Het is weer eens een tijdje geleden dat ik nog eens een runescape idee gedaan heb dus waarom niet: Dit idee gaat over het uitbreiden van bepaalde combat mogelijkheden. Nu met de combat evolutie leek het me een perfecte start om te beginnen.
De nieuwe stats
Het idee is om aan aantal stats op te splitsen zoals bij melee nu het geval is om zo het aanbod op armour en wapens drastisch te kunnen uitbreiden. Bovendien stelt dit style A tegen style A enorm te goede in PvP. Vooral voor ranged en magic:
Ranged word opgespitst in 3 aanvalsstijlen zoals momenteel bij melee het geval is:
- Pierce: De stab variant van melee en de meestvoorkomende stijl van ranged. Onder deze categorie vallen de meeste arrows en bolts
- Cut: De slash variant van melee. Onder deze categorie vallen de Knives
- Slam: De Crush variant van melee. Onder deze categorie vallen Throwing axes en explosieven.
- Raze: Een windachtige aanvalsstijl, onder deze stijl vallen spreuken zoals Air, Fire, Smoke en Shadow.
- Splash: Een roomige aanvalsstijl, onder deze stijl vallen spreuken zoals Water, Ice en Blood.
- Crunch: Een harde en brute aanvalsstijl, onder deze stijl vallen spreuken zoals Earth en Miasmic.
- Summoning staffs
- Combat mode waarbij je een combinatie doet van een aanvalsstijl en het gebruik van een summoning monster in een 1 vs 1 combat. Je zult dus net zoals bij dubbele wapens afwisselen tussen linker en rechter hand. In dit geval is het dus van aanvalsstijl naar summoning monster.
- Etc...
Hier komen we weer aan het einde van het idee. Iemand enige opmerkingen of argumenten