RuneScape Revolution

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.

Hoeveel sterren geef je deze update?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
17
39%
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
5
11%
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
6
14%
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
0
Geen stemmen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
16
36%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Bot
Forumbot
Berichten: 1010
Lid geworden op: woensdag 5 december 2007, 17:55

RuneScape Revolution

Bericht door Bot »

RuneScape-revolutie
Nederlandse vertaling
Zoals vorige week is aangekondigd en je ongetwijfeld op hebt gemerkt, is onze nieuwe website online gezet! Naast een prachtig nieuw uiterlijk bevat het alle belangrijke functies die je dagelijks gebruikt. Er is ook een aantal spannende nieuwe functies toegevoegd, zoals:
  • De RuneScape Wiki: de manual is verplaatst naar onze nieuwe, door spelers bewerkbare wiki. Er is een grote hoeveelheid aan RuneScape-kennis en ervaring onder jullie en hiermee kunnen we jullie in staat stellen die met iedereen te delen. Zelfs als je nog nooit een wiki hebt gebruikt of hebt bewerkt, is het zeer gemakkelijk om te doen. Volg de link voor meer informatie over de basiseisen voor bewerken en voor artikelen over hoe je kunt beginnen.
  • De evenementensectie: er is een hele nieuwe sectie aan de organisatie en promotie van evenementen gewijd. Het zogenaamde Jagex Community Engagement team, clans en individuele spelers kunnen informatie over de evenmenten plaatsen en een locatie op de evementenkaart zetten om deelnemers te trekken.
  • RuneScape-nieuws op de voorgrond: nieuws, media en sociale netwerken hebben een prominente plaats op de nieuwspagina gekregen, zodat tot op de minuut accurate informatie over RuneScape altijd beschikbaar is.
Een volledige lijst met verbeteringen die we hebben gedaan zou een essay van Reldo zelf waardig zijn, dus het beste wat je kunt doen, is de nieuwe website zelf onderzoeken!

Naast dit alles hebben we de menu's in full screen en herschaalbare modus vernieuwd. Ze zijn ontworpen om het spel een nieuw uiterlijk en gevoel te geven en om interactie met de spelwereld meer in de voorgrond te brengen:
  • Symbolen zijn vernieuwd en vergroot.
  • Opties verschijnen nu naast de muisaanwijzer als je over objecten gaat, waardoor je alle belangrijke informatie krijgt die je nodig hebt terwijl je je oog op het spel te houden. Dit kan bij het optiesmenu uitgezet worden als dat nodig is.
  • Examineteksten zullen ook in het spel worden weergegeven.
  • Er is een donkerdere gradient achter de tekst in het chatvenster gezet om de leesbaarheid te vergroten.
  • De minimap en de omliggende elementen hebben een metaalachtige rand.
  • Het spelscherm heeft een nieuwe rand.
Dit zijn de eerste veranderingen van interfaceverbeteringen die we in petto hebben en we werken er hard aan die te verbeteren. Kijk de komende weken en maanden uit naar meer, naast grafische veranderingen en functies die het leven gemakkelijker maken.

Kapitein Turkerton en zijn opruiende troep dissidenten hebben een post buiten de Cooking guild opgezet, om een stokje voor het rijgsteken van hun kameraden te steken, onderdeel van het traditionele Thanksgiving-feest. Als de situatie verder escaleert, zal er veel meer dan bessensaus vloeien. Kun jij tot een vredige, maar gezonde en voedzame, oplossing komen?

Mod Avatar & Mod Rak

Hoe je Turkey Protest kunt beginnen:

Praat met Captain Turkerton buiten de Cooking guild.

Eisen:
  • Geen. Members en gratis spelers kunnen het evenement doen.
  • Iedereen die het evenement doet, krijgt toegang tot een nieuw Thanksgiving-familiewapen die aan hun herald cape kan worden toegevoegd. Als die wordt gedragen, zal een herald cape met dat wapen het effect van de emotie van vorig jaar veranderen (je krijgt die als je het evenement van dit jaar doet, als je die nog niet hebt).
  • Members krijgen als extra beloning een turkey-huisdier.
Nog iets...
  • Met de nieuwe website is ook een vernieuwde hiscoresectie gekomen, die om de redenen die in het bericht van vorige week zijn uitgelegd, nu alleen voor members zijn. Als je member afloopt, heb je veertien dagen de tijd om weer member te worden voor je account uit de hiscores verdwijnt. Na deze periode is je account uit de hiscores tot je weer member wordt. Dit werkt vanaf de datum van je memberschap, niet vanaf de datum van vandaag. Als je member tien dagen geleden af is gelopen, heb je nu nog maar vier dagen voor je account niet langer weer wordt gegeven.
  • Met de lancering van de RuneScape wiki is het questhelpsysteem niet langer beschikbaar.
  • Leprechauns kunnen nu plant cures, tot 255 emmers, 5 vogelverschrikkers en magic secateurs automatisch bewaren als je ze aan hebt. De leprechaun van Herblore Habitat kan nu ook tot 30 soorten vines bewaren.
  • Verschillende eindbazen komen sneller terug als ze gedood zijn.
  • Zoals verteld in het forumbericht van Mod Mark van vorige week, zijn de dobbelstenen van Faruq uit het spel verwijderd.
Originele tekst
As announced last week, and as you’ve no doubt noticed, our all-new website has launched! Along with a shiny new look, it contains all the important features you use day-to-day. There are a number of exciting new features as well, including:

- The RuneScape Wiki: The manual has now been moved over to our new, community-editable wiki. There’s a wealth of RuneScape knowledge and experience out there among you, and with this we’re empowering you to share it with everyone else. Even if you’ve never used or edited a wiki before, it’s really easy to do. Follow the link for details of the basic requirements for editing, and for guides on how to get started.
- The Events Section: There’s a whole new section devoted to the organisation and advertisement of events. The Jagex Community Engagement team, clans and individual members of the community can put up details on the events feed and place a location pin into the events map to direct prospective attendees.
- RuneScape News to the Fore: News, media and social networking activity feeds have been given pride of place on our new news page, ensuring that up-to-the-minute RuneScape information is readily available at all times.

A full list of improvements we’ve made would be an essay worthy of Reldo himself, so the best thing to do is to go ahead and explore the new site first hand!

Next up, we’ve overhauled the top-level interface in full-screen and resizable windowed mode. It’s designed to give the game a bold new look and feel, and to promote easier, more fluid interaction with the game world:

- Icons have been restyled and enlarged.
- Operation text now appears within the field of play, next to the mouse cursor, when hovering over objects, giving you the important information you need while allowing you to keep your eye on the game. This can be toggled off in the “options” menu if necessary.
- Examine text will also be displayed in the field of play.
- There is a darker gradient behind text in the chat window, to increase legibility.
- The mini-map and surrounding UI elements have a new, metallic border.
- The game window has been given a decorative border.

This is just the first batch of interface improvements that we have in store, and we'll be continuing to work hard to improve it. Watch out for this, as well as more graphical and usability changes, in the weeks and months to come!

Captain Turkerton and his rabble-rousing band of dissidents have set up a picket outside the Cooking Guild, lambasting the basting of their comrades as part of a traditional Thanksgiving feast. If the situation escalates further, there’ll be much more than cranberry sauce spilled. Can you arrange a peaceful, yet wholesome and nutritious, solution?

Mod Avatar & Mod Rak

How to start Turkey Protest:

Speak to Captain Turkerton outside the Cooking Guild.

Requirements:

- None. Free players and members alike can complete this event.
- Everyone completing the event will gain access to a new Thanksgiving-themed crest which can be added to their herald cape. When worn, a herald cape bearing this crest will modify the effect of last year's emote (you'll receive this when completing this year's event, if you don't already have it). - Members will receive a turkey pet as an additional reward.

In Other News...

- Along with the new website comes a re-structured hiscores section, which is now a members-only feature, for the reasons outlined in last week’s post. When a term of membership elapses, there is a 14 day grace period in which the account will remain on the hiscores. After this period, the account will not be shown on the hiscores until it is re-subscribed. Please note that this works from the date of your subscription, not the date of today’s update; for example, if your subscription elapsed 10 days ago, you now only have 4 days before your account is no longer displayed.

- With the launch of the RuneScape wiki, the Quest Help system has been removed from the game.

- Leprechauns will now store plant cures, up to 255 buckets, 5 scarecrows, and can deposit magic secateurs automatically if equipped. The Herblore Habitat leprechaun will now also store up to 30 of several kinds of vine.

-Several boss respawn rates have been increased.

- As announced in Mod Mark’s forum post last week, Faruq's Tools dice have now been completely removed from the game.
Hidde Kata
Berichten: 726
Lid geworden op: woensdag 8 november 2006, 13:28
RS: Hidde Kata (p2p)
Clan: Dutch Generation

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Hidde Kata »

In- of uitklappen •
Afbeelding
Te makkelijk :c

Interfaces zien er erg mooi uit! GJ jagex.
AfbeeldingPlaatje
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Neite »

Uber update aan website en interfaces. Helemaal niets op aan te merken!
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: RuneScape Revolution

Bericht door SjoerdDonsje »

Event was voldoende. Meer had ik niet verwacht. :)
Al snap ik die emote niet. Maar ik ben natuurlijk ook geen Amerikaan. ;P
Afbeelding
Hidde Kata
Berichten: 726
Lid geworden op: woensdag 8 november 2006, 13:28
RS: Hidde Kata (p2p)
Clan: Dutch Generation

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Hidde Kata »

Wat is trouwens die Thanksgiving heraldic crest? ik kreeg zelf niets toen ik quest deed.
AfbeeldingPlaatje
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Slay a Stone »

Hidde Kata schreef: Wat is trouwens die Thanksgiving heraldic crest? ik kreeg zelf niets toen ik quest deed.
Dat vraag ik me ook af.

Verder was het een beetje een saai event :c
Afbeelding
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Chris »

Dragon209 schreef:
Hidde Kata schreef: Wat is trouwens die Thanksgiving heraldic crest? ik kreeg zelf niets toen ik quest deed.
Dat vraag ik me ook af.

Verder was het een beetje een saai event :c
Dit,
It was revealed in the November Behind the Scenes that an additional Turkey crest for the cape would be rewarded for the 2011 Thanksgiving event. This crest will also enhance the turkey emote when the cape is worn.
http://runescape.wikia.com/wiki/Thanksgiving_crest

Straks thuis alles eens goed lezen. :P
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Dissaboy »

Site ziet er écht GE-WEL-DIG uit! Toppie! Ik vind hem echt veel beter dan de vorige, het past gewoon meer bij de RS tijd. Good job!! :D
Jelle
Ex-chatmoderator
Berichten: 3021
Lid geworden op: maandag 20 maart 2006, 18:00
RS: Jelle (p2p)
Clan: Echo of Silence
Oude naam: Sylverus
Contacteer:

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Jelle »

- Along with the new website comes a re-structured hiscores section, which is now a members-only feature, for the reasons outlined in last week’s post. When a term of membership elapses, there is a 14 day grace period in which the account will remain on the hiscores. After this period, the account will not be shown on the hiscores until it is re-subscribed. Please note that this works from the date of your subscription, not the date of today’s update; for example, if your subscription elapsed 10 days ago, you now only have 4 days before your account is no longer displayed.
Afbeelding

Holiday event is wel tof
"Dream as if you'll live forever, live as if you'll die tomorrow."
ex-Dutch Generation Council, ex-Leader of Euphoria
17th to Untrimmed Slayer Cape
Afbeelding
Tamim
Berichten: 2242
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 12:30
RS: Tamimtje (p2p)
Clan: SC Prods

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Tamim »

Overload potion timers are no longer delayed when an interface is opened
GF :(
!~! Hala Real Madrid !~!
Afbeelding
Clanig
Berichten: 4155
Lid geworden op: zondag 9 september 2007, 15:11

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Clanig »

Oeii, wel wennen allemaal die nieuwe plaatjes.
Turmoil Inc
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 20 augustus 2010, 14:47
RS: Turmoil Inc (p2p)
Clan: Turmoil Fans
Extra rang: RoS #1 Dungeoneering, Magic, Ranged
Contacteer:

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Turmoil Inc »

Loool @ de new highscores bven 76 k wc ranks gestegen :D
Afbeelding
The Nr 1 rs player
Afbeelding
First player in the world to get ranked with div
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Timo »

leuke interface maar dat dingetje om je tekstbalk te vergroten zit midden in mijn privat ](*,)
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Chris »

Zo, ben nu thuis. :P

Ik moet zeggen dat ik de interface best hip vind, maar wel ontzettend wennen. Ook is mijn lagg erg gedaald, mijn ''loading - please wait'' - lagg is nog minder dan een halve seconde op het moment! :D
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Gabber Zaros
Berichten: 956
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 21:48
RS: Gestopt

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Gabber Zaros »

Chris schreef: Zo, ben nu thuis. :P

Ik moet zeggen dat ik de interface best hip vind, maar wel ontzettend wennen. Ook is mijn lagg erg gedaald, mijn ''loading - please wait'' - lagg is nog minder dan een halve seconde op het moment! :D
mijn citadel interface is niet sneller geworden. en is nu ook bugged hij zegt bijvoorbeeld dat -1 mensen de citadel hebben bezocht terwijl het er zo'n 20 waren. ook hebben we wel recourses maar upkeep en upgrade staat over 0%
Afbeelding DOWNLOAD NU IN DE APPSTORE!
Afbeelding
lid van: Afbeelding
ik ben dyslectisch ik vind het dus ook moeilijk om met hoofdletters en punten te werken
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Royenroy »

Woot. Rank 1499 in defence naar Rank 1186 in defence. Nja, lullig voor de F2pers.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Llynxx
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 7 juli 2007, 13:37
RS: Llynxx (p2p)

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Llynxx »

]oey schreef: Vind het geen goede update, dit is gewoon het RuneScape wat ik altijd gekend heb niet meer. Doe mij maar weer hoe het eerst was met die oude bruine RuneScape site met dat skelet enzo.
Helemaal mee eens. Alleen de website boeit mij niet. In game wel.

Wat betreft Hiscores 311k ranks omhoog met WC, 103k met fish. :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jop
Berichten: 296
Lid geworden op: zondag 13 maart 2011, 14:23
RS: J o p (p2p)
Clan: ellte
Oude naam: erakthebrave

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Jop »

Chris schreef: Zo, ben nu thuis. :P

Ik moet zeggen dat ik de interface best hip vind, maar wel ontzettend wennen. Ook is mijn lagg erg gedaald, mijn ''loading - please wait'' - lagg is nog minder dan een halve seconde op het moment! :D
zo, dus jij zit erachter dat mijn lagg nog erger is geworden? ik had eerst ong. 20fps (dat vind ik al laag) en nu nog maar 5 8-[

verder vind ik de site prachtig geworden, in-game ook mooi maar wel ff wennen
Why do we have the rwt rule?
We don’t want players to be able to buy their way to success in Runescape. If we let players start doing this, it devalues Runescape for others. We feel your status in real-life shouldn’t affect your ability to be successful in Runescape.
Willeem
Berichten: 1320
Lid geworden op: maandag 10 november 2008, 21:00

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Willeem »

Een paar minpunten:
- De pijltjes waarmee je de chatbox van grootte kunt veranderen zitten nogal in de weg
- De balk bovenaan het RS scherm is kapot irritant. (Home, Support, Forum, Clans)
Gebruikersavatar
Jop
Berichten: 296
Lid geworden op: zondag 13 maart 2011, 14:23
RS: J o p (p2p)
Clan: ellte
Oude naam: erakthebrave

Re: RuneScape Revolution

Bericht door Jop »

rofled irl. ga home -> community -> hiscores -> skills en klik dan op de laatste page (24910 atm) scroll omlaag en kijk naar aantal members (548.020 atm) had eig. wel wat meer verwacht.

minimale hs level is trouwens omlaag gegaan van 30 naar 15
Why do we have the rwt rule?
We don’t want players to be able to buy their way to success in Runescape. If we let players start doing this, it devalues Runescape for others. We feel your status in real-life shouldn’t affect your ability to be successful in Runescape.
Plaats reactie