Mahogany chopping guide!

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Eskiboe
Berichten: 16
Lid geworden op: zondag 24 juni 2012, 15:52

Mahogany chopping guide!

Bericht door Eskiboe »

Afbeelding
Mahogany chopping!
Ik weet dat er over dit al een guide bestaat. Maar ik vond dat er wel eens een update aan mocht komen van prize. Aangezien ik dit veel doe en toch wel 1 van de leukere manieren vind om woodcutting xp en geld tegelijk te maken! Ik hoop dat sommige dit gaan doen voor hun centjes en andere het gewoon leuk hebben gevonden om te lezen.
Wat heb je nodig?
Jungle potion
Minimum 50 woodcutting (hoger aangeraden).
Trading sticks
Dragon/Rune hatchet
Waar is het te doen?
De mahoganys staan achter een hek, daarvoor heb je 100 trading sticks nodig om er in te gaan. Dit moet je elke keer doen, ga je eruit dan kan je er weer in maar dan moet je wel weer 100 trading sticks betalen. Gelukkig zijn deze niet duur, want we hebben ze straks ook nog nodig!

Er zijn 3 manieren om er naar toe te gaan, oftewel gebruik je een tia bonai wannai teleport scroll (deze koop je op de G.E.). Oftewel ga je via de boten naar brimhaven en loop je naar het zuiden, oftewel gebruik je een spirit graakh en teleport je daarmee naar karamja en loop je naar het noorden. Ik raad de scroll aan omdat deze het snelste is. Deze kost maar 7K en je kan er toch wel lang blijven als je veel trading sticks hebt!
Afbeelding
Het hakken
Er staan zoals je dus al misschien weet mahogany en teak's, als je voor het geld gaat kan je best mahoganys doen Als je voor de xp gaat kan je beter teaks en droppen. Later in deze guide krijg je de xp/h, en cash/h te weten. Soms krijg je een special mahogany log. Ga deze vooral NIET droppen. Dit zorgt er namelijk voor een deel voor dat dit best goed geld is.
Special mahogany log
de special mahogany log ziet er anders uit dan de gewone. Deze kan je ook niet droppen maar alleen maar destroyen. Je kan hiervoor 3900gp krijgen bij de sawmill. Maar pas op je kan ook een gratis zaagbeurt krijgen. Denk nu maar is goed na 2 special mahogany logs = 2 inventorie's werk choppen. (je krijgt er meestal 1 per invent). Met die 2 als je naar de sawmill gaat met een volle bag logs (mahogany logs natuurlijk). Je toont je speciale logs en hij vraagt of je ze wilt verkopen of een gratis zaagbeurt. Kies austublief de zaagbeurt, 1 mahogany plank = 2k gp. Als je die 2K dan maal 26 doet...
Banken
De bank is niet ver weg, je hebt trading sticks nodig. Je gaat naar het noordwesten van de stad daar zie je een ventje lopen.

Afbeelding

Je klikt op send parcel en dit opent. Bank al je mahoganys met de trading sticks ga terug naar de mahoganys, weer 100 trade sticks voor erin, enzovoort!

Afbeelding

cijfertjes!

99 woodcutting : 47k/H.
99 woodcutting : 500k/H.
lager dan 99 woodcutting : ?/H.
lager dan 99 woodcutting : ?/H.

(ik zelf, heb 99 woodcutting. Als jullie jullie naam in mijn guide willen post dan wat je hebt gemaakt op een uurtje en hoeveel xp. Ik zal het zeer apprecieren)
Deemril
Berichten: 424
Lid geworden op: maandag 26 maart 2012, 10:11
RS: Deemril (p2p)
Clan: RSR
Oude naam: Tyraz

Re: Mahogany chopping guide!

Bericht door Deemril »

99 woodcutting : 500k/H.

Sweet! O:)
Afbeelding
Fire a Rose
Berichten: 97
Lid geworden op: zondag 8 januari 2012, 15:07
RS: Fire a Rose (p2p)
Contacteer:

Re: Mahogany chopping guide!

Bericht door Fire a Rose »

Mooie hor, nu aan het uitesten (met 99 wc)
'' als iets gratis is, neem het dan altijd mee''
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Mahogany chopping guide!

Bericht door Nilsie »

Je kan ook lumberyard teles gebruiken om je logs om te zetten in planks, duel ring om te banken en tai bwo wannai teles om weer verder te gaan. Eventueel 1-2 special logs meenemen van de bank om er zeker van te zijn dat je elke keer planks kan maken. ;D

Meer geld, minder xp.
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Re: Mahogany chopping guide!

Bericht door Monarch »

Eskiboe schreef:
Er zijn 3 manieren om er naar toe te gaan, oftewel gebruik je een tia bonai wannai teleport scroll (deze koop je op de G.E.).
...
Dat moet Tai Bwo Wannai zijn neem ik aan. Voor de rest, mooie guide!
Afbeelding
Fire a Rose
Berichten: 97
Lid geworden op: zondag 8 januari 2012, 15:07
RS: Fire a Rose (p2p)
Contacteer:

Re: Mahogany chopping guide!

Bericht door Fire a Rose »

Hea,
Ik heb het een uur geprobeerd en ik kwam uit op 498k money en 48k exp, klopt dus ongeveer ;)
Goede guide 8/10
'' als iets gratis is, neem het dan altijd mee''
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie