Neite's moneymaking guides: Mort myre fungus

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Neite's moneymaking guides: Mort myre fungus

Bericht door Neite »

Afbeelding
Dag beste guide-lezers,
Toen de update aan de Grand Exchange kwam die ervoor zorgde dat je familiars mee naar binnen kon nemen, kwam er een ideetje op in mijn hoofd. Deze update gaf de mogelijkheid tot een nieuwe en snelle manier van mort myre fungus te verzamelen.
Ik heb er zelf al meer dan 2k verzameld in wat net iets meer dan 2 uren was. NU heb ik wat screens genomen en he ik besloten er een guide rond te maken (op aanvraag van meerdere mensen). Veel lees en geld verdienen plezier :)
Requirements.
In- of uitklappen •
Afbeelding
  • Skill requirements:
    • 40 magic. (Niet nodig als je teletabs gebruikt)
    • 52 summoning voor Spirit Terrorbird
    • 67 summoning voor War Tortoise
    • 96 summoning voor Pack Yak.
    • 60+ prayer. Als je prayer niet hoog genoeg is om telkens een volle inventory te krijgen, neem je 1 prayer potion mee voor in geval van nood.
    • Vanaf 70 prayer heb je geen prayer potions meer nodig.
    • 45 construction voor een altaar in je huis.
  • Item requirements:
    • Law, fire, air and earth runes. Als je teletabs gebruikt heb je Varrock en house teleport tabs nodig.
    • Silver Sickle (b).
  • Quest requirements:
  • Overige requirements:
Hoe gaan we te werk.
Starten doen we aan de noordwestelijke bank van de Grand Exchange. Neem je runes of teletabs, je prayer potion als je die nodig hebt en zorg dat je een familiar mee hebt. Als je alles hebt, ga je de tunnel door om buiten de G.E. te geraken. Indien nodig kan je over de brug je summoning points terug opladen. Loop vervolgens naar het zuiden en teleporteer met de fairy ring naar Zanaris.
Afbeelding

Eenmaal aangekomen in Zanaris klik je terug op de fairy ring en druk je eenmaal op de linkse knop om hem op B te krijgen. Op de andere 2 knoppen klik je 2 keer om de volledige code op BKR te krijgen. Zelf klikken is voor mij veel sneller dan de locatie in de Travellers log op te zoeken. Je kiest zelf wat je sneller vindt.
Afbeelding

Klik op 'teleport to this location' en je komt in het moeras ten zuiden van Canafis terecht. Volg dan het kaartje naar de plek waar er 3 boomstammen bij elkaar liggen. Als er iemand al bezig is, kun je een kleine beetje verder naar het noordoosten lopen, daar is nog één zelfde spot met 3 boomstammen.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Ga vervolgens zo staan om maximale fungi te kunnen plukken:
Afbeelding
Ga naar je 'worn equipement' en doe rechtermuisknop op je silver sickle (b) en kies voor de optie 'bloom'. Er zullen nu sterretjes in de lucht neerdalen en er zullen wat prayer points afgaan. Er verschijnen nu op één of meerdere logs paddenstoelen. Pluk ze en begin opnieuw met 'bloom'.

Tip: Ik kies voor een tactiek die ervoor zorgt dat je altijd goed staat. Als je 'bloom' gedaan hebt, verschijnt er sowieso een paddenstoel op de noordelijke log. Als er ook paddenstoelen op de andere logs komen, pak je eerst die en dan pas die op de noordelijke. Zo kom je automatisch weer goed te staan om maximaal bereik te hebben voor de 3 logs.

Eenmaal je prayer points op zijn of je inventory en je familiar vol zitten met fungus, teleporteer je naar je huis. Loop naar je altaar, laad je prayer points op en teleporteer je naar Varrock.
Afbeelding

Loop terug naar de noordwestelijke bank, ledig je inventory en beast of burden en begin opnieuw.
Afbeelding
Winst per uur.
Zal nog gepost worden :P Voorlopig zit het rond een gemiddelde van 600k tot 1m per uur.
Tips van de lezers.
Darkrider schreef:Misschien een tipje als je rings of slayer kan maken. Maak naast je Chapel een Quest hall en in de kamer hang je je glory op. Als je dan naar je huis teleporteert, recharge je je prayer en gebruik je je glory om naar edgeville te teleporteren. Hier bank je alles, je teleporteert met je ring of slayer naar relekka slayer caves te teleporteren en loop je een klein stukje naar het westen.
Laatst gewijzigd door Neite op woensdag 31 augustus 2011, 21:21, 4 keer totaal gewijzigd.
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Puma »

Goede manier van fungi's plukken. Zelf deed ik het op een andere manier die minder goed is, ik kan namelijk nooit voldoen aan al die requirements.

Nog een leuk weetje, jij bent nu volgens mij de gene met de meeste guides. :P
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Neite »

Heb jij er niet meer? :P
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Puma »

Neite schreef:Heb jij er niet meer? :P
Nee, ik heb er maar 13. Je hebt met deze guide David achter je gelaten die er 35 heeft. ^^
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Neite »

Heb ik al 36 guides o.O o.O
Dat moet ik nakijken :P
Larsboy
Berichten: 598
Lid geworden op: zaterdag 27 december 2008, 11:58
RS: prins pl0x (p2p)
Clan: Consentus
Contacteer:

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Larsboy »

Mooie guide!, maar dat zijn we nu wel van jou gewend volgensmij :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
king30888
Berichten: 45
Lid geworden op: maandag 28 juni 2010, 15:10
Clan: This is NL

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door king30888 »

hmm nice guide want de oude manier van fungus verdien je niet veel meer ik ga het zeker gebruiken :D/
maar kan je ook niet doormiddel van een telepoort in je huis teleporteren of is dit veel slomer?

9 / 10
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Neite »

Bij mij is het trager omdat mijn portals veel te ver van mijn altaar staan. als ze dichtbij staan kan je ze natuurlijk gebruiken, maar het blijft trager.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Slay a Stone »

Hoeveel k per uur is dit meer dan als je het met die andere portal methode doet, mijne staan ook ver weg namelijk :p. Kheb alleen die questen niet done X[)
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Superheat »

Ik denk dat Canafis teleport via je huis sneller is hoor :o
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Darkrider
Berichten: 28
Lid geworden op: woensdag 9 maart 2011, 11:42

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Darkrider »

Misschien een tipje als je rings of slayer kan maken. Maak naast je Chapel een Quest hall en in de kamer hang je je glory op. Als je dan naar je huis teleporteert, recharge je je prayer en gebruik je je glory om naar edgeville te teleporteren. Hier bank je alles, je teleporteert met je ring of slayer naar relekka slayer caves te teleporteren en loop je een klein stukje naar het westen.

Deze wijze gaat volgensmij sneller dan de jouwe, maar ik heb het niet getest, dus weet het niet zeker.
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Neite »

Superheat schreef:Ik denk dat Canafis teleport via je huis sneller is hoor :o
Die heb ik zelf niet :P
Silfer schreef:Was net van plan om nog eens een nieuwe manier van geld verdienen uit te proberen en Fungi heb ik nog niet gedaan, dus dan is deze guide wel handig. Gefeliciteerd trouwens met de meeste guides!
Kleine opmerking tot nu toe: bij Item Requirements kun je ook een Ivandis Flail meenemen.

Edit: ik heb 80 prayer en haal het met de prayer points soms niet. Hoe bescherm jij je tegen aanvallen van die ghasts? Want als dat gebeurt word je prayer wel erg snel omlaag gezogen en dan kun je bijna onmogelijk een hele inventory afmaken en hierdoor kom je echt niet aan de 1k fungus per uur.
Hoe bedoel je Ivandis Flail?
En met 63 prayer geraak ik vaak aan een volle inventory + volle war tortoise. Ghast vallen mij gemiddeld 1.5 keer per trip aan, dus echt last heb ik er niet van. En sinds wanneer drainen Ghasts prayer? o.O
Darkrider schreef:Misschien een tipje als je rings of slayer kan maken. Maak naast je Chapel een Quest hall en in de kamer hang je je glory op. Als je dan naar je huis teleporteert, recharge je je prayer en gebruik je je glory om naar edgeville te teleporteren. Hier bank je alles, je teleporteert met je ring of slayer naar relekka slayer caves te teleporteren en loop je een klein stukje naar het westen.

Deze wijze gaat volgensmij sneller dan de jouwe, maar ik heb het niet getest, dus weet het niet zeker.
Ik zal het bij tips zetten ;)
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Tim »

Is dit niet gewoon de oude manier met een Summonings beest erbij?
Laatst gewijzigd door Tim op zondag 28 augustus 2011, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Neite »

Lees de inleiding. Dankzij de g.e. update kun je nu sneller door de g.e. passeren met je familiar.
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Tim »

Ik vind het eerder een tip, aangezien het verder hetzelfde blijft, maar oke.
Laatst gewijzigd door Tim op zondag 28 augustus 2011, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Neite »

Ik zag nog geen enkele guide over deze manier of de oude manier ( behalve die van Rik met Canafis portal), dus het is een guide over iets dat nog niet op het forum staat. Ik beschouw het persoonlijk dus niet als een tip.

Helemaal terzijde nog een vraagje (niet gemeen bedoeld of zo), maar waarom staat er onder elk bericht dat jij typt dat je het 1 maal bewerkt hebt? Ik vind dat zo vreemd :P
MrNotNice
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:00

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door MrNotNice »

Tip: als je die easy tasks van varrock hebt gedaan kan je varrock tele naar de G.E. zetten dat is nog iets sneller dan dat je bij varrock midden op het plein tele'd.
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Neite »

Stom van mij ](*,)
Ik dacht dat je daar Defender of Varrock voor nodig had :P Het zijn dus de tasks die je moet gedaan hebben :|
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Superheat »

Ik weet ook niks van het drainen van je Prayer door Ghasts hoor :o
Maar Neite, waarom zet je niet gewoon een Canifis teleport in je huis :>
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Mort Myre Fungus guide: nieuwe manier.

Bericht door Neite »

Omdat mijn portal chamber te ver staat van mijn chapel en ik geen geld wil verspillen aan het verplaatsen ervan. En ook omdat ik geen geld wil verspillen aan het plaatsen van een Canafis portal als het op deze manier even snel gaat :P
Plaats reactie