3 Characters/Account

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.

Character Pin

ja :
8
42%
neen :
6
32%
maakt niet uit :
5
26%
 
Totaal aantal stemmen: 19

SoulTaken0_o
Berichten: 61
Lid geworden op: dinsdag 8 mei 2012, 21:30
RS: SoulTaken0_o (p2p)
Clan: Caelo

3 Characters/Account

Bericht door SoulTaken0_o »

3 Characters/Account

Hallo, hier ben ik weer :) (sommige zullen mij misschien kennen van mijn vorige suggestie : Nieuwe Grand Exchange Interface)

Vandaag 18/05/2013 breng ik dan eindelijk mijn idee uit waar ik al zo lang met in mijn hoofd zit en de meesten onder ons volgens mij ook.
De titel verklaart alles, 3 Characters/Account. Natuurlijk komen er dan een paar veranderingen aan onze lobby.

Veel plezier.

Inloggen

Blijf gewoon hetzelfde zoals we gewoon zijn.

Afbeelding

Character Selection

De character selection is dus de manier om 3 accaounts the hebben met 1 email adres.
De rode pijltjes staan ervoor dat je kan zien welk account je selecteerd, als je met je muis over je character gaat zal je je total lvl te zien krijgen. Je zal ook telkens boven elke account de naam en het combat lvl van je account zien.

Afbeelding

De Lobby

Hier een kleine verandering, je zal naast de "PLAY" knop nu ook een "Character Selection" knop hebben zodat je makkelijk van account kan veranderen.

Afbeelding

In-game change

Nu als je helemaal bent ingelogd en je wenst in het spel weer uit te loggen zal je de volgende knop extra zien.

Afbeelding

Voor- en nadelen Thx to : jens9
In- of uitklappen •
Voor jagex geeft dit bovendien enkele voordelen:

[*] Ze kunnen hun memberships aanpassen zodat het mogelijk is om 1 of alle accounts (3) slots member te maken.
[*] Ze krijgen een duidelijker overzicht over hun spelers. Het is reeds bekend dat sommige topspelers werkelijk dezelfde persoon zijn.
[*] Ze krijgen minder te maken met valse e-mail adressen. Volgens mij worden die bovendien af en toe wel eens vergeten.
[*] Er zou een optie kunnen komen om characters te verwijderen.
[*] Het is moeilijk om een oud character te verkopen omdat ze zich op hetzelfde account bevinden.
[*] Een speler zal zich nu ook beter gedragen gezien het effect heeft op al zijn 3 characters.
[*] Er kan strenger worden gereageerd tegen meerdere accounts.


Jammer genoeg zijn er ook wat nadelen:

[*] In vele families wordt het spel door meer dan 1 familielid gespeeld. Soms zelf via hetzelfde ip of dezelfde pc. Hierdoor wordt het moeilijker om de accounts te gaan beperken tot 1 account per ip.
[*] Onbewust worden er ook meer characters aangemaakt, vooral omdat het nu veel gebruiksvriendelijker is geworden.
[*] Bots kunnen makkelijker gebruik maken van een droppings overdracht, in de beperkte mate dit nog mogelijk is.
[*] Spelers zullen hun oog verliezen op 1 account en zullen makkelijker afwisselen naar anderen. Bij een in en uit-log is dit in mindere mate het geval. Bovendien gaat de speler onbewust meer naar zijn laagst character gebruiken omdat deze meer te doen heeft (vooral in het geval van F2P). Bij een registratie is dit hetzelfde maar zoals reeds vermeld zal dit mindere vaak gedaan worden dan het aanmaken van een extra character op hetzelfde account.
Nu ik weet niet wat jullie er van vinden maar ik had ook het idee om als je in je "character selection" je character gekozen hebt en je op "go to loby" drukt je je bank pin moet ingeven ter extra beveiliging van je account. Gelieve je mening achter te laten of op de poll te stemmen :).

Dit was mijn idee :)
ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Greetzz SoulTaken0_o
Laatst gewijzigd door SoulTaken0_o op donderdag 6 juni 2013, 21:06, 13 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: 3 accounts/email

Bericht door Siddy00 »

Ik moet zeggen, tof gedaan alweer! Dit is iets dat me realistisch lijkt en dat ook best wat zou kunnen oplossen. Complimenten! :D

Een paar dingen die ik dan wel zou willen vragen: Zou ik dan voortaan met mijn email moeten inloggen in plaats van met mijn naam? Gezien 3 accounts koppelen aan een naam een beetje lastig is, maar die naam is al gekoppeld aan een email dus dat zou opgelost kunnen worden. En zou het dan ook mogelijk zijn om een account los te koppelen van een email (geheel verwijderen lijkt me sterk) als je die plek liever voor een ander account gebruikt?

Je ip-adres staat overigens in het lobby-plaatje, misschien wil je die er nog uit filteren maar dat is natuurlijk aan jou =)
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: 3 accounts/email

Bericht door Holy Wallie »

.. als je met je muis over je character gaat zal je je skills te zien krijgen over je character heen ..
Is dat niet misschien niet een beetje overdreven? Combat lijkt me genoeg :P

Verder vind ik het wel een leuke suggestie ook al zal ik er zelf denk ik geen gebruik van maken.
Afbeelding
Bakske
Berichten: 5919
Lid geworden op: woensdag 4 augustus 2010, 16:45
RS: Bakske (p2p)
Extra rang: RoS #1 Fletching, Smithing, Thieving

Re: 3 accounts/email

Bericht door Bakske »

Leuk idee! :D Wil dat dan ook zeggen dat je voor deze 3 accounts maar 1x membership moet betalen? :P
Afbeelding
Afbeelding

25-09-13
Afbeelding
27-05-14
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: 3 accounts/email

Bericht door Kweet Vaniks »

Je hebt 4 berichten, lol.
OT: Best een leuk idee alhoewel ik nog met mijn oude username inlog en niet via mail :p
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 3 accounts/email

Bericht door Zeekoe »

Als ik me niet vergis gaat dit er ook echt komen, dus het is een geweldige suggestie. Wederom mooi uitgewerkt! =D> Support!

*spelfoutje: "Loby" --> "Lobby"
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: 3 accounts/email

Bericht door Melanie »

Zou 3 Characters/Account niet een beter titel zijn aangezien niet iedereen met email inlogt?

Dit was al eens gesuggeeerd en werd bijna alleen afgekraakt (http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... &p=3565604), vreemd dat de eerste reacties nu wel positief zijn?
Ik vind het wel een goed idee, enige nadeel is dat je alles kwijt bent bij hacken (maar wie wordt er nu tegenwoordig gehackt?).
Holy Wallie schreef:
.. als je met je muis over je character gaat zal je je skills te zien krijgen over je character heen ..
Is dat niet misschien niet een beetje overdreven? Combat lijkt me genoeg :P

Verder vind ik het wel een leuke suggestie ook al zal ik er zelf denk ik geen gebruik van maken.
Mij lijkt Combat en Total level meer dan genoeg en is niet erg mooi zo'n interface dat ineens daarnaast verschijnt.
Laatst gewijzigd door Melanie op zaterdag 18 mei 2013, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 3 accounts/email

Bericht door Zeekoe »

Tja, dit is gewoon veel beter uitgewerkt. Concreet met plaatjes, logisch dat mensen dit aantrekkelijker vinden.

JaGex wil in de nabije toekomst iedereen laten inloggen met e-mail, dus dat lijkt me wel doenbaar. *Ja, misschien zie ik het te concreet.*
SoulTaken0_o
Berichten: 61
Lid geworden op: dinsdag 8 mei 2012, 21:30
RS: SoulTaken0_o (p2p)
Clan: Caelo

Re: 3 accounts/email

Bericht door SoulTaken0_o »

Siddy00 schreef: Ik moet zeggen, tof gedaan alweer! Dit is iets dat me realistisch lijkt en dat ook best wat zou kunnen oplossen. Complimenten! :D

Een paar dingen die ik dan wel zou willen vragen: Zou ik dan voortaan met mijn email moeten inloggen in plaats van met mijn naam? Gezien 3 accounts koppelen aan een naam een beetje lastig is, maar die naam is al gekoppeld aan een email dus dat zou opgelost kunnen worden. En zou het dan ook mogelijk zijn om een account los te koppelen van een email (geheel verwijderen lijkt me sterk) als je die plek liever voor een ander account gebruikt?

Je ip-adres staat overigens in het lobby-plaatje, misschien wil je die er nog uit filteren maar dat is natuurlijk aan jou =)
Danku voor de reactie :)

Met email inloggen of met je naam :

zoals je zelf al vermeld hebt is de naam al aan een email gekoppeld dus volgens mij kan dat geen verschil maken of je nu je naam of je email moet geven.

Account loskoppelen :

Daar heb ik nu eigenlijk nog niet over nagedacht, maar inderdaad geheel verwijderen zoo te zot voor woorden zijn xD.
Dus wat ik dan voorstel is dat op de site dan bij "Account" -> "Uncouple account" komt te staan. Hier kan je dan je inloggegevens en je account dat je op een ander account wil zetten invullen.

PS :
In- of uitklappen •
Je ip-adres staat overigens in het lobby-plaatje, misschien wil je die er nog uit filteren maar dat is natuurlijk aan jou =)
Danku

Toegevoegd na 2 minuten:
Holy Wallie schreef:
.. als je met je muis over je character gaat zal je je skills te zien krijgen over je character heen ..
Is dat niet misschien niet een beetje overdreven? Combat lijkt me genoeg :P

Verder vind ik het wel een leuke suggestie ook al zal ik er zelf denk ik geen gebruik van maken.
Als ik er nu zo over nadenk is dit inderdaad een beetje overdreven.
Bedankt :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Bakske schreef: Leuk idee! :D Wil dat dan ook zeggen dat je voor deze 3 accounts maar 1x membership moet betalen? :P
Danku :)
Neen, spijtig genoeg niet xD

Toegevoegd na 4 minuten:
Kweet Vaniks schreef: Je hebt 4 berichten, lol.
OT: Best een leuk idee alhoewel ik nog met mijn oude username inlog en niet via mail :p
danku :D
zoals ik net bij "siddy" gezegd heb maakt het ni uit of je met mail of je naam inlogt. Ze zijn toch aan elkaar gelinkt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zee koe schreef: Als ik me niet vergis gaat dit er ook echt komen, dus het is een geweldige suggestie. Wederom mooi uitgewerkt! =D> Support!

*spelfoutje: "Loby" --> "Lobby"
Dankjewel 8-)
Spelfoutje aangepast :)

Toegevoegd na 9 minuten:
Mars schreef: Zou 3 Characters/Account niet een beter titel zijn aangezien niet iedereen met email inlogt?

Dit was al eens gesuggeeerd en werd bijna alleen afgekraakt (http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... &p=3565604), vreemd dat de eerste reacties nu wel positief zijn?
Ik vind het wel een goed idee, enige nadeel is dat je alles kwijt bent bij hacken (maar wie wordt er nu tegenwoordig gehackt?).
Holy Wallie schreef:
.. als je met je muis over je character gaat zal je je skills te zien krijgen over je character heen ..
Is dat niet misschien niet een beetje overdreven? Combat lijkt me genoeg :P

Verder vind ik het wel een leuke suggestie ook al zal ik er zelf denk ik geen gebruik van maken.
Mij lijkt Combat en Total level meer dan genoeg en is niet erg mooi zo'n interface dat ineens daarnaast verschijnt.
Thx :)
Combat en Total level zijn inderdaad meer als genoeg vind ik nu achteraf gezien :D
Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: 3 accounts/email

Bericht door JochemRS »

Ik denk dat je ze beter allemaal dezelfde naam kan geven, dan heb je ook meteen dezelfde friends. Heb geen zin om opeens van al me vrienden allemaal namen aan elkaar te koppelen van wie dat ook alweer was. Ook zou ik niet de bank pin gebruiken: een hacker heeft toch niks aan je account zonder bank pin
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
SoulTaken0_o
Berichten: 61
Lid geworden op: dinsdag 8 mei 2012, 21:30
RS: SoulTaken0_o (p2p)
Clan: Caelo

Re: 3 accounts/email

Bericht door SoulTaken0_o »

JochemRS schreef: Ik denk dat je ze beter allemaal dezelfde naam kan geven, dan heb je ook meteen dezelfde friends. Heb geen zin om opeens van al me vrienden allemaal namen aan elkaar te koppelen van wie dat ook alweer was. Ook zou ik niet de bank pin gebruiken: een hacker heeft toch niks aan je account zonder bank pin
Bedankt voor de reactie.
Maar nu is dit toch ook niet zo, als je een nieuw account aanmaakt heb je toch ook gewoon een lege friend chat ?
Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: 3 accounts/email

Bericht door JochemRS »

SoulTaken0_o schreef:
JochemRS schreef: Ik denk dat je ze beter allemaal dezelfde naam kan geven, dan heb je ook meteen dezelfde friends. Heb geen zin om opeens van al me vrienden allemaal namen aan elkaar te koppelen van wie dat ook alweer was. Ook zou ik niet de bank pin gebruiken: een hacker heeft toch niks aan je account zonder bank pin
Bedankt voor de reactie.
Maar nu is dit toch ook niet zo, als je een nieuw account aanmaakt heb je toch ook gewoon een lege friend chat ?
Nu wel ja, dat de friends chat leeg is. Dat wil ik dus veranderen (als het niet je 1e acc is ofc).
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: 3 Characters/Account

Bericht door Eend »

Erg leuk idee! Nu ken ik niet bijster veel mensen die actief op meerdere accounts spelen, maar desondanks lijkt het me erg handig.
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
SoulTaken0_o
Berichten: 61
Lid geworden op: dinsdag 8 mei 2012, 21:30
RS: SoulTaken0_o (p2p)
Clan: Caelo

Re: 3 accounts/email

Bericht door SoulTaken0_o »

JochemRS schreef:
SoulTaken0_o schreef:
JochemRS schreef: Ik denk dat je ze beter allemaal dezelfde naam kan geven, dan heb je ook meteen dezelfde friends. Heb geen zin om opeens van al me vrienden allemaal namen aan elkaar te koppelen van wie dat ook alweer was. Ook zou ik niet de bank pin gebruiken: een hacker heeft toch niks aan je account zonder bank pin
Bedankt voor de reactie.
Maar nu is dit toch ook niet zo, als je een nieuw account aanmaakt heb je toch ook gewoon een lege friend chat ?
Nu wel ja, dat de friends chat leeg is. Dat wil ik dus veranderen (als het niet je 1e acc is ofc).
Ah oke nu begrijp ik jouw punt :) Had het niet zo goed door.
Volgens mij is het wel mogelijk om die lijsten automatisch te laten genereren.

Toegevoegd na 15 seconden:
Eend schreef: Erg leuk idee! Nu ken ik niet bijster veel mensen die actief op meerdere accounts spelen, maar desondanks lijkt het me erg handig.
Dankuwel :)
Afbeelding
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: 3 Characters/Account

Bericht door Derparnieux »

Zolang je voor elk account nog afzonderlijk membership moet kopen vind ik dit een erg goed idee! :)
Afbeelding Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: 3 Characters/Account

Bericht door Going4Quests »

Meerdere characters/account zou inderdaad komen met of na RS3. Ook zou er ooit een update komen dat iedereen met zijn email moet inloggen en de oldskool accounts die nog met hun login inloggen dus overgezet worden naar de email versie.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: 3 Characters/Account

Bericht door Bearserk »

Going4Quests schreef: Meerdere characters/account zou inderdaad komen met of na RS3. Ook zou er ooit een update komen dat iedereen met zijn email moet inloggen en de oldskool accounts die nog met hun login inloggen dus overgezet worden naar de email versie.
pls no, met email inloggen is klote =/
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 3 Characters/Account

Bericht door Zeekoe »

Tja, zit niets anders op. Verhoogt de veiligheid wel weer.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: 3 Characters/Account

Bericht door Renschmov »

Het maakt het hebben van meerdere accounts wel een stuk overzichtelijker.
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: 3 Characters/Account

Bericht door Siddy00 »

Ik zou die pin zelf liever niet hoeven te voeren als ik in wil loggen op een character, dat doe ik normaal al omdat je het vrijwel overal voor nodig hebt maar in dit geval lijkt het me een beetje overbodig. Dan liever nogmaals je wachtwoord invoeren o.i.d. :P
Plaats reactie