A/S/D/F vechtmanier
A/S/D/F vechtmanier
Ik heb een nieuwe manier bedacht van het gebruiken van melee tijdens het vechten. Nu maak je telkens bij het slaan met een zwaard dezelfde beweging, dit ziet er saai uit. Om hier iets aan te doen heb ik het volgende systeem bedacht:
De manier waarop je iets of iemand aanvalt blijft hetzelfde: je klikt op datgene dat je wilt aanvallen, je 'attackt' het op de oude manier. Je zult nu gewoon nog op de oude manier slaan, en ook nog steeds dezelfde beweging. Maar als je de toetsen "A/S/D/F" indrukt op je toetsenbord zul je een andere slag beweging maken. Je zult zeggen, dit ziet er wel mooier uit maar niemand gaat dit doen want wat is het nut? Door het drukken van de toetsen zul je hoger hitten als dat je de toetsen niet gebruikt. Dit maakt vind ik het vechten leuker.
Hoe zal de beweging eruit zien:
- Geen toets ingedruk: zoals nu
- A: Je slaat op het hoofd van de persoon
- S: Je slaat in het been links of rechts (dat word afwisselend) van de persoon
- D: Je doet een schijnbeweging / dit heeft geen effect maar zal bij de 2e keer slaan meer schade toebrengen.
- F: Je maakt een steek beweging en steekt onder in de buik
De letters die ik heb gekozen is omdat bij je typ houding alle vingers bij je linkerhand er standaard al opzitten bij de meesten.
Of het overpowerd word? Nee dat lijkt mij niet aangezien iedereen het kan gebruiken.
Hoe typ ik nu een bericht naar een persoon onder het gevecht? Typen in friendlist blijft hetzelfde. Wil je wilt typen in publiek chat druk dan op enter, en je kunt het bericht typen. Je zult dan geen A/S/D/F vechtmanier kunnen toepassen. Druk je op enter om het bericht te zeggen, dan zal je de A/S/D/F manier weer kunnen toepassen. Voor de clanchat geld hetzelfde alleen dan zul je er een // voor moeten doen.
Ik weet niet of mensen mijn idee goed vinden, geef vooral tips, en kritiek. Als je het maar niet gaat lopen afzijken vind ik het best.
De manier waarop je iets of iemand aanvalt blijft hetzelfde: je klikt op datgene dat je wilt aanvallen, je 'attackt' het op de oude manier. Je zult nu gewoon nog op de oude manier slaan, en ook nog steeds dezelfde beweging. Maar als je de toetsen "A/S/D/F" indrukt op je toetsenbord zul je een andere slag beweging maken. Je zult zeggen, dit ziet er wel mooier uit maar niemand gaat dit doen want wat is het nut? Door het drukken van de toetsen zul je hoger hitten als dat je de toetsen niet gebruikt. Dit maakt vind ik het vechten leuker.
Hoe zal de beweging eruit zien:
- Geen toets ingedruk: zoals nu
- A: Je slaat op het hoofd van de persoon
- S: Je slaat in het been links of rechts (dat word afwisselend) van de persoon
- D: Je doet een schijnbeweging / dit heeft geen effect maar zal bij de 2e keer slaan meer schade toebrengen.
- F: Je maakt een steek beweging en steekt onder in de buik
De letters die ik heb gekozen is omdat bij je typ houding alle vingers bij je linkerhand er standaard al opzitten bij de meesten.
Of het overpowerd word? Nee dat lijkt mij niet aangezien iedereen het kan gebruiken.
Hoe typ ik nu een bericht naar een persoon onder het gevecht? Typen in friendlist blijft hetzelfde. Wil je wilt typen in publiek chat druk dan op enter, en je kunt het bericht typen. Je zult dan geen A/S/D/F vechtmanier kunnen toepassen. Druk je op enter om het bericht te zeggen, dan zal je de A/S/D/F manier weer kunnen toepassen. Voor de clanchat geld hetzelfde alleen dan zul je er een // voor moeten doen.
Ik weet niet of mensen mijn idee goed vinden, geef vooral tips, en kritiek. Als je het maar niet gaat lopen afzijken vind ik het best.
HARDCORE / FRENCHCORE / RAW HARDSTYLE <3
Re: A/S/D/F vechtmanier
En is het dan geen nadeel voor mensen die geen qwerty toetsenbord hebben?
Simon
- Shadow Blast
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
- RS: Firyfrog (p2p)
- Clan: NL
- Oude naam: shotterken
Re: A/S/D/F vechtmanier
+Wat doe je met quick chat? als je enter moet duwen om gewoon te chatten?
Ik vind dit gewoon niet zo heel erg goed...
Ik vind dit gewoon niet zo heel erg goed...
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Re: A/S/D/F vechtmanier
Je bent niet verplicht de toetsen te gebruiken.simoner10 schreef: En is het dan geen nadeel voor mensen die geen qwerty toetsenbord hebben?
Toegevoegd na 28 seconden:
Er is nog altijd een mogelijkheid om op het wolkje te klikken.Shadow Blast schreef: +Wat doe je met quick chat? als je enter moet duwen om gewoon te chatten?
Ik vind dit gewoon niet zo heel erg goed...
Toegevoegd na 1 minuten:
Dankje, het voorbeeld is past eigenlijk alleen maar bij personen, de slag bewegingen zullen dus bij elk wezen verschillend moeten worden.Rogiertje schreef: Leuk bedacht. Maar niet elk monster heeft een buik.
HARDCORE / FRENCHCORE / RAW HARDSTYLE <3
Re: A/S/D/F vechtmanier
Je bent niet verplicht, maar je haalt er wel voordeel uit. Dus mensen die dan geen qwerty hebben, hebben nadeel met spelen?RD5 schreef:Je bent niet verplicht de toetsen te gebruiken.simoner10 schreef: En is het dan geen nadeel voor mensen die geen qwerty toetsenbord hebben?
Simon
-
- Berichten: 832
- Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
- Clan: ELlTE
- Oude naam: LORDrogue
Re: A/S/D/F vechtmanier
wie speelt er nou srsly rs op een qwerty misschien 250 mensensimoner10 schreef:Je bent niet verplicht, maar je haalt er wel voordeel uit. Dus mensen die dan geen qwerty hebben, hebben nadeel met spelen?RD5 schreef:Je bent niet verplicht de toetsen te gebruiken.simoner10 schreef: En is het dan geen nadeel voor mensen die geen qwerty toetsenbord hebben?
Re: A/S/D/F vechtmanier
De meesten hebben een qwerty toetsenbord. Meestal hebben enkel Belgen en Fransen een azerty toetsenbord.
Verder spreekt het idee me niet aan. Het zou wel leuk zijn moesten ze automatisch verschillende slagbewegingen maken.
Verder spreekt het idee me niet aan. Het zou wel leuk zijn moesten ze automatisch verschillende slagbewegingen maken.
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Re: A/S/D/F vechtmanier
Afgekeurd voor mij.
-
- Berichten: 6287
- Lid geworden op: woensdag 9 mei 2007, 13:19
- RS: Cosmiq (OSRS)
- Oude naam: DylanFeyenoord
Re: A/S/D/F vechtmanier
Leuk bedacht de variatie maar dat werken met de toetsen heb ik liever niet
Re: A/S/D/F vechtmanier
Grappig, maar misschien gaat het niet werken.
Ik heb wel een qwerty toetsenbord .
Ik heb wel een qwerty toetsenbord .
Re: A/S/D/F vechtmanier
Het kan een idee zijn dat je kan kiezen welke letters je wilt voor welke slag, handig voor iedereen toch?
HARDCORE / FRENCHCORE / RAW HARDSTYLE <3
Re: A/S/D/F vechtmanier
Het mag dat je zelf kan kiezen "hoe" je slaat, Maar het mag geen invloed hebben op hoe hard/frequent je hit.
Re: A/S/D/F vechtmanier
Als het er geen invloed op heeft, dan gebruikt niemand het, dus heeft het geen nut.azerty schreef: Het mag dat je zelf kan kiezen "hoe" je slaat, Maar het mag geen invloed hebben op hoe hard/frequent je hit.
Maar ik snap je punt, ik zit er ook over na te denken om alleen meer xp te geven als je die manier toepast..
HARDCORE / FRENCHCORE / RAW HARDSTYLE <3
Re: A/S/D/F vechtmanier
Runescape moet qua dat soort dingen gewoon blijven zoals het is, en niet dit soort dingen overnemen van andere spelletjes.
Nee dus.
Nee dus.
- Zakdoekdoos
- Berichten: 1833
- Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23
Re: A/S/D/F vechtmanier
Uhm, dan is combat gewoon véél te amkkelijk bij extra xp, dan druk je no-life s and enjoy your exp!RD5 schreef:Als het er geen invloed op heeft, dan gebruikt niemand het, dus heeft het geen nut.azerty schreef: Het mag dat je zelf kan kiezen "hoe" je slaat, Maar het mag geen invloed hebben op hoe hard/frequent je hit.
Maar ik snap je punt, ik zit er ook over na te denken om alleen meer xp te geven als je die manier toepast..
Re: A/S/D/F vechtmanier
Hier ben ik het mee eens, het geeft het oude echte RuneScape gevoel van vechten wel weg. Maar ik kan er niet tegen dat het vechten zo eentonig is...'Joost schreef: Runescape moet qua dat soort dingen gewoon blijven zoals het is, en niet dit soort dingen overnemen van andere spelletjes.
Nee dus.
Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet het ook niet zien als extra xp, gewoon als meer xp voor een handeling die je verricht. Zie het als het automatisch verbranden van je logs tijdens het woodcutten, wat bij de: Inferno Adze het geval is.Exclication schreef:Uhm, dan is combat gewoon véél te amkkelijk bij extra xp, dan druk je no-life s and enjoy your exp!RD5 schreef:Als het er geen invloed op heeft, dan gebruikt niemand het, dus heeft het geen nut.azerty schreef: Het mag dat je zelf kan kiezen "hoe" je slaat, Maar het mag geen invloed hebben op hoe hard/frequent je hit.
Maar ik snap je punt, ik zit er ook over na te denken om alleen meer xp te geven als je die manier toepast..
HARDCORE / FRENCHCORE / RAW HARDSTYLE <3
-
- Berichten: 1641
- Lid geworden op: dinsdag 25 november 2008, 8:37
- Oude naam: Leonidasboy
Re: A/S/D/F vechtmanier
+1 ook qwertyThe iCode schreef: Grappig, maar misschien gaat het niet werken.
Ik heb wel een qwerty toetsenbord .
-
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
- RS: Sir Fire181 (p2p)
- Clan: Beanoodle
- Contacteer:
Re: A/S/D/F vechtmanier
Het idee is goed. 8/10. Maar ik zou het niet met toetsen doen. Dit kan irritant zijn bij typen.
Misschien een klein venstertje.
Ik weet wel een paar namen voor ze in RS:
A: Celver Smash
S: Power Crush
D: Invisible Dodge
F: Atomic Lunge
Misschien een klein venstertje.
Ik weet wel een paar namen voor ze in RS:
A: Celver Smash
S: Power Crush
D: Invisible Dodge
F: Atomic Lunge