Player owned shops

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Robert Gx
Chatmoderator
Berichten: 1935
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 9:56
RS: Robert Gx (p2p)
Clan: Dai-Gurren Dan

Player owned shops

Bericht door Robert Gx »

Voorwoord

Jullie kennen natuurlijk allemaal het trade systeem, heel handig en bruikbaar zoals het nu is. Er zitten alleen een paar kleine nadelen aan. Alle informatie over het ding dat jij verkoopt moet je typen in de chat, zoals de prijs en ook wat het is. Nu, in de player owned shop, is dat niet meer nodig.

Ik weet dat er al iets bekend is over de player owned shops, maar ik weet niet meer zeker of het wel of niet zou komen. Als het wel komt, dan vind ik dat het er ongeveer zo uit zou moeten zien ;) Als het niet komt, jammer dan, maar dan vond ik het nog steeds leuk om mijn idee met jullie te delen :)

De shop zelf

Er komt een nieuwe optie bij het right-click menu bij een speler, namelijk view shop. Als je daar op klikt verschijnt er een schermpje met een winkel, net als bij een shop van een NPC nu. Hier kun je items kopen die de speler er zelf heeft ingestopt en voor de prijs die de speler er zelf voor vraagt. Bijvoorbeeld wapens, armour of potions. Nu kun je, net als bij de ge, zelf bepalen hoe duur je iets maakt. Om zelf je winkel te openen ga je naar je inventory screen en druk je op de nieuwe knop die Open Shop heet, deze knop verschijnt ook bij je bank screen. Nu kun je items uit je inventory in je shop stoppen. Als je op een voorwerp klikt dan kun je de prijs invoeren. Boven de plek waar je je prijs invult komt de naam van het voorwerp en gemiddelde prijs op de grand exchange te staan, zodat je niet per ongeluk je armadyl godsword verkoopt voor 100k en je dragon scimitar voor 60M. Ook krijg je nog een berichtje of je het zeker weet als je er een voorwerp in wilt stoppen.

Alle items die in je shop zitten kun je niet gebruiken. Andere mensen kunnen ook niet in je shop als je bezig bent met banken of je shop aan het aanpassen bent. Bijvoorbeeld als je je divine spirit shield erin hebt gestopt, maar het was een ongelukje en iemand heeft hem al gekocht voordat je hem terug kan halen. Als het voorwerp erin zit kun je ook nog rechtsklikken, dan staat er remove (5, 10, all etc) en change price. Als je op change price klikt zul je de prijs kunnen veranderen.

Andere spelers die je shop geopend hebben zullen ook de gemiddelde ge prijs bij het voorwerp zien staan, dit voorkomt bijvoorbeeld scams. Ook kun je in deze shop geen un-tradeble spullen verkopen natuurlijk. Voor de rest werkt het hetzelfde als shops van npc's, alleen is de stock in de shop voor iedereen, en niet alleen voor 1 iemand.

Dit was mijn suggestie :)
Zijn er spelfouten of is er iets dat ik niet heb uitgelegd? Zeg het alsjeblieft zodat ik het kan verbeteren ;)
Rate/hate
Geef opbouwend kritiek alfsjeblieft, aan dingen als wat een rotsuggestie heb ik niks ;)
AfbeeldingPlaatje
Teletubbie
Berichten: 591
Lid geworden op: zondag 24 juli 2011, 13:40

Re: Player owned shops

Bericht door Teletubbie »

Leuke suggestie!
Dit zal helaas niet in Runescape komen omdat het te druk word.


Je maakt tenminstere betere layouts/suggesties en zinsbouw dan wingtong4.
Robert Gx
Chatmoderator
Berichten: 1935
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 9:56
RS: Robert Gx (p2p)
Clan: Dai-Gurren Dan

Re: Player owned shops

Bericht door Robert Gx »

Teletubbie schreef:Leuke suggestie!
Dit zal helaas niet in Runescape komen omdat het te druk word.


Je maakt tenminstere betere layouts/suggesties en zinsbouw dan wingtong4.
Dankjewel... Denk ik :)
Maar waarom zou het te druk worden dan?
AfbeeldingPlaatje
Teletubbie
Berichten: 591
Lid geworden op: zondag 24 juli 2011, 13:40

Re: Player owned shops

Bericht door Teletubbie »

Nou, dan heeft iedere speler een eigen 'interface' waardoor het systeem te druk word (denk ik)
thomkok10
Berichten: 199
Lid geworden op: donderdag 23 september 2010, 18:15
RS: thomkok10 (f2p)
Clan: The Golden Warriors
Contacteer:

Re: Player owned shops

Bericht door thomkok10 »

ik weet niet of het een goed idee is het is net trade maar dan heb je het spulletje niet bij je
The Golden Warriors zijn Nederlanders =D

Uploaden van plaatjes: http://imgur.com/

Het runescape forum: http://services.runescape.com/m=forum/sl=0/forums.ws
Teletubbie
Berichten: 591
Lid geworden op: zondag 24 juli 2011, 13:40

Re: Player owned shops

Bericht door Teletubbie »

thomkok10 schreef:ik weet niet of het een goed idee is het is net trade maar dan heb je het spulletje niet bij je
inderdaad, dan zou je het item vanaf bijv. Fallador kunnen kopen.
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Player owned shops

Bericht door Thomas »

wingtong4 schreef:
Teletubbie schreef:Leuke suggestie!
Dit zal helaas niet in Runescape komen omdat het te druk word.


Je maakt tenminstere betere layouts/suggesties en zinsbouw dan wingtong4.
fok jouw man ga een nieuwe ballenknijper voor je ma kopen ofzo, vieze poesie. stoere jongen achter me rug om praten. en e die eigen shop voor iedereen is een slecht idee, ga dofus spelen ofzo. we hebben de ge dat is al genoeg
Ga je luier verversen, en het is bedtijd voor jouw...
Tot volgend jaar!!!
Laatst gewijzigd door Thomas op vrijdag 12 augustus 2011, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Lynch
Berichten: 6287
Lid geworden op: woensdag 9 mei 2007, 13:19
RS: Cosmiq (OSRS)
Oude naam: DylanFeyenoord

Re: Player owned shops

Bericht door Lynch »

Haha :P

Goed beachte suggestie maar ik vind het overdreven luxe, zo word merchen ook een stuk makkelijker
Teletubbie
Berichten: 591
Lid geworden op: zondag 24 juli 2011, 13:40

Re: Player owned shops

Bericht door Teletubbie »

En dan is die wingtong 16, 'fok' enzo.
Lol sure, 16 maanden zeker.

Back ontopic ;)
Gebruikersavatar
ikkeikke66
Berichten: 840
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
RS: demontemmer (p2p)
Clan: Dutchex

Re: Player owned shops

Bericht door ikkeikke66 »

Beste suggestie (op deze Page)

Het is handiger dan de G.E. (soms lang w8en) en VEEL handiger dan NPC-Winkels.

Alleen gaat het te druk worden/gaat hier misbruik van gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Player owned shops

Bericht door Zakdoekdoos »

Misschien kan er een plek komen waar je met 60 Constr. een eigen stalletje kan bouwen. Daarin kan je spulletjes te koop zetten. Je moet er wel achter blijven staan. Als je dan op "shop" klikt zal iemand die optie bij jou zien. Hij wordt dan geteleporeerd naar jou stalletje. Daar kunnen jullie elk jullie prijs zeggen. Een berekeningetje maakt dan de conclusie. Jij mag zijn waar je wilt.
Je moet dan wel de prijs al van tevoren hebben ingesteld. De andere speler koopt het en iedereen tevreden ;). (een stalletje kost 50k per week)
Gebruikersavatar
ikkeikke66
Berichten: 840
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
RS: demontemmer (p2p)
Clan: Dutchex

Re: Player owned shops

Bericht door ikkeikke66 »

xMrThehByez schreef:Misschien kan er een plek komen waar je met 60 Constr. een eigen stalletje kan bouwen. Daarin kan je spulletjes te koop zetten. Je moet er wel achter blijven staan. Als je dan op "shop" klikt zal iemand die optie bij jou zien. Hij wordt dan geteleporeerd naar jou stalletje. Daar kunnen jullie elk jullie prijs zeggen. Een berekeningetje maakt dan de conclusie. Jij mag zijn waar je wilt.
Je moet dan wel de prijs al van tevoren hebben ingesteld. De andere speler koopt het en iedereen tevreden ;). (een stalletje kost 50k per week)
Zonder prijs, je stalletje gaat max 5 uur mee, daarna moet je opnieuw bouwen,

Hoe sterker de plank, hoe meer spullen je kan.

BV:

Market Stall (Tier 1)

10 Planks, 5 Cloth, 10 spullen erin, 1 uur

Market Stall (Tier 2)

15 Oak Planks, 10 Cloth, 20 spullen erin, 2 uur...
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Player owned shops

Bericht door Zakdoekdoos »

@ikke,
Dat is ook een goed ideetje.
Misschien kan je er eens naar kijken Mr rcchat? O:). Nja, je doet wat je wilt heh.
Ik heb mijn mening gegeven.
Thijsie2100
Berichten: 591
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 15:49
Clan: LTF

Re: Player owned shops

Bericht door Thijsie2100 »

Dat vind ik wel een mooi idee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mezelf ftw
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 5 augustus 2007, 9:26
RS: Gestopt
Oude naam: Lunameester

Re: Player owned shops

Bericht door Mezelf ftw »

Ik vind niet dat er een bepaald Construction level nodig moet zijn op een shop te maken. Dan zou je in F2P niets kunnen.
Misschien zou een ruimte onder de G.E. een goede plaats zijn voor shops. Alleen rechtermuisknop-opties lijken mij een slecht idee. Hiermee kun je namelijk gemakkelijk boss-hunten en dat soort dingen.
Je zou de shops ook een bepaalde naam moeten kunnen geven. Hierdoor wordt het door de 'klant' makkelijker om te zien wat er precies verkocht wordt.
Een limiet van ongeveer 100 kraampjes per wereld (10 bij 10) lijkt mij goed genoeg. Daarnaast moet de verkoper de hele tijd bij zijn kraampje blijven staan, en is er een limiet van 30 minuten per verkoper, om bots tegen te gaan. Maar het idee lijkt mij wel wat, dus een 7,5/10. :)
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Player owned shops

Bericht door Burn the Sof »

GE: je kiest je item zegt wat je er voor wil geven wacht even en hij koopt/koopt hij niet meer bieden.
GE verkopen: Je kiest je item dragon claws ik wil er 20m voor zet hem in de ge voor 20m en wachten totdat die verkoopt. Geen stalletje nodig toch?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mezelf ftw
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 5 augustus 2007, 9:26
RS: Gestopt
Oude naam: Lunameester

Re: Player owned shops

Bericht door Mezelf ftw »

Ja, maar als je shops hebt, is er elke dag wel iets anders, en je kunt dan ook goed merchanten. Je zoekt een paar goedkope spullen in de shops, en zet de volgende dag zélf een shop open, met alles iets duurder. Shops zijn wel leuk als je niet op zoek bent naar een specifiek item, maar als je gewoon dingen wilt kopen.
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Player owned shops

Bericht door imRobert7 »

Het zou wel leuk idee zijn :D Goede suggestie, post het op de RSOF :D
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Player owned shops

Bericht door Shadow Blast »

Waarom is de G.e. niet goed genoeg?
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Player owned shops

Bericht door Burn the Sof »

Mezelf ftw schreef:Ja, maar als je shops hebt, is er elke dag wel iets anders, en je kunt dan ook goed merchanten. Je zoekt een paar goedkope spullen in de shops, en zet de volgende dag zélf een shop open, met alles iets duurder. Shops zijn wel leuk als je niet op zoek bent naar een specifiek item, maar als je gewoon dingen wilt kopen.
Trade in W2: Persoon A koopt claws van persoon B voor 15mil, Persoon B verkoopt claws aan persoon C voor 15,5m. Geen shop nodig :-$
Afbeelding
Plaats reactie