Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

-Atkshark
Berichten: 771
Lid geworden op: zaterdag 16 mei 2009, 19:54

Re: School topic

Bericht door -Atkshark »

Had eigelijk 11.45 tot 14.45 gemoeten en nu van 12.30 tot 13.15. Maar ik moet naar die les omdat daar examen vragen worden uitgelegt. Ik reis ook nog is uur heen uur terug dus is niet zo chill mja.
Afbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: School topic

Bericht door Off-er »

Volgens mij moest ik al op school zijn :fluit:
Afbeelding
ThaScorpionn
Berichten: 2561
Lid geworden op: dinsdag 1 april 2008, 16:43
RS: Thascorpionn (OSRS)
Clan: World of Warcraft

Re: School topic

Bericht door ThaScorpionn »

Ik moet nu al ruim een half jaar 3 a 4 dagen in de week mijn achterstand inhalen. Dit betekent dus dat ik op al die dagen de hele dag huiswerk aan het typen ben...Ben ZO blij wanneer ik klaar ben en dat ik weer lekker stage kan lopen. Hopelijk sta ik in februari weer voor de klas :D
Afbeelding
darkholer1
Berichten: 926
Lid geworden op: maandag 10 december 2007, 16:27

Re: School topic

Bericht door darkholer1 »

gewoon geen school bevalt me goed :ninja:
Afbeelding
Afbeelding
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: School topic

Bericht door Soulstripper »

Vierk4nt schreef: Studeer je criminologie? Of rechten? Of geschiedenis?
Geschiedenis, maar in dat vak(sociaal-politieke geschiedenis: moord) zit veel criminologie in.

Toegevoegd na 1 minuten:
Speksku schreef: Soul is historicus, net als ik. Geloof ik. Alleen onze interessegebieden verschillen nogal :P
En waar liggen die van jou dan? :p
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: School topic

Bericht door Denikids »

Toetsweek, net wiskunde gehad ging vrij kut.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Speksku
Berichten: 5494
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 0:31
Oude naam: Oom Donald

Re: School topic

Bericht door Speksku »

Soulstripper schreef:
Vierk4nt schreef: Studeer je criminologie? Of rechten? Of geschiedenis?
Geschiedenis, maar in dat vak(sociaal-politieke geschiedenis: moord) zit veel criminologie in.

Toegevoegd na 1 minuten:
Speksku schreef: Soul is historicus, net als ik. Geloof ik. Alleen onze interessegebieden verschillen nogal :P
En waar liggen die van jou dan? :p
Voornamelijk sociaal-economische geschiedenis en geschiedenis van de internationale betrekkingen vanaf ~1870. Het liefst onderwerpen die nog relevant zijn omdat er een maatschappelijke discussie over bestaat (terrorisme, ontwikkelingssamenwerking, Israël, etc)
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: School topic

Bericht door iRon »

Was wel relaxte schooldag vandaag. Kregen de opdracht van ICT om met moderne middelen, zoals een GPS tracking van Android of iPhone een route uit te werken en die dan ook daadwerkelijk te lopen. Wij gingen dus van de school langs het PSV stadion, Media Markt en door het centrum van Eindhoven naar de 2 McDonaldsen en weer terug. Beter dan de hele tijd in de klas zitten imo. :P
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: School topic

Bericht door Meutr »

Vandaag dus examen wiskunde.. Wordt heel nipt. Hopen op 10/20 [-o<
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Mind
Berichten: 2807
Lid geworden op: zaterdag 18 juni 2011, 11:15

Re: School topic

Bericht door Mind »

Was eigenlijk wel leuk vandaag op school. Ook een nieuw meisje leren kennen, en veder viel het eigenlijk wel mee voor een lange school dag! :p
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: School topic

Bericht door Melliw Naj »

Weer stage dag dat ik half lig te slapen.
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: School topic

Bericht door Soulstripper »

Speksku schreef:
Soulstripper schreef:
Vierk4nt schreef: Studeer je criminologie? Of rechten? Of geschiedenis?
Geschiedenis, maar in dat vak(sociaal-politieke geschiedenis: moord) zit veel criminologie in.

Toegevoegd na 1 minuten:
Speksku schreef: Soul is historicus, net als ik. Geloof ik. Alleen onze interessegebieden verschillen nogal :P
En waar liggen die van jou dan? :p
Voornamelijk sociaal-economische geschiedenis en geschiedenis van de internationale betrekkingen vanaf ~1870. Het liefst onderwerpen die nog relevant zijn omdat er een maatschappelijke discussie over bestaat (terrorisme, ontwikkelingssamenwerking, Israël, etc)
Ik vooral de klassieke oudheid omdat het een enorm grote invloed heeft uitgeoefend op de hele geschiedenis tot nu toe(Christendom, Jodendom, wetgeving en taal om maar even 4 zaken op te noemen). Maar ook de 20ste eeuw(wereldoorlogen, koude oorlog) en de 21ste eeuw(conflict met het Midden-Oosten vooral). Hitler kan je bijvoorbeeld onmogelijk begrijpen zonder zijn fascinatie van de klassieke oudheid te begrijpen. Ook de wortels van het conflict in Israël dateren uit de Klassieke Oudheid.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: School topic

Bericht door Meutr »

Wat voor beroepen kan je eigenlijk uitoefenen met zo'n studie? Behalve zelf leraar/prof worden dan.. :P
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Een Koe
Berichten: 11206
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2010, 15:03
RS: Een Koe (OSRS)
Clan: Sheikh Mansour
Oude naam: JJ Olajide

Re: School topic

Bericht door Een Koe »

moet nog 10 weken lang, 1 dag per week. Naar een school met havo( in het zelfde dorp) om havo module's te volgen eerst 4 weken economie ,dan vier weken engels/nederlands en dan vier weken engels/Nederlands, heb al 2 weken gehad we begonnen met een hoofd reken toets, dat ging voor mij gevoel zeer slecht, die week daarna( gister dus) kregen we die toets terug( nagekeken) ik had het dus vrij slecht gemaakt :p.Maar heb toen wel geleerd hoe je moet staartdelen want ik wist nooit hoe dat moet.
Born too late to explore the earth. Born Too soon to explore the galaxy. Born just in time to browse dank memes
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: School topic

Bericht door Soulstripper »

Meutr schreef: Wat voor beroepen kan je eigenlijk uitoefenen met zo'n studie? Behalve zelf leraar/prof worden dan.. :P
Je kan natuurlijk historicus worden en in die sector gaan werken, ook in archeologische kringen(samenwerken met)

Maar je kan ook bewoon voor de staat gaan werken(historici hebben namelijk goede kennis over de centrale, provinciale en lokale instellingen van hun land), bankbediende(administratief staat een historicus ook heel sterk), leraar aan middelbare school, je kan je laten doctoreren(werk zonder belastingen op je loon) en daarna professor aan universiteit worden, politieke carrière achter na gaan, enzovoort. Je kan natuurlijk ook iets anders studeren voor zulke beroepen, maar in 9 van de 10 gevallen verdien je dan wel minder omdat je een lager diploma hebt(zoals een hoge school diploma).

Veel bekende mensen hebben geschiedenis gestuurd, om maar even eentje aan te geven: Bart de Wever. En hij is heus geen uitzondering in de politieke wereld. Mensen die geschiedenis hebben gestudeerd hebben een grote algemene kennis en kunnen ook gemakkelijk heropgeleid worden voor specifiekere beroepen. Veel banken financieren bv. zulke opleidingen en vragen vooral mensen uit de geschiedenis.
Laatst gewijzigd door Soulstripper op woensdag 18 januari 2012, 17:54, 4 keer totaal gewijzigd.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Dboy

Re: School topic

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: School topic

Bericht door Soulstripper »

Maakt mij geen worst uit aangezien je betaald wordt op basis van je diploma :mrgreen:

Toegevoegd na 2 minuten:
De Devil schreef: Dus eigenlijk geef je toe dat er veel aan dinges, uhm dus die term waardoor hoog opgeleide mensen een beroep doen dat lager ligt dan waarvoor ze gestudeerd hebben.
Ik zou niet neerkijken op een relatief hoge baan in een bank. Met bankbediende bedoel ik niet die stumperds die daar voor een glazen raam zitten hé :P
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: School topic

Bericht door Meutr »

Dat geldt in sommige gevallen misschien voor je startersloon, maar toch niet je hele carrière door? Heb ook al verscheidene verhalen gelezen van TEW'ers die dezelfde jobs krijgen als HW'ers en hetzelfde betaald krijgen. Heb dat vorig jaar namelijk wat zitten opzoeken om een beeld te krijgen van het verschil tussen TEW en HW. Weet niet hoe het zit met andere diploma's, maar volgens mij krijg je toch eerder betaald voor wat je doet, dan voor je studie. Enige verschil is misschien dat hogeropgeleiden uiteraard aan betere jobs geraken; en als gevolg dáárvan meer betaald krijgen.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: School topic

Bericht door Soulstripper »

Meutr schreef: Dat geldt in sommige gevallen misschien voor je startersloon, maar toch niet je hele carrière door? Heb ook al verscheidene verhalen gelezen van TEW'ers die dezelfde jobs krijgen als HW'ers en hetzelfde betaalt krijgen. Heb dat vorig jaar namelijk wat zitten opzoeken om een beeld te krijgen van het verschil tussen TEW en HW. Weet niet hoe het zit met andere diploma's, maar volgens mij krijg je toch eerder betaald voor wat je doet, dan voor je studie. Enige verschil is misschien dat hogeropgeleiden uiteraard aan betere jobs geraken; en als gevolg dáárvan meer betaald krijgen.
Veel werkgevers hebben een voorkeur voor mensen met een universitair diploma dan mensen met een hoge school diploma zodat ze rapper iemand met universitair diploma zullen gaan aannemen ja(ook al heeft zijn opleiding weinig te maken met het beroep zelf). Voor de staat geldt het wel hoor, je wordt betaald naargelang het niveau van je diploma. Je hebt ook grotere kans op promotie(dankzij heropleidingen gefinancieerd door bedrijf zelf). Een bedrijf is nu eenmaal geneigd liever zijn centen te investeren in iemand met een hoger diploma dan iemand met een lager. Trouwens zie je in de geschiedenis ook redelijk wat economie, dus dat is ook niet echt een probleem voor mij :P
Laatst gewijzigd door Soulstripper op woensdag 18 januari 2012, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: School topic

Bericht door Soulstripper »

Vierk4nt schreef:
Soulstripper schreef: Maakt mij geen worst uit aangezien je betaald wordt op basis van je diploma :mrgreen:

Toegevoegd na 2 minuten:
De Devil schreef: Dus eigenlijk geef je toe dat er veel aan dinges, uhm dus die term waardoor hoog opgeleide mensen een beroep doen dat lager ligt dan waarvoor ze gestudeerd hebben.
Ik zou niet neerkijken op een relatief hoge baan in een bank. Met bankbediende bedoel ik niet die stumperds die daar voor een glazen raam zitten hé :P
Zonder die stumperds die je klanten bedienen zou je bankje niet veel waard zijn.
Online bankiering is the future.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Plaats reactie