Plank running met de ballonvaart - 2012

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Plank running met de ballonvaart - 2012

Bericht door Writing »

AfbeeldingPlank Running Guide Afbeelding
Plaatje
Welkom bij mijn alweer vierde guide, vol trots presenteer ik mijn eerste money make guide. Met behulp van de ballonvaart van RuneScape Air neem ik u mee naar een nog efficiëntere manier van planken om laten zagen in de zaagmolen. Waarom ik dit doe? Nou een deel hier kent deze methode nog niet wat het interessant genoeg maakt om hier een guide over te maken, al kent een deel het weer wel.

Hoe ik er aan kom? Tja... Ik heb laatst de Quest Enlightened journey gedaan en herinnerde me toen de manier van planken om laten zagen via de ballonvaart. De nogal saaie standaard manier, vooral gebruikt door de nieuwe members, van hot naar her planken laten verzagen ga ik uitleggen met een adembenemende, efficiëntere, en leukere weg. Dus houdt je goed aan het mandje vast want voor je het weet val je naar beneden, dus zit je goed? Hou je dan maar vast voor de vierde guide van mijn loopbaan op Lunagang!
Benodigheden
• De Quest Enlightened journey.
• De puzzel naar Varrock, om er heen te vliegen. Dit hoef je maar éénmalig te doen.
• Minstens 250k+, voor de kosten van het verzagen van logs naar planken
• Ring of Duelling (8), om naar Castle Wars te teleporteren.
• Oak logs, om te laten verzagen naar oak planken.
• Per inventory één willow log, om naar Varrock te vliegen.
Armour & Inventory
Als gear is het handig om zo min mogelijk te wegen, want je mag maximaal veertig kilogram wegen. Je denkt misschien van: "Dat is toch niet zo moeilijk?" Ja, dat is waar maar de logs wegen nogal wat. Als je nog minder kan wegen i.v.m. bijvoorbeeld Agility armour moet je dat zeker doen, ook al hoef je niet zo veel te rennen. In de inventory hoort één willow log te zitten en voor de rest oak logs en eventueel geld. Maar dat geld kan ook in de money pouch. De Glory is echter niet noodzakelijk.

Afbeelding

Plaatje Plaatje
De Reis
Plaatje
Nu op naar de zaagmolen van Varrock, teleporteer eerst als je er nog niet was naar Castle Wars en ren vanuit Castle Wars naar de aangegeven plek waar de luchtballon klaar staat om te vliegen. Plaatje Praat met de assistent of klik bij de mand van de luchtballon op: "Fly". Je krijgt nu een plaatje te zien van waar de luchtballon zich nu bevind en de plekken waar je heen kunt vliegen mits je de bijbehorende puzzel gedaan hebt. Klik op die van Varrock en je ziet een simpele animatie van dat je ballonnetje naar Varrock vliegt.

Zodra aangekomen zie je dat je nog maar wat simpele pasjes van de zaagmolen en zijn "Sawmill operator" bent. Loop of ren naar de sawmill operator toe en klik met de rechter-muisknop op: "Buy-plank". Er komt een overzicht te voorschijn met vier soorten logs: Normaal, oak, teak en mahogany. De oak logs moeten we hebben dus klik daarop en laat ze allemaal verzagen tot planken binnen drie luttele secondes. (Hoe doen die vaklui dat toch hé?) Teleporteer vervolgens met je Ring of Duelling naar Castle Wars en dan bank je, pak je weer een nieuwe willow log en weer oak logs. Herhaal dit proces en verdien je centjes totdat je tevreden bent.
Afbeelding
Slot
Via deze manier verhoogt het de aantal inventory's per uur wat het kan opleggen tot wel minstens zo'n 600k+ a/h. Formule: Je doet ongeveer dertig seconden per rondje, vermenigvuldig daarom honderdtwintig van het aantal rondjes per uur door de winst per inventory. Ongeveer 5k-7k per inventory, dus honderdtwintig keer 5,8k is rond de 700k! Als we uitgaan van het minimale komen we alsnog op 600k a/h uit. Samengevat: 120 x 5.800= 696.000 gp, de huidige prijs is hier te checken. Ik bedank u voor het bekijken en/of eventuele lezen en verder voor het stilzitten tijdens mijn guide.

All images and text is protected by copyright laws and international treaties © Rogiertje - All rights reserved
Laatst gewijzigd door Writing op maandag 2 januari 2012, 21:03, 7 keer totaal gewijzigd.
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Plank running met ballonvaart

Bericht door Writing »

Silfer schreef: Ziet er zoals gewoonlijk weer heel verzorgd uit. 1.2M met plankrunning is trouwens wel erg veel :o had echt gedacht dat die winst veel lager lag. Verder nog twee hele kleine opmerkingen: je gebruikt het Engelse woord click in plaats van klik en bij het laatste plaatje is je chatvenster niet helemaal weggesneden. Zijn maar kleine details :p
Oeps, zal ik even veranderen, maar toen ik het uitrekende dacht ik eerst ook even van: 1,2m per uur? Dit klopt toch niet?. o.O
Laatst gewijzigd door Writing op zondag 8 januari 2012, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sooth Awful
Berichten: 2238
Lid geworden op: donderdag 27 mei 2010, 21:05

Re: Plank running met ballonvaart

Bericht door Sooth Awful »

Neej, belange geen 1.2 mil. :')
“If you can make a woman laugh, you can make her do anything.”

Afbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Plank running met ballonvaart

Bericht door imRobert7 »

All images and text is protected by copyright laws and international treaties © Rogiertje - All rights reserved
Lol :)

Mooie guide, overzichtelijk en goed uitgelegd. Ga zo door :D
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Plank running met ballonvaart

Bericht door SkyTeam »

Ik ben bang dat je de kosten van het zagen niet hebt meegenomen in de berekening. Als je het inclusief de kosten van het zagen berekent krijg je dit:
Oak logs: 57
Kosten van zagen: 250
------------------------+
307

Oak plank: 533

533 - 307 = 226

226 · 26 = 5876

Daarbij de kosten van de Glory etc nog niet in meegenomen.

Verder een mooi uigewerkte guide :) .
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Plank running met ballonvaart

Bericht door Writing »

Worldliner schreef: Ik ben bang dat je de kosten van het zagen niet hebt meegenomen in de berekening. Als je het inclusief de kosten van het zagen berekent krijg je dit:
Oak logs: 57
Kosten van zagen: 250
------------------------+
307

Oak plank: 533

533 - 307 = 226

226 · 26 = 5876

Daarbij de kosten van de Glory etc nog niet in meegenomen.



Verder een mooi uigewerkte guide :) .
Ik heb de kosten meegerekend, 26 x 250 winst van de planken = .... oeps toch een rekenfoutje, ik zat er al op te wachten. :oops:
Glory is btw niet nodig dus dat hoef je niet af te rekenen, een willow log kost 10 coins en Ring of Duelling (8) 900 coins. ;)

Toegevoegd na 3 uur en 40 minuten:

66 Hunter gehaald, nu kan ik de spottier cape dragen. Ik ga het plaatje van de gear even updaten. :)
Afbeelding
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: Plank running met de ballonvaart - 2012

Bericht door Eend »

Erg verzorgd, duidelijke plaatjes ... mooi zo! Werkt het trouwens ook met andere houtsoorten?
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Plank running met de ballonvaart - 2012

Bericht door Writing »

Eend schreef:Erg verzorgd, duidelijke plaatjes ... mooi zo! Werkt het trouwens ook met andere houtsoorten?
De reis met de ballon naar Varrock? Alleen met willow.
Het laten verzagen van normale, teak en mahogany logs? Dat maakt ook winst als ik het goed heb... Maar oak geeft de meeste winst dacht ik. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Plank running met de ballonvaart - 2012

Bericht door Zakdoekdoos »

En ik wou de vervanger van puma worden, maar hiervoor doe ik een petje af! :mrgreen:
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Plank running met de ballonvaart - 2012

Bericht door Writing »

Exclication schreef: En ik wou de vervanger van puma worden, maar hiervoor doe ik een petje af! :mrgreen:
Haha, bedankt. :D Maar mijn guides kun je nog lang geen Puma niveau noemen hoor. ^_^
Afbeelding
arceus
Berichten: 708
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2011, 18:26
RS: arceus916 (p2p)
Clan: drunkdragons
Oude naam: p0wnfletcher

Re: Plank running met de ballonvaart - 2012

Bericht door arceus »

Exclication schreef: En ik wou de vervanger van puma worden, maar hiervoor doe ik een petje af! :mrgreen:
Maak jij guides dan :o
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Plank running met de ballonvaart - 2012

Bericht door Puma »

Leuke guides maak je Rogiertje. :) Ik ben al enige tijd gestopt met RuneScape dus kan inhoudelijk weinig tips geven maar voor zover ik heb gezien ben je aardig op weg met goede guides maken. Ik kan je nog wel een kleine tip geven op gebied van layout. Als je plaatjes maakt met AA 4x aan dan komen ze net wat beter naar voren. Mocht je niet weten wat dat is dan kan je hier een kijkje nemen.

Succes verder!
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Plank running met de ballonvaart - 2012

Bericht door Writing »

Puma schreef:Leuke guides maak je Rogiertje. :) Ik ben al enige tijd gestopt met RuneScape dus kan inhoudelijk weinig tips geven maar voor zover ik heb gezien ben je aardig op weg met goede guides maken. Ik kan je nog wel een kleine tip geven op gebied van layout. Als je plaatjes maakt met AA 4x aan dan komen ze net wat beter naar voren. Mocht je niet weten wat dat is dan kan je hier een kijkje nemen.

Succes verder!
Bedankt Puma! :D Ik zal even kijk wat het inhoud. :oops:
Afbeelding
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Plank running met de ballonvaart - 2012

Bericht door ThaTerror »

Weet nog dat ik ooit eenszelfde guide had gemaakt, maar deze is 3x zo goed.
Misschien kan je ook nog effe de prijs van planks en logs BB'en
Oak Logs
Oak Plank
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Plank running met de ballonvaart - 2012

Bericht door Writing »

Bedankt dat je wilt helpen maar die heb ik volgens mij, bij de berekening.
Afbeelding
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Plank running met de ballonvaart - 2012

Bericht door ThaTerror »

Rogiertje schreef: Bedankt dat je wilt helpen maar die heb ik volgens mij, bij de berekening.
Nee maar dat is het meest actuele :fluit:
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Plaats reactie