De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Captain Jozz
Berichten: 232
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 12:56
RS: Captain Jozz (p2p)
Clan: Skillin Peeps
Oude naam: born2be good

De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Captain Jozz »

De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).


Inhoud:
1. Extra info
2. Wat is flippen?
3. Actief/Inactief flippen
4. Hoe te flippen?
5. Items?
6. Extra tips
7. Slot

1. Extra Info

Hoewel de titel van de guide zegt dat dit een guide is voor de minder welgestelde mensen wilt dit niet altijd zeggen dat het voor deze mensen al de meest verdienende methode is. In het begin zal het verdienen langzaam gaan, maar ook hier geldt: "geld maakt geld" en bijgevolg gaat het steeds sneller en sneller.

Ik heb besloten deze guide te maken aangezien er nog steeds erg veel vragen zijn over flippen en ik hoop deze hiermee uit de wereld te helpen.

2. Wat is flippen?

FLIPPEN = het kopen en verkopen van een item in een korte tijdsperiode, hopelijk natuurlijk met een goede winstmarge. Met de korte periode wordt in meeste gevallen tussen 2 G.E - updates bedoelt (een update waarbij de G.E marktprijs veranderd), aangezien deze updates vaak onvoorspelbaar zijn en je dus niet wilt dat dit met je item(s) gebeurd.

3. Actief/Inactief flippen

Actief flippen: Actief flippen wilt zeggen dat je je offers constant vernieuwt en je dus bijna constant aan de G.E blijft staan om de prijzen en dergelijke na te kijken. Bij actief flippen wordt meestal voor erg snelle items gekozen. Deze hebben vaak wel een iets kleinere winstmarge dan de tragere items. Voor spelers met een iets kleiner kapitaal (0-10M) of zij die nieuw zijn bij flippen is actief flippen aan te raden over inactief flippen.

Inactief flippen: Dit is natuurlijk waar flippen echt leuk/handig begint te worden. Dit wilt zeggen dat je flips hebt lopen die je enkel een aantal keer per dag moet nakijken. Buiten dat kan je dan nog gewoon andere dingen doen en ondertussen winst halen uit je flips.

4. Hoe te flippen?

Enerzijds misschien wel het belangrijkste deel van deze guide, anderzijds waarschijnlijk ook ongeveer het makkelijkste. Eerst en vooral bepaal je een item dat voor jou een mogelijk goed flip item is (meer info in deel 6:Items). Wat je vervolgens gaat doen is 1 van deze items 10% boven de prijs kopen, om het vervolgens te verkopen 10% onder de prijs. Als het goed is krijg je dan bij je history van je G.E een overzicht als volgt:
Afbeelding
Zoals je ziet is in dit geval het verschil tussen de buy- en sellprice van de red chinchompa 40gp, aangezien red chinchompas enerzijds veel gevangen worden en anderzijds ook veelgebruikt worden is dit ook een voorbeeld van een snel item.

Wat je vervolgens kan doen is een offer in de G.E zetten voor een grotere hoeveelheid red chinchompas. 10K red chinchompas zal je bijvoorbeeld kunnen kopen voor 17.6M en weer verkopen voor 18M een makkelijke/snelle 400K.

Hint: Koop voor iets meer dan de prijs die je gevonden hebt (bijvoorbeeld in dit geval 1761) en verkoop ook weer iets lager (1799 oid).

5. Items

Aangezien de items afhankelijk zijn van: je kapitaal, je activiteit, moment van de dag en de items opzich ook gewoon een variabele winst hebben is het onmogelijk om hier gewoon een lijst met wonderitems te zetten. Daarom, zal ik beginnen met een paar algemene tips om dan vervolgens voor verschillende prijsklasses een aantal voorbeelden te geven.

Algemene tip 1: Kies voor relatief stabiele items, hierdoor kom je (als er dan toch een G.E update komt) nooit voor gigantische verrassingen te staan.

Hoe kijk je dit na? Je gaat op de Homepage via het dropmenu community naar de database van de Grand Exchange. Daar kan je naar je gewenste item zoeken, door nogmaals op je item te klikken krijg je dan een klein grafiekje. Waar je naar wilt kijken is dat de blauwe lijn (het gemiddelde) zo weinig mogelijk variatie vertoond. Een goed voorbeeld hiervan is volgende grafiek:
Afbeelding
Zoals je kan zien heeft dit item in de laatste 30 dagen nooit een gemiddelde variatie gehad van meer dan 200K, bijgevolg is het item dus redelijk stabiel. Een voorbeeld van een item dat je zeker wilt vermijden vind je in volgende grafiek:
Afbeelding
Zulke grafieken vind je vaak na het uitbrengen van een nieuw item of een update waardoor een bepaald item wat van zijn waarde verliest.

Nota: Het is absoluut niet noodzakelijk om items die je vaak gebruikt iedere keer opnieuw na te kijken. Als je deze items een beetje kent merk je het snel genoeg als er iets aan de hand is. Voor nieuwe items die je gaat gebruiken raad ik dit echter wel aan, zo ken je ook ineens de gemiddelde waarden waartussen je item zal schommelen.

Algemene tip 2:
verspreid je risico. Stel dat je wilt flippen met 100M is het meer aangeraden om 3 flips van een 30M dan 1 flip van 100M. Als je flip van 100M namelijk fout gaat sta je op netto verlies, terwijl als je 3 flips van 30M had je het verlies waarschijnlijk wel kon goed maken met de andere 2 flips.

Algemene tip 3: Heb geduld! Een kei in flippen wordt je niet van de ene dag op de andere (ikzelf leer ook nog dagelijks nieuwe dingen bij). Je items leren kennen heeft op zich ook al een beetje tijd nodig. Uiteindelijk kom je op het punt waar 98% van je flips goed aflopen en daardoor maak je dan ook een erg mooie winst.

Algemene tip 4: Ook al kan je met iedere hoeveelheid cash flippen denk ik niet dat het voor de lagere cash hoeveelheden erg interessant is (0-10M). Het is dan nog niet zo erg winstgevend en er zijn methodes die dan beter geld maken dan flippen.

Items

0-20M: Als je hier al wilt flippen raad ik voornamelijk ressources aan. Zoals bijvoorbeeld ores, bars, lage herbs, ..
20-50M: In deze regio raad ik vooral de hogere ressources aan: hogere ores, bars, herbs, fish (rocktails ed), ook kan je al wat experimenteren met de lagere armour gedeelten (barrows, dragon , etc.)
50-200M: Hier raad ik over het algemeen gewoon duurdere armour delen aan afhankelijk van hoeveel geld je al hebt. Bijvoorbeeld bij 50M kan je een bgs flippen terwijl je bij 200M tassets en dergelijke kan flippen. Spectrals en arcanes kunnen hier ook erg leuk verdienen.

Nota:. Ik raad ook aan om nooit boven de G.E limieten te kopen (aangezien het dan nog minstens 4u duurt voor je de rest van je items binnenkrijgt). Een overzicht van de G.E limieten vind je Hier

6. Extra tips

Voorlopig is dit nog een erg kort onderdeel van de guide, ik ga echter proberen om de antwoorden van veel voorkomende vragen hier ook in te zetten.

Extra tip 1: Flip actief bij duurdere skills. Zo kan je bij G.E staan en terwijl je bijvoorbeeld pots maakt mooie actieve flips doen. Ikzelf heb zo 96 herb getrained met een verlies van 15M. (wat ik dan enkele dagen later weer had goedgemaakt).


Extra tip 2: Gebruik flippen tesamen met andere moneymake methoden voor een leuke cash inflow. (zie bv. Frost dragons, ..) Ook kan je het passieve flippen nog combineren met andere passieve methodes (Battlestaffs uit shop kopen, Herbs farmen, etc.)

7. Slot!

Dit is alweer het slot van mijn guide. Ik heb geprobeerd een grote hoeveelheid info samen te vatten in een relatief korte guide. Indien er vragen zijn mag je die altijd stellen en dan probeer ik die te beantwoorden en ook op te nemen in de guide zelf.

Afhankelijk van de commentaar op deze guide kan ik eventueel nog andere guides binnen ditzelfde onderwerp maken (neem bv. High wealth flippen, flippen van rares, investen, .. etc).

Captain Jozz
Laatst gewijzigd door Captain Jozz op vrijdag 6 januari 2012, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Superbrian32-Bjorn
Berichten: 1475
Lid geworden op: dinsdag 19 augustus 2008, 10:16
RS: God Bjorn (p2p)
Clan: Ceecs Clan

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Superbrian32-Bjorn »

ziet er goed uit! :D
Afbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door imRobert7 »

Je weet dat je in het plaatje veel verlies maakt?
Captain Jozz
Berichten: 232
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 12:56
RS: Captain Jozz (p2p)
Clan: Skillin Peeps
Oude naam: born2be good

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Captain Jozz »

imRobert schreef: Je weet dat je in het plaatje veel verlies maakt?
Dat is een test, je verliest 1malig 40 gp. Op grotere schaal koop je dan juist voor de lage prijs en verkoop je voor de hoge prijs.
Afbeelding
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door tommeke95 »

Nette guide.
Ik heb het geleerd van een site/clan die er uitleg over geeft.
kweet alleen de naam niet meer
Afbeelding

Afbeelding
xUnExPecTeDx

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door xUnExPecTeDx »

Mooie guide ;)
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Writing »

Ziet er goed uit, maar toch geef ik de voorkeur aan Neite's guide. :fluit: Hoewel jij wel goed behandeld wat flippen is en wat het inhoud. :)
Afbeelding
Captain Jozz
Berichten: 232
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 12:56
RS: Captain Jozz (p2p)
Clan: Skillin Peeps
Oude naam: born2be good

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Captain Jozz »

Rogiertje schreef: Ziet er goed uit, maar toch geef ik de voorkeur aan Neite's guide. :fluit: Hoewel jij wel goed behandeld wat flippen is en wat het inhoud. :)
Zou je kunnen aangeven wat je daar juist beter aan vind? Kwestie van er iets uit te leren.. :D . Ik had namelijk gehoopt dat ik zeker op het vlak van items iets uitgebreider was.
Afbeelding
Alsjeblieft
Berichten: 66
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 20:30
RS: Alsteblieft (p2p)

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Alsjeblieft »

Goede guide, ziet er ook overzichtelijk uit.
Afbeelding
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Writing »

born2be good schreef:
Rogiertje schreef: Ziet er goed uit, maar toch geef ik de voorkeur aan Neite's guide. :fluit: Hoewel jij wel goed behandeld wat flippen is en wat het inhoud. :)
Zou je kunnen aangeven wat je daar juist beter aan vind? Kwestie van er iets uit te leren.. :D . Ik had namelijk gehoopt dat ik zeker op het vlak van items iets uitgebreider was.
Ik vind de plaatjes duidelijker, de lay-out, er staat beter uitgelegd (vind ik) hoe het flippen moet en er staat een overzicht van hoeveel je er per item kunt kopen. ;)
Afbeelding
broodoos
Berichten: 3125
Lid geworden op: maandag 29 december 2008, 19:58

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door broodoos »

mooie guide, goed uitgelegd allemaal 9/10 :)
Afbeelding
Captain Jozz
Berichten: 232
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 12:56
RS: Captain Jozz (p2p)
Clan: Skillin Peeps
Oude naam: born2be good

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Captain Jozz »

Rogiertje schreef:
born2be good schreef:
Rogiertje schreef: Ziet er goed uit, maar toch geef ik de voorkeur aan Neite's guide. :fluit: Hoewel jij wel goed behandeld wat flippen is en wat het inhoud. :)
Zou je kunnen aangeven wat je daar juist beter aan vind? Kwestie van er iets uit te leren.. :D . Ik had namelijk gehoopt dat ik zeker op het vlak van items iets uitgebreider was.
Ik vind de plaatjes duidelijker, de lay-out, er staat beter uitgelegd (vind ik) hoe het flippen moet en er staat een overzicht van hoeveel je er per item kunt kopen. ;)
Hmm, wat dat laatste deel betreft heb ik er wel een link in staan. Ik vond dat persoonlijk overzichtelijker dan alle items er in te zetten. Verder qua lay-out is die guide inderdaad beter. En ik zal nog kijken of ik de uitleg over hoe te flippen nog kan verbeteren ;)
broodoos schreef:mooie guide, goed uitgelegd allemaal 9/10 :)
Dankje
Afbeelding
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Writing »

born2be good schreef:
Rogiertje schreef:
born2be good schreef:
Rogiertje schreef: Ziet er goed uit, maar toch geef ik de voorkeur aan Neite's guide. :fluit: Hoewel jij wel goed behandeld wat flippen is en wat het inhoud. :)
Zou je kunnen aangeven wat je daar juist beter aan vind? Kwestie van er iets uit te leren.. :D . Ik had namelijk gehoopt dat ik zeker op het vlak van items iets uitgebreider was.
Ik vind de plaatjes duidelijker, de lay-out, er staat beter uitgelegd (vind ik) hoe het flippen moet en er staat een overzicht van hoeveel je er per item kunt kopen. ;)
Hmm, wat dat laatste deel betreft heb ik er wel een link in staan. Ik vond dat persoonlijk overzichtelijker dan alle items er in te zetten. Verder qua lay-out is die guide inderdaad beter. En ik zal nog kijken of ik de uitleg over hoe te flippen nog kan verbeteren ;)
broodoos schreef:mooie guide, goed uitgelegd allemaal 9/10 :)
Dankje
Maar het zegt niet dat het geen goede is. ;)
Afbeelding
likeanirvana
Berichten: 151
Lid geworden op: zaterdag 29 augustus 2009, 10:37
RS: gr reaper (f2p)
Oude naam: rdbeardfrank

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door likeanirvana »

mooi hoor

tip: probeer te flippen met dingen die kopen en verkopen boven de med price, want als niet alles meteen sellt weet je zeker dat de volgende dag je spullen weer kan verkopen omdat als dingen stijgen is jouw verkoop prijs weer ietsje dichterbij de med price= meer kopers ;) (als dingen verkopen en kopen boven de med price dan is het zeer waarschijnlijk waar dat het gata stijgen)
groetjes Frank
Afbeelding
Zerker Prodz
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 8 januari 2012, 22:10

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Zerker Prodz »

Nice!
avancedzzz
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 8 januari 2012, 14:45

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door avancedzzz »

mooi!

Afbeelding
zou je dat ook een soort flipping kunen noemen ? of?
Captain Jozz
Berichten: 232
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 12:56
RS: Captain Jozz (p2p)
Clan: Skillin Peeps
Oude naam: born2be good

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Captain Jozz »

avancedzzz schreef:mooi!
In- of uitklappen •
Afbeelding
zou je dat ook een soort flipping kunen noemen ? of?
Mooi!

Tis zeker een soort flippen.. Het is eigenlijk items kopen, ze op een snelle manier vervormen en weer verkopen :). Zo zijn er nog wel voorbeelden. Misschien nog een idee voor een toekomstige guide ..
Silfer schreef:Hoe lang duurde het voordat je merch voltooid was? Als dat binnen een korte tijdsspanne was, dan zou ik het een flip noemen ja.

Toegevoegd na 30 seconden:

Wel nice trouwens ^^ @de merch hierboven en de guide zelf.
Thanks
Afbeelding
The-0wner
Berichten: 1494
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 14:53

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door The-0wner »

Mooie guide :)
Afbeelding
99 flechting since 07-02-12
Captain Jozz
Berichten: 232
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 12:56
RS: Captain Jozz (p2p)
Clan: Skillin Peeps
Oude naam: born2be good

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door Captain Jozz »

The-0wner schreef: Mooie guide :)
Dankje
Afbeelding
schaatser44
Berichten: 56
Lid geworden op: woensdag 28 december 2011, 9:46
RS: schaatser44 (p2p)
Clan: ELlTE

Re: De basis van het flippen (ook voor Low Wealth).

Bericht door schaatser44 »

je zegt dat flippen met 0-10M niet goed wil
Ik weet dat het wel goed wil :-({|=
Want heb dat zelf gedaan nu in 28dagen van 1m naar 13mil in het begin vooral runes en later dan ook vis er bij.
Afbeelding
Plaats reactie