~~ COOKING GUIDE ~~ 1-99 ~~ FASTEST OR CHEAPEST. ~~

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Kursa
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2013, 12:40

~~ COOKING GUIDE ~~ 1-99 ~~ FASTEST OR CHEAPEST. ~~

Bericht door Kursa »

NOTE: Het behalen van 99 cooking kan veel geld kosten, maar het kan ook heel goedkoop zijn. Als je niet geld te besteden hebt, neem dan deze guide.

Level 1-4.
Door het voltooien van de quest: Cook's Assistent krijg je 300 Cooking XP, en hiermee wordt je level 4.

Level 4-15.
Om tot level 15 te komen heb je maar 3 tot 5 inventories nodig, en je houd er een hele kleine winst aan over (1k). Koop ongeveer 100 Anchovies en kook die op de Range in het Lumbridge kasteel. Je hebt er 71 nodig, maar je zal er waarschijnlijk nog veel verbranden.

Level 15-30.
Vanaf level 15 kook je Trouts. Pike kan je vanaf level 20, maar dat gaat maar een klein beetje sneller, en aangezien je de Pikes nog moet kopen enzovoorts, is het handiger om verder op Trouts te gaan. Ook Trouts geven maar een kleine winst tot level 30 (3,6k).
Je hebt eigenlijk maar 157 Trouts nodig om te koken, maar let er op dat je ze nog verbrand, en dat je er waarschijnlijk meer moet hebben. Ik zou er rond de 210 kopen.

Level 30-40.
Vanaf level 30 doen we Tuna. Als je zo snel mogelijk wilt levellen tot 99, is dit de een na laatste vis die geld zal maken. Ik weet het, het gaat maar om een paar duizend gp, maar winst is winst.
Je hebt ongeveer 239 Tuna's nodig, maar koop er voor de zekerheid 300 en verkoop de overige Raw Tuna's nadat je level 40 hebt behaald.

ALS JE GEEN GELD WILT VERLIEZEN, NEEM DAN DEZE GUIDE.

Level 40-99.
Het snelste wat je kan doen voor F2P is Swordfishes, maar die geven ruim 5,5 miljoen verlies tot 99. Lobsters daarintegen geven 433k winst tot level 99 Cooking, maar het is wel slomer.
Je hebt 108.311 lobsters nodig om van level 40 naar 99 te gaan. Maar je raad het al.. ze verbranden nog, dus je hebt er wel wat meer nodig dan dat. En die 433k winst is ook pas als alles je lukt.

Level 68. + Member.
Vanaf level 68 verbrand je geen Lobsters meer met de Cooking Gauntlets van de quest: Family Crest. Van level 40 naar level 68 heb je 4.732 lobsters nodig als ze allemaal lukken, en dus maak je nog een redelijke winst als je deze Gauntlets van level 68 naar 99 draagt.

ALS GELD JE NIKS UITMAAKT, NEEM DAN DEZE GUIDE.

F2P:
Van level 40 naar level 45 doe je aan Lobsters. Je hebt hier maar 203 lobsters voor nodig. Koop er ongeveer 300 en wordt level 45. Van level 45 naar level 99 zal je helaas aan Swordfishes doen met een dik verlies, maar het is wel een stuk sneller dan Lobsters.
(van level 45 naar level 99 Cooking moet je ongeveer 92.664 Swordfishes koken als ze allemaal lukken. Vanaf level 81 verbrand je geen Swordfishes meer met de Cooking Gauntlets (P2P)).

P2P:

Level 45-65

Als P2P zijnde doe je ook voor een tijdje aan Swordfishes, tot level 65 om precies te zijn. Je hebt 2.771 Swordfishes nodig, en hiermee maak je ruim 166k verlies als ze allemaal lukken. Dit verlies zal dus rond de 200k liggen in totaal.

Level 65-82
Nu doe je aan Monkfishes. Ook Monkfishes zijn niet gelieft bij de Money-Makers: Je hebt er zo'n 13.145 nodig als ze allemaal lukken, en dit leidt tot een verlies van rond de 2m.

Level 82-99.
Deze methode heb ik ook zo gedaan. Dit gaf mij een verlies van 8m, en ik had ongeveer 20m nodig om alles in een keer te kopen: Sharks. In het begin zal je er best veel burnen, dus is het aan te raden om verder op Monkfishes te gaan tot level 87 of hoger. Bij level 94 verbrand je namelijk geen Sharks meer met de Cooking Gauntlets van Family Crest.
Om van level 65-87 te gaan met Monkfishes heb je ongeveer 23.486 Monkfishes nodig en leid je zo'n 3m verlies als ze allemaal lukken. Van 65 naar 90 is dit 32.647 Monkfishes en een verlies van ruim 4,2m. Zoals ik al zei verbranden Sharks niet meer vanaf level 94 met Cooking Gauntlets aan.

Ik zou tot Monkfishes trainen tot level 87, en daarna verder gaan op Sharks tot level 99. Ik deed Sharks vanaf level 82 en dat gaf mij extra verlies, en sneller was het ook niet echt. Level 94-99 kost (maar) 657k, en zo'n 24.238 Sharks tot level 99.

Plaatsen om te trainen:
In F2P zou ik gewoon altijd in Al Kharid trainen.
Als P2P zijnde zou ik van level 1 tot level 40 in Al Kharid trainen, en van level 40 tot 99 in Rogues' Den. Ik zal heel binnenkort Screenshots plaatsen in deze thread van de locaties enzovoort. Sorry dat die er nog niet in staan (:
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: ~~ COOKING GUIDE ~~ 1-99 ~~ FASTEST OR CHEAPEST. ~~

Bericht door Kweet Vaniks »

Beetje klein mag wel iets meer uitleg bij, en plaatjes om het misschien mooier te laten lijken?
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: ~~ COOKING GUIDE ~~ 1-99 ~~ FASTEST OR CHEAPEST. ~~

Bericht door Burn the Sof »

Wines is veel sneller als geld je niet boeit, wines is 750k xp/h.
Verder lay out van de guide kan wel wat beter.
Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: ~~ COOKING GUIDE ~~ 1-99 ~~ FASTEST OR CHEAPEST. ~~

Bericht door JochemRS »

Waarom vermeld je de range in Catherby niet? 1 van de beste ranges. Ook vermeld je bij de winst niet of deze winst op bonfires is of ranges, en is het erg onduidelijk wat nou verlies is of winst van welke levels....
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
joso
Berichten: 115
Lid geworden op: dinsdag 6 april 2010, 15:43

Re: ~~ COOKING GUIDE ~~ 1-99 ~~ FASTEST OR CHEAPEST. ~~

Bericht door joso »

misschien wat plaatjes erbij?
snelle
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 10 januari 2013, 17:49
RS: Snelle (p2p)

Re: ~~ COOKING GUIDE ~~ 1-99 ~~ FASTEST OR CHEAPEST. ~~

Bericht door snelle »

vervelend lezen zo'n lang stuk achter elkaar, lay-out is rond uit slecht. en wat plaatjes erbij?
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie