~Mobilising Armies Guide - Fast methode - Uitleg!~

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

~Mobilising Armies Guide - Fast methode - Uitleg!~

Bericht door Writing »

Mobilising Armies Guide
Afbeelding
Inleiding
Mijn eerste guide ga ik over Mobilising Armies houden, het spel is een strategie spel waarmee je verschillende legers kan inhuren om te vechten tegen je vijand. Je zult al je legers moeten besturen en slim moeten spelen om te winnen. je zult extra units hebben om je aanval sterker te maken. Ook heb je verschillende levels, ranken en speel gebieden om te spelen. Hoe hoger je rank zal zijn hoe meer mogelijkheden je zult hebben, volgens sommigen lijkt het op Armies of Gielidor van FunOrb. Mobilising Armies is verder een minigame die niet voor alle members bekend is en wordt vooral gespeeld in W76 vooral omdat je daar maar 4 spelers nodig heb om te beginnen.
Hoe kom je er?
Er zijn diverse manieren om er te komen, je kunt natuurlijk ook lopen maar dat is niet handig:

Afbeelding zoals de Fairy ring code AKS, van daaruit kun je naar de minigame lopen. Plaatje
Afbeelding Afbeelding Teleport naar de minigame, eisen: 10 Magic.
Afbeelding Gnome glider na One Small Favour.
Afbeelding
AfbeeldingDuel Ring teleport.
Afbeelding Spirit Tree teleport, er staat een Spirit Tree naast de ingang.
Afbeelding Charter Ship. Vanaf Oo'glog (na As a First Resort)
Afbeelding En Fairy ring naar Feldip hunter area.
Hoe je begint
Afbeelding
Voordat je de minigame kunt spelen, zul je eerst een training moeten doen. Deze kun je beginnen bij Junior Cadet Mal die te vinden is bij de ingang. Praat met hem, hij vertelt dat hij problemen heeft omdat vijanden hun goederen hebben gestolen. Vraag of je kan helpen. Hij is dan blij dat je helpt en legt en dan kun je de training beginnen, de training is makkelijk en is snel afgelopen. Je zult nu het spel voor het eerst gaan spelen.

Je zult 3 legers hebben. Je eigen leger is aangegeven met een rode cirkel om zich heen. Je zult drie legers hebben die tot jouw beschikking staan. Je zult eerst je leger moeten opzoeken, gebruik de pijltjes op je toetsenbord om je leger te zoeken. Als je leger hebt gevonden is het de bedoeling dat je de vijand verslaat. Zoek je vijand op en versla ze. Als je de training hebt voltooid zal Junior Cadet Mal je belonen en geeft je credits voor 10 legers, nu kun je het spel beginnen.

Er zijn 4 soorten spellen, in het begin kun je alleen Conflict, je kunt Siege vrijspelen door een potje Conflict te doen. Conflict is een standaard gevecht tussen vier personen. Hier zullen vier personen tegen elkaar vechten waar elk ieder een eigen hoek hebben op het eiland. Elke persoon zal bij zijn eigen tent beginnen op een vierkant eiland. Je zult hier gewoon tegen elkaar moeten vechten en het spel zal afgelopen zijn als één persoon over blijft, of de tijd om is.

Elke speler zal moeten investeren. Dit is een betaal methode waarvoor spelers toch een beetje geld moeten betalen om de minigame te kunnen spelen. Je kunt dit doen met voorwerpen die op de lijst bij Junior Cadet Mal staan. Je kunt deze voorwerpen in ruilen voor credits waarmee je legers en versterkingen mee kan kopen. Hoe meer credits je hebt, hoe meer mogelijkheden je hebt. Fire runes zijn het beste om te investeren in verhouding met kosten en aantal punt en dat je krijgt. Elk potje dat je speelt moet je wat investeren om punten te krijgen die je nodig hebt voor de rewards, legers en special moves die je in het spel kunt gebruiken voor allerlei voordelen.

Om het beginnen nog te verduidelijken is hier een filmpje erover:
In- of uitklappen • Filmpje

Snel Rank krijgen
Rank krijgen is het doel in de minigame, hoe hoger rank je hebt hoe meer rewards je kun krijgen. Om het kort uit te leggen is er een filmpje:
In- of uitklappen • Filmpje

Rewards
Dit is het leukste deel vind ik, nadat je eindelijk genoeg punten hebt gekregen voor armour/ring boosts of iets dergelijks. Ik zet alles even op een rijtje:

0-100 rankpunten

Dit is in de kelder, als je net begint kun je hier altijd terecht.
Afbeelding
Afbeelding
Je kunt ook drie willekeurige voorwerpen (keuze uit vijf) kopen voor 10.000 punten. De waarde van elk van deze voorwerpen ligt rond de 3.333 gp. De hoeveelheid wordt hiernaar aangepast. Je kunt ook Gold rings laten "enchanten", waardoor ze (i) worden. Hierdoor wordt je ring sterker dan normaal. Dit kost 37.100 punten. Je kunt ook je rank ophalen als je met Serjeant Cole praat. Deze rank is Junior Cadet.

100-200 rankpunten

Wanneer je minstens 100 rankpunten heb gehaald kun je op de begane grond terecht.
Afbeelding
Afbeelding
Je kunt ook drie willekeurige voorwerpen uit een selectie van vijf verschillende voorwerpen kiezen. Dat kost 30.000 punten. Je krijgt van elke soort net zoveel voorwerpen dat je rond de 10.000 gp zit. Je kunt nu ook je Sapphire, Emerald, Ruby en Diamond rings laten betoveren. Dat kost 74.600 punten voor de Sapphire, 89.600 voor Emerald en Ruby en 90.000 voor Diamond. Je kunt je rank nu omzetten naar Sergeant.

200-300 rankpunten

Met 200 of meer rankpunten kun je op de 1ste verdieping terecht.
Afbeelding
Afbeelding
Je kunt nu ook weer drie items naar keuze van vijf items kiezen. Dit kost 50.000. De waarde van elke soort voorwerpen is ongeveer 16.666 gp. Ook kun je je Ring of Charos, (a) of niet (a), Lunar ring en je Dragonstone ring laten betoveren. Voor de Ring of Charos kost dit 106.000 punten, voor de Lunar ring 123.700 en voor de Dragonstone ring 141.300 punten. Ook kun je je rank laten veranderen in Commander.

300+ rankpunten

Wanneer je de 300+ rank behaald hebt kun je nog een etage naar boven waar je de mooiste rewards hebt.
Afbeelding
Afbeelding
Ook kun je weer uit vijf willekeurige voorwerpen drie voorwerpen kiezen. Dat kost 80.000 punten. De waarde van de hoeveelheid voorwerpen die je krijgt, is per soort ongeveer 26.666 gp. Ook kun je je Onyx ring, Seer's ring, Warrior's ring en je Archer's ring laten betoveren. Dat kost 144.100 punten voor de Onyx ring en 205.900 punten voor de Seer's, Warrior's of de Archer's ring. Ook kun je je laatste rank ophalen. Dit is War-chief. Er is dus geen Lord marshal rang.
Veelgestelde vragen
:?: Heb ik geld nodig om voor punten te spelen?
:!: Geen geld maar items die Junior Cadet Mal wil hebben.
:?: Duurt het lang voor rank 300?
:!: Dat ligt eraan, als je de snelste methode gebruikt duurt het ongeveer 20 uur.
:?: Is het de tijd waard om het te spelen?
:!: Zeker weten, als je meer stats wilt op je ring of cool armour die niet veel mensen hebben wel.
Slot
Afbeelding
Dit was mijn eerste guide, hopelijk is het goed te lezen en duidelijk uitgelegd en tonen sommigen nu ook enthousiasme voor deze minigame. En voor de mensen die een Beserker, Archer of Warrior Ring hebben en ook gebruiken: haal die bonus stats want dat is erg handig. Ikzelf heb Rank 302, en heb nog vaak plezier en nut van de rewards die ik ook andere gun. Verder dank ik Lunagang voor zo'n fantastische hulpsite.
Laatst gewijzigd door Writing op zaterdag 26 november 2011, 21:18, 12 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
lover ownz
Berichten: 517
Lid geworden op: woensdag 3 september 2008, 17:57
Clan: teak

Re: ~Mobilising Armies Guide + Fast methode + uitleg!~

Bericht door lover ownz »

mooie guide 9.5/10
Koen
Berichten: 1422
Lid geworden op: donderdag 24 mei 2007, 18:13
RS: Ketchupfles (p2p)

Re: ~Mobilising Armies Guide + Fast methode + uitleg!~

Bericht door Koen »

Waar je guide eigenlijk op neerkomt is 2 filmpjes van anderen, waar jij zelf wat algemene tekst omheen hebt gemaakt?

Wel een mooie lay-out trouwens.
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: ~Mobilising Armies Guide + Fast methode + uitleg!~

Bericht door Joshi-Skilzz »

Sneller dan void halen schrijf je, dat is het niet want het duurt op zijn snelst 20 - 22 uur
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: ~Mobilising Armies Guide + Fast methode + uitleg!~

Bericht door Slay a Stone »

Vanaf welke rank moet je reward dingen inzetten als je dat aurmour wilt +die ring?
Verder wel een mooie guide, en heb je de filmpjes zelf gemaakt?
Afbeelding
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: ~Mobilising Armies Guide + Fast methode + uitleg!~

Bericht door Timo »

kan je niet beter gewoon altijd investment inzetten? krijg je extra punten --> ring (i) maken als je hem verliest omdat je punten overhoud? scheelt veel games lijkt mij als je ze meteen kan imbuen en niet eerst hoeft te spelen.
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: ~Mobilising Armies Guide + Fast methode + uitleg!~

Bericht door Writing »

geppetto1 schreef:kan je niet beter gewoon altijd investment inzetten? krijg je extra punten --> ring (i) maken als je hem verliest omdat je punten overhoud? scheelt veel games lijkt mij als je ze meteen kan imbuen en niet eerst hoeft te spelen.
Doe ik ook altijd, gewoon altijd inzetten. ;)
Koen schreef:Waar je guide eigenlijk op neerkomt is 2 filmpjes van anderen, waar jij zelf wat algemene tekst omheen hebt gemaakt?

Wel een mooie lay-out trouwens.
lover ownz schreef:mooie guide 9.5/10
TY :D
Afbeelding
Hidde Kata
Berichten: 726
Lid geworden op: woensdag 8 november 2006, 13:28
RS: Hidde Kata (p2p)
Clan: Dutch Generation

Re: ~Mobilising Armies Guide + Fast methode + uitleg!~

Bericht door Hidde Kata »

Nice guide, maar er klopt 1 ding niet.
Er staat dat het minimaal 15 uur duurt, dit moet 25 zijn aangezien er een 12 punten per uur limiet aan zit
AfbeeldingPlaatje
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: ~Mobilising Armies Guide + Fast methode + uitleg!~

Bericht door Slay a Stone »

Ik krijg geen antwoord op mijn vraag:

Vanaf welke rank moet je reward dingen inzetten als je dat aurmour wilt +die ring?
Verder wel een mooie guide, en heb je de filmpjes zelf gemaakt?
Afbeelding
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: ~Mobilising Armies Guide + Fast methode + uitleg!~

Bericht door Writing »

dragon209 schreef:Ik krijg geen antwoord op mijn vraag:

Vanaf welke rank moet je reward dingen inzetten als je dat aurmour wilt +die ring?
Verder wel een mooie guide, en heb je de filmpjes zelf gemaakt?
Heb ik gezegd:

gewoon altijd inzetten.

Toegevoegd na 1 minuten:
Hidde Kata schreef:Nice guide, maar er klopt 1 ding niet.
Er staat dat het minimaal 15 uur duurt, dit moet 25 zijn aangezien er een 12 punten per uur limiet aan zit
Je hebt wel gelijk. :-k
Afbeelding
Plaats reactie