Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Arbiter »

Hallo,

Welkom bij m'n 2e guide alweer. Deze guide zal wat korter zijn dan m'n 1e guide, maar dat mag de pret uiteraard niet onderdrukken. Laten we beginnen.

Even weer voor de duidelijkheid: Gebruik dit niet voor kwaadaardige doeleinden. Deze guide is bedoelt om JOUW hoofdwachtwoord van Firefox terug te halen (recoveren). Ga dus niet iemand anders zijn hoofdwachtwoord van Firefox kraken. Ten 2e moet je niet schrikken als jouw antivirus scanner FireMaster als een (mogelijk) virus ziet. Als je het niet vertrouwd, download het dan niet. En vergeet deze guide dan! Ik ben hier anders niet voor aansprakelijk als het wel 'n gevaarlijk iets blijkt te zijn. En je het downloadt!

Inhoud:
Inleiding
FireMaster downloaden
Verschillende aanvalstechnieken
Het starten van FireMaster
't einde

Inleiding: Veel mensen gebruiken vast wel de hoofdwachtwoord functie van Firefox, maar wat nou als daar al jouw andere wachtwoorden achter zitten en je vergeet je hoofdwachtwoord van Firefox? Dan zit je dus in de penarie. Want, anders dan bij andere diensten, kan je het hoofdwachtwoord niet via een speciale link terugkrijgen en of resetten. Daarom is daarvoor een programma ontwikkeld die het mogelijk maakt het hoofdwachtwoord van Firefox (misschien) nog terug te krijgen. Ja, dat lees je goed, misschien. Er is namelijk geen garantie dat jouw hoofdwachtwoord teruggehaald kan worden. Straks leg ik jullie uit waarom dat zo is.

FireMaster downloaden: Om FireMaster te downloaden ga je naar deze site: http://securityxploded.com/download.php#firemaster Let wel uiteraard goed op welke je download. Je moet namelijk niet de versie van Linux hebben, maar van Windows.

Verschillende aanvalstechnieken: Je hebt verschillende aanvals technieken. Er zijn in FireMaster 3 aanvalstechnieken. Namelijk: Brute-Force Attack, Dictionary Attack en een Hybrid Brute-Force Attack. Hier komen de verschillen op 'n rijtje:

Brute-Force Attack: Brute-Force (brute kracht aanval) is een aanvalsmethode waarbij alle tekkens op het toetsenbord worden geprobeerd. Deze aanvalsmethode is niet echt efficiént omdat het heel erg lang kan duren. Hoe langer het wachtwoord, hoe langer het duurt. Wat het wachtwoord bevat speelt ook 'n rol. Voorbeeld: Stel dat ik een wachtwoord heb van 10 karakters en alleen cijfers bevat. Dan zal FireMaster er minder lang over doen dan dat ik een wachtwoord van 10 karakters heb, die zowel cijfers als letters bevat, omdat er dan meer combinaties en mogelijkheden zijn. Hoe lang het duurt ligt ook aan je laptop en computer. Vooral aan de videokaart. Somiggen kunnen met gemak 900 miljoen wachtwoorden per sec proberen. Andere kunnen maar 4 miljoen doen. Het ligt dus vooral aan de videokaart die jij hebt.

Dictionary Attack: Een Dictionary Attack (woordenboek aanval) is een aanvalsmethode die 1 of meerdere wachtwoordenlijsten afgaat. Alleen de wachtwoorden die erin staan kunnen gekraakt worden. Een Dictionary Attack is efficiénter dan een Brute-Force aanval. De reden hiervoor is dat het niet alle mogelijkheden probeert, maar wel een redelijke kans op slagen heeft. Het is daarom altijd verstandig om eerst een Dictionary Attack te gebruiken. Als er echt geen andere mogelijkheden zijn, dan kan je altijd nog Brute-Force gebruiken.

Hybrid Brute-Force Attack: Een Hybrid Brute-Force Attack is een gemixte aanval dat je zowel een lijst met wachtwoorden als Brute-Force gebruikt. Voorbeeld: Stel dat mijn wachtwoord hond34 is, maar die staat normaal niet in het wachtwoorden lijst, dan kan je FireMaster de opdracht geven dat ie bijvoorbeeld 2 cijfers er achter moet zetten. Stel dat het dan de cijfers 3 en 4 zijn, dan gaat ie dat achter ieder wachtwoord in de lijst zetten. Aangezien het wachtwoord hond er dus al in staat, kraakt ie dus op 'n gegeven het wachtwoord hond34. Dit bespaart enorm veel tijd. Toch is de Dictionary Attack over het algemeen beter.

Het starten van FireMaster: Na genoeg gepraat over de theorie, gaan we het nu in de praktijk uitvoeren. Hier komen verschillende plaatjes. Ze staan allemaal op volgorde. In deze plaatjes gebruiken we de Brute-Force methode. Somigge dingetjes moet je veranderen met je eigen gegevens. Hier komen ze:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Zoals je op het laatste plaatje ziet is mijn hoofdwachtwoord succesvol gerecoverd. Het hoofdwachtwoord is: test123. :)

't einde: Ik hoop dat jullie veel van deze guide geleerd hebben. En er plezier aan hebben gehad. Voor vragen mogen jullie mij altijd een pb sturen. Veel succes!

Rate or hate.

~Arbiter~
Laatst gewijzigd door Arbiter op vrijdag 14 oktober 2011, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door imRobert7 »

Maak een stappenplan om het te doen, ik snap namelijk niet veel van die plaatjes ;) En doe wat aan de layout, dan is ga ik raten.

Maar een ding: waarvoor heb je een wachtwoord nodig dan?
Niels
Berichten: 3711
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 15:37

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Niels »

En verander de kleur eens?
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Joost »

Ik gebruik geen Firefox.
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Arbiter »

Nielz schreef: En verander de kleur eens?
Maak eerst zelf maar een guide hierover. Ik kan gerust tegen kritiek, maar dit is gewoon afkraken wat je doet. Robert geeft temminste nog opbouwende kritiek. Jij kan blijkbaar alleen guide's afkraken. :|

Verder, bedankt voor de reacties, behalve Joost. Joost, waarom post je hier dan eigenlijk in? Is het 'n eer dat jij geen Firefox gebruikt ofzo? :roll:

Nu even over de guide zelf: Ik ga het binnenkort aanpassen. :)
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Dombo 12 »

Arbiter schreef:
Nielz schreef: En verander de kleur eens?
Maak eerst zelf maar een guide hierover. Ik kan gerust tegen kritiek, maar dit is gewoon afkraken wat je doet. Robert geeft temminste nog opbouwende kritiek. Jij kan blijkbaar alleen guide's afkraken. :|

Verder, bedankt voor de reacties, behalve Joost. Joost, waarom post je hier dan eigenlijk in? Is het 'n eer dat jij geen Firefox gebruikt ofzo? :roll:

Nu even over de guide zelf: Ik ga het binnenkort aanpassen. :)
Zo te zien kan je niet tegen kritiek. Dat zie je al gelijk in je eerste zin.

Ik gebruik zelf geen firefox maar heb het wel gelezen en snap er nu nog vrij weinig van.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Arbiter »

Natuurlijk kan ik heus wel tegen kritiek, maar ik vat Nielz zijn post gewoon anders op dan die van Robert. ;)
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Joost »

Ik snap er bijna niets van omdat ik het dus niet gebruik, maar ja.
Denk dat het voor mensen die het wel gebruiken bedt handig kan xij ,7/10.

Het is trouwens niet "pinarie" maar penarie
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Arbiter »

'Joost schreef: Ik snap er bijna niets van omdat ik het dus niet gebruik, maar ja.
Denk dat het voor mensen die het wel gebruiken bedt handig kan xij ,7/10.

Het is trouwens niet "pinarie" maar penarie
Dankjewel. Aan deze post heb ik temminste wat. Ook bedankt voor je cijfer. :)
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door imRobert7 »

Nog geen antwoord gekregen, is ook niet dringend, maar wil het wel ff weten: waarvoor gebruik je je FF hoofdww voor dan?
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Arbiter »

imRobert schreef: Nog geen antwoord gekregen, is ook niet dringend, maar wil het wel ff weten: waarvoor gebruik je je FF hoofdww voor dan?
Als je goed in de guide leest, zie je vanzelf waarvoor het gebruikt wordt. Maar goed, ik zal het uitleggen:

Je hoofdwachtwoord gebruik je als je je andere wachtwoorden van websites wilt beschermen met het gekozen hoofdwachtwoord. ;) Dat is dus het nut waarom je dat zou gebruiken. :)

Hopelijk heb ik je vraag hiermee beantwoord.

~Arbiter~
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door imRobert7 »

Arbiter schreef:
imRobert schreef: Nog geen antwoord gekregen, is ook niet dringend, maar wil het wel ff weten: waarvoor gebruik je je FF hoofdww voor dan?
Als je goed in de guide leest, zie je vanzelf waarvoor het gebruikt wordt. Maar goed, ik zal het uitleggen:

Je hoofdwachtwoord gebruik je als je je andere wachtwoorden van websites wilt beschermen met het gekozen hoofdwachtwoord. ;) Dat is dus het nut waarom je dat zou gebruiken. :)

Hopelijk heb ik je vraag hiermee beantwoord.

~Arbiter~
En hoe stel je dat wachtwoord in?
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Arbiter »

Ga naar Extra-> Opties. Dan zul je als het goed is dit scherm tegenkomen:

Afbeelding

Mocht dit niet het geval zijn, ga je naar de knop Beveiliging. De rest kan je neem ik aan zelf vinden. :P

~Arbiter~
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door imRobert7 »

Ah ja, thx.
Misschien wat uitgebreider, want ik snap nu niet wat ik moet doen met WinRAR xD En bij de plaatjes misschien wat uitleg wat je ong. hebt gedaan.
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Arbiter »

imRobert schreef: Ah ja, thx.
Misschien wat uitgebreider, want ik snap nu niet wat ik moet doen met WinRAR xD En bij de plaatjes misschien wat uitleg wat je ong. hebt gedaan.
Zoals ik al had gezegd, ga ik dit binnenkort uitgebreider maken. Met WinRAR doe je rechter-muisknop, dan geef je de map op waarin je het wilt uitpakken en klaar is kees. :P
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door imRobert7 »

Oh ok xD
Name less
Berichten: 3216
Lid geworden op: donderdag 25 december 2008, 17:28

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Name less »

Opzich goeie guide, alleen die kleur leest niet erg fijn. IK zou het gewoon wit laten :)
ok
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door imRobert7 »

Ik kan geen goede code maken xD Kan jij me helpen(Arbiter)?
Ik wilde het ff testen, ww gemaakt, opgescherven, papiertje kwijtgeraakt. Nu is het gewoon nodig dat ik het weet :P
Ik weet dat het een wachtwoord was met 3 of 4 letters en 2 cijfers erachteraan. Nou wilde ik die bruteforce met pattern uitproberen, maar de code lukte me steeds niet. Kan je me helpen? xD
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door Arbiter »

imRobert schreef: Ik kan geen goede code maken xD Kan jij me helpen(Arbiter)?
Ik wilde het ff testen, ww gemaakt, opgescherven, papiertje kwijtgeraakt. Nu is het gewoon nodig dat ik het weet :P
Ik weet dat het een wachtwoord was met 3 of 4 letters en 2 cijfers erachteraan. Nou wilde ik die bruteforce met pattern uitproberen, maar de code lukte me steeds niet. Kan je me helpen? xD
Doe maar gewoon een normale Brute-Force aanval. Snap zelf ook niets van die optie:

Code: Selecteer alles

FireMaster.exe -q -b -m 3 -l 10 -c "voer hier alle cijfers, of alle letters. Of cijfers+letters in" auto
De -m betekent de minimale lengte van je wachtwoord. De -l betekent de maximale lengte van je wachtwoord. De optie ¨auto¨ aan het eind geeft aan dat ie voor de rest alles zelf regelt. De rest doet er niet toe. ;)

Voor verdere vragen kan je mij een pb sturen. :)
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Je Firefox hoofdwachtwoord recoveren met FireMaster

Bericht door imRobert7 »

Ik heb geen zin om te wachten xD Maar wat nou als ik Firefox deinstalleer en dan weer installeer? Werkt dat ook?
Plaats reactie