Het grote mobieltjes en tablets topic!

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Vingerafdrukscanner op je smartphone

Ja, lijkt me super handig!
22
30%
Nee, ik vind het niet nodig dat mijn vingerafdruk overal bekend is.
51
70%
 
Totaal aantal stemmen: 73

i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door i k0nijn i »

Even een vraag, trouwens; ik heb nu een klein jaar een Moto G. Prima toestel, maar ik stel me toch wat vragen bij de usability. Chrome doet er enorm lang over om te launchen en werkt vaak gewoon veel te traag naar mijn zin, mijn toetsenbord werkt regelmatig niet in de Facebook Messenger app, de Facebook app zelf loopt regelmatig gewoon vast en een link openen vanuit de FB-app is zowat onmogelijk zonder enkele minuten te moeten wachten, mijn batterij die af en toe nog geen halve dag op standby haalt en zo zijn er nog wel dingen.

Kan dit het resultaat zijn van het feit dat er bijna geen storage vrij is? Of is dit gewoon de caveat van een goedkopere smartphone? In het begin had ik daar naar mijn gevoel alleszins minder last van, maar nu is het soms zo vervelend dat ik effectief overweeg om een ander toestel te kopen. En om heel eerlijk te zijn zou ik op dit moment zelfs niet overwegen om een ander Android-based toestel te kopen en gewoon terug een iPhone kopen, hoe belachelijk ik hun prijzen en de evolutie van hun producten ook vind.
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door MrSenne »

Je kan altijd eens een reset doen naar hoe hij was toen je hem kocht, meestal voelt hij dan wel terug sneller aan. :)

Maar ja, het is iets waar Android telefoons wel meer last van hebben, en iPhones minder.
mutn10
Berichten: 3718
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2007, 16:04

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door mutn10 »

Identieke ervaring met S3. Was wel al jaar en half oud. Ik begin snel, snappy en nooit haperingen maar na verloop van tijd lijkt het alsof androids toch vertragingen krijgen. Standby battery life kun je wel monitoren om te kijken welke apps moeilijk doen.
AfbeeldingMet dank aan "andreas jan"
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Meutr »

i k0nijn i schreef: Even een vraag, trouwens; ik heb nu een klein jaar een Moto G. Prima toestel, maar ik stel me toch wat vragen bij de usability. Chrome doet er enorm lang over om te launchen en werkt vaak gewoon veel te traag naar mijn zin, mijn toetsenbord werkt regelmatig niet in de Facebook Messenger app, de Facebook app zelf loopt regelmatig gewoon vast en een link openen vanuit de FB-app is zowat onmogelijk zonder enkele minuten te moeten wachten, mijn batterij die af en toe nog geen halve dag op standby haalt en zo zijn er nog wel dingen.

Kan dit het resultaat zijn van het feit dat er bijna geen storage vrij is? Of is dit gewoon de caveat van een goedkopere smartphone? In het begin had ik daar naar mijn gevoel alleszins minder last van, maar nu is het soms zo vervelend dat ik effectief overweeg om een ander toestel te kopen. En om heel eerlijk te zijn zou ik op dit moment zelfs niet overwegen om een ander Android-based toestel te kopen en gewoon terug een iPhone kopen, hoe belachelijk ik hun prijzen en de evolutie van hun producten ook vind.
Is echt typisch het soort problemen dat je krijgt naar verloop van tijd, met dergelijke budget-telefoons. Enfin, ik hoor dat alleszins wel vaker. Moest je het budget dat je aan zo'n iPhone spendeert gebruiken voor een Android, dan krijg je dergelijke problemen niet. Je kan er zelfs nog wat geld mee besparen ook, volgens mij.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Bighead »

Als het geheugen relatief vol zit zal dat in ieder geval een deel van het probleem veroorzaken. Mijn G3 is niet vooruit te branden op het moment dat het geheugen perongeluk eens tegen de volle kant aan zit.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door i k0nijn i »

Geheugen als in RAM, of als in storage?
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door MrSenne »

Ik neem aan dat hij storage bedoeld, RAM geheugen gaat niet echt vol zitten, en als dat zo is dan gaat het OS vanzelf plaats maken. (En bij elke reboot is het weer helemaal leeg).
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Bighead »

Storage inderdaad. In de praktijk krijg ik problemen als ik minder dan ~1GB storage vrij heb.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door i k0nijn i »

MrSenne schreef: Ik neem aan dat hij storage bedoeld, RAM geheugen gaat niet echt vol zitten, en als dat zo is dan gaat het OS vanzelf plaats maken. (En bij elke reboot is het weer helemaal leeg).
Ik reboot nooit. 8-[
Bighead schreef:Storage inderdaad. In de praktijk krijg ik problemen als ik minder dan ~1GB storage vrij heb.
Zal ik eens naar moeten kijken, dan. Heb ongeveer 400MB vrij, denk ik. Ik vind het ook wel vreemd dat ik vaak errors krijg als ik een app wil updaten omdat ik niet genoeg storage zou hebben. Gaat dan om een app van 12MB en ik heb 300-400MB vrij. :P
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door MrSenne »

400MB vrij is niet echt positief voor de prestaties. :P
Probeer eens wat apps/foto's/muziek te verwijderen (en reboot je telefoon eens!).
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door i k0nijn i »

Er staat bijna niets op, eigenlijk. Een nummer of 20 en dat is het. En dan wat basic apps zoals Facebook. Ik neem geen foto's met mijn GSM, of het is on-the-go en die gaan er direct terug af. Ik gebruik enkel de internal storage. :P Zal binnenkort eens richting Mediamarkt of w/e gaan en een microSD (toch?) card kopen. :P
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door MrSenne »

Ik heb 42GB van m'n OnePlus vol staan met random dingen, moet ik ook nog eens in opkuisen. :fluit:
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Zeekoe »

Heeft iemand de One Plus Two al?
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door MrSenne »

Ik niet, maar heb er wel al even mee gespeeld.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Zeekoe »

Is het volgens jou het extra geld waard t.o.v. de eerste OPO?
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door MrSenne »

Niet echt. Als je een One hebt dan zou ik die lekker houden.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Zeekoe »

Heb nog geen SP atm. Ben aan het twijfelen tussen OPO of OPT. Hoeveel houden de verzendkosten eigenlijk in?
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Yves W »

Android 6.0 is best chill, voornamelijk de UI tuner. Wel is het jammer dat ze het dark theme en home screen rotation er weer uit hebben gesloopt in vergelijking met de developer mode. Ik heb overigens het gevoel dat ik "harder"/verder moet swipen om mijn home screen te unlocken.
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Nilsie »

Volgens mij heeft m'n Z3 niet eens Lollipop. Dunno eig. xD
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Zeekoe »

Hallo,

Aangezien de OnePlus Two (16gb) zowat onmogelijk is om te verkrijgen, ben ik nu toch aan het overwegen om een gewone OnePlus One te kopen (64gb). De vraag is nu of de OnePlus One nog steeds het geld waard is (300 euro), het alternatief zou een S5 Mini zijn voor dezelfde prijs. Wat zouden jullie doen? De OnePlus One (wetende dat er een OP Two bestaat), of een S5 Mini?
Plaats reactie