Quest: A disappearing case

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Quest: A disappearing case

Bericht door Shadow Blast »

A disappearing case

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte:
Gemiddeld

Startpunt: Praat met Nurmof in de Dwarven Mine

Startpunt op de wereldkaart: Klik hier om het standpunt op de wereldkaart te bekijken (pickaxe winkel)

Alleen voor voor members: nee

Eisen: Minstens combat 21 maar veel beter nodig (zie in quest), 40 mining, 43 magic,quest Ernest the chicken,The Knight's sword, 34 crafting

Benodigde spullen: steel pickaxe+nog beter pickaxe als je wilt, leather,needle,thread,scissors,dwarven stout,beer, 2x vial
Inleiding:

Praat met Nurmof in de Dwarven Mine, hij vertelt je dat steeds meer dwergen plotseling verdwijnen. Hierdoor vertragen werken in de Dwarven Mine en worden er minder ores gehakt dan normaal. De dwergen lijken hun belangrijkste kostwinning te verliezen, je bent Nurmof 's laatste hoop! Ga praten met Drogo van de ores shop. Hij stuurt je naar falador castle waar je een boek moet gaan zoeken. Praat met de Squire, als je naar het boek vraagt zegt hij dat hij het gaat halen. Praat gewoon na je gesprek nog eens en hij geeft je het boek over de dwarven mine. Hij bedankt je nog eens voor je hulp met het zwaard en je loopt naar Nurmof. Hij leest in het boek en vertelt je dat er staat dat de dwergen niet de eerste waren die in deze mijn leefden. Er leefde nog een volk in deze mijnen.De naam van dit volk is niet bekend. Nurmof ziet maar 1 mogelijkheid, dat jij je mengt onder de andere dwergen en kijkt wat er gebeurd. Je vertelt hem dat het onmogelijk is en niet kan gebeuren.Hij vertelt je dat dat niet zo is.

Gevaar:Krimpeffect mogelijk!

Ga praten met professor Odenstein in draynor manor. Hij zegt dat hij je een krimp drankje en groeidrankje kan maken als je hem 4 ingrediënten brengt, 2 voor elk. Voor het krimpdrankje moet je hem haar van de baard van een dwerg brengen en dwarven stout. Voor het groeidrankje knip je van je eigen haar en breng je hem ook beer. Ga naar Nurmof en vraag of je met je schaar een stukje van zijn baard mag afknippen. Hij weigert dat maar nadat je hem vertelt dat het voor de goede zaak is laat hij het toe. Ga nu om beer en dwarven stout. Keer terug naar Odenstein met de ingrediënten en 2 vials. Een stukje van je eigen haar knip je tijdens het filmpje af van je eigen haar. Je krijgt nu de 2 drankjes!

Een echte dwerg worden!

Keer terug naar Nurmof, hij vindt dat je een kleine test moet doorstaan voor je je onder de dwergen mengt. Als je niet goed kan minen zou het namelijk opvallen tussen de dwergen. Neem nu een zo goed mogelijk pickaxe mee (rune aangeraden). Je moet binnen de anderhalve minuut van elke soort 2 ores kappen. Deze staan mooi op een rijtje langs beide kanten zodat je niet hoeft te wachten voor het respawnen. De ores zijn: clay,tin,copper,iron,silver,coal,gold.
Zodra je deze test hebt doorstaan is het bijna zover! je moet nog 1 ding doen.
Maak een dwergen outfit zodat je op hen lijkt. Natuurlijk niet op jou maat.
Breng leather,needle en thread naar de mijn en maak hier een dwarven outfit (enkel in de mijn mogelijk, 34 crafting). Vraag of het de juiste grote is. Neem ook nog een steel pickaxe mee. Hij zal je zeggen dat het goed is. Je bent klaar om je te mengen onder de dwergen. Een filmpje start waarop je ziet dat je het krimpdrankje opdrinkt. Je staat tussen 2 andere dwergen te mijnen en kijkt constant rond. Opeens merk je dat de dwerg rechts van je verdwenen is. Verbaasd kijk je naar links en ook die dwerg is verdwenen. Je ziet een schaduw achter je en wordt zelf neergeslagen, je valt bewusteloos.

Als een dwerg in een kooi.

Nu ben je belandt in een cel samen met 3 andere dwergen. In de cel rechtover,naast en schuinover je zie je er in elk 5. Bovendien merk je nu dat je combat met 20 levels verlaagt is! Mogelijk door het drinken van het drankje. Alleen strenght,attack en defence levels zijn verlaagt. Ook constitution een beetje. Ook ben je je steel pickaxe en je groeidrankje kwijt! Je vraagt je af wat je moet doen. Tot je plots een loszittende steen in de muur bemerkt. Haal hem eruit en je vindt een briefje samen met 4 fire runes en een nature rune. Op het briefje staat: "use this for your escape, greets a wizard".
Gebruik de runes om de spreuk superheat item op het slot te gebruiken. Het slot smelt en je bent vrij!

Ontsnappen!

Loop richting de deur maar open eerst de kast om je steel pickaxe te pakken. Je groeidrankje ligt er niet! Open de deur en een filmpje start, je ziet een klein wezen, je hebt het nog nooit gezien in je doortocht in Gielinor. Het kleine wezentje is een baby van zijn soort. Het is lvl 11 en loopt richting het groeidrankje dat op een pilaar staat in het midden van de kamer. Het drinkt ervan en zijn combat level stijgt naar 31 (omdat hij groter en dus krachtiger is). Je moet met hem vechten. Het probleem is dat hij een goed wapen heeft en jij alleen een pickaxe. Zorg dus dat je combat hoog genoeg is om die 20 combat levels die je verliest op te vangen. Vecht met het monster en versla het. Er komen zo'n 5 monsters naar jou gelopen. Je ziet dat er nog enkele druppeltjes in de vial zit. Drink het op en ze zullen je niet aanvallen. Neem een stukje huid van het monster dat je doodde, het lijkt op de huid van een krokodil. Verlaat de kamer door via de buis in het noorden naar buiten te gaan. Je komt nu gewoon aan in de dwarven mine!

Slot:

Breng het stukje naar Nurmof, hij vertelt je dat dit onmogelijk is, de wezens zouden al erg lang geleden moeten uitgestorven zijn! Misschien was dat toch niet zo. Hij vertelt je dat de wezens Gremlins zijn. Je geeft hem de beschrijving van het wezen en hij zegt dat het perfect klopt. Hij bedankt je en geeft je een beloning. Hij zegt je dat deze zaak nog een vervolg zal krijgen!

Beloning:2.000 mining exp, 2.000 crafting exp, 1.000 magic exp, Ontdek een compleet nieuw ras: de Gremlins met een eigen shop (mogelijk member), tegen deze nieuwe wezens kunnen vechten toegang tot een nieuw deel in de dwarven mine (zie hieronder)

Questpoints: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: (nog) geen (mogelijk later quest over de kobolds)

Plaatje is niet echt goed!
In- of uitklappen • Plaats nieuw gebied
Afbeelding

1:De nieuwe ruimte met winkel (mogelijk later), Gremlins om tegen te vechten en later misschien een quest! (om de shop te gebruiken)
2:Tube die de gebieden verbindt
3:Deur naar de cel/uit de cel
4:cellen
5:wardrobe waar je in de quest je pickaxe terug uit neemt
6:Pilaar waar je groeidrankje op ligt in de quest
In- of uitklappen • Plaatje Gremlin
Afbeelding
Bedanktlijstje:
Reff: Naam Gremlin
Laatst gewijzigd door Shadow Blast op maandag 4 juli 2011, 16:08, 8 keer totaal gewijzigd.
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Neite »

Niet slecht ;) Misschien nog ietsje overzichtelijker maken.
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Shadow Blast »

Neite schreef:Niet slecht ;) Misschien nog ietsje overzichtelijker maken.
Wat tips?
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Neite »

Tussentitels zijn nu perfect!

Doe dit misschien als beginpost:
Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte:
Gemiddeld

Startpunt: Praat met Nurmof in de Dwarven Mine

Startpunt op de wereldkaart: Klik hier om het standpunt op de wereldkaart te bekijken (pickaxe winkel)

Alleen voor voor members: nee

Eisen: Minstens combat 21 maar veel beter nodig (zie in quest), 40 mining, 43 magic,quest Ernest the chicken,The Knight's sword, 34 crafting

Benodigde spullen: steel pickaxe+nog beter pickaxe als je wilt, leather,needle,thread,scissors,dwarven stout,beer, 2x vial

Code: Selecteer alles

[quote][b]Moeilijkheidsgraad:[/b] Gemiddeld
[b]
Lengte:[/b] Gemiddeld

[b]Startpunt:[/b] Praat met Nurmof in de Dwarven Mine

[b]Startpunt op de wereldkaart:[/b] [url=http://tinypic.com/r/1tmtsi/7]Klik hier om het standpunt op de wereldkaart te bekijken (pickaxe winkel)[/url]

[b]Alleen voor voor members:[/b] nee

[b]Eisen:[/b] Minstens combat 21 maar veel beter nodig (zie in quest), 40 mining, 43 magic,quest Ernest the chicken,The Knight's sword, 34 crafting

[b]Benodigde spullen:[/b] steel pickaxe+nog beter pickaxe als je wilt, leather,needle,thread,scissors,dwarven stout,beer, 2x vial[/quote]
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Shadow Blast »

Aangepast, bedankt!
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Slay a Stone »

Mooie quest, maar messchien even die kaart bijvoegsel mooier maken want dat doe je in 1 minuut wat je nu hebt ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Shadow Blast »

dragon209 schreef:Mooie quest, maar messchien even die kaart bijvoegsel mooier maken want dat doe je in 1 minuut wat je nu hebt ;)
Weet ik, maar ben niet erg goed in paint dingen.Misschien kan ik wel de vorm aanpassen enzo..
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Gebruikersavatar
ikkeikke66
Berichten: 840
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
RS: demontemmer (p2p)
Clan: Dutchex

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door ikkeikke66 »

shotterken schreef:
dragon209 schreef:Mooie quest, maar messchien even die kaart bijvoegsel mooier maken want dat doe je in 1 minuut wat je nu hebt ;)
Weet ik, maar ben niet erg goed in paint dingen.Misschien kan ik wel de vorm aanpassen enzo..
Hier doe je het weer, wat met ontzettend opvalt, is dat je <punt><teksts> doet, dus:

Je bent klaar op een dwerg te worden.Maar je moet nog een test doorstaan.

Op je het ook doet bij komma's weet ik niet, maar het is overzichtelijker om na een . een spatie over te laten, dus

Je bent klaar op een dwerg te worden.Maar je moet nog een test doorstaan.

wordt:

Je bent klaar op een dwerg te worden. Maar je moet nog een test doorstaan.

BTW: zeer leuke quest, ik wacht al op een deel 2!

Heb al een idee voor deel 2:
Je moet een Kobolt worden, je doet alsof je bij de Kobolten hoort, maar eigenlijk saboteer je hun plannen.
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Shadow Blast »

Ikkeikke66, ik zal even snel alles aanpassen!

Mogelijk maak ik een quest waar de 2 partijen gewoon vrede sluiten maar heb nog niet genoeg ideeën.

Er is trouwens een nieuw prentje, niet zo goed maarja...
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Gebruikersavatar
ikkeikke66
Berichten: 840
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
RS: demontemmer (p2p)
Clan: Dutchex

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door ikkeikke66 »

shotterken schreef:Ikkeikke66, ik zal even snel alles aanpassen!

Mogelijk maak ik een quest waar de 2 partijen gewoon vrede sluiten maar heb nog niet genoeg ideeën.

Er is trouwens een nieuw prentje, niet zo goed maarja...
ff kijken naar dat prentje :P
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Shadow Blast »

ikkeikke66 schreef:
shotterken schreef:Ikkeikke66, ik zal even snel alles aanpassen!

Mogelijk maak ik een quest waar de 2 partijen gewoon vrede sluiten maar heb nog niet genoeg ideeën.

Er is trouwens een nieuw prentje, niet zo goed maarja...
ff kijken naar dat prentje :P
De rede waarom ik er niet veel tijd in steek is omdat ik niet handig ben met paint en uiteindelijk jagex beslist over hoe het gebied eruit ziet
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Gebruikersavatar
ikkeikke66
Berichten: 840
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
RS: demontemmer (p2p)
Clan: Dutchex

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door ikkeikke66 »

Afbeelding

Heb jouw versie eventjes aangepast met deuren en grondkleuren.
Als je wilt, mag je deze wel plaatsen

code is:

Code: Selecteer alles

[img]http://img717.imageshack.us/img717/3843/kaartje2.png[/img]
Onion
Berichten: 774
Lid geworden op: maandag 1 maart 2010, 17:44

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Onion »

ikkeikke66 schreef:
shotterken schreef:
dragon209 schreef:Mooie quest, maar messchien even die kaart bijvoegsel mooier maken want dat doe je in 1 minuut wat je nu hebt ;)
Weet ik, maar ben niet erg goed in paint dingen.Misschien kan ik wel de vorm aanpassen enzo..
Hier doe je het weer, wat met ontzettend opvalt, is dat je <punt><teksts> doet, dus:

Je bent klaar op een dwerg te worden.Maar je moet nog een test doorstaan.

Op je het ook doet bij komma's weet ik niet, maar het is overzichtelijker om na een . een spatie over te laten, dus

Je bent klaar op een dwerg te worden.Maar je moet nog een test doorstaan.

wordt:

Je bent klaar op een dwerg te worden. Maar je moet nog een test doorstaan.

BTW: zeer leuke quest, ik wacht al op een deel 2!

Heb al een idee voor deel 2:
Je moet een Kobolt worden, je doet alsof je bij de Kobolten hoort, maar eigenlijk saboteer je hun plannen.
Gebruik zelf dan niet zoveel overbodige komma's.
Sherwood689
Berichten: 1553
Lid geworden op: zondag 16 mei 2010, 15:38
RS: Sherwood689 (p2p)
Clan: Geen

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Sherwood689 »

Als jij je eigen plaatje nog kleur had gegeven vond ik die beter.
Bedankt i k0nijn i!
Afbeelding
Mijn Grote
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Shadow Blast »

Sherwood689 schreef:Als jij je eigen plaatje nog kleur had gegeven vond ik die beter.
Heb ondertussen toch al een plaatje met kleur van ikkeikke?
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Wout12345 »

Bedenk een nieuwe naam voor de uitgestorven wezens, goblins zijn namelijk Engels voor kobolden.
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Shadow Blast »

Wout12345 schreef:Bedenk een nieuwe naam voor de uitgestorven wezens, goblins zijn namelijk Engels voor kobolden.
Ow dat wist ik niet, ok ik bedenk een andere naam, zal die er binnenkort opplaatsen, even denken
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Gebruikersavatar
weetikniet53
Berichten: 28
Lid geworden op: zaterdag 25 juni 2011, 15:42
RS: weetikniet53 (f2p)
Clan: nlhelpers

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door weetikniet53 »

leuk idee
Gebruikersavatar
ikkeikke66
Berichten: 840
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
RS: demontemmer (p2p)
Clan: Dutchex

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door ikkeikke66 »

shotterken schreef:
Wout12345 schreef:Bedenk een nieuwe naam voor de uitgestorven wezens, goblins zijn namelijk Engels voor kobolden.
Ow dat wist ik niet, ok ik bedenk een andere naam, zal die er binnenkort opplaatsen, even denken
Miss kun je dit plaatje de naam geven:

Mutated Goblin

en in de 2de quest krijgen ze een nieuwe naam. (deze naam is hoe ze er ongeveer uitzien)
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: A disappearing case

Bericht door Shadow Blast »

ikkeikke66 schreef:
shotterken schreef:
Wout12345 schreef:Bedenk een nieuwe naam voor de uitgestorven wezens, goblins zijn namelijk Engels voor kobolden.
Ow dat wist ik niet, ok ik bedenk een andere naam, zal die er binnenkort opplaatsen, even denken
Miss kun je dit plaatje de naam geven:

Mutated Goblin

en in de 2de quest krijgen ze een nieuwe naam. (deze naam is hoe ze er ongeveer uitzien)
Nee vind mutated goblin echt geen goede naam...
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Plaats reactie