De Combat uitbreiding

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

De Combat uitbreiding

Bericht door jens9 »

Intro
Het is weer eens een tijdje geleden dat ik nog eens een runescape idee gedaan heb dus waarom niet: Dit idee gaat over het uitbreiden van bepaalde combat mogelijkheden. Nu met de combat evolutie leek het me een perfecte start om te beginnen.

De nieuwe stats
Het idee is om aan aantal stats op te splitsen zoals bij melee nu het geval is om zo het aanbod op armour en wapens drastisch te kunnen uitbreiden. Bovendien stelt dit style A tegen style A enorm te goede in PvP. Vooral voor ranged en magic:
Afbeelding

Ranged word opgespitst in 3 aanvalsstijlen zoals momenteel bij melee het geval is:
  • Pierce: De stab variant van melee en de meestvoorkomende stijl van ranged. Onder deze categorie vallen de meeste arrows en bolts
  • Cut: De slash variant van melee. Onder deze categorie vallen de Knives
  • Slam: De Crush variant van melee. Onder deze categorie vallen Throwing axes en explosieven.
Ook magie word opgespitst in 3 aanvalsstijlen:
  • Raze: Een windachtige aanvalsstijl, onder deze stijl vallen spreuken zoals Air, Fire, Smoke en Shadow.
  • Splash: Een roomige aanvalsstijl, onder deze stijl vallen spreuken zoals Water, Ice en Blood.
  • Crunch: Een harde en brute aanvalsstijl, onder deze stijl vallen spreuken zoals Earth en Miasmic.
Summoning krijgt dit keer ook een aanvalsbonus. Dankzij deze bonus zullen summoning monster beter kunnen hitten. Ze krijgen ook een bonus bij overige die het verbruik van summoning enorm zal doen verminderen. Een beetje zoals bij prayer. Hierdoor kunnen er nieuwe wapens en stijlen ontstaan:
  • Summoning staffs
  • Combat mode waarbij je een combinatie doet van een aanvalsstijl en het gebruik van een summoning monster in een 1 vs 1 combat. Je zult dus net zoals bij dubbele wapens afwisselen tussen linker en rechter hand. In dit geval is het dus van aanvalsstijl naar summoning monster.
  • Etc...
Slot
Hier komen we weer aan het einde van het idee. Iemand enige opmerkingen of argumenten ;)
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: De Combat uitbreiding

Bericht door Sir Fire181 »

Ik zou nog even gewacht hebben met deze suggestie, aangezien niet iedereen de Beta speelt. ;)

Ziet er al wel redelijk uit moet ik zeggen.
Afbeelding Afbeelding
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: De Combat uitbreiding

Bericht door Melanie »

Ik vind het wel een goed idee.

Momenteel zijn de weaknesses van monsters in de Combat beta:

Melee: Stabbing, Slashing & Crushing
Ranged: Arrows, Bolts & Thrown
Magic: Air, Water, Earth & Fire (Ancient spells zijn ook naar de 4 basis elementen veranderd)

Maar ik zou het zo doen:

Melee: Hetzelfde
Ranged: Archery (pijlen & bolts) & Thrown (ranged wapens zonder ammo + handcannon)
Magic: gewoon Magic (wat doen je anders met alle ander niet elemental spells zoals Crumble Undead, Iban Blast, Magic Dart etc.)

Dan heeft Melee 3 attack styles, Ranged 2 en Magic 1.

Wel moeten vele monsters een weakness tegen 1 bepaald wapen/ammo/spell hebben, zoals Vampyres tegen zilver/blisterwood of Ice strykewyverns tegen Fire spells, Corporeal beast tegen speren etc. Niet alleen tegen 1 bepaalde attack style.
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: De Combat uitbreiding

Bericht door jens9 »

Eagle Claws schreef: Ik vind het wel een goed idee.

Momenteel zijn de weaknesses van monsters in de Combat beta:

Melee: Stabbing, Slashing & Crushing
Ranged: Arrows, Bolts & Thrown
Magic: Air, Water, Earth & Fire (Ancient spells zijn ook naar de 4 basis elementen veranderd)

Maar ik zou het zo doen:

Melee: Hetzelfde
Ranged: Archery (pijlen & bolts) & Thrown (ranged wapens zonder ammo + handcannon)
Magic: gewoon Magic (wat doen je anders met alle ander niet elemental spells zoals Crumble Undead, Iban Blast, Magic Dart etc.)

Dan heeft Melee 3 attack styles, Ranged 2 en Magic 1.

Wel moeten vele monsters een weakness tegen 1 bepaald wapen/ammo/spell hebben, zoals Vampyres tegen zilver/blisterwood of Ice strykewyverns tegen Fire spells, Corporeal beast tegen speren etc. Niet alleen tegen 1 bepaalde attack style.
Over de weakness ben ik het deel mee eens. Maar ik zie niet in wat ranged wapens zonder ammo nou te maken zou hebben met trowing. Bovendien zou ik deze verdeling willen maken ondank het huidige weakness systeem. Ik vind dat er een realistisch punt moeten komen tegen verdediging van bepaalde range wapens net zoals melee.

Ik zal het even aanpassen:
  • Pierce: De stab variant van melee en de meestvoorkomende stijl van ranged. Onder deze categorie vallen de meeste arrows en bolts. (Regular Arrows, Regular Bolts, Darts, Knives, Sagaies)
  • Cut: De slash variant van melee. Onder deze categorie vallen momenteel geen (Throwing blades*, Throwing stars*, Eagles*, etc...)
  • Slam: De Crush variant van melee. Onder deze categorie vallen Throwing axes. (Javelins, Throwing axes, Toktz-xil-ul, Bolas, Dwarven cannon, Hand cannon)
  • Blast: Explosieven (Chinchompa's, Salamanders)
Magie word een ander verhaal maar ze hebben blijkbaar voor een elemental keuze gekozen en ik vermoed dat ze hierbij ook gaan blijven.

Ik zou toch proberen een dergelijk ranged systeem in te brengen. Gewoonweg om de mogelijkheden enorm uit te breiden en ze beter te bewapenen tegen hun eigen combat stijl en andere. Ik heb voortlaast bv een soort van Japanse pijl gezien. Die inplaats van pierce meer een cut effect had. Het was een arrows met een halve cirkel kop. Ik denk dat zulke special varianten meer in het spel aanwezig zouden moeten zijn. Een andere cut voorbeeld is een eagle. Deze werd vroeger ook vaak als wapen gebruikt. Ook al zijn ze meer bekend bij hunting. Dit zou bv een interessant wapens kunnen zijn om in je tweede hand te plaatsen.
Plaats reactie