Hoe begin ik een account?

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Hoe begin ik een account?

Bericht door Flipo »

Hoe begin ik een account?

Hoi Ltf'ers,

Ik zie vaak bij vragen en problemen staan dat mensen niet weten wat ze met hun account moeten doen en daarom komen er veel overbodige topics. Ook wil ik graag mensen helpen met de keuze wat voor een account ze gaan maken.
Veel plezier met lezen!
Inhoud

Keuze's uit accounts
Een quester
Voordelen en nadelen
Aan de slag!
Aanpassingen
Vraag en antwoord
Begrippen
Slot
Keuze's uit accounts
Je hebt natuurlijk veel keuze's uit type accounts die je kunt maken.
Hier vertel ik er een paar.
Er zijn er natuurlijk nog veel meer maar als ik ze stuk voor stuk moet behandelen wordt dit een te grote guide.
Een skiller
Pure Att/Str
Pure Range
Pure Defence
Een main
Een quester
Met dank aan Rogiertje

Afbeelding

Er zijn skillers, Pk'ers, Turmoils etc, maar er zijn ook Questers. Een Quester houd zich vooral/helemaal bezig met Quests, dit doet een speler omdat:

- Hij/zij het leuk vindt.
- Hij/zij de cape wilt.
- Hij/zij de storie lijn van RS wil ontdekken.
- En er zijn nog wel meer redenen.

De Nederlandse vertaling van quests is speurtocht/zoektocht, of Queeste

Er zijn 179 Quests, Dungeoneering is de laatst nieuwe Skill van Jagex, het is ongeveer een jaar oud nu en wordt nog niet veel gebruikt als eis voor een Quest. Maar in de geplende nieuwe quest The Ritual of the Mahjarrat word er waarschijnlijk een dungeoneering 65 benodigdheid toegevoegd.

De Quests Cook's Assistant, Demon Slayer, Ernest the Chicken, Restless Ghost, Sheep Shearer en Shield of Arrav waren er al tegelijk toen RS gemaakt werd. Romeo en Juliet werd later erbij toegevoegd als eerste. Romeo en Juliet bestaat nu niet meer.

In een quest speelt zich een verhaal af, waarin de speler de questgever helpt met zijn probleem. Vaak worden er mysteries ontrafeld, geschiedenis achterhaald of soms een heftig gevecht. In vele quests worden er gevochten om verder te komen. Ook zul je in verschillende quests voorwerpen nodig hebben om verder te kunnen komen. Ook bestaan verschillende quests uit vervolg quests. Die quests behoren tot een quest serie. Een quest serie bestaat uit twee of meerdere quests die op elkaar slaan en meestal een vervolg van de vorige zijn. Zo heb je de bekende Mysteries of the Mahjarrat of de Rise of Lucien quest series. Vele quest series zijn nog niet afgerond en zullen waarschijnlijk toekomstige updates zijn.

Tijdens een quest zal de speler een aantal moeilijkheden tegen komen. Als een speler een quest voltooid, zal er een apart bericht komen te staan dat je de quest voltooid hebt. Hier zal een opsomming van je beloningen op staan en je aantal quest punten. De beloningen uit dit bericht, worden gezien als de officiële quest beloningen, maar vaak bestaat de beloning uit meerdere dingen zoals na het voltooien van de Legends' Quest, kunnen spelers een Dragon sq shield dragen.
Voordelen en nadelen

Natuurlijk zijn er bij elk type account veel voordelen en nadelen. Hier behandel ik er een paar.
Een skiller

Voordeel: Snel een team bij dung, respect, altijd wat te doen.
Nadeel: Soms onbedoeld een level-up in melee stats, minder afwisseling (in bijvoorbeeld pvp/pvm), alleen trainen kan soms leiden tot verveling.
Pure att/str

Voordeel: Goed voor pk
Nadeel: Altijd moeten opassen welke vechtstijl je gebruikt, in mijn ogen niet snel goed team voor pvm. (bosshunten)
Pure range

Voordeel: Range helpt goed tegen bepaalde bosses, goed voor pk.
Nadeel: Zonder 70 str kun je niet naar Bandos ---> ook niet naar Nex.
Pure defence

Voordeel: Goed voor pk.
Nadeel: In mijn ogen niet snel goed team voor pvm, altijd moeten opassen welke vechtstijl je gebruikt.

Een main

Voordeel: Simpel --> alle skills trainen, beter combat dan pure ----> beter pvm team.
Nadeel: Je moet alle skills trainen dus dat duurt langer
Aan de slag!

Een skiller

Bij een skillers account moet je simpel te werk gaan, begin met skills waarbij je geld verdiend. Bijvoorbeeld: fishing of wooduccting. Maak deze skill ook gelijk ergens in de 50 dan is dat ook weer gebeurd. Dan heb je al weer een zakcentje en dan kun je beginnen met de buy-in skills. Hierbij moet je denken aan firemaking, cooking, smithing.
Je kunt inplaats van een zakcentje opmaken ook een combinatie maken. Je begint met woodcutting en dit bouw je verder op tot ongeveer 41 woodcutting (Rune hatchet). De logs die je dan hebt kun je burnen en zo train je je firemaking ook tot ongeveer 40. Dit werkt het zelfde als bij minning, fishing etc.

Een pure

Ik pak hier even alle pures samen want het komt op het zelfde neer. Ik raad aan om een skill te pakken die je leuk lijkt (woodcutting, fishing etc.) die bouw je even uit en met de spullen die je dan hebt gemaakt ga je naar de G.E. daar verkoop je je spullen en dan heb je weer wat geld. Met dat geld kun je armour kopen of arrows. Dan begin je te trainen op monsters die makkelijk zijn zoals Goblins of chickens. Werk door totdat je je geliefde skill op ongeveer 10/20 hebt. Dan ga je op cows trainen en pak je de cowhides op. Die zet je steeds op je bank. Wanneer je weer geld nodig hebt voor nieuwe spullen verkoop je gewoon je cowhides en zo kun je even bezig zijn.

Een main

Een main is in mijn ogen het beste maar ook het moeilijkste. Maak wel een keuze in het begin! Wil je beginnen met je combat? Of wil je nog even beginnen met skillen? Ik raad je aan om een skill te pakken die je leuk lijkt en waar je wat geld mee kan verdienen. Bijvoorbeeld woodcutting, fishing, minning. Dan kom je voor het dillemma. Ga je met je geld beginnen aan je combat? Of maak je een combinatie (zie Skiller). Als je kiest voor combat zou ik al je melee stats tot 10 doen. Dan begin je met koeien vermoorden. Hier verdien je als beginnerling veel geld mee. Als je op een andere manier aan je Experience wilt komen kan dat. Dan moet je quests doen. Als je bijvoorbeeld combat 50+ bent kun je beginnen met Dragon Slayer, dit kan ook al vanaf een lager combat. Hier krijg je toch redelijk wat Exp voor. Hier vind je de vertalingen van de quests op Lunagang.

Aanpassingen

Hebben jullie een idee dat nog echt in deze guide moet? Post het en ik zal kijken of het zal aanpassen.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag? Post hem hieronder en ik zet hem in deze guide en antwoord erop. Zodat iedereen gelijk het antwoord op deze vraag weet.

:?:
:!:

:?:
:!:

:?:
:!:


Begrippen

Bandos is een god, die zijn "afdeling" heeft in de God Wars Dungeon en de boss van Bandos heet General Graardor
Nex = Een boss die je kan vinden in de God Wars Dungeon
Pk = Ook wel pvp = Player versus Player = in de wildy een gevecht houden tegen iemand anders (of in de Duel Arena)
Pvm = Player versus Monster = Een speler vecht bijvoorbeeld tegen een boss.
Boss = Een baas die je in het spel kan tegen komen waar je een goeie drop van kan krijgen. (reward)

Slot

Ik vond het leuk om deze guide te maken en ik ben er even zoet me geweest. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Heb je een opmerking of een vraag? Post hem hieronder zodat ik het kan lezen.
Rate 1/10
Laatst gewijzigd door Flipo op zaterdag 23 juli 2011, 18:53, 7 keer totaal gewijzigd.
tergroene p
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 1 mei 2010, 21:37
Clan: geen

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door tergroene p »

leuke guide,

8/10 =)
Afbeelding
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Flipo »

tergroene p schreef:leuke guide,

8/10 =)
danku :)
smeag
Berichten: 107
Lid geworden op: vrijdag 16 juli 2010, 16:34
RS: xmr ulex (p2p)
Clan: little rub

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door smeag »

leuke guide vind het wel origineel kga een 8/10 geve nice man misschien nog wat plaatjes hier en daar?
leen mij dragon pickaxes ik betaal 25k/H!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Flipo »

smeag schreef:leuke guide vind het wel origineel kga een 8/10 geve nice man misschien nog wat plaatjes hier en daar?
danku :). Ik vind plaatjes in deze guide over bodig. Ik zal er over na denken, misschien een begin pic ofzo maar ik denk dat het dan ook daarbij blijft.
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Thomas »

Add ook een guide hoe je zo'n pure kan maken. ;)
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Zakdoekdoos »

pk, bandos, pvm, nex, woodcutting, fishing, att, str, allemaal dingen die een beginnende speler niet kent
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Flipo »

xMrThehByez schreef:pk, bandos, pvm, nex, woodcutting, fishing, att, str, allemaal dingen die een beginnende speler niet kent
De skills zelf kent hij wel, hij kan ook op lunagang dus kan die ook even kijken bij skills op lunagang, dat doe je als eerste lijkt mij natuurlijk..
De overige begrippen voeg ik even toe bedankt :).
warpinguin
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 21:01

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door warpinguin »

Bandos = Bandos is een boss die je kan vinden in de God Wars Dungeon ](*,)

Bandos is een god, die zijn "afdeling" heeft in de God Wars Dungeon en de boos van Bandos heet General Graardor.
ik zit nog niet in een clan,
als je er één weet,
pb me dan.
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Flipo »

warpinguin schreef:Bandos = Bandos is een boss die je kan vinden in de God Wars Dungeon ](*,)

Bandos is een god, die zijn "afdeling" heeft in de God Wars Dungeon en de boos van Bandos heet General Graardor.
toegepast
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Writing »

Orginele guide. ;) 8/10
Laatst gewijzigd door Writing op maandag 11 juli 2011, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Flipo »


*Citaat op verzoek van de geciteerde verwijderd*



Niet waar?
Gebruikersavatar
dr strengh
Berichten: 73
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 16:06
RS: IM M4X (p2p)
Clan: lunatip

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door dr strengh »

Pure range

Voordeel: Range helpt goed tegen bepaalde bosses, goed voor pk.
Nadeel: Zonder 70 str kun je niet naar Bandos ---> ook niet naar Nex.
Alsof als je 70 str hebt en je was pure range je wel naar bandos en nex kan :?
Afbeelding
flamebow
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 21 november 2009, 12:42
RS: eternalb0w (p2p)
Clan: puddi puddis

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door flamebow »

Hij lijkt me nog niet af? :?
Misschien wat meer uitbouwen, meer plaatjes, klein videootje van elk account, pictures van stats, meer informatie over welke skills het handigst zijn eerst te doen?


6/10 nu 9/10 als je hem uitbouwt!
511nemdorws
Berichten: 2397
Lid geworden op: zondag 6 augustus 2006, 17:57
Clan: Legends of Fortune
Contacteer:

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door 511nemdorws »

Toen ik de titel zag dacht ik dat het meer over tutorial island ging gaan, maar toen ik dit zag viel het best goed mee!

8/10 mooie guide en origineel!
Afbeelding

Sword' Productions

~Mogre Hunting~Armoured zombies~Free herblore exp Guide~Money making + mage exp~Hunter guide~

Questcape : 19 januari 2009
Woodcutting Cape : 17 Februari 2009
Strength Cape : 1 Juni 2010 [Pic]
Attack Cape : 11 April 2011 [Pic]
Hitpoints Cape : 2 Mei 2011 [Pic]
Defence Cape : 9 Mei 2011 [Pic]
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Flipo »

flamebow schreef:Hij lijkt me nog niet af? :?
Misschien wat meer uitbouwen, meer plaatjes, klein videootje van elk account, pictures van stats, meer informatie over welke skills het handigst zijn eerst te doen?


6/10 nu 9/10 als je hem uitbouwt!
Ik heb al aangegeven wat in mij ogen het beste is om mee te beginnen als je je type account hebt uitgekozen. Een picture van stats heb ik zelf niet. Een videeotje van een account lijkt in mijn ogen niet heel erg nodig.
En plaatje's zijn in deze guide overbodig want het geeft niet direcht aanleiding tot tekst uit mijn guide.

Wel bedankt voor je tips! Ik zal kijken of ik er iets aan ga doen.
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Joshi-Skilzz »

Goeie guide. Ik wil commentaar geven maar lukt gewoon niet ik weet niet wat er slecht aan is, misch voorbeelden van skills bij accounts maar dat maakt het misch weer zo rommelig en uitgebreider kan gewoon amper want dan worDT (!) het weer teveel.. dus het is gewoon goed.
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door Flipo »

Joshi-Skilzz schreef:Goeie guide. Ik wil commentaar geven maar lukt gewoon niet ik weet niet wat er slecht aan is, misch voorbeelden van skills bij accounts maar dat maakt het misch weer zo rommelig en uitgebreider kan gewoon amper want dan worDT (!) het weer teveel.. dus het is gewoon goed.
Alleen maar positief voor mij dat je geen commentaar kunt geven :). Bedankt :)
zekerpixels
Berichten: 133
Lid geworden op: maandag 23 mei 2011, 10:19
RS: ZekerPixels (p2p)
Clan: Fun United

Re: Hoe begin ik een account?

Bericht door zekerpixels »

leuke guide, iets verglijbaars heb ik ook nog niet gezien
het stuk van de voor en nadelen vind ik leuk 9.5/10
Afbeelding
Proud owner of the Duelist Cap Tier 6. 29-06-11.
Proud owner of the Cooking SkillCape. 06-07-11.
Plaats reactie