Gravestones rework

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Gravestones rework

Bericht door Melanie »

Gravestones rework
[/b]

Samenvatting:
  • Geen grave timers
  • Items terug kopen voor Alch prijs
  • Hoe beter de grave hoe lager de prijs
  • Backup van je items bij Death
  • Money sinker!
Als je dood gaat kun je heel gemakkelijk terug aan je spullen komen. De timer van je gravestone maakt niet zoveel uit, je kan meestal wel terug op tijd bij je grave komen. Hoewel als je een disconnection hebt, heb je veel kans om dood te zijn indien je bij een sterke boss was. Je wordt al gestraft door het dood gaan, dit kan je jammer genoeg niets aan doen, of het de fout is van de RuneScape severs of je internet. Als additionele straf heb je soms veel minder tijd om bij je grave te komen of is het zelfs al te laat en ben je alles kwijt.

Om dit te vermijden bedacht ik een nieuwe gravestone systeem. Eerst en vooral iedereen start opnieuw met een Memorial Plaque grave en krijgt een terugbetaling van zijn oude gravestone. Er komen ook meerde soorten graves en ze hebben een Prayer eis. De kosten voor de graves kan veel hoger zijn dan oude graves, ook moet je de vorige 5 lagere Prayer gravestone hebben gekocht voor je een gravestone mag kopen. Je start dus met een Memorial Plaque daarna moet je de Wooden Cross kopen, daarna de Pile of Stones enzo verder tot je vind dat het te veel kost of je de Prayer eis niet hebt.

Als je nu dood gaat heb je geen timer en zal je grave eeuwig blijven staan tot je hem loot. Je grave zal ook onzichtbaar zijn wanneer je niet online bent en terug zichtbaar zijn wanneer je online bent en zelf mee hoppen als je in een ander werld bent. Om je items te loten moet je een Fee betalen (dit geld gaat naar Death ookwel de Grim Reaper genoemd). De kosten van je al je verloren items zijn in High alch price, of voor de items die untradeable en niet alchbaar zijn dan in hoeveel het veranderd bij dood in de wilderness. Als het zelfs niet in geld veranderd in de wilderness dan de waarde van Risk on Death. Hoe beter je Gravestone hoe minder de kosten, bij de Memorial Plaque zal dat 10 keer goedkoper zijn. De procent bij Death Fee stelt dus voor hoeveel procent je moet betalen van de High Alch prijs. Dit is dus ook meteen een Money sinker! Vanaf nu zal er ook niets in geld veranderen, het blijft als item bestaan, denk maar aan Max, Completionist cape en Dominion tower gloves, dit geld niet voor in de Wilderness natuurlijk.

Als je grave bugged is en je kan hem op een of ander manier niet zien, kun je altijd bij Death zelf gaan en kan ze daar terug krijgen of moet ik kopen zeggen? Als je een tweede keer dood gaat zonder je grave te hebben geloot, verdwijnt je eerst grave en kun je ze enkel terug kopen bij Death. Als je zeer arm bent en je niet genoeg geld hebt om ze terug te kopen heb je één maand de tijd om je items teug te kopen bij Death, daarna verdwijnen ze permanent uit het spel. De locatie van Death weet ik zelf niet maar het moet moeilijk toegankelijk zijn en veel lopen voor je bij hem bent, zodat naar je gravestone gaan beter is dan naar Death gaan.
GravestoneEisenIndividual kostenCumulative kostenDeath fee
Memorial Plaque1 Prayer0 coins0 coins10,00%
Wooden Cross5 Prayer250 coins250 coins9,75%
Pile of Stones10 Prayer500 coins750 coins9,50%
Stone Cross15 Prayer750 coins1.500 coins9,25%
Flag Grave20 Prayer1.000 coins2.500 coins9,00%
Small Headstone25 Prayer2.500 coins5.000 coins8,75%
Big Headstone30 Prayer5.000 coins10.000 coins8,50%
Small Gravestone35 Prayer7.500 coins17.500 coins8,25%
Big Gravestone40 Prayer10.000 coins27.500 coins8,00%
Ornante Gravestone45 Prayer25.000 coins52.500 coins7,75%
Font of Life50 Prayer50.000 coins102.500 coins7,50%
Stele Grave55 Prayer75.000 coins127.500 coins7,25%
Symbol of the Gods60 Prayer100.000 coins227.500 coins7,00%
Angel of Death65 Prayer250.000 coins477.500 coins6,75%
Royal Gravestone70 Prayer500.000 coins977.500 coins6,50%
Obelisk Grave75 Prayer750.000 coins1.727.500 coins6,25%
Abyssal Grave80 Prayer1.000.000 coins2.727.500 coins6,00%
Magical Grave85 Prayer2.500.000 coins5.227.500 coins5,75%
Small Tomb90 Prayer5.000.000 coins10.227.500 coins5,50%
Crystal Gravestone95 Prayer7.500.000 coins17.727.500 coins5,25%
Tomb of the Gods99 Prayer10.000.000 coins27.727.500 coins5,00%
Free players kunnen tot level 50 Gravestones kopen. Members moeten de The Giant Dwarf quest hebben voltooid hebben voor graves na level 50 Prayer. Voor graves na level 70 Prayer heb je King of the Dwarves quest nodig. Voor grave na level 90 Prayer heb je de laatste Dwarf quest nodig die nog dit jaar zal uitkomen. Bij Symbol of the Gods en Tomb of the Gods heb je de keuze om je God te kiezen voor de stijl van de grave een beetje te verandern.

De kosten van Gravestones of Death Fee kan ik altijd aanpassen als het te hoog of te laag is.

Dit systeem straft nog steeds dood door disconnection maar het is al beter dan al je items verliezen? Maar daar kan je niet echt veel aan doen en al je items bij dood behouden zou veel te makkelijk zijn.
Laatst gewijzigd door Melanie op donderdag 29 augustus 2013, 14:33, 4 keer totaal gewijzigd.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Gravestones rework

Bericht door Zeekoe »

Heb er een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant straf je de mensen met een klein kapitaal hier helemaal mee af.
Als je geen geld hebt voor een beter grave moet je meer betalen bij het ophalen, dus zij zijn altijd benadeeld.
Aan de andere kant is het een mooie moneysink, waarbij er eindelijk wat items terug uit het spel gaan.
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Gravestones rework

Bericht door jens9 »

Ik zou je prayer level je de volgende mogelijkheden geven:
  • Level 5: Haal 1 gratis item uit je graf
  • Level 25: Haal 2 gratis items uit je graf
  • Level 60: Haal 3 gratis items uit je graf
  • Level 99: Haal 4 gratis items uit je graf
  • Level 120 (mocht dit ooit komen): Haal 5 gratis items uit je graf
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Gravestones rework

Bericht door Melanie »

Zee koe schreef: Heb er een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant straf je de mensen met een klein kapitaal hier helemaal mee af.
Als je geen geld hebt voor een beter grave moet je meer betalen bij het ophalen, dus zij zijn altijd benadeeld.
Aan de andere kant is het een mooie moneysink, waarbij er eindelijk wat items terug uit het spel gaan.
Mensen met een kleine capitaal hun armour is ook veel minder waard terwijl hoger armour ook veel duurder is ook in alch prijs. Om een extreem voorbeeld te geven: een Bronze mace alch waarde is 10 coins en Drygore mace is 500k, dan zou het toch oneerlijk zijn als ze zelfde % van alch waarde moeten betalen? En ik denk dat het juist leuk is om steeds een beter grave te kunnen kopen en je limiet moet weten van "als ik beter een grave koop moet ik minder betalen bij dood maar die kleine % verandering is het die prijs niet waard." Ook moet niet vergeten dat vele low level equipment al bij always kept on death zijn.

jens9 schreef: Ik zou je prayer level je de volgende mogelijkheden geven:
  • Level 5: Haal 1 gratis item uit je graf
  • Level 25: Haal 2 gratis items uit je graf
  • Level 60: Haal 3 gratis items uit je graf
  • Level 99: Haal 4 gratis items uit je graf
  • Level 120 (mocht dit ooit komen): Haal 5 gratis items uit je graf
Opzich goed idee, maar komt dat gewoon niet op Items kept on Death neer? 7 gratis (of 8 met protect item) items behouden bij level 99 zou denk ik te veel zijn. Ik zie nog wel of ik hier nog iets mee doe.
Nathan VL
Berichten: 1080
Lid geworden op: donderdag 5 februari 2009, 18:46
Oude naam: Navalo

Re: Gravestones rework

Bericht door Nathan VL »

Meh, mooi uitgewerkt en zo maar ik ben persoonlijk geen fan van het idee. Het feit dat je altijd afgestraft wordt staat me helemaal niet aan. Bovendien is de kost om de fee praktisch te negeren, indien dit ingevoerd zou worden, te laag. Mij lijkt het dat de meesten dan gewoon die 27M gaan betalen en het systeem niet veel nut meer zou hebben..
-
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Gravestones rework

Bericht door Melanie »

Nathan VL schreef: Meh, mooi uitgewerkt en zo maar ik ben persoonlijk geen fan van het idee. Het feit dat je altijd afgestraft wordt staat me helemaal niet aan. Bovendien is de kost om de fee praktisch te negeren, indien dit ingevoerd zou worden, te laag. Mij lijkt het dat de meesten dan gewoon die 27M gaan betalen en het systeem niet veel nut meer zou hebben..
Ok ik heb de Death Fee aangepast zodat er niet te veel verschil is in %. En het grave systeem van nu bestraft bijna enkel mensen die disconnection hebben, wat wil je dan alle items behouden bij dood?
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Gravestones rework

Bericht door Off-er »

Leuk idee, ik vind het alleen jammer dat je op deze manier de toegang tot gravestones als questreward voor andere quests (dan de dwarvenquests) weghaalt. Ik zou liever zien dat bepaalde graves toegankelijk zijn wanneer je een quest voltooid dan een levelrange dat je vrijspeelt als je een quest voltooid.
Afbeelding
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Gravestones rework

Bericht door Melanie »

Off-er schreef: Leuk idee, ik vind het alleen jammer dat je op deze manier de toegang tot gravestones als questreward voor andere quests (dan de dwarvenquests) weghaalt. Ik zou liever zien dat bepaalde graves toegankelijk zijn wanneer je een quest voltooid dan een levelrange dat je vrijspeelt als je een quest voltooid.
Is er ook: "Members moeten de The Giant Dwarf quest hebben voltooid hebben voor graves na level 50 Prayer. Voor graves na level 70 Prayer heb je King of the Dwarves quest nodig. Voor grave na level 90 Prayer heb je de laatste Dwarf quest nodig die nog dit jaar zal uitkomen."
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Gravestones rework

Bericht door JochemRS »

Nee dankje. Prijzen van degraded nex/drygores kan je trouwens ook gewoon alch prijs doen, die kan je ook gewoon alchen weet je wel :P. Dan kan het wel, maar die value op death is echt te veel. Ook moet je dan zodra je teleport al je bleeds gecleared worden en meteen alle damage, onafhankelijk van de game tick. Met pken ga je nogal eens dood als je naar varrock teletabbed.
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Gravestones rework

Bericht door Melanie »

JochemRS schreef: Nee dankje. Prijzen van degraded nex/drygores kan je trouwens ook gewoon alch prijs doen, die kan je ook gewoon alchen weet je wel :P. Dan kan het wel, maar die value op death is echt te veel. Ook moet je dan zodra je teleport al je bleeds gecleared worden en meteen alle damage, onafhankelijk van de game tick. Met pken ga je nogal eens dood als je naar varrock teletabbed.
Zoals je zelf zegt, je kan ze alchen dus... dan is dat de prijs van de alchwaarde. Ik heb nergens gezegd dat nex/drygores waarde van risk on death is. En items met echt te hoge alch of risk on death moeten 10% worden van waarde risk on death, zoals de Max en Completionist cape (nex equipment en level 90 wapens niet, hun alchwaard is goed). En voor Chaotic items en dingen zoals dat moet er niet naar risk on death gekeken worden maar in hoeveel coins het veranderd bij dood in Wilderness.

En voor het wegtelen bij pk'en mag je dan al blij zijn dat je het hebt overleeft in de wilderness, is beter dan alles verliezen?
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Gravestones rework

Bericht door Renschmov »

Ik vind het wel een goed idee. Op dit moment is het zo dat als je doodgaat je vrijwel altijd in staat bent om op tijd terug te zijn bij je graf om al je spullen terug te krijgen. Dit haalt echter wel wat uitdaging weg uit het spel. Waarom zou je immers jezelf erop inzetten dat je niet doodgaat als je je spullen toch altijd terug kan krijgen? Met zo'n geldprijs die je kan betalen om je spullen terug te krijgen, word je eigenlijk bestraft voor het doodgaan. Mensen willen niet hun geld verliezen door het terugkopen van hun spullen, en zullen er dus meer op focussen om niet dood te gaan. Ook verhelpt dit het probleem met disconnecters die doodgaan, want zij hebben dan ook nog een kans om hun spullen, weliswaar tegen betaling, terug te krijgen.
Afbeelding
Theezakj
Berichten: 2575
Lid geworden op: maandag 4 augustus 2008, 21:15
Clan: geen
Oude naam: badbjorn3
Extra rang: RoS #1 Mining

Re: Gravestones rework

Bericht door Theezakj »

Mars schreef:

Mensen met een kleine capitaal hun armour is ook veel minder waard terwijl hoger armour ook veel duurder is ook in alch prijs. Om een extreem voorbeeld te geven: een Bronze mace alch waarde is 10 coins en Drygore mace is 500k, dan zou het toch oneerlijk zijn als ze zelfde % van alch waarde moeten betalen? En ik denk dat het juist leuk is om steeds een beter grave te kunnen kopen en je limiet moet weten van "als ik beter een grave koop moet ik minder betalen bij dood maar die kleine % verandering is het die prijs niet waard." Ook moet niet vergeten dat vele low level equipment al bij always kept on death zijn.
Sure? wat als iemand nu eens heeel lang spaart voor bv iets van 50m, en dat dan losed, dat is toch al een heel stuk geld.
V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V V
Afbeelding
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Wil jij ook geld verdienen met neobux? Pm mij even ;) Het is simpel en het kost je amper werk / tijd!
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Gravestones rework

Bericht door Melanie »

Theezakj schreef:
Mars schreef: Mensen met een kleine capitaal hun armour is ook veel minder waard terwijl hoger armour ook veel duurder is ook in alch prijs. Om een extreem voorbeeld te geven: een Bronze mace alch waarde is 10 coins en Drygore mace is 500k, dan zou het toch oneerlijk zijn als ze zelfde % van alch waarde moeten betalen? En ik denk dat het juist leuk is om steeds een beter grave te kunnen kopen en je limiet moet weten van "als ik beter een grave koop moet ik minder betalen bij dood maar die kleine % verandering is het die prijs niet waard." Ook moet niet vergeten dat vele low level equipment al bij always kept on death zijn.
Sure? wat als iemand nu eens heeel lang spaart voor bv iets van 50m, en dat dan losed, dat is toch al een heel stuk geld.
Dan kan hij dat gewoon terug halen uit grave voor een paar K coins, verschil van Death fee van slechtste en best grave had wnnr ik dat zei veel meer invloed nu niet meer.
Ex-gebruiker 35543
Berichten: 7802
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09

Re: Gravestones rework

Bericht door Ex-gebruiker 35543 »

eerst en vooral mooi uitgewerkt, prijzen zitten goed alleen alch prijs van full torva oid is toch hoog?
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Gravestones rework

Bericht door Melanie »

Jo schreef: eerst en vooral mooi uitgewerkt, prijzen zitten goed alleen alch prijs van full torva oid is toch hoog?
Valt wel mee hoor en je kan nog steeds de 3 hoogst alch waarde items protecten bij dood voor geen kosten.

Volgens RS wiki:
Nex equipment helms: 240k alch -> 24k tot 12k
Nex equipment body: 300k alch -> 30k tot 15k
Nex equipment legs: 240k alch -> 24k tot 12k
Nex equipment boots: 15k alch -> 1.5k tot 0.75k
Nex equipment gloves: 180 coins alch maar is waarschijnlijk verkeerd
Zaryte bow: 540k alch -> 54k tot 27k
Virtus wand: 75k alch -> 7.5k tot 3.75k
Virtus book: 30k -> 3k tot 1.5k
Godsword: 750k alch -> 75k tot 37.5k
Lvl 90 wapens: 500k alch -> 50k tot 25k
Lvl 90 offhand: 300k alch -> 30k tot 15k

Maar stel dat Jagex zoiets ingame brengt dan moeten ze wel eerst alch prijzen wat balanceren met de level enz, bv godsword alchwaarde is hoger dan zaryte bow of alchwaarde van Zaryte bow zou ongveeer even veel moeten zijn als virtus book en wand samen.
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Gravestones rework

Bericht door Kweet Vaniks »

Weeral een nette guide Mars.
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Gravestones rework

Bericht door jens9 »

En wat als je eens blessings toevoegd?

Blessings is een nieuwe currency die je kunt verdienen door middel van de doden te begraven (in het geval van runescape zijn dit dus de botten). Hoe meer botten je begraaft hoe meer kan je hebt om een blessings te verdienen. Er zijn wel enkele voorwaarden aan gebonden:
  • Het werkt alleen als je de botjes handmatig begraaft, dus niet crushed.
  • Het werkt alleen als je de botjes niet gebankt hebt
  • Je hebt de grootste kans om blessings te verdienen door ze te begraven op dezelfde locatie of de bijhorende begraafplaats. Bijvoorbeeld > Humans (kerkhof), goblins (battlefield), etc...
Blessings kunnen worden gebruikt om je grafstenen te verbeteren (hoewel de gp optie nog steeds beschikbaar is). Verder dan dit kunje blessings ook gebruiken voor:
  • Hosties (soort food dat buiten hp ook een prayerpoint healed
  • Priest Armore
  • Etc...
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Gravestones rework

Bericht door Melanie »

jens9 schreef: En wat als je eens blessings toevoegd?

Blessings is een nieuwe currency die je kunt verdienen door middel van de doden te begraven (in het geval van runescape zijn dit dus de botten). Hoe meer botten je begraaft hoe meer kan je hebt om een blessings te verdienen. Er zijn wel enkele voorwaarden aan gebonden:
  • Het werkt alleen als je de botjes handmatig begraaft, dus niet crushed.
  • Het werkt alleen als je de botjes niet gebankt hebt
  • Je hebt de grootste kans om blessings te verdienen door ze te begraven op dezelfde locatie of de bijhorende begraafplaats. Bijvoorbeeld > Humans (kerkhof), goblins (battlefield), etc...
Blessings kunnen worden gebruikt om je grafstenen te verbeteren (hoewel de gp optie nog steeds beschikbaar is). Verder dan dit kunje blessings ook gebruiken voor:
  • Hosties (soort food dat buiten hp ook een prayerpoint healed
  • Priest Armore
  • Etc...
Rewards vind ik goed, zou leuk idee zijn voor als Prayer minigame. De manier om Blessings te krijgen vind ik wat minder (te grindachtig) hoewel het al goed is dat je dan zelf de botten moet halen.
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Gravestones rework

Bericht door Going4Quests »

Als 't af is zou ik dit zeker op de RSOF posten want Jagex kijkt op dit moment naar gravestone improvements. :)
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Gravestones rework

Bericht door jens9 »

Werk het gerust uit als je wit. Ik heb jammer genoeg geen tijd om het uitgebreid uit te werken. Maar ik wil eventueel wel meewerken als iemand het idee op zich neemt.

Edite

Hier nog enkele ideetje voor je idee:

Andere spelers kunnen nu prayer punten ophalen aan je graf. Elke keer dat een speler prayer points haalt bij je graf zul je minder death fee moeten betalen wanneer je je items komt halen.

De hoeveelheid prayer points hangt van het soort graf. Rijke spelers kunnen hun graf uiteindelijk zo verbeteren dat het zogoed als een halve kapel word waar spelers eventueel kunnen safespotten.

Wanneer je een graf opricht zul je ook een god moeten kiezen om het te beperken. Een voorbeeld:
Een speler van zammy kan enkel aan een zammy graf bidden. Toch is het mogelijk om te bidden aan een graf van bondgenoten van zamorak. Als bijvoorbeeld zammy en bandos een overeenkomst hebben is het mogelijk om je prayer punten op te laden in ruil dat je tijdelijk 10% van prayer level verliest.
Plaats reactie