Money guide voor beginners.[UPDATED]

Hier staan guides geschreven door spelers over Old School RuneScape.
Plaats reactie
kilver2
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 25 februari 2013, 20:55

Money guide voor beginners.[UPDATED]

Bericht door kilver2 »

Beste runescape spelers,
Hieronder staan een paar manieren om makkelijk en snel geld te verdienen in runescape. (aangeraden level 3-15)

Ik had al eerder comments gehad dat deze guide voor veel mensen al bekend is en dat hij daarom onbruikbaar is maar daarom is het ook een guide voor beginners.

1e: Als je snel geld wilt hebben maar geen zin heb om te vechten of je net start is het slim om via lumbridge naar Barbarian Village te lopen dan in de dungeon in het midden van het stadje te gaan en dan vervolgens het pad te volgen door een paar simpele vragen te beantwoorden bij het einde ligt een schat van maar liefst 3k! (aangeraden niet verder te lopen anders heb je kans dat je dood gaat en je schat verliest).Je kan verder lopen hieronder zoek op internet naar een goede route voor de stronghold of security.

2e: Mans zijn handige NPC om geld mee te verdienen. De bekendste plekken om ze te doden is bij de lumbridge church of boven de bank van Edgeville. Het is aangeraden om ze bij edgeville te doden. Ze droppen coins(3gp), herbs(alle herbs), Bronze bolts(10-25), bronze arrows(3-25), runes(Alle 4 de elementen en soms ook chaos), talismannen(alle talismannen van de 4 elementen) en clue's(1 op de 50). Voor mensen die het spel net beginnen en laag level zijn is het handig om wat shrimps mee te nemen of ander soort food.

3e: De quest sheep herder is een handige quest waarbij je geen combat hoeft te gebruiken. Zie de guide bij quests. Het kost maar 100 coins en levert wel 3000 coins op als reward! Deze quest vereisd veel geduld.(tijdsduur:30 mins)

4e: Logs hakken vereist geen woodcutting level en geeft snel geld. Je moet ze niet in de shop verkopen maar aan mensen die fletching aan het trainen zijn.(aangeraden 10gp each) De beste plek om ze te hakken is boven de general store van lumbridge of naast de plek waar de grand exenchange zou horen te staan. Hierna op een hoger leven kunnen er ook Oak en willow logs worden gehakt en worden verkocht aan medespelers.

5e: Trouts en salamons vissen vereist 20 fishing maar geeft snel geld als je ze aan players verkoopt. De beste plekken zijn naast de brug onder barbarian village en onder de goblin hideout in lumbridge.(tip: Neem een hatchet mee om hout te hakken en neem een tinderbox mee dan kunnen ze meteen gekookt worden als je 20 cooking hebt.)

6e: Clue's oplossen. clue's zijn makkelijk en vereist geen level de rewards kunnen laag zijn maar ook torenhoog! Sommige clue's kunnen wel moeillijk zijn, als ze te moeillijk zijn moet je ze gewoon op de bank zetten en later nog een keer proberen.
-Veel voorkomende rewards: Black platelegs, sweets, Rune armour, Runes.
-Minder vaak voor komende: Zamorak, Saradomin en Guthix pages 1,2,3 , Dragon wapens.
Voor sommige clue's heb je een bepaalde quest nodig!( Ik weet nog niet heel veel van clue's dus dit klopt waarschijnlijk niet.


7e: Minning geeft snel geld als je bars maakt en wapens maakt en die verkoopt aan players. De beste bars voor in het begin zijn iron bars en steel bars. Iron wordt gemaakt van 1 iron ore en steel van 1 coal en 2 iron ores. De bars maken vereisd ook een hoger smithing level maar de ores worden ook graag gekocht door mensen die smithing willen trainen.

8e: Black knight fortress quest je hebt alleen maar een cabbage nodig en de reward is maar liefst 3500 coins. Voor de complete guide moet je op lunagang bij de quest kijken.

9e: Mans pickpocketten is een optie voor helemaal aan het begin. De beste plek om ze te pickpocketten is onder lumbridge church of boven de edgeville bank ze geven 3 coins per succesvolle pickpocket.

10e: HAM leden pickpocketen vereisd 15 thieving en geeft een redelijk aantal coins. Ze bevinden zich in de ruine boven de lumbridge general store. Je moet eerst het luik een aantal keer lockpicken. ( Neem food mee!)

Nog een kleine extra magic guide als je snel de teleports wilt kunnen: Magic lvl1:wind strikes Magic level3:Confuse Magic lvl11: Weaken. Magic lvl20: curse. Dit to 35 en je kunt al een paar handige teleports!

Extra tip: Voor snelle attack exp. moet je de quest Vampire slayer doen die is redelijk makkelijk en geeft wel 5k attack exp!

Nog een extra tip: Doe zo snel mogelijk de waterfall quest er is nog geen guide maar als je hem doet op level 3 dan heb je meteen 30 str en atk!(13,750 per skill)



Dit was mijn guide ik hoop dat hij helpt

Have fun on 2007!

SORRY IK WEET NIET HOE JE PLAATJES MOET UPLOADEN!

IGN: New 2007
Laatst gewijzigd door kilver2 op zondag 3 maart 2013, 21:37, 9 keer totaal gewijzigd.
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Money guide voor beginners.

Bericht door ThaTerror »

Misschien wat meer uitbreiden :-$
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Bonus
Berichten: 351
Lid geworden op: maandag 17 september 2012, 20:05
RS: Bonus RS07 (OSRS)
Clan: Ascendency/Straatvad

Re: Money guide voor beginners.

Bericht door Bonus »

Mooie guide hoor!
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Money guide voor beginners.

Bericht door Daan »

Dit zijn allemaal basisdingen die iedere Runescaper zo'n beetje weet. Je gaat niet diep in op sommige mogelijkheden. Nee sorry, dit is niets.
Dion_
Berichten: 2823
Lid geworden op: vrijdag 2 april 2010, 18:55
RS: From Within (OSRS)
Oude naam: From Within

Re: Money guide voor beginners.

Bericht door Dion_ »

Daan schreef:Dit zijn allemaal basisdingen die iedere Runescaper zo'n beetje weet. Je gaat niet diep in op sommige mogelijkheden. Nee sorry, dit is niets.
het is ook voor beginners he. maar ben het wel met je eens ja :P
Maar is ook wel handig , hams pickpocken verdient ook wel wat geld :p
kilver2
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 25 februari 2013, 20:55

Re: Money guide voor beginners.

Bericht door kilver2 »

Daan schreef: Dit zijn allemaal basisdingen die iedere Runescaper zo'n beetje weet. Je gaat niet diep in op sommige mogelijkheden. Nee sorry, dit is niets.
Daarom is hij ook voor beginners.
Me Nostalgia
Berichten: 35
Lid geworden op: donderdag 28 februari 2013, 21:24
RS: Gestopt

Re: Money guide voor beginners.[UPDATED]

Bericht door Me Nostalgia »

Hoeveel gp heb je ingame, TS?
Want om eerlijk te zijn, zijn deze tips wel heel erg basic en amper lucratief.
Playing Old School Runescape and Old School Runescape only.
Mijn blog http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 8#p4353198
kilver2
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 25 februari 2013, 20:55

Re: Money guide voor beginners.[UPDATED]

Bericht door kilver2 »

Me Nostalgia schreef: Hoeveel gp heb je ingame, TS?
Want om eerlijk te zijn, zijn deze tips wel heel erg basic en amper lucratief.

Zoals ik al eerder zei: Het is voor beginners.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Money guide voor beginners.[UPDATED]

Bericht door Siddy00 »

Ziet er leuk uit ^_^

Nog een paar puntjes ter verbetering/opheldering:
  • 5e -> misschien een hatchet meenemen ipv logs? Bij beide plekken staat wel een boom, dat scheelt weer wat ruimte als je meer dan één log mee zou nemen (en anders scheelt het logs) =)
  • 6e -> misschien kun je nog eens naar de beloningen kijken =o Misschien per level indelen ook, rune items als veelvoorkomende rewards is bij easy clues niet echt van toepassing. Dragon wapens krijg je verder alleen van elite clues (denk ik), en die bestaan in 2007 nog niet :P
  • Ik vond H.A.M. members altijd erg fijn om te bestelen voor wat geld, met level 15 Thieving kun je al best goed verdienen ^^ (niet te spreken over de clues) Wat voedsel is daar wel aangeraden, zelfs als je alleen de vrouwen besteelt
Succes! :D
kilver2
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 25 februari 2013, 20:55

Re: Money guide voor beginners.[UPDATED]

Bericht door kilver2 »

Siddy00 schreef: Ziet er leuk uit ^_^

Nog een paar puntjes ter verbetering/opheldering:
  • 5e -> misschien een hatchet meenemen ipv logs? Bij beide plekken staat wel een boom, dat scheelt weer wat ruimte als je meer dan één log mee zou nemen (en anders scheelt het logs) =)
  • 6e -> misschien kun je nog eens naar de beloningen kijken =o Misschien per level indelen ook, rune items als veelvoorkomende rewards is bij easy clues niet echt van toepassing. Dragon wapens krijg je verder alleen van elite clues (denk ik), en die bestaan in 2007 nog niet :P
  • Ik vond H.A.M. members altijd erg fijn om te bestelen voor wat geld, met level 15 Thieving kun je al best goed verdienen ^^ (niet te spreken over de clues) Wat voedsel is daar wel aangeraden, zelfs als je alleen de vrouwen besteelt
Succes! :D
Dankjewel ik heb hem veranderd.
Plaats reactie