Oplossing Quest(cape) probleem

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Gnome »

Hallo allemaal,

Zoals de meeste van jullie wel zullen weten is de laatst uitgebrachte quest, de "Firemaker's curse". Bij het uitbrengen van de requirements van deze quest, waren veel spelers het niet eens met de 91 Firemaking requirement, waarna deze naar 74 werd verlaagt. Nu kan ik me hier best wel wat bij voorstellen, gezien er nog niet veel high-level content in het spel is. Maar in de toekomst wanneer er meer high-level content is, zullen er ook quests (moeten) komen, die high-level content bevatten. Een bijkomend probleem hierbij is, wat ook al werd genoemd bij de "Firemaker's curse", dat de Questcape te hoge requirements zal krijgen, waardoor het meer een soort van Max-cape zal worden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, dus daarom het volgende idee.

Bij het uitkomen van high-level quests, worden deze quest niet als een vereiste gezien voor de huidige Questcape. De Questcape zal dan i.p.v alle Quests als requirements, nu een specifiek aantal Questpoints als requirement krijgen. Elke keer dat er een minder moeilijke quest uitkomt, zullen de benodigde Questpoints voor de Questcape toenemen, zodat er nog steeds moet worden doorgequest om de Questcape te behouden. De huidige Questcape staat dan niet meer symbool voor het voltooien van alle quests, maar voor het zijn van een zeer actieve Quester.

Uiteraard zal het zonde zijn, als er geen cape meer bestaat voor het voltooien van daadwerkelijk alle Quests. Hiervoor is erg gemakkelijk een oplossing te bedenken. Vele spelers zien graag de "Trimmed Questcape" verschijnen, wat hiervoor goed gebruikt zal kunnen worden. De "Trimmed Questcape" wordt dus een symbool voor het voltooien van alle Quests.

Het resultaat nog even kort uitgelegd; de non-maxed spelers kunnen laten zien dat ze nog steeds actieve questers zijn, maar de cape voor het voltooien van alle quests zal niet verloren gaan, want hiervoor komt de "Trimmed Questcape".

Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden en alle opbouwende kritiek is welkom.

GnomeGlider
Afbeelding
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Writing »

Het is op zich nog niet eens zo'n gek idee weet je dat... :-k
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Mystery »

Hm, je hebt wel een punt, om het even kort te zeggen.
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Going4Quests »

Dus een beetje alle quests behalve Grandmaster done = untrim cape, grandmasters done = trim?
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Gnome »

Zoiets inderdaad, ik denk dat de Grandmasters van nu nog wel bij de huidige Quest cape kunnen, maar 90+ requirements bijv. niet.
Ik denk dat JAGEX de beslissing moet nemen voor de precieze lijn die ze hierin trekken.
Laatst gewijzigd door Gnome op donderdag 12 januari 2012, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Eend »

Maar waar trek je dan de grens? Want er zijn nu bijvoorbeeld al master quests die al moeilijk zijn dan een grandmaster quest.
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Gnome »

Zoals net vermeld, zal dit niet echt aan mij zijn te besluiten, ik kan geen precieze grens trekken, maar jullie spelers kunnen voorstellen doen uiteraard. Het gaat er eerst om of het idee goed is, daarna kan worden gekeken naar de precieze grens.
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Going4Quests »

Wat van dat deze quests met de zeer hoge reqs (85-90+) Elitemasters ofzo genoemd worden, een tier boven Grandmaster?b :P

Suprememaster? :P
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Gnome »

Ik denk inderdaad dat het een tier boven de Grandmaster zal worden, of een geselecteerd gedeelte Grandmaster wat gewoon niet mee telt.

PS: Als jullie denken dar dit wat is, mag je het van mij naar het engels vertalen zodat ik/jij het op het rsof kan neerzetten. Pm me dan wel even.
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Joa »

Ik vind het wel iets hebben, ik zal wel snel vertalen :d

Toegevoegd na 11 minuten:
redbullplane schreef:
Hi everyone,

Like the most of you already know, the last quest released was "The Firemaker's curse". With the release of the behind the scenes many players didn't agree with the high requirement of level 91 Firemaking, so Jagex changed this to level 74.
Although there isn't alot of high-level content yet, it will have to come later when the game expands. With this content quests with high-level requirements will supposedly be released aswell.
This will cause the problem of the Quest Cape having too high requirements, which will make it some kind of Max cape. it isn't supposed to be this hard to get, so I have the following solution.

With the release of high-level quests in the future it won't be a requirement for the quest cape we have now. Everytime a quest without very high requirements (up to grandmaster) comes out this will just be a requirement for the Quest Cape.
When a quest with high-level requirements is released this will be categorised as a quest 'beyond category' and it will not be a requirement for the Quest Cape.

Of course there should still be a cape players can achieve by completing all regular quests + the ones beyond category. Here comes my idea of the trimmed quest cape.
Lower levelled players can still show they're active questers by having a regular quest cape, and higher-levelled players will have their trimmed quest cape.

I'd like to hear what everyone thinks of my idea :)
004simon
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 17:29
RS: iPeet (p2p)

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door 004simon »

Ik snap het probleem wel met die questcape, maar als de trainingsmanier evolueren mogen quests wel mee vind ik.
Overigens krijg je ook geen skillcape op level 97 omdat je je best wel gedaan hebt en er toch bijna bent.

Het zou het probleem van de baan helpen, maar ik vind het geen goeie oplossing.

Voor mij als mid-high level is het makkelijk te zeggen uiteraard, maar zoveel high level quests komen er nu ook weer niet uit.
Dus daar kan je dan gerust wel de levels voor trainen vind ik.
Defence ftw (':
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Gnome »

Het is ook meer een idee voor de komende jaren, wanneer er bijvoorbeeld Quests gaan komen met een 95 requirement, want high-levels mogen ook Quests en Rewards kunnen krijgen op hun niveau.

PS: Thanks Joa
Afbeelding
Mahjarrat
Berichten: 5577
Lid geworden op: vrijdag 30 januari 2009, 15:01
Oude naam: JacobD3Berg

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Mahjarrat »

SUP-
*waaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttttttt fooooooooooooooorrrrrr iiiiiiiiiiiiiiiittttttttttt*
POOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORT
Afbeelding
( •_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
( •_•)>⌐■-■
( ¬_¬)>⌐■-■
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Gnome »

Danku
BTW: OP het rsof word ik geheel weggespamt door topics met wat mindere ideeën die al zo'n paar honderd keer zijn voorgesteld.
Een leuke reactie en goede BUMP mag dus altijd: http://services.runescape.com/m=forum/g ... 4,63508760
Afbeelding
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Melanie »

redbullplane schreef: Danku
BTW: OP het rsof word ik geheel weggespamt door topics met wat mindere ideeën die al zo'n paar honderd keer zijn voorgesteld.
Een leuke reactie en goede BUMP mag dus altijd: http://services.runescape.com/m=forum/g ... 4,63508760
Daarom post ik nooit suggesties op RSOF, je moet het elke dag bumpen anders ben je het kwijt.


Ik vind dit goed idee, maar ik vind dat miniquests ook een req moeten voor de trimmed questcape. En ook zoals Going4Quests het moet voor quests van een nog hoger tier dan grandmaster quests.
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Gnome »

Jammer, ziet er naar uit dat dit idee zonde van mijn tijd was.
Op het rsof word ik volledig weggespamt door "bosses voor f2p", "tutorial island" idees en "new skills".
Allemaal dingen die er toch niet komen, maar waarvan het hele forum volstaat.

Ik blijf het natuurlijk accepteren als jullie even op het rsof zouden willen reageren.
Afbeelding
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Noob »

Leuk idee, maar ik zie de Questcape toch echt al symbool voor het voltooien van alle Quests. Wil je de cape blijven dragen dan zul je moeten trainen en moeite moeten blijven doen om dat te blijven kunnen - wil je dat niet heb je het recht niet om hem te dragen. En dat maakt deze cape zo speciaal - iets dat zich onderscheid van andere Skillcapes omdat het ten eerste meer dan als een zombie klikken vereist en ten tweede zal er moeite gedaan voor blijven worden. Een Questcape is meer waard dan de gemiddelde Skillcape en dat moet zo blijven.

Een Questcape (t) na het voltooien van alle Miniquests zie ik dan wel weer zitten, omdat een trimmed cape een voordeel heeft tegenover niet-trimmed, en de Questcape dat niet heeft, hoewel ik dat wel graag zou willen zien omdat je dan toch een nadeel hebt tegenover het dragen van een trimmed Skillcape.
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Gnome »

Ik snap je punt, maar begrijp je het PROBLEEM waarmee we komen te zitten?
Dat de Quest cape dus een soort van Max-cape zal worden?
Afbeelding
sanix30
Berichten: 146
Lid geworden op: zondag 8 november 2009, 21:12
RS: sunaert (p2p)

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door sanix30 »

aangezien ik zelf quest cape heb vind ik dit niet te doen
1 van de leuke dingen aan questen is de reqs halen
ik kan wel begrijpen dat niet iedereen dit even leuk vind bij bv rc
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Jas »

Die Trimmed Questcape mag van mij wel komen. En ik weet dat iedereen bang is voor een 90+ RC requirement, maar er komt binnenkort een nieuwe trainingsmethode voor runecrafting die het absoluut sneller maakt.
Afbeelding
Plaats reactie