firemaking update

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
iLiKeSoda216
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 9 februari 2012, 9:25

firemaking update

Bericht door iLiKeSoda216 »

Voorwoord
Firemaking is de meest nuttelose skill in Runescape, dat is algemeen bekend. Maar dat is eigenlijk best jammer, als je bedenkt dat de mensheid eigenlijk een enorme stap maakte toen het vuur werd uitvonden. In Real Life is het maken van vuur een van de belangrijkste vaardigheden waar mensen over beschikken, wat hun onderscheid van dieren.
Daarom heb ik nagedacht over, hoe Firemaking nou wat belangrijker kan worden in Runescape.

Overzicht
Allereerst heb ik een lijstje gemaakt van nuttige eigenschappen van vuur:

Het geeft warmte.
Het geeft licht.
Het is noodzakelijk voor het bereiden van veel eten.
Het is gezellig.
Het schrikt sommige dieren af.
Het trekt sommige dieren aan.
Het is belangrijk in sommige religies.
Het is bruikbaar voor het doorgeven van boodschappen of signalen.

Dit zijn zo'n beetje alle handige eigenschappen van vuur, laten we er nu iets dieper op in gaan, en kijken hoe het in Runescape kan worden geplaatst.

Uitleg van het overzicht

Het geeft warmte.
Over het algemeen niet een hele bruikbare eigenschap, het word namelijk nooit nacht of winter in Runescape, en het regent ook nooit. In het noorden van Runescape, in de sneeuw, kan het wel handig zijn.(Credits voor alanivan6)Het idee is dat als je bij een vuurtje in de buurt zit, je stats en running energy -die je verloren hebt door de kou- versneld terug komen, energy op normaal tempo (niet echt belangrijk,omdat je waarschijnlijk rest) en je stats sneller dan normaal.

Het geeft licht
Dit is mijn eerste daadwerkelijke suggestie. In de members wereld moet je al lichbronnen gebruiken in sommige grotten, maar waarom dit beperkt houden tot de memberswereld?
MIjn suggestie is dat in alle grotten, (ondergrondse gebieden waar geen lampen hangen), vanzichzelf donker te maken. (niet op de manier dat je doodgaat als je geen lichtbron hebt,dat zou niet beginnervriendelijk zijn :lol: ) De grond die de lichtbronnen aan de muur omringt kan je zien, maar de rest van de grot is zwart. Als je in de grot bent zonder lichtbron kan je alleen een aantal vakjes om je heen zien. Met lichtbron kan je er meer zien (ik heb nog niet besloten over hoeveel vakjes) als andere spelers lichtbronnen hebben kan je ook hun vakjes zien,zonder lichtbron zie je ze niet anders niet. De minimap zal niet zwart worden, maar je zal puntjes van spelers en NPc's niet zien tenzij ze binnen de afstand van een lichtbron zijn. Natuurlijk zijn de betere lichtbronnen (zoals mining helms en bullseye lanterns)nog steeds voor members.

plaatje (mogelijke maten, ik sta open voor verbeteringen):
In- of uitklappen •
Afbeelding
Het is noodzakelijk voor het bereiden van veel eten.
Hier heb ik ook nog een idee voor, gekregen van Dungeoneering; Je moet hout in een oven doen, vor je hem kan gebruiken, net als bij Dungeoneering. Je kan hier dan we nog steeds beter op bakken dan op een vuurtje, en iedereen kan een oven een tijdje gebruiken als hij is aangestoken. Niet heel ingewikkeld, maar wel een verbetering.

Het is gezellig.
Niet veel over te zeggen, als mensen iets gezelligs willen doen, doen ze dat meestal niet in Runescape.

Het schrikt sommige dieren af.
weer iets waar ik het over wil hebbern, mijn idee is om een onderscheidt te maken tussen monsters die bang zijn voor vuur (de wat minder intelligente wezens, zoals goblins, gaints, en trolls) en mosters die dat niet zijn (intelligente wezens, of monsters die gewoon erg sterk, of dood zijn, zoals guards, demons, dragons en skeletons) de monsters die bang zijn zullen uit je buurt blijven, en je niet attacken als ze aggresief zijn, als je in de directe omgeving van een vuurtje bent (als je hun attackt zullen ze wel terug vechten, en je kan ze niet opsluiten in een hoekje met een vuurtje). Als er in de buurt van een vuurtje gaat hunten, heb je minder kans dat je wat vangt.

Het trekt sommige dieren aan.
Dat wordt behandeld in een quest, maar werden zijn de dieren die worden aangetrokken niet echt interresant (muggen etc.) maar misschien kunnen zer net als vlinders, andere handige dingen krijgen?

Het is belangrijk in sommige religies.
Is ook al verwerkt in een quest, misschien kan je later in Runescape een god kiezen waar je in gelooft, en speelt het dan een rol, maar dat weet ik niet, en hoeft ook niet van mij.

Het is belangrijk voor het doorgeven van boodschapppen en signalen.
Ook al een quest over, maar het zou misschien handig kunnen zijn in teambaesd minigames, zopals pest control,castle wars of clan wars.

Nawoord
Dit was mijn Firemaking suggestie, wees er alsteblieft niet te hard voor, maar opbouwende kritiek is meer dan welkom. Ik ben van plan dit aan Jagex voor de leggen, maar eerst wil ik horen wat er nog beter kan. misschien doe ik later nog iets met de laatste drie onderwerpen, dat weet ik nog niet. Ook komen er misschien later nog meer plaatjes.
Laatst gewijzigd door iLiKeSoda216 op zondag 11 maart 2012, 9:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: firemaking update

Bericht door Burn the Sof »

Kben tegen tis juist makkelijk dat je alles goed kan zien. En ten 2de leer croppen 8-[
Afbeelding
alanivan6
Berichten: 81
Lid geworden op: woensdag 9 februari 2011, 17:55

Re: firemaking update

Bericht door alanivan6 »

Aller eerst wil ik er bij zeggen dat het heel onhandig is om een update te maken over firemaking, als je er weinig over weet, en weinig over de memberswereld weet. Daar geef ik je wel minpunten voor.

Alle suggesties zijn niet zo goed, maar inderdaad kan je wel iets doen met warmte. In de memberswereld zijn er in heet noorden sneeuw gebieden. Als je heel diep gaat kom je bij sneeuw gebieden die je Run energy en Special Attack meteen naar 0% halen. Je laad het wel op, maar wel 25% slomer, en om de minuut word je weer gereset naar 0%. Je stats gaan ook om de minuut met 1 omlaag. Dat kan heel irritant zijn dus daarom heb je restore/super restore potions nodig. Die restore bijna / al je stats. Misschien kan een bulleyse lamp warmte geven? Of nieuwe kleding die je warm houd? Het zou ook kunnen dat je een vuur kan zetten, en iedereen in het vuur, of 2 vakjes ervan af warm word? Breid je idee meer uit.

Voor de rest zou ik ook denken aan de huidige situatie. Als je een suggestie maakt, is er een grote kans dat het huidige ook veranderd. Anders zou het niet goed bij elkaar passen.

Als dit een van je eerste suggesties was:
Creativiteit: 6.5
Inhoud: 6
Uitwerking: 5.5

Als je dit veel vaker hebt gedaan:
Creativiteit: 6
Inhoud: 4.5
Uitwerking: 3.5
Jow iedereen, houden jullie ook van trollers? Of grappige acties zoals botters die hybriden? Join dan nu mijn fc Legions Sw!
RD5
Berichten: 560
Lid geworden op: vrijdag 10 oktober 2008, 20:47
Oude naam: ruudvanels

Re: firemaking update

Bericht door RD5 »

Ik ben echt voor het lichtbron idee! Giniaal!
Even vraagje, wil je de minimap ook donker maken of zal die gewoon zo blijven?:)
HARDCORE / FRENCHCORE / RAW HARDSTYLE <3
iLiKeSoda216
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 9 februari 2012, 9:25

Re: firemaking update

Bericht door iLiKeSoda216 »

Marky 3100 schreef:Kben tegen tis juist makkelijk dat je alles goed kan zien. En ten 2de leer croppen 8-[
Toen ik het voor het eerst posten was er geen probleem,zal het proberen te fixen. En jammer dat je het geen goed idee vind, misschien moeten de gebieden die je kan zien groter?




alanivan6 schreef:Aller eerst wil ik er bij zeggen dat het heel onhandig is om een update te maken over firemaking, als je er weinig over weet, en weinig over de memberswereld weet. Daar geef ik je wel minpunten voor.

Alle suggesties zijn niet zo goed, maar inderdaad kan je wel iets doen met warmte. In de memberswereld zijn er in heet noorden sneeuw gebieden. Als je heel diep gaat kom je bij sneeuw gebieden die je Run energy en Special Attack meteen naar 0% halen. Je laad het wel op, maar wel 25% slomer, en om de minuut word je weer gereset naar 0%. Je stats gaan ook om de minuut met 1 omlaag. Dat kan heel irritant zijn dus daarom heb je restore/super restore potions nodig. Die restore bijna / al je stats. Misschien kan een bulleyse lamp warmte geven? Of nieuwe kleding die je warm houd? Het zou ook kunnen dat je een vuur kan zetten, en iedereen in het vuur, of 2 vakjes ervan af warm word? Breid je idee meer uit.

Voor de rest zou ik ook denken aan de huidige situatie. Als je een suggestie maakt, is er een grote kans dat het huidige ook veranderd. Anders zou het niet goed bij elkaar passen.

Als dit een van je eerste suggesties was:
Creativiteit: 6.5
Inhoud: 6
Uitwerking: 5.5

Als je dit veel vaker hebt gedaan:
Creativiteit: 6
Inhoud: 4.5
Uitwerking: 3.5
Dankjewel voor je uitgebreide reactie, ik heb me eerst niet zo gefocust op het warmte idee, het is een tijdje geleden dat ik member was, en wist het niet meer hoe het in elkaar zat. Ik werk het nog uit.
RD5 schreef:Ik ben echt voor het lichtbron idee! Giniaal!
Even vraagje, wil je de minimap ook donker maken of zal die gewoon zo blijven?:)
Dankjewel voor je reactie. Ik was van plan om de minimap normaal te laten, maar de stipjes van spelers en NPC's wegt te laten . Ik was dit vergeten te vermelden, dankjewel.
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: firemaking update

Bericht door Slay a Stone »

Nee sorry het lijkt mij vreselijk als je niks kan zien.
Afbeelding
iLiKeSoda216
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 9 februari 2012, 9:25

Re: firemaking update

Bericht door iLiKeSoda216 »

jammer, het lijkt er op dat mijn ideeën niet echt heel erg wordt gewaardeert:lol: , tenzij er nog iemand is die mij wil laten weten dat hij een **** krijgt van de kwaliteit van mijn idee, mag hier een slotje op.
Afbeelding
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Re: firemaking update

Bericht door Noob »

Het afschrikken of aantrekken van bepaalde dieren vind ik wel een leuk idee. Het afschrikken zorgt dat Skillers op een bepaald gebied kunnen komen waar ze normaal niet heen konden, omdat het te gevaarlijk is. Het aantrekken kan verwerkt worden zodat je het kan combineren met Hunter (zoals in de Quest As A First Resort...).
Gebruikersavatar
Going4Quests1
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 9 maart 2012, 21:18

Re: firemaking update

Bericht door Going4Quests1 »

Het idee om meer met Firemaking te doen is leuk , maar de surggesties die jij doet alleen iets minder net als de uitwerking van het idee .

Creativiteit:7
Surggestie:6
Uitwerking:5.5

Veel succes met je Volgende surggestie :D/
iLiKeSoda216
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 9 februari 2012, 9:25

Re: firemaking update

Bericht door iLiKeSoda216 »

thanks, allemaal
Afbeelding
DamnYou
Berichten: 135
Lid geworden op: woensdag 29 februari 2012, 17:57
RS: iGoliath (p2p)
Clan: God Given Talent

Re: firemaking update

Bericht door DamnYou »

Goed idee, het wordt alleen wel lastig kijken dan, het aantrekken van dieren enzo is wel vet.

Creativiteit: 9.
Inhoud: 7
Uitwerking: 6 --> omdat het je 1e x is.
Afbeelding
appeltje123
Berichten: 488
Lid geworden op: woensdag 9 februari 2011, 21:29
RS: appeltje123 (p2p)
Clan: ELlTE

Re: firemaking update

Bericht door appeltje123 »

nee, ik vind firemaking eigenlijk wel goed zo :shock:
Afbeelding
Phun
Berichten: 1111
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 11:23
Oude naam: I Stake Rofl

Re: firemaking update

Bericht door Phun »

RD5 schreef: Ik ben echt voor het lichtbron idee! Giniaal!
Even vraagje, wil je de minimap ook donker maken of zal die gewoon zo blijven?:)
De lichtbron komt er waarschijnlijk toch niet, dit kost vrij veel tijd om dat allemaal te gaan coden, ik heb dit namelijk ook al eens voorgesteld, helaas was dit toen ook afgewezen..
thomkok10
Berichten: 199
Lid geworden op: donderdag 23 september 2010, 18:15
RS: thomkok10 (f2p)
Clan: The Golden Warriors
Contacteer:

Re: firemaking update

Bericht door thomkok10 »

ik vind een leuk idee ;)
ik wil nog iets toevoegen:

zou je kunnen zorgen dat je ook een puzzel hebt in dungeoneering met een donkere kamer?
dat zou ook wel vet zijn.
je mag het zelf weten :?
The Golden Warriors zijn Nederlanders =D

Uploaden van plaatjes: http://imgur.com/

Het runescape forum: http://services.runescape.com/m=forum/sl=0/forums.ws
Plaats reactie