Player owned shops
-
- Chatmoderator
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 9:56
- RS: Robert Gx (p2p)
- Clan: Dai-Gurren Dan
Player owned shops
Voorwoord
Jullie kennen natuurlijk allemaal het trade systeem, heel handig en bruikbaar zoals het nu is. Er zitten alleen een paar kleine nadelen aan. Alle informatie over het ding dat jij verkoopt moet je typen in de chat, zoals de prijs en ook wat het is. Nu, in de player owned shop, is dat niet meer nodig.
Ik weet dat er al iets bekend is over de player owned shops, maar ik weet niet meer zeker of het wel of niet zou komen. Als het wel komt, dan vind ik dat het er ongeveer zo uit zou moeten zien Als het niet komt, jammer dan, maar dan vond ik het nog steeds leuk om mijn idee met jullie te delen
De shop zelf
Er komt een nieuwe optie bij het right-click menu bij een speler, namelijk view shop. Als je daar op klikt verschijnt er een schermpje met een winkel, net als bij een shop van een NPC nu. Hier kun je items kopen die de speler er zelf heeft ingestopt en voor de prijs die de speler er zelf voor vraagt. Bijvoorbeeld wapens, armour of potions. Nu kun je, net als bij de ge, zelf bepalen hoe duur je iets maakt. Om zelf je winkel te openen ga je naar je inventory screen en druk je op de nieuwe knop die Open Shop heet, deze knop verschijnt ook bij je bank screen. Nu kun je items uit je inventory in je shop stoppen. Als je op een voorwerp klikt dan kun je de prijs invoeren. Boven de plek waar je je prijs invult komt de naam van het voorwerp en gemiddelde prijs op de grand exchange te staan, zodat je niet per ongeluk je armadyl godsword verkoopt voor 100k en je dragon scimitar voor 60M. Ook krijg je nog een berichtje of je het zeker weet als je er een voorwerp in wilt stoppen.
Alle items die in je shop zitten kun je niet gebruiken. Andere mensen kunnen ook niet in je shop als je bezig bent met banken of je shop aan het aanpassen bent. Bijvoorbeeld als je je divine spirit shield erin hebt gestopt, maar het was een ongelukje en iemand heeft hem al gekocht voordat je hem terug kan halen. Als het voorwerp erin zit kun je ook nog rechtsklikken, dan staat er remove (5, 10, all etc) en change price. Als je op change price klikt zul je de prijs kunnen veranderen.
Andere spelers die je shop geopend hebben zullen ook de gemiddelde ge prijs bij het voorwerp zien staan, dit voorkomt bijvoorbeeld scams. Ook kun je in deze shop geen un-tradeble spullen verkopen natuurlijk. Voor de rest werkt het hetzelfde als shops van npc's, alleen is de stock in de shop voor iedereen, en niet alleen voor 1 iemand.
Dit was mijn suggestie
Zijn er spelfouten of is er iets dat ik niet heb uitgelegd? Zeg het alsjeblieft zodat ik het kan verbeteren
Rate/hate
Geef opbouwend kritiek alfsjeblieft, aan dingen als wat een rotsuggestie heb ik niks
Jullie kennen natuurlijk allemaal het trade systeem, heel handig en bruikbaar zoals het nu is. Er zitten alleen een paar kleine nadelen aan. Alle informatie over het ding dat jij verkoopt moet je typen in de chat, zoals de prijs en ook wat het is. Nu, in de player owned shop, is dat niet meer nodig.
Ik weet dat er al iets bekend is over de player owned shops, maar ik weet niet meer zeker of het wel of niet zou komen. Als het wel komt, dan vind ik dat het er ongeveer zo uit zou moeten zien Als het niet komt, jammer dan, maar dan vond ik het nog steeds leuk om mijn idee met jullie te delen
De shop zelf
Er komt een nieuwe optie bij het right-click menu bij een speler, namelijk view shop. Als je daar op klikt verschijnt er een schermpje met een winkel, net als bij een shop van een NPC nu. Hier kun je items kopen die de speler er zelf heeft ingestopt en voor de prijs die de speler er zelf voor vraagt. Bijvoorbeeld wapens, armour of potions. Nu kun je, net als bij de ge, zelf bepalen hoe duur je iets maakt. Om zelf je winkel te openen ga je naar je inventory screen en druk je op de nieuwe knop die Open Shop heet, deze knop verschijnt ook bij je bank screen. Nu kun je items uit je inventory in je shop stoppen. Als je op een voorwerp klikt dan kun je de prijs invoeren. Boven de plek waar je je prijs invult komt de naam van het voorwerp en gemiddelde prijs op de grand exchange te staan, zodat je niet per ongeluk je armadyl godsword verkoopt voor 100k en je dragon scimitar voor 60M. Ook krijg je nog een berichtje of je het zeker weet als je er een voorwerp in wilt stoppen.
Alle items die in je shop zitten kun je niet gebruiken. Andere mensen kunnen ook niet in je shop als je bezig bent met banken of je shop aan het aanpassen bent. Bijvoorbeeld als je je divine spirit shield erin hebt gestopt, maar het was een ongelukje en iemand heeft hem al gekocht voordat je hem terug kan halen. Als het voorwerp erin zit kun je ook nog rechtsklikken, dan staat er remove (5, 10, all etc) en change price. Als je op change price klikt zul je de prijs kunnen veranderen.
Andere spelers die je shop geopend hebben zullen ook de gemiddelde ge prijs bij het voorwerp zien staan, dit voorkomt bijvoorbeeld scams. Ook kun je in deze shop geen un-tradeble spullen verkopen natuurlijk. Voor de rest werkt het hetzelfde als shops van npc's, alleen is de stock in de shop voor iedereen, en niet alleen voor 1 iemand.
Dit was mijn suggestie
Zijn er spelfouten of is er iets dat ik niet heb uitgelegd? Zeg het alsjeblieft zodat ik het kan verbeteren
Rate/hate
Geef opbouwend kritiek alfsjeblieft, aan dingen als wat een rotsuggestie heb ik niks
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: zondag 24 juli 2011, 13:40
Re: Player owned shops
Leuke suggestie!
Dit zal helaas niet in Runescape komen omdat het te druk word.
Je maakt tenminstere betere layouts/suggesties en zinsbouw dan wingtong4.
Dit zal helaas niet in Runescape komen omdat het te druk word.
Je maakt tenminstere betere layouts/suggesties en zinsbouw dan wingtong4.
-
- Chatmoderator
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 9:56
- RS: Robert Gx (p2p)
- Clan: Dai-Gurren Dan
Re: Player owned shops
Dankjewel... Denk ikTeletubbie schreef:Leuke suggestie!
Dit zal helaas niet in Runescape komen omdat het te druk word.
Je maakt tenminstere betere layouts/suggesties en zinsbouw dan wingtong4.
Maar waarom zou het te druk worden dan?
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: zondag 24 juli 2011, 13:40
Re: Player owned shops
Nou, dan heeft iedere speler een eigen 'interface' waardoor het systeem te druk word (denk ik)
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: donderdag 23 september 2010, 18:15
- RS: thomkok10 (f2p)
- Clan: The Golden Warriors
- Contacteer:
Re: Player owned shops
ik weet niet of het een goed idee is het is net trade maar dan heb je het spulletje niet bij je
The Golden Warriors zijn Nederlanders =D
Uploaden van plaatjes: http://imgur.com/
Het runescape forum: http://services.runescape.com/m=forum/sl=0/forums.ws
Uploaden van plaatjes: http://imgur.com/
Het runescape forum: http://services.runescape.com/m=forum/sl=0/forums.ws
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: zondag 24 juli 2011, 13:40
Re: Player owned shops
inderdaad, dan zou je het item vanaf bijv. Fallador kunnen kopen.thomkok10 schreef:ik weet niet of het een goed idee is het is net trade maar dan heb je het spulletje niet bij je
-
- Berichten: 11189
- Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
- RS: SP00NTECH (OSRS)
- Clan: Tipaward manipulator
Re: Player owned shops
Ga je luier verversen, en het is bedtijd voor jouw...wingtong4 schreef:fok jouw man ga een nieuwe ballenknijper voor je ma kopen ofzo, vieze poesie. stoere jongen achter me rug om praten. en e die eigen shop voor iedereen is een slecht idee, ga dofus spelen ofzo. we hebben de ge dat is al genoegTeletubbie schreef:Leuke suggestie!
Dit zal helaas niet in Runescape komen omdat het te druk word.
Je maakt tenminstere betere layouts/suggesties en zinsbouw dan wingtong4.
Tot volgend jaar!!!
Laatst gewijzigd door Thomas op vrijdag 12 augustus 2011, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6287
- Lid geworden op: woensdag 9 mei 2007, 13:19
- RS: Cosmiq (OSRS)
- Oude naam: DylanFeyenoord
Re: Player owned shops
Haha
Goed beachte suggestie maar ik vind het overdreven luxe, zo word merchen ook een stuk makkelijker
Goed beachte suggestie maar ik vind het overdreven luxe, zo word merchen ook een stuk makkelijker
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: zondag 24 juli 2011, 13:40
Re: Player owned shops
En dan is die wingtong 16, 'fok' enzo.
Lol sure, 16 maanden zeker.
Back ontopic
Lol sure, 16 maanden zeker.
Back ontopic
- ikkeikke66
- Berichten: 840
- Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
- RS: demontemmer (p2p)
- Clan: Dutchex
Re: Player owned shops
Beste suggestie (op deze Page)
Het is handiger dan de G.E. (soms lang w8en) en VEEL handiger dan NPC-Winkels.
Alleen gaat het te druk worden/gaat hier misbruik van gemaakt worden.
Het is handiger dan de G.E. (soms lang w8en) en VEEL handiger dan NPC-Winkels.
Alleen gaat het te druk worden/gaat hier misbruik van gemaakt worden.
[/center]
- Zakdoekdoos
- Berichten: 1833
- Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23
Re: Player owned shops
Misschien kan er een plek komen waar je met 60 Constr. een eigen stalletje kan bouwen. Daarin kan je spulletjes te koop zetten. Je moet er wel achter blijven staan. Als je dan op "shop" klikt zal iemand die optie bij jou zien. Hij wordt dan geteleporeerd naar jou stalletje. Daar kunnen jullie elk jullie prijs zeggen. Een berekeningetje maakt dan de conclusie. Jij mag zijn waar je wilt.
Je moet dan wel de prijs al van tevoren hebben ingesteld. De andere speler koopt het en iedereen tevreden . (een stalletje kost 50k per week)
Je moet dan wel de prijs al van tevoren hebben ingesteld. De andere speler koopt het en iedereen tevreden . (een stalletje kost 50k per week)
- ikkeikke66
- Berichten: 840
- Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
- RS: demontemmer (p2p)
- Clan: Dutchex
Re: Player owned shops
Zonder prijs, je stalletje gaat max 5 uur mee, daarna moet je opnieuw bouwen,xMrThehByez schreef:Misschien kan er een plek komen waar je met 60 Constr. een eigen stalletje kan bouwen. Daarin kan je spulletjes te koop zetten. Je moet er wel achter blijven staan. Als je dan op "shop" klikt zal iemand die optie bij jou zien. Hij wordt dan geteleporeerd naar jou stalletje. Daar kunnen jullie elk jullie prijs zeggen. Een berekeningetje maakt dan de conclusie. Jij mag zijn waar je wilt.
Je moet dan wel de prijs al van tevoren hebben ingesteld. De andere speler koopt het en iedereen tevreden . (een stalletje kost 50k per week)
Hoe sterker de plank, hoe meer spullen je kan.
BV:
Market Stall (Tier 1)
10 Planks, 5 Cloth, 10 spullen erin, 1 uur
Market Stall (Tier 2)
15 Oak Planks, 10 Cloth, 20 spullen erin, 2 uur...
[/center]
- Zakdoekdoos
- Berichten: 1833
- Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23
Re: Player owned shops
@ikke,
Dat is ook een goed ideetje.
Misschien kan je er eens naar kijken Mr rcchat? . Nja, je doet wat je wilt heh.
Ik heb mijn mening gegeven.
Dat is ook een goed ideetje.
Misschien kan je er eens naar kijken Mr rcchat? . Nja, je doet wat je wilt heh.
Ik heb mijn mening gegeven.
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 15:49
- Clan: LTF
- Mezelf ftw
- Berichten: 236
- Lid geworden op: zondag 5 augustus 2007, 9:26
- RS: Gestopt
- Oude naam: Lunameester
Re: Player owned shops
Ik vind niet dat er een bepaald Construction level nodig moet zijn op een shop te maken. Dan zou je in F2P niets kunnen.
Misschien zou een ruimte onder de G.E. een goede plaats zijn voor shops. Alleen rechtermuisknop-opties lijken mij een slecht idee. Hiermee kun je namelijk gemakkelijk boss-hunten en dat soort dingen.
Je zou de shops ook een bepaalde naam moeten kunnen geven. Hierdoor wordt het door de 'klant' makkelijker om te zien wat er precies verkocht wordt.
Een limiet van ongeveer 100 kraampjes per wereld (10 bij 10) lijkt mij goed genoeg. Daarnaast moet de verkoper de hele tijd bij zijn kraampje blijven staan, en is er een limiet van 30 minuten per verkoper, om bots tegen te gaan. Maar het idee lijkt mij wel wat, dus een 7,5/10.
Misschien zou een ruimte onder de G.E. een goede plaats zijn voor shops. Alleen rechtermuisknop-opties lijken mij een slecht idee. Hiermee kun je namelijk gemakkelijk boss-hunten en dat soort dingen.
Je zou de shops ook een bepaalde naam moeten kunnen geven. Hierdoor wordt het door de 'klant' makkelijker om te zien wat er precies verkocht wordt.
Een limiet van ongeveer 100 kraampjes per wereld (10 bij 10) lijkt mij goed genoeg. Daarnaast moet de verkoper de hele tijd bij zijn kraampje blijven staan, en is er een limiet van 30 minuten per verkoper, om bots tegen te gaan. Maar het idee lijkt mij wel wat, dus een 7,5/10.
-
- Berichten: 4451
- Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
- RS: Burn the Sof (p2p)
- Clan: Ellte
Re: Player owned shops
GE: je kiest je item zegt wat je er voor wil geven wacht even en hij koopt/koopt hij niet meer bieden.
GE verkopen: Je kiest je item dragon claws ik wil er 20m voor zet hem in de ge voor 20m en wachten totdat die verkoopt. Geen stalletje nodig toch?
GE verkopen: Je kiest je item dragon claws ik wil er 20m voor zet hem in de ge voor 20m en wachten totdat die verkoopt. Geen stalletje nodig toch?
- Mezelf ftw
- Berichten: 236
- Lid geworden op: zondag 5 augustus 2007, 9:26
- RS: Gestopt
- Oude naam: Lunameester
Re: Player owned shops
Ja, maar als je shops hebt, is er elke dag wel iets anders, en je kunt dan ook goed merchanten. Je zoekt een paar goedkope spullen in de shops, en zet de volgende dag zélf een shop open, met alles iets duurder. Shops zijn wel leuk als je niet op zoek bent naar een specifiek item, maar als je gewoon dingen wilt kopen.
-
- Berichten: 4493
- Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
- RS: Luc Dood Nek (f2p)
- Oude naam: Robertjeh
Re: Player owned shops
Het zou wel leuk idee zijn Goede suggestie, post het op de RSOF
- Shadow Blast
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
- RS: Firyfrog (p2p)
- Clan: NL
- Oude naam: shotterken
Re: Player owned shops
Waarom is de G.e. niet goed genoeg?
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
-
- Berichten: 4451
- Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
- RS: Burn the Sof (p2p)
- Clan: Ellte
Re: Player owned shops
Trade in W2: Persoon A koopt claws van persoon B voor 15mil, Persoon B verkoopt claws aan persoon C voor 15,5m. Geen shop nodigMezelf ftw schreef:Ja, maar als je shops hebt, is er elke dag wel iets anders, en je kunt dan ook goed merchanten. Je zoekt een paar goedkope spullen in de shops, en zet de volgende dag zélf een shop open, met alles iets duurder. Shops zijn wel leuk als je niet op zoek bent naar een specifiek item, maar als je gewoon dingen wilt kopen.