Fishing guide voor f2p

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie

Wat vind je van deze guide?

goed (5/5)
1
6%
redelijk goed (4/5)
2
11%
niet zo goed (3/5)
3
17%
niet goed, niet slecht (2,5/5)
1
6%
redelijk slecht (2/5)
4
22%
slecht (1/5)
7
39%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
gun001
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2012, 19:51
RS: gun001 (p2p)
Clan: beanoodle

Fishing guide voor f2p

Bericht door gun001 »

Afbeelding
FISHING VOOR F2P



Fishing is een gemakkelijke skill. Je hoeft maar 3 dingen te doen: drukken op een plaats waar visssen zitten, je hengel, harpoen of iets anders in het water laten hangen en wachten tot je iets vangt.
Je moet wel letten op één iets, namelijk de visplekken die af en toe van plaats veranderen.
In deze guide zullen vooral de verschillende fishing spots in de f2p-wereld aan bod komen. Op het einde zijn er nog enkele tips.


We beginnen natuurlijk bij het begin, namelijk de verschillende soorten vis. laten we dit eens bekijken in een tabel
Soort vis:Level:hoe vissen:xp:
crayfish1crayfish cage10
shrimps1net fishing10
sardine5bait fishing20
herring10bait fishing30
anchovies15net fishing40
trout20fly fishing50
pike25bait fishing60
salmon30fly fishing70
tuna35harpoon fishing80
lobster40lobster pot fishing90
swordfish50harpoon fishing100
Zoals je ziet is het maximale aantal xp voor het vissen van één vis maar 100 xp. Dit wil dus zeggen dat je een héél veel vissen zult moeten vissen om level 99 te behalen. Het is dan dus ook de bedoeling dat je zo efficient mogelijk vist.
Hier zullen nu de fishing spots in de f2p-wereld aan bod komen.

Lumbridge

In Lumbridge zijn er 3 verschillende fishing spots te vinden. Er zijn er 2 die te vinden zijn bij de rivier die door lumbridge loopt en de 3de is te vinden bij een vijvertje. Deze fishing spots worden minder gebruikt, omdat er geen bank (deposit box) in de buurt te vinden is. Er is er wel één helemaal boven in het kasteel, maar dit is nogal ver. Als je deze fishing spots gebruikt, drop je best alles. Ik raad deze spots dan ook als je fishing level nog laag is. Vanaf level 30 ga je best naar barbarian village

Wil je echter toch daar vissen, dan heb je daarvoor je dungeoneering ring nodig. Als je inventory dan vol zit, teleporteer je je met de ring. Je gaat dan naar de bank in daemonheim en als je alles op de bank gezet hebt, teleporteer je je terug naar lumbridge door de lodestone te gebruiken.
kaart:wat kan je er vissen?
Afbeeldingtrout, salmon
Afbeeldingcrayfish
Afbeeldingcrayfish
Lumbridge swamps + Al Kharid

De volgende visplaatsen vinden we in de lumbridge swamps en in Al Kharid. Beide visplaatsen hebben een voordeel door de bank die er niet zo ver vandaan ligt en er zijn weinig mensen daar te vinden. Je kan daar dus op je gemak vissen :)
Deze plaats is volgens mij vooral voor spelers met een fishing level 1 tot 20
kaart:wat kan je er vissen?
Afbeeldingshrimps, anchovies, sardine, herring
Afbeeldingshrimps, anchovies, sardine, herring
Draynor village

Bij deze visplaats zijn weer dezelfde vissen te vinden zoals bij de visplaatsen in de lumbridge swamps en Al Kharid, maar nu ligt de bank er nog dichterbij. Een nadeel wel is dat er daar dan wel meer mensen ook aan het vissen zijn. Zoals de vorige 2 visplaatsen is deze ook voor spelers met fishing level 1 tot 20.
kaart:wat kan je er vissen?
Afbeeldingshrimps, anchovies, sardine, herring




Port Sarim

Port Sarim is volgens mij één van de minst gebruikte visplaats. Er ligt totaal geen bank in de buurt, enkel een deposit box is er te vinden. die box ligt echter nogal ver van de visplaats, dus is het niet echt handig. hetgeen je er kan vissen is ook hetzelfde als wat je bijvoorbeeld in Port Sarim kan vissen, maar daar is er wel een bank in de buurt. Je kan natuurlijk eventueel de vissen gebruiken om onmiddelijk ze te koken en dan te gebruiken om je combat te trainen in Asgarnia Ice Dungeon.
Het is een visplaats voor spelers met fishing level 1 tot 20
kaart:wat kan je er vissen?
Afbeeldingshrimps, anchovies, sardine, herring
Barbarian Village

Dit is één van de meest gebruikte fishing spots. Dit komt ten eerste doordat je er salmon, pike en trout kunt vangen en die brengen toch redelijk wat xp op (trout 50xp, pike 60xp en salmon 70xp). Het andere voordeel is een bank die zeer dicht in buurt. In Edgeville is er een bank en zoals je op de kaart ziet, liggen visplaatsen en edgevill niet zo ver uit elkaar. Eventueel kan je ook de lodestone van Edgeville gebruiken, zodat je minder moet lopen.
kaart:wat kan je er vissen?
Afbeeldingtrout, pike, salmon
Musa Point

Op het moment dat je fishing level 50 bereikt hebt, kan je gaan naar Musa Point. Daar kan je dan beginnen met swordfish en lobster te vangen. Als je bijvoorbeeld dan fishing level 70 wil halen, dan moet je maar 6000 swordfishen vangen. Dit lijkt natuurlijk een groot getal, maar eenmaal je bezig bent zal dit wel sneller gaan dan je zou denken.
Op Musa Point is er jammer genoeg geen bank te vinden, maar er zit wel een man op het zuiden van het eiland die alle vissen samen steekt zodat ze maar 1 inventoryruimte innemen. handig dus :)
kaart:wat kan je er vissen?
Afbeeldingshrims, anchovies, sardine, herring, lobster, tuna, swordfish
Nog enkele tips

Wil je snel xp verdienen en levels stijgen? Zorg er dan voor dat je alles dropt wat je vangt. Doordat je niet meer naar de bank moet lopen, win je tijd en kan je meer xp verdienen. En als je dan een xp lamp krijgt, dan zou ik ook aanraden om die te gebruiken voor fishing. ;) Want elke experience, die je gratis en voor niets kan krijgen, is altijd mooi meegenomen.
Afbeelding
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dit is mijn eerste guide. ik hoop dat je het niet onmiddellijk afbreekt. zeg me wat er niet goed aan is, zodat ik er nog iets uit kan leren voor mijn volgende guides.
alvast bedankt :D/
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Afbeelding
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Fishing guide voor f2p

Bericht door tommeke95 »

Hier heb je niks aan omdat je niet zegt wat je op welk lvl moet vangen, hoeveel.
Je geeft alleen de spots meer niet
Afbeelding

Afbeelding
iJoey
Berichten: 408
Lid geworden op: vrijdag 23 december 2011, 16:25
RS: Bazuz (OSRS)
Clan: Slay Clan

Re: Fishing guide voor f2p

Bericht door iJoey »

tommeke95 schreef: Hier heb je niks aan omdat je niet zegt wat je op welk lvl moet vangen, hoeveel.
Je geeft alleen de spots meer niet
Als je misschien beter leest zie je wel hoe je kunt trainen qua levels.
Afbeelding
dZArach
Berichten: 906
Lid geworden op: zaterdag 5 november 2011, 14:18
Oude naam: xChiHearts

Re: Fishing guide voor f2p

Bericht door dZArach »

Ik vind het toch wel een mooie guide alleen ik mis de hoofdletters >.<
Dat vind ik toch wat netter uit zien
vanm ij krijg je 7.5 voor je guide
Wat meer spots zou beter zijn en welke lvl dat vangen etc
Afbeelding
Gemaakt door broodoos
Add me LoL: dZArach (30) - BEST CARRIER EUW (12)
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Fishing guide voor f2p

Bericht door Writing »

De plaatjes zijn te klein, je moet aan hoofdletters denken en aan de lay-out. De blauwe tekst is bijvoorbeeld moeilijk te lezen. Ook zou je misschien nog de guide uit kunnen breiden. Verder is het niet slecht hoor. ;)
Afbeelding
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Fishing guide voor f2p

Bericht door Flipo »

Zeker geen slechte guide en zeker een stuk beter dan verschillende fishing guides die ik heb gezien.
Alleen kun je het in mijn ogen wel nog wat verder uitwerken.

7.2/10
Killz
Berichten: 4
Lid geworden op: vrijdag 4 mei 2012, 18:27
RS: Killz099 (f2p)

Re: Fishing guide voor f2p

Bericht door Killz »

Als je hem wat verder uitwerkt, denk ik dat dit een hele mooie guide gaat worden!

7/10.
cool 19
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 15:37

Re: Fishing guide voor f2p

Bericht door cool 19 »

Ik mis nog een stuk over c2 fishing wat ook een zeer goede trainingsmethode is.
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Re: Fishing guide voor f2p

Bericht door Mayday »

Hee! Opzich geen slechte guide wanneer het alleen over de fishingspots zou gaan. Helaas zet je in je titel neer dat het een fishing guide is, waardoor deze niet uitgebreid genoeg is. Ook zou je imo overbodige informatie weg kunnen laten, hetgeen wat in het blauw bovenaan staat. Dit is trouwens ook niet te lezen. Lay-out is verder prima. Als je van plan bent een goede guide te maken, vertel dan nog wat over verschillende fish-methodes, zoals c2-fishing, "power"fishing, fishing met urns of Karamja. Ook kan je wat vertellen over de invloed van urns op het fishen, en eventueel nog wat over de hoeveelheid xp of cash die je met een bepaalde manier kan verdienen. Kortom, hetgeen waar je over verteld, de fishing spots, is prima, de rest ontbreekt. Vanwege de combinatie van titel en inhoud voor mij dus een 4, sorry. 4/10 :bier:
Afbeelding
Plaats reactie