Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V2 Incl. RuneSpan

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V2 Incl. RuneSpan

Bericht door Mayday »

Afbeelding
V1; De oorspronkelijke guide, 1-99. Alleen met altaren en Runecrafting guild.
V2; Vernieuwde guide. Verbetering lay-out, plaatjes en toevoeging RuneSpan

~Divined Veng; leuk gemaakt, niet voor iedereen, maar ben er zeker van dat sommige mensen dit kunnen gebruiken.
~Marni42; Runespan erbij 10/10:D

Content;

1; Inleiding
2; Benodigdheden
3; Altaren
4; RuneSpan
5; 1-99
6; FAQ
7; Afsluiting

--------------------------------------------------------------
1; Inleiding

Welkom bij deze Runecrafting guide voor F2p skillers. Ikzelf heb veel ervaring als F2p zijnde, maar minder in de skill Runecrafting. Ik weet er toch redelijk veel vanaf, vooral omdat er weinig verschillende manieren van trainen zijn in F2p. Er zijn een paar benodigdheden nodig voor het volgen van deze guide.
--------------------------------------------------------------

2; Benodigdheden

Er zijn toch wel een aantal vereisten die je nodig hebt om deze guide te volgen. Ik ga ervan uit dat je basiskennis hebt van Runescape, en dat je de Rune Mysteries quest hebt voltooid.

- Air talisman/tiara*
- Body talisman/tiara*
- Ring of Kinship
- Cash (~600k)

Op het begin zal deze skill enigszins geld kosten, maar na een tijdje kan er een zeer grote winst mee behaald worden.
*Ik adviseer een tiara te nemen, dit scheelt weer een inventoryplek.
--------------------------------------------------------------

3; Altaren

Ik zal alleen de altaren bespreken die van belang zijn. Dit zijn de Air en Body altar. Waarom body? Omdat dit de snelste en beste methode is om runecrafting mee te trainen als skiller zijnde. Ik zal later uitleggen hoe en waarom.

Het air-altaar is gevestigd in Varrock, een stukje west van de westelijke bank van Varrock.

Afbeelding

Het body-altaar is gevestigd zuid-west van Edgeville, ongeveer 30 seconden rennen.

Afbeelding

--------------------------------------------------------------

4; RuneSpan

Afbeelding

RuneSpan is een nieuwe manier van trainen voor de skill RuneCrafting, en is eind April in het spel gekomen. De RuneSpan is een mysterieuze dimensie die uit zwevende eilanden en wilde magie bestaat, waardoor je hier perfect als skiller snel je Runecrafting kan trainen. Om bij de RuneSpan te komen moet je dezelfde route volgen als naar de Runecrafting Guild, maar dan pak je bij het portal niet de optie "Runecrafting Guild", maar de optie "RuneSpan".
Omdat wij F2P zijn, zijn we wel gelimiteerd in het aantal opties dat wij tot onze beschikking hebben. De RuneSpan bestaat uit een aantal floors. De Low floor, de Mid floor en de High floor. Alleen de Low floor en een deel van de Mid floor kunnen we gebruiken. De Mid floor kan je pas op nadat je een hoger RuneCrafting level hebt dan 33.
Nadat je de eerste keer door de portal heen bent gegaan, en RuneSpan binnengaat, krijg je een tutorial. Sla deze de eerste keer zeker niet over, want zulke dingen zijn altijd nuttig. In de RuneSpan kan je de verschillende wezens opdelen in 4 groepen.
- De Wezens (Minder xp, wel essence)
- De Nodes (Meer xp, geen essence)
- De floating Essence
- De wizards

Om te beginnen moet je eerst wat Essence van de floating essence pakken. Dit kan gewoon door erop te klikken. door de floating essence kan je niet meer dan 25 rune essence krijgen. Vervolgens kan je kiezen uit 2 opties. Of je gaat voor minder xp, maar wel essence, of voor meer xp en geen essence. Het beste kan je dit gewoon afwisselen. Je begint met het aanvallen van de esslings of esshounds, en spaart de rune essence op die je krijgt zodra ze verdwijnen. Of je gaat op de nodes af en verliest wel rune essence, maar je krijgt meer xp.
Bij elk wezen of nodes die je siphont, zo heet hetgeen waarmee je ze leegzuigt als het ware, krijg je runes. Deze kan je opsparen om later te gebruiken bij de wizards, of om naar andere delen van het eiland te komen. Zo zijn er verschillende platformen waarbij je runes moet inleveren om naar het volgende deel te gaan. Bestaande uit;
- Float Platform (1 Air Rune) Benodigd level; 1
- Earth Platform (1 Earth Rune) Benodigd level; 9
- Ice Platform (1 Water Rune, 1 Mind Rune) Benodigd level; 15
- Small Missile Platform (1 Elemental Rune, 1 Air Rune) Benodigd level; 20
- Conjuration Platform (1 Body Rune, 1 Mind Rune) Benodigd level; 25

Ook zal er na een tijdje een bericht in je inbox staan dat er een wizard is die je hulp nodig heeft. Als je hem vind, en je geeft hem 10 van je beste runes, zul je extra xp ontvangen. Dit is wel leuk voor de afwisseling, maar qua tijd die je ervoor nodig hebt kun je beter doorgaan met trainen voor snellere xp.
Voor elke rune die je krijgt zul je een aantal punten ontvangen, die je krijgt als je het spel verlaat. Hier moet je niet op rekenen, want alleen P2P kunnen iets met die punten en F2p niet.

5; 1-99

1-20

De eerste 20 levels zullen worden behaald door het maken van Air Runes. Doe een Air Tiara op, of neem een Air Talisman mee. Ik zou een Tiara nemen, want dat scheelt een inventoryplek, en dus een rune essence meer.

Nodig; 600 Rune essence, Air Tiara
Kosten; 25k
Tijd per inventory;80 seconden
Essence per uur; 1260
Rondjes per uur; 45 rondjes
Benodigde tijd; 30 minuten
Winst/verlies; -20k
xp/uur; 6300xp/h.

Afbeelding

Tip; Rust bij de muzikant totdat je renenergie weer op de volle 100% staat.

20-50

Dit gaat een erg lange tijd duren, maar hierna kunnen we veel winst maken. We gaan 30 levels body runes maken. Hierbij beschrijf ik een niet-bekende methode die erg goed werkt. Het gaat als volgt. Je activeert de lodestone in Edgeville, hierdoor ben je in staat om een home-teleport te doen naar edgeville. Dit levert geen magic xp op, en is dus geschikt voor ons als skiller zijnde. Je pakt een inventory vol rune essence, je doet een ring of Kinship aan (Verkrijgbaar in Deamonheim) en je doet een Body Tiara op. Je home-telepoort naar Edgeville, rent ongeveer 10 seconden naar het zuiden en lichtjes naar het westen. Hier zie je een musician. Rust hier uit tot je de volle 100% energie hebt, en ren verder naar het zuiden. Hier vind je het altaar. Craft je runes, en doe een teleport naar Deamonheim met behulp van je ring of Kinship. Hier bank je, en home-telepoort je weer naar Edgeville. Etc.

Nodig; 13000 rune essence, Body Tiara
Kosten; 550k
Tijd per inventory;75 seconden
Essence per uur; 1350
Rondjes per uur; 48 rondjes
Benodigde tijd; 10 uur
Winst/verlies; -540k

Afbeelding

Tip; Rust bij de muzikant totdat je renenergie weer op de volle 100% staat.

(Manier 1)50-99

Precies dezelfde manier als hierboven beschreven, verder met de body runes.

Nodig; 1738000 rune essence, Body Tiara
Kosten; 73M
Tijd per inventory;75 seconden
Essence per uur; 1350
Rondjes per uur; 48 rondjes
Benodigde tijd; 1300 uur
Winst/verlies; -70M

+ = Op een later level redelijke winst
+ = Redelijke xp
- = kan niet afk
- = Erg Saai

(Manier 2)50-99

Dit gaat gebeuren met de mini-game The Great Orb Project. Dit is een minigame die gehouden wordt in de wizards tower. Ik ga hier niet uitleggen hoe deze minigame moet. Per rondje dat je wint kan je ook nog 750 tokens verdienen. Hiermee kan je winst maken.

Nodig; -
Kosten; -
Tijd per spel;20 minuten
tickets per uur; 750~2250
Benodigde tijd; 3275 uur
Winst/verlies; 1048M
xp/uur; 4000xp/h

Afbeelding

Tip; Met deze manier kan je 320k per uur verdienen. Koop van de tickets water talismans en verkoop die voor 8k per stuk.
Ik zou manier 1 met manier 2 afwisselen, omdat het praktisch onmogelijk is om 3275 uur aan runecrafting te besteden.


+ = Heel veel winst
+ = Niet heel saai
- = Erg langzaam
- = Bijna niet afk

(Manier 3) 1-99

Deze manier van trainen gaat gebeuren via de RuneSpan. Dit is de snelste manier van trainen voor F2p. Je begint op de Low Floor met Air Esslings, vervolgens steeds een hoger elemental essling bijpassend aan jouw level. Ook de nodes kunnen hierbij goed van pas komen. Als je level 33 hebt bereikt kan het echte trainen beginnen. Klim de vine op, die is te vinden op de minimap als pijl, en ga naar deze plaats;

Afbeelding

Hier moet je als een gek de body esshounts siphonen, en als er 10 runes van ze zijn gepakt, zullen ze verdwijnen. Alleen op de spots waar jij dan staat, spawnen ze weer waardoor je door kan blijven gaan. Hierdoor verzamel je veel rune essence die je weer kan gebruiken op nodes die daar verschijnen.

Nodig; -
Kosten; -
xp per uur; 30K
Benodigde tijd; 434 uur
Winst/verlies; -

+ = Niet saai
+ = kan Semi-AFK
+ = Snelle xp
- = Geen winst

--------------------------------------------------------------

6; FAQ

~Waarom ga je body rune craften, en geen earth runes?

Earth runes zijn alleen sneller wanneer je de earth gloves gebruikt van FOG. Aangezien wij skiller zijn kunnen wij die niet bemachtigen, en is deze manier het snelst sinds de komst van de lodestones.
--------------------------------------------------------------
~Wat zijn lodestones?

Lodestones zijn een soort stenen die je kan activeren en gebruiken om je home teleport gebied in te stellen. Wij gebruiken hierbij Edgeville.
--------------------------------------------------------------
~Wat kan ik doen tegen de verveling?

Je kan semi-afk gaan. Je scherm met de helft verkleinen en aan de andere kant een film opzetten. Ook muziek luisteren of een doel voor jezelf kan helpen.
--------------------------------------------------------------
~Heb je zelf 99?

Nee.
--------------------------------------------------------------

7; Afsluiting

Bedankt voor het lezen;) Ook een bedankje aan Hawaziki. Tot ziens!
--------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door Mayday op vrijdag 4 mei 2012, 22:58, 13 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Marni42 »

Mooie guide, maar de lay out zal ik iets beter doen. Verder, erg top:).

RUNESPAN ERBIJ 10/10:D
Laatst gewijzigd door Marni42 op vrijdag 4 mei 2012, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Mayday »

Bedankt! Hoe zou jij de layout dan doen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Il Seduttore
Berichten: 2120
Lid geworden op: maandag 26 februari 2007, 16:23
RS: Profane_Dart (OSRS)
Oude naam: eendje56

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Il Seduttore »

je zegt ring of duelling, maar ik neem aan dat je ring of kinship bedoelt?
Waarom lees je dit?
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Mayday »

Oeps, ja, haha
Afbeelding
dZArach
Berichten: 906
Lid geworden op: zaterdag 5 november 2011, 14:18
Oude naam: xChiHearts

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door dZArach »

Mijn min puntje zit toch in de lay-out :S
Dat blauw (vind ik) best wel fel.
En misschien kan je de kop een mooie afbeelding geven met Runecrating guide ofso

Vind dit toch een
7,8/10
Afbeelding
Gemaakt door broodoos
Add me LoL: dZArach (30) - BEST CARRIER EUW (12)
bird
Berichten: 28
Lid geworden op: vrijdag 28 oktober 2011, 14:55
RS: fapvogel (p2p)
Clan: Divine Force

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door bird »

sorry maar de tijd is abnormaal... Benodigde tijd; 3275 uur

in die tijd heb ik al meer dan 10bil verdient rofl daarvan kan ik wel 100 jaar membership van betalen xD

serieus wordt gewoon member bespaart zoveel in tijd in p2p minimaal 1mil per uur en f2p is dat 200k ofzo ](*,)
Afbeelding
dZArach
Berichten: 906
Lid geworden op: zaterdag 5 november 2011, 14:18
Oude naam: xChiHearts

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door dZArach »

bird schreef: sorry maar de tijd is abnormaal... Benodigde tijd; 3275 uur

in die tijd heb ik al meer dan 10bil verdient rofl daarvan kan ik wel 100 jaar membership van betalen xD

serieus wordt gewoon member bespaart zoveel in tijd in p2p minimaal 1mil per uur en f2p is dat 200k ofzo ](*,)
Niet iedereen heeft geld he..
Afbeelding
Gemaakt door broodoos
Add me LoL: dZArach (30) - BEST CARRIER EUW (12)
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Mayday »

Hebben jullie nog tips of uitbreidingen? Want zodra die nieuwe minigame uit is wil ik een V2 maken;D
Afbeelding
dZArach
Berichten: 906
Lid geworden op: zaterdag 5 november 2011, 14:18
Oude naam: xChiHearts

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door dZArach »

Vind het wel goed ;P
Afbeelding
Gemaakt door broodoos
Add me LoL: dZArach (30) - BEST CARRIER EUW (12)
Hirykell
Berichten: 132
Lid geworden op: maandag 2 januari 2012, 16:32
RS: Gestopt
Clan: ELlTE

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Hirykell »

Heel leuk dit, maar waarom denk je dat niemand dit doet? Juist het duur veel te lang. Dze tijd kan je beter irl besteden, en dan ook nog geld verdienen. In 300 uur haal je easy 99 Rc, in de overige 2000 uur kan je best wat geld verdienen voor mebership. Het zijn ook wel 90 dagen non-stop. Gf leven. 2/5 voor de moeite, sorry.
Druidspruit
Berichten: 2417
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 9:45
RS: DRUIDSPRUIT (p2p)
Clan: ltf
Oude naam: no l1f3r 0di

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Druidspruit »

nou en? het is voor f2p staat er toch in de guide dus dan moet je niet zeggen van ja zoveel uur blabla dat is nou gewoon zo als je f2p bent en hij is zo slim om de uren erbij te zetten wat de meesten niet doen..

ik vind het een goede guide alleen mogen die blauwe titels wel iets lichter blauw want dit doet pijn aan mn ogen :P
Afbeelding
Afbeelding


lolled at my skills
arceus
Berichten: 708
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2011, 18:26
RS: arceus916 (p2p)
Clan: drunkdragons
Oude naam: p0wnfletcher

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door arceus »

Een andere snelle trainings manier is met talismannen.
Afbeelding
Druidspruit
Berichten: 2417
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 9:45
RS: DRUIDSPRUIT (p2p)
Clan: ltf
Oude naam: no l1f3r 0di

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Druidspruit »

arceus schreef: Een andere snelle trainings manier is met talismannen.
bedoel je geen tiara's?
Afbeelding
Afbeelding


lolled at my skills
Imad Bro
Berichten: 3047
Lid geworden op: zondag 16 december 2007, 16:28
Clan: Ellte
Oude naam: Imad Style

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Imad Bro »

#inbeforefailguidedoorRunespanupdate
Quited
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door imRobert7 »

Marni42 schreef: Mooie guide, maar de lay out zal ik iets beter doen. Verder, erg top:).
Nee, jouw lay-out is ook de mooiste.
C0RPOREAL
Berichten: 320
Lid geworden op: zondag 30 augustus 2009, 11:49
RS: Blueee Angel (p2p)
Clan: The Citadel Kingdom
Oude naam: vinsi44

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door C0RPOREAL »

Kijk niet naar de reacties erboven, een (f2p) skiller kan deze guide GOED gebruiken. Maak wel zoals je zelf al zei een V2 zodra de rc update uit is.

7/10, probeer nog iets aan de lay-out te doen want die doet soms wat pijn aan je ogen en leest niet vlot.

C0rporeal
Afbeelding
Divined Veng
Berichten: 2783
Lid geworden op: vrijdag 6 november 2009, 16:17
RS: Divined Veng (OSRS)

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Divined Veng »

Leuk gemaakt, niet voor iedereen, maar ben er zeker van dat sommige mensen dit kunnen gebruiken :).
Geld verdienen door mails te lezen?
https://www.moneymiljonair.be/993717
Gebruikersavatar
Re-Phobia
Berichten: 14
Lid geworden op: woensdag 1 juni 2011, 13:37
RS: Re-Phobia (f2p)

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Re-Phobia »

Haha, bedankt allemaal! eerst effe wat info opdoen bij de runespan, maar dat komt wel goed;) En ik had grote plaatjes, maar die werden opeens heel klein tijdens het gebruiken van imageshack, iemand oplossingen?
Afbeelding
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Runecrafting 1-99 [F2p Skillers] V1

Bericht door Thomas »

Silfer schreef: Misschien is het een tip om de volgende keer iets grotere plaatjes te maken en de chatbox en overige overbodige dingetjes weg te croppen. Daarnaast is het handig om je pics met .PNG op te slaan, in plaats van .JPG. Gewoon een kwestie van de goede optie aanklikken bij het opslaan :)

Imgur is daar goed voor :'D
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie