Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Waar ik dus gisteren mee wilde komen is dus het volgende. Noot: ik heb vrij weinig tijd gehad doordat de lessen op elkaar volgden, vandaar dat het iets later is geworden en daarbij kan ik dit niet echt lekker op mijn mobiel typen.
  • Toernooien, met bijvoorbeeld een prijzenpot op EoC. Hier moet wel voldoende animo voor zijn, maar als mensen bijvoorbeeld een "inleg" doen (bijvoorbeeld 100k) per deelnemer, zou je een prijzenpot kunnen maken. Het jammere is natuurlijk dat mensen kunnen weigeren als ze geld moeten betalen en/of het niet zien zitten. Met geld op EoC kun je wel proberen mensen te lokken, alleen is het wel zo dat ik op het moment niets heb en ik het niet eerlijk zou vinden moest ik dat aan de EO's vragen. Eventueel kan er ook een rank op het forum bij zitten.
  • Duels, bij toernooien denk ik natuurlijk ook aan duels die je mogelijk aan zou kunnen gaan. Een onafhankelijke jury (wie?) beslist dan wie gewonnen heeft. Duels kunnen als team tegen team of als individu tegen individu. Het enige wat ik wel moet doen is dan een goedkeuring, maar gezien ik geen omweg in dit forum wil hebben, moet ik alert zijn op de duels die dan komen zullen gaan. Bij een duel is het dus wel zo dat je een inleg doet en dan een "prijs" kunt krijgen als je het wint.
  • Groepsprojecten met een prijs. Ik weet het. Ik heb nog steeds geen winnaar aangewezen bij het vorige groepsproject en dat is gekomen door het constante vergeten. Ik moet dus nog een winnaar aanwijzen en dan kunnen we vaker zo'n project starten. Het begint dan met een beetje paint en daarop volgt dan wat anders. Zo kunnen we met de vorige map nog veel dingen verzinnen.
Maar ja, de vraag is dan, is geld en een rang op LTF echt wat de mensen hiernaartoe lokt?
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Zeekoe »

Klinkt goed, en is wel de moeite waard om te proberen.

Als je de EO's er niet bij wil betrekken kan je zelf zo'n slavenverhuur oprichten. Ik geef 100k voor'n uur Mys. 8-[
Dan heb je ineens een prijzenpot.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mike Ross »

Exoemo schreef: Terug subforum maken van algemeen zodat Suggesties voor Runescape terug zoals vroeger een groepje van vooral ervaren suggestiemakers wordt. Door het een subforum te maken verberg je het van de noobs, komen er niet van die onnozele onuitgewerkte suggesties wat ook weer als gevolg zal hebben dat er hier meer mensen komen die de suggesties bewonderen en erop zullen reageren. En mensen die de suggesties bewonderen en erop reageren, dat moedigt suggestiemakers aan om suggesties te maken :)
Eens.

Daarnaast zou ik toernooien met inleg ook waarderen. Heel actief kun je dit forum niet maken, maar wel heel wat actiever dan het nu is.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Renschmov »

Een forumrank werkt vaak verassend goed om mensen te lokken. De vraag is dan alleen hoe het met de kwaliteit van de geleverde suggesties zal gaan zitten.
Afbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Off-er »

Mensen lokken met competities en beloningen :c? Ik denk niet dat je op die manier oprechte interesse zult gaan wekken voor dit forumdeel. Maarja, hoe je dat wel moet doen; geen idee.
Afbeelding
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Renschmov »

Off-er schreef: Mensen lokken met competities en beloningen :c? Ik denk niet dat je op die manier oprechte interesse zult gaan wekken voor dit forumdeel. Maarja, hoe je dat wel moet doen; geen idee.
Toch vrees ik dat dit de enige manier is om wat meer animo hierin te creëren.
Afbeelding
Daan the 1e
Berichten: 149
Lid geworden op: dinsdag 22 maart 2011, 16:16
Extra rang: Winnaar groepsproject Paint (SvRS)

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Daan the 1e »

Mystery schreef: Waar ik dus gisteren mee wilde komen is dus het volgende. Noot: ik heb vrij weinig tijd gehad doordat de lessen op elkaar volgden, vandaar dat het iets later is geworden en daarbij kan ik dit niet echt lekker op mijn mobiel typen.
  • Toernooien, met bijvoorbeeld een prijzenpot op EoC. Hier moet wel voldoende animo voor zijn, maar als mensen bijvoorbeeld een "inleg" doen (bijvoorbeeld 100k) per deelnemer, zou je een prijzenpot kunnen maken. Het jammere is natuurlijk dat mensen kunnen weigeren als ze geld moeten betalen en/of het niet zien zitten. Met geld op EoC kun je wel proberen mensen te lokken, alleen is het wel zo dat ik op het moment niets heb en ik het niet eerlijk zou vinden moest ik dat aan de EO's vragen. Eventueel kan er ook een rank op het forum bij zitten.
  • Duels, bij toernooien denk ik natuurlijk ook aan duels die je mogelijk aan zou kunnen gaan. Een onafhankelijke jury (wie?) beslist dan wie gewonnen heeft. Duels kunnen als team tegen team of als individu tegen individu. Het enige wat ik wel moet doen is dan een goedkeuring, maar gezien ik geen omweg in dit forum wil hebben, moet ik alert zijn op de duels die dan komen zullen gaan. Bij een duel is het dus wel zo dat je een inleg doet en dan een "prijs" kunt krijgen als je het wint.
  • Groepsprojecten met een prijs. Ik weet het. Ik heb nog steeds geen winnaar aangewezen bij het vorige groepsproject en dat is gekomen door het constante vergeten. Ik moet dus nog een winnaar aanwijzen en dan kunnen we vaker zo'n project starten. Het begint dan met een beetje paint en daarop volgt dan wat anders. Zo kunnen we met de vorige map nog veel dingen verzinnen.
Maar ja, de vraag is dan, is geld en een rang op LTF echt wat de mensen hiernaartoe lokt?
Het lijkt mij wel leuk om duels te doen, maar hoe had je dat in gedachten? Om ste beurten een suggestie maken die op de andere bouwt? Of beiden een suggestie maken waar je punten voor krijgt?
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Exoemo »

Groepsprojecten zijn tof, dus dat zeker blijven doen. En duels lijkt me ook wel tof, maar dan zonder inzet a.u.b. :p
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Eend »

Eventueel zou je er een soort van evenement van kunnen maken? Ik heb geen idee hoe mijn mede-EO's daarover denken, maar het kan altijd eens voorgesteld worden.
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Melanie »

Dat RS geld prijs vind ik iets te ver gaan.


Misschien kan je De maak-eens-een-monster thread van Neite terug bumpen kan voor wat activiet zorgen en het was een heel leuke topic. Het is niet echt een groepsproject maar wel een topic met meerdere mensen hun ideeën. Misschien wel eerst de overige onserieze monsters verwijderen, en beginpost wat wijzigen (zoals dat het niet enkel voor low level monsters is).
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Duels kunnen misschien ook met een ranking gedaan worden, zodat je hoger kunt komen te staan als je een duel wint met een betere suggestie, vinden jullie dat dan wat? Verdere competities kunnen dan gewonnen worden door middel van een geldprijs.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Hm?
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Zeekoe »

Mystery schreef: Duels kunnen misschien ook met een ranking gedaan worden, zodat je hoger kunt komen te staan als je een duel wint met een betere suggestie, vinden jullie dat dan wat? Verdere competities kunnen dan gewonnen worden door middel van een geldprijs.
Hier ben ik wel voor te vinden. De aanvoerder van de ranglijst krijgt dan een forumtitel?
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Ja, zou kunnen.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Renschmov »

Competitie met een beloning lijkt me inderdaad de beste manier.
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Slay a Stone »

Lijkt mij leuk ^^ (die duels). Je kan dan elke maand 1 duel doen en dan als onderwerp questen, minigame, D&D, een nieuw gebied. Maar alleen 1 probleem, je wilt nieuwe mensen lokken ermee neem ik aan? En hun zijn natuurlijk niet gelijk héél goed in suggesties maken waardoor dat een oneerlijke voorsprong geeft op de "betere".
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Dan zou je hun eventueel tips kunnen geven en een aanmoedigingsprijs geven? Verliezen is namelijk nooit leuk, maar je zou het altijd kunnen leren door hier zelfs suggesties te maken als je het leuk vindt. Zo word je beter en kun je de concurrentie aan.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Exoemo »

Beginners kunnen tevens altijd hier beroep op doen :fluit:
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Die mag dan ook wel eens up-to-date gebracht worden. :$
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Melanie »

Eigenlijk kun je zelfs ook Suggestie van de Maand terug openen maar als er een maand is waar er maar bv 2 suggesties zijn en beide zijn niet echt suggestie van de maand waard, gewoon die maand overslagen, wat ik niet deed en niet echt slim was.
Plaats reactie