Gop voor gevorderden

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Hawaziki
Berichten: 48
Lid geworden op: dinsdag 9 februari 2010, 21:33
RS: Hawaziki (f2p)
Clan: TFS
Oude naam: 0lthorpe

Gop voor gevorderden

Bericht door Hawaziki »

Afbeelding
Het Great Orb Project, ook wel Gop genoemd, is een mini-game in de Runecrafting guild. In deze guide ga ik niet uitleggen hoe het werkt en wat je er allemaal mee kan doen, dit staat namelijk al op Lunagang. Ik ga jullie een aantal technieken leren om meer orbs te krijgen en dus meer tokens. Verder is deze guide vooral voor f2p maar members kunnen het ook gewoon gebruiken.

Deze combinatie van technieken samen met een teamlid uitvoeren wordt co-ording genoemd. Je helpt elkaar om meer orbs te krijgen maar hier leg ik later nog meer over uit.
  • Inhoud
    De basis
    De technieken
    De timing
    Co-ording
    Afsluiting
De basis
[/b]

De basis bestaat uit de vier vakjes die direct tegen het altaar aanliggen, in het noorden, oosten, westen en zuiden.
Hier een voorbeeld:
In- of uitklappen • Noord, oost, zuid en west
Afbeelding
Vanaf deze vier plekken kun je bijna alle orbs aan, je hoeft dan niet rond te lopen en je kunt met je team afspreken wie waar gaat staan. Dit scheelt een hoop tijd en je kan daardoor meer orbs krijgen.

Nog vier andere vakjes zijn ook belangrijk, dat zijn: noord-oost, noord-west, zuid-oost en zuid-west.
In- of uitklappen • Noord-oost, noord-west, zuid-oost en zuid-west
Afbeelding
Voor een orb die je niet vanaf die vier basisposities kan krijgen moet je vaak naar deze posities toe. Toch zijn er nog een aantal uitzonderingen maar dat vertel ik in technieken.

De technieken
[/b]

Ik ga nu de vier meest voorkomende technieken uitleggen om orbs binnen te halen die je niet vanaf de basisposities kan binnen halen.

Als eerste het zogeheten 'cornershot'. Hiermee kun je orbs die achter de stenen liggen gemakkelijk binnen halen.
In- of uitklappen • Cornershot
Afbeelding
De plek waar de speler staat is de basispositie. Het groene rondje is de plek waar de orbs zich bevindt. Het oranje rondje is de plek waar je naar toe moet lopen om daarna op de orb te klikken. Dan loop je meteen terug naar de basispositie, het oranje rondje hieronder, en klik je op de orb die zich dan in het rondje zal bevinden in het plaatje hier onder. Daarna kun je verder gaan met de volgende orb.
Afbeelding
De tweede techniek is de 'orb-ground-orb' maar meestal wordt deze 'orb-altar-orb' (OAO) genoemd. Hiermee kun je orbs die zich aan de andere kant van de stenen bevinden binnen halen.
In- of uitklappen • Orb-altar-orb
Afbeelding
Het groene rondje is de plek waar de orb zich bevindt. Het oranje rondje is de plek waar de speler zich bevindt. Je klikt op de orb en daarna snel op het vakje waar de speler op staat. Dan klik je weer op de orb en haal je hem binnen.
De derde techniek lijkt heel erg op de tweede en wordt ook 'orb-ground-orb' (OGO) genoemd. Alleen wordt deze gebruikt voor orbs die iets verder naar achter liggen.
In- of uitklappen • Orb-ground-orb
Afbeelding
Het groene rondje is de plek waar de orb zich bevindt. De speler zelf staat op de basispositie. Het oranje rondje is de plek waar de speler naar toe moet. Je gaat eerst naar het vakje met het oranje rondje. Dan klik je op de orb en daarna snel op het vakje met het oranje rondje. Dan klik je weer op de orb en haal je hem binnen.
De vierde techniek wordt niet zoveel gebruikt omdat deze orbs vaak al door andere spelers binnen gehaald worden. Het zijn namelijk de orbs die zich aan jouw kant achter de mini-rock bevinden.
In- of uitklappen • Mini-rock
Afbeelding
De speler staat op de basispositie, groen is de plek waar de orb zich bevindt. Je rent naar het oranje rondje en klikt op de orb. Als de orb zich op het groene rondje hier beneden bevindt ren je naar het oranje rondje hier beneden en haal je hem binnen.
Afbeelding
De timing
[/b]
Timing is in gop heel belangrijk, zo kun je een orb eerder los laten terwijl hij nog blijft bewegen en kun jij al weer verder met de volgende orb. Nadat je een orb losgelaten hebt beweegt hij nog twee vakjes verder. Dat betekend dus dat je een orb twee vakjes voor een altar los kan laten.

Daarnaast doet een orb er 0,6 seconde over om naar het volgende vakje te gaan. Dit is even snel als een speler loopt. Een speler die rent doet er 0,3 seconde over. Behalve bij het laatste vakje want dan rem je af en zijn het weer 0,6 seconde. Je kunt dus rennend een orb voorbij lopen dit kan handig zijn met het duwen van de orb in plaats van het aantrekken er van.

Co-ording
[/b]
Co-ording betekend het samen afspreken en positioneren om sneller orbs binnen te halen. Vaak doe je dit met z'n tweeën, maar het kan ook met meer. Je gaat tegenover elkaar staan op de basisposities. Op die manier kun je alle orbs op de kleine altaren snel binnen halen. Dit zijn air, water, fire en body. Bij de altaren air, fire en body worden meestal het westen en het oosten gebruikt. Bij water is het juist het noorden en het zuiden. Door co-ording hoef je minder te rennen wat handig kan zijn in de twee grote altaren mind en earth.

Afsluiting
[/b]
Dit is maar een kleine guide die je kan helpen bij het verbeteren van je gop skills. Het is geen uitgebreide guide hoe je het spel zelf moet spelen en wat je er voor nodig hebt, dit kun je ergens anders vinden bijvoorbeeld op Lunagang. Ik wil misschien nog een aantal technieken per altaar toe gaan voegen en de bestaande guide verbeteren. Ik hoor graag wat jullie er van vinden en of je het snapt. Als je het niet snapt heb je waarschijnlijk nog niet genoeg gop gespeeld, of er nog niet genoeg over gelezen.
Laatst gewijzigd door Hawaziki op woensdag 9 november 2011, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Gop voor gevorderden

Bericht door Neite »

Niet slecht :)

Ik weet niet of het bij anderen veel uitmaakt, maar ik vind het gemakkelijker als de afbeeldingen niet tussen uitklaptags staan.


En 1 foutje: in het begin schreef je 'guild', dat moet 'guide' zijn ;)
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: Gop voor gevorderden

Bericht door Dombo 12 »

Neite schreef: Niet slecht :)

Ik weet niet of het bij anderen veel uitmaakt, maar ik vind het gemakkelijker als de afbeeldingen niet tussen uitklaptags staan.


En 1 foutje: in het begin schreef je 'guild', dat moet 'guide' zijn ;)
Zover ik weet, heet de Runecrafting Guild geen 'Runecrafting Guide'. Maar ik denk toch dat een video waarin de praktijk duidelijker kan zijn. Al wist ik al deze methodes wel al waardoor ik ze ook makkelijk begreep. Ik ben op dit moment zelf bezig met Master Runecrafting Clothes (60k gop tokens voor nodig). Ik zit op de 30k dus half way. Maar voor de rest netjes gemaakt.
8/10.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wouter_j9
Berichten: 153
Lid geworden op: dinsdag 23 juni 2009, 20:55
RS: Wouter j9 (p2p)
Clan: ELlTE

Re: Gop voor gevorderden

Bericht door wouter_j9 »

Mooie tactieken alleen denk ik niet dat je met alle mensen kan overleggen waar ze gaan staan. Wel een mooie guide 8/10.
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Gop voor gevorderden

Bericht door Neite »

Dombo 12 schreef:
Neite schreef: Niet slecht :)

Ik weet niet of het bij anderen veel uitmaakt, maar ik vind het gemakkelijker als de afbeeldingen niet tussen uitklaptags staan.


En 1 foutje: in het begin schreef je 'guild', dat moet 'guide' zijn ;)
Zover ik weet, heet de Runecrafting Guild geen 'Runecrafting Guide'. Maar ik denk toch dat een video waarin de praktijk duidelijker kan zijn. Al wist ik al deze methodes wel al waardoor ik ze ook makkelijk begreep. Ik ben op dit moment zelf bezig met Master Runecrafting Clothes (60k gop tokens voor nodig). Ik zit op de 30k dus half way. Maar voor de rest netjes gemaakt.
8/10.
Hij schrijft eenmaal guild waar het guide moet zijn. Maar hij heeft het ondertussen al aangepast.
Gebruikersavatar
Re-Phobia
Berichten: 14
Lid geworden op: woensdag 1 juni 2011, 13:37
RS: Re-Phobia (f2p)

Re: Gop voor gevorderden

Bericht door Re-Phobia »

Netjes! Vooral na Bot-Nuking day kan dit handig zijn, want dan zit je niet meer in een team met 3 mensen die alleen maar barriërs maken.
Afbeelding
Phun
Berichten: 1111
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 11:23
Oude naam: I Stake Rofl

Re: Gop voor gevorderden

Bericht door Phun »

Ik heb een plaatje gemaakt, die je als titel kan gebruiken:

Afbeelding


Voor de rest vind ik het een mooie guide ;).
Plaats reactie