Moneymaking F2P en P2P

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Moneymaking F2P en P2P

Bericht door Flipo »

Moneymaking
Hallo Ltf'ers!

Hier komt alweer mijn 3e guide :)! Het is alweer een tijd geleden dat ik een guide heb geschreven, en in de tussentijd is er natuurlijk ook veel gebeurd :). Nu heb ik weer een idee bedacht, en dat is Moneymaking. Nu denken jullie waarschijnlijk: 'Gast, waarom? Dan heb je eerst orginele onderwerpen en dan kom je met Moneymaking :roll:' Ik moet zeggen dat ik het gewoon een leuke uitdaging vind om van een onderwerp (dat veel wordt gebruikt) een mooie guide te maken. Maar hoe dan ook. In deze guide behandel ik F2P manieren en P2P manieren. Ook geef ik er onder aan wat ik er van vind. Veel lees plezier!
Inhoud
1. F2P
  • Dancing for Money
  • Gebruik maken van Woodcutting, Fishing, Mining en Smithing
  • Cowhides
  • Rune Essence hakken
2. P2P
  • Mans
  • Mort Myre Fungus
  • Cannonballs
  • Impling Jars
  • PvM en PvP
  • Gebruik maken van Hunter
  • Buckets of Sand
  • White berries
  • Gnome Restaurant
3. Slot

F2P
[/b]
Dancing for Money

Dit is natuurlijk makkelijk. Alleen is dit vernederend en dit zorgt voor een slechte reputatie. Om dit te doen moet je eigenlijk gewoon goeie zin hebben en ballen :mrgreen:. Ga in het midden van de G.E. staan en gebruik de emote 'Dance' en gebruik dan de tekst 'Dancing for Money' nu is het hopen dat mensen zo ziek van je worden dat je wat geven. Laat je niet in de maling nemen als ze 10gp geven, gewoon door blijven dansen.

Winst: Verschillend
Cijfer: 1/10
Gebruik maken van skills
Afbeelding Benodigd level: 60. Aangeraden level: 80
Heel simpel we gaan Yews hakken! Start vanaf de G.E. en loop naar het Oosten (Naar Varrock Castle) zoek dan na 3 Yews trees, als je ze een maal hebt gevonden weetje ze ook meteen te vinden! Verzamel een inventory vol met Yews en loop terug naar de G.E. om te banken.

Afbeelding Benodigd level: 40. Aangeraden level: 65
Simpel. We gaan lobsters vangen op Karamja. Verzamel een inventory vol en loop dan naar het Zuid-Westen. Hier vind je Stiles. Praat met hem en hij zal al je vissen noten. Zo kun je een langere tijd blijven fishen op Karamja!

Afbeelding Geen levels vereisd!
We gaan gewoon de beste ores hakken die je kan! In F2P raad ik de mijn in het Noorden van Al-Kharid aan. Hier vind je Iron, Coal, Mithril, Adamant en nog veel meer ores. Als je inventory vol is loop je gewoon naar Al-Khaird en dan bank je daar.

Afbeelding Benodigd level: 30.
We gaan steel bars maken! Dit doen we in Al-Kharid. Koop op de G.E. 1 iron ore en 2 coal ores (Koop natuurlijk wel meerdere ores zodat je meer bars kan maken!). Start in de bank en loop naar het Noorden, naar het huisje met de furnace. Maak van je ores hier steel bars en loop terug naar de bank. Op deze manier maak je 129 gp winst per bar!
Winst Woodcutting: 100/200k/h
Winst Mining: 90/180k/h
Winst Smithing: 100/200k/h
Winst Fishing: 60/120k/h
Cijfer: 8/10
Cowhides

In Lumbridge heb je in het Noord-Oosten een wei waar vele koeien rondlopen. Als je er één dood krijg je een cowhide. Die kun je verkopen voor 100gp. Dit is voor lage combat levels goed geld verdienen, maar als je hoog combat hebt gaat het vele malen sneller en verdien je dus ook meer. Als je inventory vol is met cowhides moet je gewoon home tele doen naar Lumbridge. Hier ga je het kasteel in en bank je op de 2e verdieping. En begin dan weer van voor af aan.


Winst: 10/60k/h (Ligt aan het combat level)
Cijfer; 5.5/10

Rune essence hakken

Na de quest Rune Mysteries kun je naar de mijn waar je Rune Essence kan hakken. Het is simpel: Gebruik de bank in het oosten van Varrock, loop naar het zuiden na de runes shop, hier kan je teleporteren naar de rune essence mijn. Verzamel een inventory vol met essence en teleporteer weer terug. Ga weer terug naar de bank en herhaal dit.


Winst: 8/30k (Ligt aan je mining level)
Cijfer: 5/10

P2P

Mans

In het Noorden bij de bank in Edgeville is een grote huis met mans. Dood ze stuk voor stuk en pak de goeie herbs op.
Ze zullen ook af en toe Easy clues droppen. Als je die oplost kun je een reward krijgen van maximaal 5mil!


Winst: 100/300k/h (Ligt eraan of je goeie herbs krijgt, en het kan meer zijn als je een goeie reward krijgt van clues)
Cijfer: 6.5/10

Mort Myre Fungus

Na de quest Nature Spirit kun je met de Druidic spell weer paddenstoelen plukken net zoals in de quest. De quest Desert Tresure is zeer handig als je op deze manier geld verdient. Zoek een plek met 3 boomstronken en verzamel de paddenstoelen. Gebruik house tele, laad je prayer op en teleporteer weer naar Canifis. En zo houdt je het wel een tijdje uit!


Winst: 800/900k/h
Cijfer: 8.5/10

Cannonballs

Na de quest Dwarf Cannon kun je met de ammo mould cannonballs maken. Ben je de ammo mould kwijt? Geen zorgen bij Nulodion in zijn huisje bij de Dwarven mine kun je een nieuwe kopen. Je gaat simpel te werk, je gaat naar een furnace en gebruikt een steel bar erop. Uit elke steel bar krijg je 4 cannonballs. Goed geld verdienen dus!


Winst: 100/400k/h
Cijfer: 7/10

Impling jars

Deze manier is vrij onbekend maar dit leverde vroeger veel geld of. Of dit nu nog zo is weet ik niet omdat de prijzen van Kingly en Dragon imps veel omlaag zijn gegaan. En daarom kan het zijn dat de vraag naar impling jars weg is. Maar hoe dan ook. Na de quest Lost City kan je in Zanaris komen. Hier kun je een soort wei vinden met in het midden een teleport na Impetuous Impulses. Trade hier met Elnock één impling voor 3 impling jars. Gebruik gewoon de goedkoopste imps die er zijn.

Toelichting


Ga vanuit de bank in Zanaris (met 9 imps in je inv) naar Impetuous Impulses trade met Elnock al je imps om voor 27 impling jars. Ga terug naar de bank en herhaal dit.


Winst: 600/800k/h
Cijfer: 7.8/10

Pvm en PvP

Dit spreekt natuurlijk voor zich. Als je een aardig combat level hebt kun je goed bosshunten. In team of solo natuurlijk. Als je geen hoog combat level hebt kun je het altijd proberen in een mass. Alleen maak je dan geen tot weinig winst.
PvP spreekt ook voor zich. Gewoon in de wildy of in de duel arena lekker geld verdienen door elkaar uit te moorden.


Winst: Verschillend (Kan zelfs uitlopen tot verlies)
Cijfer: 9/10

Gebruik maken van Hunter

De skill hunter wordt door vele mensen als een saaie skill bekeken. Maar deze skills is (na mijn mening) één van de beste skills om geld mee te verdienen. Er zijn 3 manieren (eigenlijk wel meerdere) om goed geld te verdienen met Hunter:

Grenwalls, misschien wel de bekendste manier. Hier heb je 77 hunter voor nodig, 69 summoning en 60 agillity. En de quest Regicide. Je vangt de grenwalls door box traps en je pakt de grenwallspikes op (en de andere aantrekkelijke dingen). Als je een hoog hunter level hebt kun je veel geld verdienen!
Red chinchompa's, dit is wat minder winst dan Grenwalls, maar nog steeds een zeer goeie manier van geld verdienen! Als je ze vangt krijg je gewoon de chinchompa. (Benodigd level: 63 hunter).
Kaytts, misschien geen echt bekende manier. Maar kyatts zijn ook goed geld verdienen. Als je ze vangt krijg je fur, als je kyatt fur krijgt zit je goed! Want die zijn ongeveer 10k per stuk waard! Als je de andere fur krijgt moet je die gewoon laten liggen. Hier heb je niks aan (Benodigd level: 55 hunter)


Winst Grenwalls: 1m/2m/h
Winst Red Chinchompa: 400k/900k/h
Winst Kyatt: 600/900k/h
Cijfer: 9/10

Buckets of Sand

Na de quest The hand in the sand kun je in het Noord-Westen van Yanille buckets vullen met zand. En nadat je de quest hebt gedaan kan je bij Bert elke dag 84 buckets of sand ophalen. Dit levert momenteel 29k op! Maar hoe dan ook. We gaan makkelijk te werk :). Je begint in de bank van Yanille, zorg ervoor dat je inventory vol zit met buckets. Vul je buckets met zand en loop terug naar de bank. Je kunt dit ook op een andere manier doen, maar dan moet je huis wel in Yanille staan. Je neemt gewoon een ring of duelling mee en als je je buckets vol hebt teleporteer je naar Castle Wars, daar bank je en dan teleporteer je terug met een house tele. En zo begin je opnieuw :).

Winst: 400/600k/h
Cijfer: 7/10

White Berries

We gaan white berries verzamelen! Deze zijn te vinden op Red Dragon Isle. Dit is een goeie manier voor combat lvl 3-ers. Alleen is dit ook gevaarlijk. Je moet langs hellhounds lopen en langs Red Dragons. Aan de slag! Je begint bij de bank bij de Mage Arena. Neem een wapen mee met een slash attack, je moet namelijk wat webben uitschakkelen. Wees gerust je krijgt er geen experience voor. Vergeet je food niet! Je komt langs monsters die hoog kunnen hitten! Je kunt ook pk-ers tegenkomen! Eenmaal op Red Dragon Isle aangekomen moet je in één keer door rennen naar het Zuid-Oosten. Zorg er voor dat je niet geraakt kan worden door Red Dragons en zoek dan naar de white berries. Als je op je 'radar' kijkt kun je het snel genoeg vinden. Pak ze op en ren terug naar de bank.

Winst: 700/900k/h
Cijfer: 7.5/10


Gnome Restaurant

In het rustige land van de gnomes valt geld te verdienen. Eenmaal aangekomen in Gnomes Village moet je naar het Noorden totdat je bij de Grand Tree komt. Ga naar binnen en ga naar de 1e verdieping. Loop dan naar het Noord-Westen en hier kun je de minigame beginnen. Je moet eten maken voor gnomes. Kies wel de moeilijke taken! Anders krijg je slechte rewards. De gnomes zijn overal op de wereld te vinden. Daarom is de quest Grand Tree erg handig. Nadat je het eten hebt bezorgt krijg je een beloning. Helaas zijn niet alle beloningen goed. Er is één echt goeie beloning. De gnome scarf, deze is momenteel 2.1mil waard! Meer informatie? Klik hier.

Afbeelding
Winst: Verschillend
Cijfer: 7.2/10

Slot

Bedankt voor het lezen van mijn guide! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Heb je toevallig een fout opgemerkt? Of heb je eventuele suggesties die ik kan gebruiken voor mijn guide? Post het dan en ik zal kijken of ik er iets mee kan doen :)!
Rate or hate 1/10
Laatst gewijzigd door Flipo op donderdag 11 augustus 2011, 14:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door Marni42 »

mooie guide en zeer uitgebreid. ik ag m gebruiken want ben net gehackt en kan wel geld gebruiken :D/ :D/ :D/

geen p2p dingen die je op lv. 3 kan doen? (white berries ofzo)
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door Flipo »

lieke1999 schreef:mooie guide en zeer uitgebreid. ik ag m gebruiken want ben net gehackt en kan wel geld gebruiken :D/ :D/ :D/

geen p2p dingen die je op lv. 3 kan doen? (white berries ofzo)
Voordat ik aan ge guide begon dacht ik er nog aan dat ik white berries er in moest gebruiken. Helemaal vergeten :-&.
Binnenkort ff updaten, ik zal ook kijken of er nog andere manieren zijn voor lvl 3-ers.
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door imRobert7 »

Zijn er genoeg :P
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door Flipo »

Weer 2 manieren toegevoegd :)
smeag
Berichten: 107
Lid geworden op: vrijdag 16 juli 2010, 16:34
RS: xmr ulex (p2p)
Clan: little rub

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door smeag »

mooie guide guideschrijver van de maan ^^ 8/10
er zijn nog veel manier
misschien moet je op zoek naar leuke manieren zoals gnome restaurant , etc.
want white berries is best boring om te doen :s
Je kan bv ook geld verdienen met great orb object ( 50 rc ) runecrafting guild.
Daar kan je dan pure essence / water talisman's kopen.
Green dragons ontbreken? blue dragons?
aberant spectre met cannon <- allemaal best leuke manieren hoor =-)
leen mij dragon pickaxes ik betaal 25k/H!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door Flipo »

smeag schreef:mooie guide guideschrijver van de maan ^^ 8/10
er zijn nog veel manier
Misschien moet je op zoek naar leuke manieren zoals gnome restaurant , etc.
want white berries is best boring om te doen :s
Je kan bv ook geld verdienen met great orb object ( 50 rc ) runecrafting guild.
Daar kan je dan pure essence / water talisman's kopen.
Green dragons ontbreken? blue dragons?
aberant spectre met cannon <- allemaal best leuke manieren hoor =-)
Green dragons doen niet veel mensen meer sinds terug keer van de echte wildy. Gnome restaurant staat er al tussen :). Er zijn veel leuke manieren van moneymaking, maar wil ik die allemaal verwerken in 1 guide dan neemt die 3 page's in beslag :-k.

Wel bedankt voor positieve reactie :). Zal kijken of ik je tips nog kan verwerken, maar er zijn zoveel manieren van moneymaking, dat ik denk dat dingen als dragons en slayer niet verwerkt worden in deze guide.
Thijsie2100
Berichten: 591
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 15:49
Clan: LTF

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door Thijsie2100 »

Flipo schreef:
smeag schreef:mooie guide guideschrijver van de maan ^^ 8/10
er zijn nog veel manier
Misschien moet je op zoek naar leuke manieren zoals gnome restaurant , etc.
want white berries is best boring om te doen :s
Je kan bv ook geld verdienen met great orb object ( 50 rc ) runecrafting guild.
Daar kan je dan pure essence / water talisman's kopen.
Green dragons ontbreken? blue dragons?
aberant spectre met cannon <- allemaal best leuke manieren hoor =-)
Green dragons doen niet veel mensen meer sinds terug keer van de echte wildy. Gnome restaurant staat er al tussen :). Er zijn veel leuke manieren van moneymaking, maar wil ik die allemaal verwerken in 1 guide dan neemt die 3 page's in beslag :-k.

Wel bedankt voor positieve reactie :). Zal kijken of ik je tips nog kan verwerken, maar er zijn zoveel manieren van moneymaking, dat ik denk dat dingen als dragons en slayer niet verwerkt worden in deze guide.
Dan kan je altijd nog uitklapdingetjes toevoegen.
Afbeelding
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door Writing »

Ik vind hem wel grotendeels uit bekende geld manieren bestaan, 7/10. ;)
Afbeelding
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door raoul268 »

Toen ik de titel zag dacht ik aan weer een Moneymaking guide... Maar toen ik de auteur zag dacht ik Nvm :P
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door Flipo »

rogiertje schreef:Ik vind hem wel grotendeels uit bekende geld manieren bestaan, 7/10. ;)
Dat is ook juist mijn bedoeling. Er zijn zoveel moneymaking guides en er zullen ook nog vele komen. En heel veel mensen maken een guide met één manier. Mijn bedoeling is om één grote guide te maken en te onderhouden met zoveel mogelijk manieren, ook al zijn ze bekend. En er worden ook zoveel vragen gesteld bij 'vragen en problemen' over moneymaking, dus ik hoop dat dit een goed overzicht en dat dit mensen helpt :).

Toegevoegd na 32 seconden:
raoul268 schreef:Toen ik de titel zag dacht ik aan weer een Moneymaking guide... Maar toen ik de auteur zag dacht ik Nvm :P
Ik denk dat ik dat kan zien als een groot compliment :)
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door raoul268 »

Zeker :)

Je kan misschien onder elk kopje een plaatje zetten. Bijvoorbeeld bij Buckets of sand een sandpit, of bij Cannonballs een furnace. Wel geniaal dat Dancing for money erin staat xD
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Moneymaking F2P en P2P

Bericht door Flipo »

raoul268 schreef:Zeker :)

Je kan misschien onder elk kopje een plaatje zetten. Bijvoorbeeld bij Buckets of sand een sandpit, of bij Cannonballs een furnace. Wel geniaal dat Dancing for money erin staat xD
Ik was van plan om bij elk kopje een plaatje te zetten. Zo had ik bij dancing for money ook een plaatje haha :P.
Maar toen ik dit uitprobeerde zag dit er heel romelig uit, vandaar dat ik gewoon voor één plaatje heb gekozen :).
Plaats reactie