1] Minimale set-up
De wat goedkopere gear + inventory voor de lagere levels en/of beginners.

Afbeelding Afbeelding

Je kunt eventueel Ruby bolts (e) én Broad-tipped bolts gebruiken. Dit kost iets meer, maar kan vaak erg effectief zijn.
Gebruik de Ruby bolts (e) tot ongeveer de helft van de lifepoints van de TD, en switch dan over naar Broad-tipped bolts.
De scroll in mijn inventory is een Titan constitution scroll, die werkt voor bijvoorbeeld een Fire titan. Heb je een Unicorn, dan kun je al meer Prayer pots mee nemen, en wat food thuis laten. Bij een Tortoise of Terrorbird kun je ook meer Prayer pots mee nemen. Een combinatie van een Terrorbird/Tortoise met een Fire titan is ook erg handig. Stop je Tortoise of Terrobird vol met food, en dismiss hem als er geen food meer in zit, en summon je Fire titan. Des te meer ervaring je hebt, des te minder food je nodig hebt.

[3.2] Betere set-up
Inventory en gear voor de wat meer ervaren spelers en voor spelers met een hoger budget.

Afbeelding Afbeelding
Één Unicorn stallion heb je al gespawnt!

Extremes kunnen natuurlijk vervangen worden door supers. Zodra je een Unicorn stallion hebt, en je al aardig kan switchen tussen prayers, zul je merken dat je bijna tot geen food meer nodig hebt. Heb je ook nog een Sgs? Dan wordt de kans dat je een rocktail moet eten nog kleiner omdat de special van de Sgs eventueel gecombineerd met Soulsplit geweldig is om mee te healen.
Zorg er ook voor dat je een Super restore (4) mee neemt voor de Summoning points die je waarschijnlijk nodig zult hebben bij het oproepen van je tweede Unicorn.

[3.3] Beste set-up(s)
Inventory en gear voor de pro's.

Afbeelding Afbeelding
Één Steel titan heb je al gespawnt!

Afbeelding Afbeelding
Één Steel titan heb je al gespawnt!

In principe heb je nu geen food meer nodig. Je kunt als je veel ervaring hebt makkelijk met je Sgs healen, als je tegelijk Soulsplit aan hebt.
Een healing wapen zoals een Sgs of een Enhanced excalibur is toch wel een must have bij de Ovl inventory. Een Chaotic crossbow en andere Chaotic wapens zijn beter om mee te nemen, maar die heb ik helaas niet. Als je een Chaotic rapier/longsword mee neemt, neem dan ook een Enhanced excalibur of een Sgs mee voor de healing special.

[4] De weg

De weg er naar toe is vrij simpel. Kijk op de kaartjes en lees goed wat ik vertel, en je bent er zo!
Deze weg gaat naar de spot die ik altijd gebruik, en naar mijn mening het beste is, omdat je zo min mogelijk last hebt van andere TDS.

AfbeeldingAfbeelding

Als je aankomt bij #1, zie je allemaal blauwe bollen. Dit zijn de light creatures. Gebruik je Sapphire lantern op zo'n light creature en kies de optie: Into the chasm.
Je wordt nu naar beneden gebracht en komt uit op het tweede kaartje ernaast.
Volg de route en je komt bij #2 uit. Hier moet je twee trappen omhoog. Ga daarna door de mond van Lucien. Ga daarna alsmaar naar het zuiden en passeer de Stone table die in het midden staat.
Uiteindelijk kom je in een gang die je leidt naar de TDS.

Ga naar de plek die de pijl aanwijst op het volgende plaatje en doe je protect prayer aan tegen de aanval die de TD tegen je gebruikt. Zet je protect prayer op magic, omdat dit de grootste kans is dat de TD een magic aanval doet, omdat dit hun begin aanval is als ze spawnen. Zie je een ranged of melee attack, dan stel je je prayer daar natuurlijk op af.

Afbeelding

Als je wordt aangevallen door een TD van de zijkant, ga dan op de plek staan waar ik sta op het volgende plaatje.
De Tormented demon zal dan achter de steen blijven haken zoals je ziet, en kan je niet aanvallen. Log nu uit en log weer in. Die TD heb je nu niet meer op je zitten.

Afbeelding Afbeelding

[5] Het echte werk

[5.1] Luren

Het luren is eigenlijk helemaal niet moeilijk. Je hebt het zo door! Je krijgt op deze spot te maken met twee TDS.
Het moeilijkste in het begin van je trip is de twee TDS op de goede plaats te krijgen. Je gaat één TD vastzetten, zodat je daar geen last meer van hebt, en de andere TD gaan we telkens luren en doden, luren en doden.

Afbeelding Afbeelding

Wacht tot je een TD ziet en val hem één keer aan en doe je protect prayer op Magic. Als een TD spawnt, is zijn eerste attackstijl altijd Magic.
Het is wel mogelijk dat als je de TD aanvalt dat hij je met een andere attack style aanvalt omdat de TD al langer gespawnt is. Kijk gewoon goed naar welke attack hij doet, dan komt het wel goed. De TD spawnt op de rode stip.
Volg de rode pijl en ga weer naar de plek terug waar je begon met luren.
De TD staat nu op de groene stip. Je hebt de TD gelured! Makkelijk hè? Dit blijf je elke kill weer doen.

Afbeelding Afbeelding

Nu gaan we de tweede TD luren. Deze TD gaan wij niet doden. Deze luren we achter een steen zodat we daar geen last meer van hebben.
Zodra de tweede TD je aanvalt als je bezig bent met het doden van de normale TD, volg je de pijl. Doe je protect aan op de aanval die de geblokte TD doet. Wacht nadat je de pijl gevolgd hebt op de plek waar je uit komt. De TD volgt de andere pijl en staat nu als het goed is geblokt achter de steen. Ren nu terug naar jouw spot.

Er is een kans dat beide TDS verkeerd staan. De normale TD die je altijd dood staat dan op de plek waar de TD hoort te staan die je niet gebruikt, en de TD die je niet gebruikt staat op de standaard plek die jij gebruikt. Hoe kun je zien dat de TDS verkeerd staan? Als jij een TD dood, en de hij spawnt niet op de groene stip, dan heb je de verkeerde gedood.

Manier 1: Als je beide TDS gelured hebt, en ze staan op de verkeerde plaats, val beide demons aan. Zorg ervoor dat je beide TDS op een laag LP krijgt, maar ze niet dood. Als je dat hebt gedaan dood je beide TDS snel achter elkaar. Het slimste is om de TD die op jouw spot fout staat eerst te doden, en daarna pas de andere. Ze spawnen allebei nu weer opnieuw, en je kunt makkelijk de goede eruit pakken, omdat de goede TD op de groene stip spawnt.

Manier 2: Nadat je op jouw spot de "verkeerde" TD gedood hebt, volg je de groene pijl. Wacht tot de TD die achter de steen geblokt zat naar je toe komt, en ren weer terug. Lure hem nu zoals je altijd doet, als hij nog niet op de goede plaats staat. Manier 2 is een riskantere manier, omdat je zo ook nog een derde TD er bij kan betrekken, wat we eigenlijk niet willen hebben. Gebeurt dit je toch, kun je het beste even safe gaan staan en uit- en inloggen.

[5.2] Killen

Zodra je de TD gelured hebt, ga je weer achter de kleine steen staan. Doe je protect aan tegen de aanval die de TD deed toen je hem ging luren. De aanval kan natuurlijk al veranderd zijn als hij naar achter geleund heeft. Aan het begin van de kill heeft een TD altijd een schild. Je zult dit schild eerst er af moeten halen met je Darklight. Val de TD aan tot het zijn protect switched naar ranged. Nu kun je hem aanvallen met je Darklight en zijn schild eraf halen zodra je iets hit. Als je dit niet doet zul je zeer weinig hitten met je normale wapens. Als je begint met doden doe rechter muis klik op de TD en val hem aan (met ranged), je komt nu gelijk op melee afstand van hem te staan. Hier moet je blijven staan omdat je zo geen last meer hebt van andere TDS en de TD die je geblokt hebt achter de steen zal jou nu niet meer aanvallen met zijn farcast magic aanval. Val nu de TD aan met ranged en wacht totdat je genoeg gehit hebt om zijn prayer te laten overslaan naar ranged. Nu kun je met je Darklight door zijn schild heen breken, door hem met minimaal 1 LP te hitten. Vanaf nu kun je gewoon tussen je ranged en normale melee wapen switchen. Na ongeveer 60 seconden komt zijn schild terug, als je de hem natuurlijk nog niet dood hebt. Dit doe je gewoon op dezelfde manier.

! Let goed op de prayers van de TD, het is logisch dat je niet met je ranged wapen kunt hitten op een TD die ranged protect aan heeft staan.
! Let goed op je eigen prayers. Zodra je ziet dat hij van aanval verwisseld, en ziet/hoort welke aanval hij doet, stel je je prayer af op de goede aanval.
Het is belangrijker om eerder te switchen van prayer dan te switchen van wapen, je wilt natuurlijk zo veel mogelijk lifepoints besparen.

Zorg ervoor dat je lifepoints hoog blijven, dan ben je ook niet in één klap dood als er wat verkeerd gaat. Je krijgt meer en meer ervaring, en uiteindelijk zul je zien dat je weinig tot geen food meer nodig hebt met als gevolg dat je steeds meer kills kunt doen per trip.

Afbeelding

Misschien vraag je je af waarom ik niet drie plekjes naast de steen ga staan, in de inham bij de grote steen. Dit doe ik niet omdat je dan eens in de zoveel tijd wordt aangevallen door de farcast magic attack van de TD die je geblokt hebt staan. Daarom prefereer ik de plek waar ik sta.

Steel titan:
Als je een Steel titan hebt is dit erg aangeraden om te gebruiken. De kills zullen hierdoor veel sneller gaan. Hiervoor moet je wel erg goed zijn in het prayer switchen, aangezien je geen gebruik maakt van een healing familair zoals een Unicorn stallion. De kills gaan nu ongeveer hetzelfde. Als je begint met het doden van de TD klik je op "Call familair". De Steel titan zal nu vanzelf de TD gaan aanvallen.
Zijn special attack is een ranged aanval, als je de titan goed hebt staan tegenover de TD. Gebruik deze special attack als de TD zijn prayer op melee heeft staan. Ondanks één special attack van een Steel titan zeer hoog kan hitten en de prayer van de TD onmiddelijk kan laten veranderen, kun je het beste toch een ranged wapen gebruiken om een combo te geven. Het is ook natuurlijk mogelijk dat de special attack niets of weinig hit, of de special attack bar van je familiar op is. Met een Steel titan ben je meestal wel snel genoeg om de bolts op te pakken voordat ze verdwijnen, dus kun je beter een bepaalde cape aan doen voor de bonus, bijvoorbeeld een Blue cape voor de Prayer bonus.

[5.3] Ik ga dood, wat nu?

Als je dood gaat is er niets aan de hand, ga niet flippen en blijf rustig. Je hebt genoeg tijd om terug te keren als je de juiste spullen op je bank hebt staan.
Sinds de verhoging van de tijd dat je grafsteen blijft staan maakt het het alleen nog maar makkelijker om op tijd terug te keren.
Je kunt in ongeveer 4.5 minuten terug zijn. Als je het beste graf hebt, dan kun je er zelfs 15 minuten over doen. Genoeg tijd dus!
Zorg ervoor dat deze spullen op de bank staan, en neem deze mee als je teruggaat naar je graf:
AfbeeldingEen extra Sapphire lantern
AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingEen Spirit terrorbird pouch met scrolls of eventueel één Super energy potion (4)
AfbeeldingÉén of meerdere Prayer potions (4)
AfbeeldingFood

[6] Tips & tricks

Heb je nog tips en/of tricks? Als het een goede tip/trick is zet ik deze er bij!

Tips/tricks:
1. Exp-counter
2. F-keys
3. Geluid
4. Enhanced excalibur
5. House options
6. Soulsplit
7. Darklight trick

1. Exp-counter

Afbeelding

De exp-counter kan een heel handig hulpmiddel zijn om je kills te versnellen. Je vraagt je misschien af waarom. Als je de exp-counter open hebt staan dan zul je zien dat je een korte tijd eerder de xp ziet die je krijgt en daarna pas de hit die je doet. Als je rond de 160 xp krijgt weet je dat je 310+ hebt gehit en dus betekend dat dat de TD automatisch over gaat naar een nieuwe protect prayer. Als je al ziet dat je 160 xp krijgt, kun je dus al vóór de hit beginnen met switchen tussen je andere wapen. Dit maakt het killen toch wel een stuk sneller!
2. F-keys

Afbeelding

F-keys zijn de toetsen boven aan je toetsenbord: F1 tot en met F12. Met een aantal van deze toetsen kun je snel switchen tussen bijvoorbeeld inventory, stats en special attack. Ik raad je aan altijd deze toetsen te gebruiken, ook de beginners onder ons. Deze F-keys gebruik je:

F1 = Inventory
F3 = Prayer
F5 = Special attack

Leg de ringvinger op de F1 toets, de middelvinger op de F2 toets (deze toets gebruik je niet), en de wijsvinger op de F3 toets.
Als je een special attack wilt gaan doen, ga je met je wijsvinger naar de F5 toets.
Je moet zelf een beetje gewend raken aan de F-keys, maar je zult zien dat het veel fijner is, en dat je veel sneller kunt reageren.
Je hebt nu de muis vrij om te switchen van wapen en van prayer!
3. Geluid

Afbeelding

Zet je geluid aan als je deze monsters aan het doden bent. Hierdoor zul je veel beter de aanvallen kunnen herkennen. Als je een keer de aanval niet ziet heb je misschien het geluid wel gehoord, waardoor je toch nog snel kan switchen van prayer.
Een andere reden waarom je geluid aan zou kunnen doen is dat je zo makkelijk kunt opmerken als je door een andere TD wordt aangevallen. De TD kan je van ver af al aanvallen, terwijl je dit niet door kunt hebben als je bijvoorbeeld op fixed screen size speelt omdat de TD buiten bereik van je beeld is.
4. Enhanced excalibur

Afbeelding

Een Enhanced excalibur (afgekort: EE) is een zeer handig wapen wat betreft het healen van je lifepoints. Dit wapen kun je krijgen als je alle Tasks hebt gedaan van Seers Village. Als je de special attack gebruikt van dit wapen healt het je 40 lifepoints elke 2 seconden met een maximum van 400 lifepoints in 20 seconden. Dit kan dus een goedkoop alternatief zijn voor een Saradomin godsword, als je als standaard melee wapen bijvoorbeeld een Whip, Chaotic rapier, Chaotic longsword of Chaotic maul gebruikt. Één special attack gebruikt 100% van je special attack bar.
5. House options

Afbeelding

De meeste mensen met Overload weten deze truck wel. Deze truck werkt alleen voor Overloads, niet voor Extremes of Supers.
Nadat je een TD gedood hebt, en staat te wachten achter de steen op het spawnen van een nieuwe, klik je op het tabje met het gereedschap en klik je op het knopje "House options". Dit zorgt ervoor dat je Overload timer "freezed". Met één Overload slokje kun je 5 minuten doen, maar als je tussen de kills door deze truck gebruikt, zullen er toch een paar minuten bij komen. Dit scheelt geld, en je kunt langer blijven omdat je Overload minder snel op gaat. Let er wel op dat de timer van je familiar niet op stop gezet wordt. Je special attack bar wordt wél stop gezet. Het is je eigen keuze of je deze truck gebruikt. Sommigen zeggen dat het bug-abuse is en dat je er voor verbannen kan worden. Maar aangezien dit er al sinds de komst van de Overloads is denk ik niet dat het veel kwaad kan, anders had Jagex het allang verholpen.
6. Soulsplit

Afbeelding

Soulsplit kan erg handig zijn om mee te healen tijdens de kills door. Je kunt soulsplitten bij elke aanvalsstijl van de TD, maar dan moet je goed kunnen switchen.
Het makkelijkste is om te soulsplitten als de TD melee gebruikt, hiermee hit hij het minste. Hoge defence bonus is wel aangeraden.
Je moet zelf een beetje doorkrijgen hoe snel je moet switchen tussen prayer -> soulsplit -> prayer om niet gehit te worden. Dit kan ik je niet uitleggen!
Als je wilt healen met je Sgs, is het erg fijn om dit te doen tegelijk met soulsplit aan. Bij een hoge hit heal je nu heel veel!
7. Darklight trick

Afbeelding

Als je vaak geen one-shield kills hebt kun je de Darklight gebruiken voordat het volgende schild komt. Als je bijvoorbeeld op de helft van de kill een hit met Darklight doet, je moet minstens 1 hitten, dan reset de timer die er voor zorgt dat na ongeveer 60 seconden zijn schild terug komt. Als je deze truck gebruikt kun je altijd one-shield kills doen.

Tip van Big Slayer79

[7] Drops

De drop-ratio van de Dragon claws is niet bevestigd, maar is ongeveer 1 op de 300, een ratio van 1/300 dus. Je kunt veel geluk hebben, maar ook super veel pech!
De stukken armour zijn in het algemeen iets zeldzamer dan claws. Van deze drie stukken armour kan de Dragon platebody gemaakt worden bij een hoog Smithing level.
De meest waardevolle en belangrijke drops vind je hier in de tabel. Klik op de waarde om de actuele prijs te zien van het item.


PlaatjeNaamWaarde
AfbeeldingDragon claws+- 25m
AfbeeldingRuined dragon armour slice+- 2.3m
AfbeeldingRuined dragon armour lump+- 2.3m
AfbeeldingRuined dragon armour shard+- 2.3m
AfbeeldingAncient EffigyUntradeable
AfbeeldingClue scroll (hard)Untradeable
AfbeeldingClue scroll (elite)Untradeable
Afbeelding

[8] Vraag en antwoord

Vraag:
Antwoord:

Vraag:
Antwoord:

Vraag:
Antwoord:

Vraag:
Antwoord:



[9] Nawoord

Dit was dan mijn guide over het doden van Tormented demons, solo.
Hopelijk heb je veel geleerd! Ik heb hier mijn uiterste best op gedaan, maar ik verwacht niet dat de guide perfect is.
Ik heb jullie nodig om mijn guide te verbeteren. Als jullie tips hebben, een foutje zien, een vraag hebben, maakt niet uit wat, post het dan!
Ik kan je hoogstwaarschijnlijk helpen, haal de fouten uit de guide en voeg jullie tips toe.

Veel plezier met het doden van deze monsters, en veel succes met de drops!
Laatst gewijzigd door Ruben Jb op woensdag 6 februari 2013, 20:41, 25 keer totaal gewijzigd.
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door SkyTeam »

Echt een erg mooie guide! Als ik wat hoger cb heb ga ik dit zeker doen!
r4f0x
Berichten: 226
Lid geworden op: woensdag 19 augustus 2009, 17:01
Oude naam: killer acid4

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door r4f0x »

nice guide :D

maar zoals je schreef met chaotic weapon (maul) hit je helemaal makkelijk, easy 600+ hits
Laurens Kata
Berichten: 158
Lid geworden op: dinsdag 7 november 2006, 18:16
Clan: Dutch Generation

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Laurens Kata »

Mooie guide, duidelijke lay-out, mooi afgewerkt.

Al was ik natuurlijk al een pro met tds :mrgreen:
Proud DG (High)Council since 27-05-2010
Afbeelding
Willeem
Berichten: 1320
Lid geworden op: maandag 10 november 2008, 21:00

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Willeem »

OMFG w0000t eindelijk af :D
10/10 ;)
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door imRobert7 »

Snel door heen gescrollt, erg mooi gedaan, ga hem nu lezen :P
Yannis
Berichten: 1811
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 7:47
RS: Iron Dragon (p2p)
Clan: Ameno

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Yannis »

Ruben Jb: The Impossible made possible, een goeie TDs guide!


10/10.

geen commentaar aan toe te voegen.
Afbeelding
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door RoodWitBlauw »

Hele goede guide!
10/10 Alles goed uitgelegd met alles erop en eraan en een mooie layout

Ik moet denk ik binnekort ook maar eens met TDS gaan beginnen? :D
Femkuh9
Berichten: 80
Lid geworden op: dinsdag 27 juli 2010, 3:54

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Femkuh9 »

Heb hem niet helemaal gelezen, maar ziet er een goed uit :D
Moet binnekort eens questen en wat trainen zodat ik ze ook kan.
Ik zet deze guide alvast bij mijn favorieten ;)
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Roy Boy106 »

Nice guide!
Alleen elite void is handiger heb je 8 prayer bonus meer, en kan je langer blijfen ;)
Maarja, nice man, als ik 99 sum heb, moet ik het maar eens leren. :P

Nog iets over de pots, het hoef niet overloads pots als je die kan, het is maar hoe je het gewend ben, ik vind het persoonlijk waste om overload te gebruiken als je geen steel titan gebruikt :P

En over armour maak ook niet echt heel veel uit, het gaat meer om de prayer bonus en attack dan om defence.

Nog één ding, probeer een filmpje te maken bij één solo kil.
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Joshi-Skilzz »

OMG pro guide =-)
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Willem
Berichten: 1644
Lid geworden op: vrijdag 31 augustus 2007, 19:34
RS: W illem (p2p)

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Willem »

Ziet er erg goed uit Ruben! ;)
Niks aan te merken!
Afbeelding
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Jas »

10/10 Precies wat ik nodig had :D
Goed uitgelegd mooie verdeling en goede layout.

Tip: Als je niet zeker weet of het een range of een melee att gaat doen, doe dan altijd eerst range protect omdat de melee aanval minder hit.
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Slay a Stone »

10/10 al snap ik er echt geen bal van 8-[ , maar kheb die reqs nog lang ni dus xd.
Afbeelding
Myron
Berichten: 4032
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 15:04
RS: Gestopt
Oude naam: Myronve

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Myron »

Prachtige guide, nog effe OVL halen dan kan ik ook 8-[
Skillcapes: Fletching: 25-01-09 == Ranged: 22-12-09 == Hitpoints 05-06-10 == Strength 24-11-10 == Attack 07-03-11 == Defence 10-09-11 == Quited October '11

You will never walk alone! FEYENOORD ROTTERDAM!
Ruben Jb
Berichten: 4164
Lid geworden op: donderdag 10 januari 2008, 16:59

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Ruben Jb »

Roytjhu106 schreef:Nice guide!
Alleen elite void is handiger heb je 8 prayer bonus meer, en kan je langer blijfen ;)
Maarja, nice man, als ik 99 sum heb, moet ik het maar eens leren. :P

Nog iets over de pots, het hoef niet overloads pots als je die kan, het is maar hoe je het gewend ben, ik vind het persoonlijk waste om overload te gebruiken als je geen steel titan gebruikt :P

En over armour maak ook niet echt heel veel uit, het gaat meer om de prayer bonus en attack dan om defence.

Nog één ding, probeer een filmpje te maken bij één solo kil.
Oja, helemaal vergeten! Zodra ik Elite void heb zal ik deze even toevoegen aan de guide. :)
Even over de overloads: Sommigen vinden het een waste, ik vind het altijd maar een investering. Het is maar hoe je zelf wilt tden. Je kunt natuurlijk ook de Extreme inventory gebruiken.

Armour maakt inderdaad minder uit als je goed kan switchen tussen prayers, en dus alle klappen kan opvangen. Toch maakt het een stuk relaxter killen.
Ik kies zelf voor de void + ovl + steel titan inventory, omdat je zo een TD erg snel dood hebt.

Voor de rest, bedankt! :)
microshooter schreef:10/10 Precies wat ik nodig had :D
Goed uitgelegd mooie verdeling en goede layout.

Tip: Als je niet zeker weet of het een range of een melee att gaat doen, doe dan altijd eerst range protect omdat de melee aanval minder hit.
Bedankt! :)
Vaak kun je ook al zien of de TD melee of ranged gaat doen, als zijn vorige aanval magic was. Een melee aanval komt vrij snel nadat de TD naar achter leunt. Zie je snel genoeg dat de TD geen melee aanval doet, ga je gelijk naar ranged over. Maar jouw tip is inderdaad handig, al staat dit iets anders geformuleerd in de guide. :)

______

Iedereen bedankt voor de reacties! :)
Gebruikersavatar
look my logs
Berichten: 163
Lid geworden op: dinsdag 27 oktober 2009, 16:04
RS: Wasting noXP (p2p)
Clan: Cupid stunt
Oude naam: wcco5678

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door look my logs »

Eindelijk motievatie om WGS reqs te halen , nice guide! 10/10 :D
Afbeelding
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Extreme Salt »

Aah Ruben de pro Tdser, ken je ook van tds weetje nog? Naja, ff ot: Een van de beste guides van Ltf echt prachtig, wat roy al zegt pak Elite Void ik kan je als je wilt Gear sturen met Elite void. Prachtige guide, kan zowat niet beter 10/10.
Afbeelding
Afbeelding
Ruben Jb
Berichten: 4164
Lid geworden op: donderdag 10 januari 2008, 16:59

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Ruben Jb »

look my logs schreef:Eindelijk motievatie om WGS reqs te halen , nice guide! 10/10 :D
Succes! En erg bedankt voor je cijfer. :)
extreme salt schreef:Aah Ruben de pro Tdser, ken je ook van tds weetje nog? Naja, ff ot: Een van de beste guides van Ltf echt prachtig, wat roy al zegt pak Elite Void ik kan je als je wilt Gear sturen met Elite void. Prachtige guide, kan zowat niet beter 10/10.
Kan best dat ik jou daar heb leren kennen. xD Thx dat je m'n guide zo mooi vind. :)
En als je gear zou kunnen sturen met Elite void, precies hetzelfde als op mijn plaatje, maar dan met Elite void, zou dat heel fijn zijn. :)
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: • Tormented demons guide • Solo •

Bericht door Erwin »

Guide ziet er netjes uit. Ziet er nou toch echt naar uit dat ik binnekort keertje voor eerst tds moet. :fluit:
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Plaats reactie