Elemental Workshop V en Nieuw Spellbook

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
TheMark
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 2 januari 2012, 18:34
RS: Mark DeIta (f2p)

Elemental Workshop V en Nieuw Spellbook

Bericht door TheMark »

Nieuw Spellbook

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

In 2005 en 2006 zijn er met de quests Desert Treasure en Lunar Diplomacy 2 nieuwe spellbooks gekomen. Het is er
daarna alleen wel bij gebleven. Natuurlijk zijn er nog nieuwe spells bijgekomen bij Dream Mentor, en de Miasmic- en
de Surgespells in het Ancient Spellbook en het Standaard Spellbook, maar verder is het daar wel bij gebleven (Ik ben
zelf begonnen met RS in 2007). Krap 6 jaar na de update vind ik dat het tijd wordt voor een nieuwe update waarin er
nieuwe spells aan het spel worden toegevoegd, misschien zelfs wel een heel nieuw spellbook met nieuwe runes.


De Quest

Met de komst van de tot nu toe niet opengemaakte Astral-Door in de Elemental Workshop zie ik een mooie kans om de Lunar Magicks en de Elemental Workshop-saga samen te laten komen. Wel is Elemental Workshop V een heel andere soort quest als de voorgaande Elemental-Workshop-Quests. De nadruk komt wat meer op het vechten te liggen, zodat het voor low-level spelers vrijwel onmogelijk is om het nieuwe spellbook in handen te krijgen (Als ze er al in slaagden Dream Mentor te doen.), zodat het een echte Grandmaster Quest wordt. Over de spells zelf onder het volgende kopje meer.
Elemental Workshop V
Benodigde Quests
- Dream Mentor
- Elemental Workshop IV
- Legacy of Seergaze
Skill Eisen
Lvl 56 Smithing
Lvl 80 Magic
Questtype
Grandmaster Quest
De Quest kun je starten bij de monik Drezel. Hij zal je vertellen dat er zich een nieuwe dreiging heeft geopenbaard in het drassige, duistere oosten van Runescape; de weerwolven zijn in opkomst. Vooral in het dorp Canafis zijn er al veel mensen die in weerwolven zijn veranderd. Drezel weet echter niet hoe dit kan, en hij wil graag dat de speler het uitzoekt.

De speler moet in Canafis met de vampier praten die de mensen die de Desert Treasure Quest hebben gedaan maar al te bekend voorkomt: Malak. Hoewel deze oude vriend dus in Desert Treasure voorkomt, is Desert Treasure niet verplicht voor deze quest. Ook zal Malak deze keer opnieuw een test opzetten, terwijl hij heeft wat je zoekt. Ditmaal wil hij graag
dat je een oude vijand van Malak in de pan hakt. Dit is ook een weerwolf, maar eentje die veel sterker is dan de weerwolven in Canafis. De weerwolf is een verwilderde man, die altijd in de wildernis leeft, maar wanneer het volle maan is (jawel) zal hij zijn dodelijke vorm aannemen.

Natuurlijk zal deze boss niet makkelijk te verslaan zijn. Hij zit in een grot in de haunted woods, en je zal hem eerst als man moeten verslaan. Dat zal heel erg makkelijk zijn. Het is namelijk een man van combat lvl 34. Een eitje dus, maar wanneer de speler de dodelijke hit wil uitdelen, zal deze man veranderen in Fenrir, een lvl 890 weerwolf, die immuun is voor de wolfbane dagger. Prayers zullen zijn aanvallen wel wat dempen, maar niet volledig tegenhouden. Ongeveer 50% van de schade zal worden tegengehouden, wat ook wel mag, want een volle hit van 850 word je ook niet zo vrolijk van. Met prayer kan hij dus maximaal 425 hitten. Hij gebruikt alleen melee, maar in zijn grot zijn geen savespots. Slecht nieuws voor de rangers en mages onder ons. Verder heeft onze wolf 9400 hp. Er is geen ruimte in de cave voor een cannon, waardoor dit absoluut geen eitje wordt. Verder heeft hij ook een special attack waarmee hij 2 keer achter elkaar hit. Ook met deze aanval kan hij zijn max hit halen.

Als je dan uiteindelijk met veel bloed, zweet en tranen de weerwolf hebt doodgemaakt, geeft Malak je slechts een papiertje, in een onleesbare taal (Griekse karakters).

?? ?????? ?????? ??? ??? ???????
??? ??????????? ???? ???????????,
??? ???????? ????????? ???????.
??? ?????? ????? ???????? ??
??? ??????? ??????????.

(Ik heb de nederlandse tekst gewoon in Google translate gezet. Ik kan Griekse letters lezen, maar het Grieks als taal ken ik niet. Betere vertalingen van mensen die het wel kunnen ontvang ik graag.)
Een speler die Grieks kan lezen of die zo slim is de betekenis op kan zou het volgende kunnen lezen:

De laatste sleutel voor de smid
van de astrologie is vernietigd,
gesmeed van kosmisch metaal.
Een blauwdruk is verstopt in
Varrock's laagland.

Met Varrock's laagland worden de Varrock Sewers bedoeld. Daar moet de speler met de slayer master praten. Als de speler hem naar de blauwdruk van de sleutel vraagt, zal hij vertellen dat hij nog nooit van zulke onzin had gehoord, maar dat hij wel een bouwtekening-actige tekening had gevonden onlangs. Er was echter een geheimzinnige wizard die de bouwtekening meenam. Aan zijn accent kon hij horen dat de wizard uit de omgeving van Camelot kwam (Seers Villiage).

Eenmaal in Seers Villiage aangekomen zal de speler de blauwdruk aantreffen op een tafel in een verder verlaten huis. Daarna zal de speler de elemental workshop in moeten gaan, om de sleutel van kosmisch metaal te smeden (elemental ore delven, primen, omzetten in cosmic bar) Daarna moet de speler een mal maken. Daarvoor heeft hij soft clay een een knife nodig. Als hij de mal heeft gemaakt, kan hij de felbegeerde sleutel eindelijk maken.

Als hij de Astrologische kamer openmaakt (Astral Room), zal hij binnen een machine aantreffen, samen met de tovenaar die de blueprint heeft meegnomen. Als je tegen hem gaat praten, zegt hij dat hij jou kent, omdat hij je telkens de elemental workshop binnen zag glippen. Hij zegt dat een stom geheugen als die van de speler nooit de ware aard van de Astral Runes zal begrijpen, niet het zinloze getover van de Moonclan. Daarna zegt hij dat de speler de machine aan moet zetten. Wanneer de speler dit doet, zal er een verborgen deur openen achter de machine die de primed bars omzet in astral bars (vanaf dit moment kan de speler deze maken met deze machine, door aan een andere hendel te treffen). Wanneer de deur helemaal open is, zal de wizard zeggen dat Vitruvius meer vond onder Seers Villiage als alleen maar heel veel elemental ore en elementals. Binnenin de opening, zul je een kamer tegenkomen met een altar. Wanneer de wizard er bij neerknielt, verschijnt er een man vanuit het niets. Dit blijkt Vitruvius te zijn. Hij vertelt dat hij hier in zijn workshop heeft kunnen overleven, maar hier opgesloten zat totdat de speler met de wizard binnen kwamen. Nu begint Vitruvius de speler en de wizard aan te vallen. Het zal niet moeilijk zijn om Vitruvius te doden; combat lvl 80. De wizard zal in het gevecht echter toch sneuvelen. Nadat je Vitruvius hebt verslagen, kun je de altijd bij het altaar komen om je standaard spellbook om te wisselen met het Astral Spellbook; QUEST COMPLETED

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De Spells
Nu is natuurlijk de grote vraag welke spells je in je spellbook krijgt. Op dit moment werk ik het nog niet uit met icons, maar dat zal wel erbij komen. Ik heb nog niet zo veel ervaring met tabellen, dus ik hoop dat iemand mij dat nog een keer goed wil uitleggen. Ook de runes zal ik binnenkort toevoegen.
LvlIcoonNaamEffect
80Vitruvius' Home TeleportSpreekt voor zich. Teleport naar Seer's Villiage
83StarstrikeDoet schade aan je tegenstander.
85Moonlight BoltDoet schade aan je tegenstander.
89iCosmic EnergyHerstelt jou of een andere speler.
91MoonfuryDoet schade aan je vijand en ALLE dingen in de omringende vakjes.
93Cosmic BarrageDoet schade aan je tegenstander.
94Starlight BoltDoet schade aan je tegenstander.
97StarfuryZie Moonfury
99Meteor ImpactExtreme spell; extreme schade EN extreme kosten.
RUNES EN ICONS COMMING SOON

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door TheMark op woensdag 4 januari 2012, 20:54, 5 keer totaal gewijzigd.
The Mark is watching you...
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: Nieuw Spells/Betere Ancient Magicks Graphics

Bericht door Sir Fire181 »

Dan zeg: Maak een eigen spellbook en show. Wees creatief. ;)
Afbeelding Afbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Nieuw Spells/Betere Ancient Magicks Graphics

Bericht door Off-er »

Nu zie ik een hele leuke inleiding, maar ik zie de suggestie zelf niet. Werk 't idee uit, succes :)!
Afbeelding
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: Nieuw Spells/Betere Ancient Magicks Graphics

Bericht door Sir Fire181 »

En je kan aan iedere Lunaganger hulp vragen.
Afbeelding Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Nieuw Spells/Betere Ancient Magicks Graphics

Bericht door Mystery »

Ik zou zeggen: werk het uit! Je hebt overigens 3 dagen de tijd om het hier uit te werken, anders sluit ik je topic.
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Nieuw Spells/Betere Ancient Magicks Graphics

Bericht door Writing »

Mystery schreef: Ik zou zeggen: werk het uit! Je hebt overigens 3 dagen de tijd om het hier uit te werken, anders sluit ik je topic.
Regeltante. 8-[
Laatst gewijzigd door Mystery op woensdag 4 januari 2012, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: :@
Afbeelding
Dento
Berichten: 704
Lid geworden op: woensdag 5 januari 2011, 18:02
RS: Dento (p2p)
Oude naam: Dentomen333

Re: Nieuw Spells/Betere Ancient Magicks Graphics

Bericht door Dento »

Rogiertje schreef:
Mystery schreef: Ik zou zeggen: werk het uit! Je hebt overigens 3 dagen de tijd om het hier uit te werken, anders sluit ik je topic.
Regeltante. 8-[
LOL

Ik vind het ook een leuke inleiding en ik verwacht hier wat van.
Afbeelding
TheMark
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 2 januari 2012, 18:34
RS: Mark DeIta (f2p)

Re: Elemental Workshop V en Nieuw Spellbook

Bericht door TheMark »

Heeft iemand misschien een idee voor coole icons voor de spells?
The Mark is watching you...
lightbloodzz
Berichten: 268
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 22:21

Re: Elemental Workshop V en Nieuw Spellbook

Bericht door lightbloodzz »

Ik merk een typfout je heb een i bij drezel gezet0
Afbeelding
Jashar
Berichten: 205
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 19:32
RS: Turmato (OSRS)
Clan: Ratchet Squirrels

Re: Elemental Workshop V en Nieuw Spellbook

Bericht door Jashar »

Oke je kunt 'm gewoon barragen en zo safespotten, ik zou hem alledrie de aanvalsstijlen geven. Met het spellbook ben ik het ook niet zo eens, je kunt net zo goed surges gebruiken, multispell = ice barrage. De reden voor Lunar's en Ancient's was variatie, spells met speciale effecten. Dat mis ik hier. En Griekse tekst in Runescape o.O?
CYA RS
BACK2SOCIALLIFE
#xdxdxdxdIKSDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Plaats reactie