RS is dood aan het gaan

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Gnome »

riyadh schreef:
woodpekker0 schreef: Gewoon niet. Het oude was makkelijk en dat hoort eigenlijk thuis bij een browser game. Je bent namelijk ook al zo gemakkelijk geweest geen spel te downloaden. Er zijn veel spelers gestopt na imterface/eoc omdat het in een keer zoveel anders is. Dat is gewoon een logische verklaring. Of het nou goed is volgens jouw of niet. We hebben het natuurlijk over dood gaan van rs.

Helemaal waar , zoveel andere spellen met abilities waarom gaan de pro-eoc mensen niet daar heen . Niet lomp bedoeld maar al die jaren leefde rs zonder abilities, zou het echt sterven als er geen abilities systeem kwam?
Het doel is juist om spelersaantallen te behouden, niet "als je het niet leuk vindt, ga je maar ergens anders heen".
Afbeelding
Meleepro NL
Berichten: 1457
Lid geworden op: zondag 6 januari 2013, 14:17
RS: MELEEPRO NL (p2p)
Contacteer:

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Meleepro NL »

Er speelde gewoon veel boeren RS,
Want wat een boer niet kent dat eet speelt hij niet
In- of uitklappen • alle achievements van MELEEPRO NL
99 Constitution since 18-12-2013 [kolom]99 Magic since 27-1-2014[/kolom][kolom]99 Herblore since 23-2-2014[/kolom]
[regel]99 Defence since 01-3-11-2014[kolom]99 Ranged since 08-3-2014[/kolom][kolom]99 Strength since 27-4-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Summoning since 31-5-2014[kolom]99 Attack since 07-6-2014[/kolom][kolom]99 Prayer since 4-7-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Slayer 26-10-2014[kolom]99 Firemaking since 3-11-2014[/kolom][kolom]99 Cooking since 3-11-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Construction since 22-2-2015[kolom]99 Fletching since 26-6-2015[/kolom][kolom]99 Smithing since 12-8-2015[/kolom][/regel]
[regel]99 Crafting since 26-9-2015[kolom]99 Agility since 1-2-2016[/kolom][kolom]99 Hunter since 28-2-2016[/kolom][/regel]
[regel]99 Thieving since 24-9-2016[kolom]99 Mining since 9-10-2016[/kolom][kolom]99 Woodcutting since 17-11-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Defence since 27-9-2015[kolom]120 Ranged since 14-4-2015[/kolom][kolom]120 Constitution since 4-5-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Summoning since 18-2-2017[kolom][/kolom][kolom][/kolom][kolom][/kolom][/regel]

Plaatje Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
woodpekker0
Berichten: 71
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 12:26

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door woodpekker0 »

Bearblock schreef:
woodpekker0 schreef:
Wat is er lastig aan? Basics om adrenaline te krijgen en tresholds en ultimates om adrenaline te spenderen. Simpelste ability systeem wat er is.
Maar of iedereen dit leuk vind is een andere vraag ;) RS is altijd een simpele browsergame geweest en niemand zat er op te wachten om op deze manier te gaan spelen.

Mensen een product gaat altijd een X aantal jaren mee. Er zal hoe dan ook een einde aan RS komen. Wanneer is de vraag. Met IPV aan de kop zal het er niet langer op worden.
Games als The Elder Scrolls gaan ook nog steeds goed mee, er is geen enkele aanwijzing voor dat RS binnenkort zal stoppen. Daarbij generaliseer je als je zegt "niemand zat te wachten op". Ikzelf en met mij vele anderen vonden het oude combat systeem gewoonweg ****.
woodpekker0 schreef: Gewoon niet. Het oude was makkelijk en dat hoort eigenlijk thuis bij een browser game. Je bent namelijk ook al zo gemakkelijk geweest geen spel te downloaden. Er zijn veel spelers gestopt na imterface/eoc omdat het in een keer zoveel anders is. Dat is gewoon een logische verklaring. Of het nou goed is volgens jouw of niet. We hebben het natuurlijk over dood gaan van rs.
Dat jij het makkelijk vond betekent niet dat iedereen het leuker vond. EoC is ook hartstikke makkelijk namelijk. Daarbij heb ik 1. de client van RS gedownload en is je eerste punt dus al weg. Ook is het niet dat ik RS speel omdat ik te lui ben om games te downloaden, ik speel namelijk ook andere games die ik wel moet downloaden en installeren. Je kan als game dev. je spel laten overleven door mee te gaan met je tijd en het publiek te geven wat ze willen, een spel dat altijd hetzelfde is raken mensen op uitgekeken.
Daarbij hebben "X aantal spelers stopt door verandering" en "Rs gaat dood" niets met elkaar te maken. Je legt verbanden waar ze niet bestaan en generaliseert voor een enorme groep.
Games als The Elder Scrolls gaan ook nog steeds goed mee, er is geen enkele aanwijzing voor dat RS binnenkort zal stoppen. Daarbij generaliseer je als je zegt "niemand zat te wachten op". Ikzelf en met mij vele anderen vonden het oude combat systeem gewoonweg ****.
Lees eens deze link door. Ik heb het niet gehad over constateringen dat runescape gaat stoppen. Maar Runescape zit duidelijk over Maturity heen. Op het moment dat het voor jagex niet meer winst gevend is(dat zal nog wel even duren) zal runescape stoppen. Dit gaat gebeuren, de vraag is hoelang het gaat duren. Dit kan een jaar zijn, vrij onwaarschijnlijk maar kan ook nog 5 tot 10 jaar duren.
Daarbij heb ik 1. de client van RS gedownload en is je eerste punt dus al weg.
Het spijt me maar dit vind ik echt kort door de bocht hé. RS is nou eenmaal een browser game, en dat het de optie heeft om een executable te downloaden van een paar MB is niet te vergelijken met spellen van meer of iets minder dan 10gb.
Ook is het niet dat ik RS speel omdat ik te lui ben om games te downloaden, ik speel namelijk ook andere games die ik wel moet downloaden en installeren. Je kan als game dev. je spel laten overleven door mee te gaan met je tijd en het publiek te geven wat ze willen, een spel dat altijd hetzelfde is raken mensen op uitgekeken.
Dit is pertinent niet waar. Een spel blijven ontwikkelen zal de levensduur verlengen maar ook runescape zal vroeg of laat stoppen. Een product heeft altijd een soort van bron waardoor mensen het gebruiken, jagex heeft deze bron verschillende keren hard aangepakt (drastische veranderingen in combat en interface = leertijd) waardoor er veel mensen zijn gestopt(=verkorte lifecycles). Dit soort veranderingen moet je altijd langzaam integreren. Anders moeten de mensen veel te veel leren in één keer. Eigenlijk ook de fout die Microsoft maakt met Windows 8. To fast! De gedachte er achter is niet verkeerd want desktops zijn in de decline.

Jagex begint niet voor niets met nieuwe projecten en weet zelf dat ook Runescape vroeg of laat niet meer zal bestaan. Ze willen vast langer als 10 jaar bestaan! Persoonlijk denk ik dat er geen 10 jaren meer gaat duren maar een jaar of 4.
Daarbij hebben "X aantal spelers stopt door verandering" en "Rs gaat dood" niets met elkaar te maken. Je legt verbanden waar ze niet bestaan en generaliseert voor een enorme groep
Runescape had ooit eens circa 2M subscribers zo ver ik weet. Nu zit RS volgens mij <500k(altans voor de hiscore update raakte RS de 500k niet meer). Dus er is wel degelijk een goeie verband tussen x aantal spelers(75%?) en RS gaat dood. ;) In ieder geval had Runescape er >1m en dat zou al betekenen meer als gehalveerd. Jagex heeft toegegeven zonder microtransacties niet meer te kunnen leveren wat ze nu doen. Is dit niet een erg duidelijk bewijs dat dit met elkaar in verband is? (overigens nog een reden waarom veel spelers zijn gestopt)

Praktisch elke (mmo)rpg heeft tegenwoordig abilities, dat betekent niet dat de spellen ook maar een klein beetje op elkaar lijken.
Eigenlijk wel. MMO is momenteel elkaar dood aan het concurreren(wat w.s. ook te maken heeft met de daling van RS). Te veel vissers in een kleine vijver. Action bar kopiëren maakt de variatie alleen maar kleiner en de overstap naar andere mmo's makkelijker.
Er speelde gewoon veel boeren RS,
Want wat een boer niet kent dat eet speelt hij niet
Dit is mens eigen en heeft niks met boeren te maken. Mensen raken gewent aan iets en ga je het volledig omgooien dan zullen ze er al vrij snel negatief over praten; als ze het oude prima vonden. ((Ik weet niet precies wat je met je reactie bedoeld maar eigenlijk heb je wel groot gelijk ;) ))
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Bearserk »

woodpekker0 schreef: Dit is mens eigen en heeft niks met boeren te maken. Mensen raken gewent aan iets en ga je het volledig omgooien dan zullen ze er al vrij snel negatief over praten; als ze het oude prima vonden. ((Ik weet niet precies wat je met je reactie bedoeld maar eigenlijk heb je wel groot gelijk ;) ))
Oh dus mensen kunnen volgens jou niet veranderen van pre-eoc -> Eoc maar wel zeer makkelijk de overstap maken van bijvoorbeeld Pre-eoc naar WoW of LoL?

Juist ja. Je hele post hangt samen van foute constateringen en drogredenen.
Afbeelding
woodpekker0
Berichten: 71
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 12:26

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door woodpekker0 »

Bearblock schreef:
woodpekker0 schreef: Dit is mens eigen en heeft niks met boeren te maken. Mensen raken gewent aan iets en ga je het volledig omgooien dan zullen ze er al vrij snel negatief over praten; als ze het oude prima vonden. ((Ik weet niet precies wat je met je reactie bedoeld maar eigenlijk heb je wel groot gelijk ;) ))
Oh dus mensen kunnen volgens jou niet veranderen van pre-eoc -> Eoc maar wel zeer makkelijk de overstap maken van bijvoorbeeld Pre-eoc naar WoW of LoL?

Juist ja. Je hele post hangt samen van foute constateringen en drogredenen.
Je snapt er niks van, en dus zijn het foute constateringen?

Runescape veranderd alles te drastisch, mensen vinden de nieuwe update niet leuk en gaan INDERDAAD naar een alternatief! Het is hetzelfde verhaal windows <> MAC OS. Veel mensen vinden windows 8 niks en worden overgehaald door de apple freaks om MAC OS te gebruiken. Er word steeds meer negatief over gepraat en de beste reclame is mond tot mond reclame! En die is er bijna niet meer bij Runescape, altans niet in mijn omgeving.
Meleepro NL
Berichten: 1457
Lid geworden op: zondag 6 januari 2013, 14:17
RS: MELEEPRO NL (p2p)
Contacteer:

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Meleepro NL »

woodpekker0 schreef:
Bearblock schreef:
woodpekker0 schreef: Dit is mens eigen en heeft niks met boeren te maken. Mensen raken gewent aan iets en ga je het volledig omgooien dan zullen ze er al vrij snel negatief over praten; als ze het oude prima vonden. ((Ik weet niet precies wat je met je reactie bedoeld maar eigenlijk heb je wel groot gelijk ;) ))
Oh dus mensen kunnen volgens jou niet veranderen van pre-eoc -> Eoc maar wel zeer makkelijk de overstap maken van bijvoorbeeld Pre-eoc naar WoW of LoL?

Juist ja. Je hele post hangt samen van foute constateringen en drogredenen.
Je snapt er niks van, en dus zijn het foute constateringen?

Runescape veranderd alles te drastisch, mensen vinden de nieuwe update niet leuk en gaan INDERDAAD naar een alternatief! Het is hetzelfde verhaal windows <> MAC OS. Veel mensen vinden windows 8 niks en worden overgehaald door de apple freaks om MAC OS te gebruiken. Er word steeds meer negatief over gepraat en de beste reclame is mond tot mond reclame! En die is er bijna niet meer bij Runescape, altans niet in mijn omgeving.
Bij mij in de omgeving wordt ook nooit over rs gepraat of je wordt uitgelachen, En er komen nog amper nieuwe spelers bij ook, de low level content is allemaal dood, of slecht en er komt ook amper low level content bij, ze zijn nu alleen bezig met high level content, waarmee ze dus geen nieuwe spelers trekken.
Ze moeten iets maken wat veel nieuwe spelers aantrekt, en dat is niet opgelost met een enkele update.

Toegevoegd na 1 minuten:
J oey schreef: Runescape mond-op-mond reclame heb ik voor het laatst meegemaakt in groep 8. 7-8 jaar geleden. Dat ligt gewoon puur aan de leeftijd en door het simpele karakter van RS in vergelijking tot andere MMO's konden ze onmogelijk nieuwe mensen bereiken.
Ga jij eens op rs, vraag een aantal mensen hoe oud ze zijn, je komt meestal uit tussen de 13 en de midden 20 uit,
In- of uitklappen • alle achievements van MELEEPRO NL
99 Constitution since 18-12-2013 [kolom]99 Magic since 27-1-2014[/kolom][kolom]99 Herblore since 23-2-2014[/kolom]
[regel]99 Defence since 01-3-11-2014[kolom]99 Ranged since 08-3-2014[/kolom][kolom]99 Strength since 27-4-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Summoning since 31-5-2014[kolom]99 Attack since 07-6-2014[/kolom][kolom]99 Prayer since 4-7-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Slayer 26-10-2014[kolom]99 Firemaking since 3-11-2014[/kolom][kolom]99 Cooking since 3-11-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Construction since 22-2-2015[kolom]99 Fletching since 26-6-2015[/kolom][kolom]99 Smithing since 12-8-2015[/kolom][/regel]
[regel]99 Crafting since 26-9-2015[kolom]99 Agility since 1-2-2016[/kolom][kolom]99 Hunter since 28-2-2016[/kolom][/regel]
[regel]99 Thieving since 24-9-2016[kolom]99 Mining since 9-10-2016[/kolom][kolom]99 Woodcutting since 17-11-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Defence since 27-9-2015[kolom]120 Ranged since 14-4-2015[/kolom][kolom]120 Constitution since 4-5-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Summoning since 18-2-2017[kolom][/kolom][kolom][/kolom][kolom][/kolom][/regel]

Plaatje Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Bearserk »

Meleepro NL schreef:
woodpekker0 schreef:
Bearblock schreef:
woodpekker0 schreef: Dit is mens eigen en heeft niks met boeren te maken. Mensen raken gewent aan iets en ga je het volledig omgooien dan zullen ze er al vrij snel negatief over praten; als ze het oude prima vonden. ((Ik weet niet precies wat je met je reactie bedoeld maar eigenlijk heb je wel groot gelijk ;) ))
Oh dus mensen kunnen volgens jou niet veranderen van pre-eoc -> Eoc maar wel zeer makkelijk de overstap maken van bijvoorbeeld Pre-eoc naar WoW of LoL?

Juist ja. Je hele post hangt samen van foute constateringen en drogredenen.
Je snapt er niks van, en dus zijn het foute constateringen?

Runescape veranderd alles te drastisch, mensen vinden de nieuwe update niet leuk en gaan INDERDAAD naar een alternatief! Het is hetzelfde verhaal windows <> MAC OS. Veel mensen vinden windows 8 niks en worden overgehaald door de apple freaks om MAC OS te gebruiken. Er word steeds meer negatief over gepraat en de beste reclame is mond tot mond reclame! En die is er bijna niet meer bij Runescape, altans niet in mijn omgeving.
Bij mij in de omgeving wordt ook nooit over rs gepraat of je wordt uitgelachen, En er komen nog amper nieuwe spelers bij ook, de low level content is allemaal dood, of slecht en er komt ook amper low level content bij, ze zijn nu alleen bezig met high level content, waarmee ze dus geen nieuwe spelers trekken.
Ze moeten iets maken wat veel nieuwe spelers aantrekt, en dat is niet opgelost met een enkele update.

Toegevoegd na 1 minuten:
J oey schreef: Runescape mond-op-mond reclame heb ik voor het laatst meegemaakt in groep 8. 7-8 jaar geleden. Dat ligt gewoon puur aan de leeftijd en door het simpele karakter van RS in vergelijking tot andere MMO's konden ze onmogelijk nieuwe mensen bereiken.
Ga jij eens op rs, vraag een aantal mensen hoe oud ze zijn, je komt meestal uit tussen de 13 en de midden 20 uit,
Noem 1 ander spel waarbij dat niet zo is dan >.<
Afbeelding
Meleepro NL
Berichten: 1457
Lid geworden op: zondag 6 januari 2013, 14:17
RS: MELEEPRO NL (p2p)
Contacteer:

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Meleepro NL »

Bearblock schreef:
Meleepro NL schreef:
woodpekker0 schreef:
Bearblock schreef:
woodpekker0 schreef: Dit is mens eigen en heeft niks met boeren te maken. Mensen raken gewent aan iets en ga je het volledig omgooien dan zullen ze er al vrij snel negatief over praten; als ze het oude prima vonden. ((Ik weet niet precies wat je met je reactie bedoeld maar eigenlijk heb je wel groot gelijk ;) ))
Oh dus mensen kunnen volgens jou niet veranderen van pre-eoc -> Eoc maar wel zeer makkelijk de overstap maken van bijvoorbeeld Pre-eoc naar WoW of LoL?

Juist ja. Je hele post hangt samen van foute constateringen en drogredenen.
Je snapt er niks van, en dus zijn het foute constateringen?

Runescape veranderd alles te drastisch, mensen vinden de nieuwe update niet leuk en gaan INDERDAAD naar een alternatief! Het is hetzelfde verhaal windows <> MAC OS. Veel mensen vinden windows 8 niks en worden overgehaald door de apple freaks om MAC OS te gebruiken. Er word steeds meer negatief over gepraat en de beste reclame is mond tot mond reclame! En die is er bijna niet meer bij Runescape, altans niet in mijn omgeving.
Bij mij in de omgeving wordt ook nooit over rs gepraat of je wordt uitgelachen, En er komen nog amper nieuwe spelers bij ook, de low level content is allemaal dood, of slecht en er komt ook amper low level content bij, ze zijn nu alleen bezig met high level content, waarmee ze dus geen nieuwe spelers trekken.
Ze moeten iets maken wat veel nieuwe spelers aantrekt, en dat is niet opgelost met een enkele update.

Toegevoegd na 1 minuten:
J oey schreef: Runescape mond-op-mond reclame heb ik voor het laatst meegemaakt in groep 8. 7-8 jaar geleden. Dat ligt gewoon puur aan de leeftijd en door het simpele karakter van RS in vergelijking tot andere MMO's konden ze onmogelijk nieuwe mensen bereiken.
Ga jij eens op rs, vraag een aantal mensen hoe oud ze zijn, je komt meestal uit tussen de 13 en de midden 20 uit,
Noem 1 ander spel waarbij dat niet zo is dan >.<
Pirate galaxy, Zat je al gou met allemaal mensen van rond de 50 te praten die niets te doen hebben of niets met hun leven gedaan hebben
In- of uitklappen • alle achievements van MELEEPRO NL
99 Constitution since 18-12-2013 [kolom]99 Magic since 27-1-2014[/kolom][kolom]99 Herblore since 23-2-2014[/kolom]
[regel]99 Defence since 01-3-11-2014[kolom]99 Ranged since 08-3-2014[/kolom][kolom]99 Strength since 27-4-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Summoning since 31-5-2014[kolom]99 Attack since 07-6-2014[/kolom][kolom]99 Prayer since 4-7-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Slayer 26-10-2014[kolom]99 Firemaking since 3-11-2014[/kolom][kolom]99 Cooking since 3-11-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Construction since 22-2-2015[kolom]99 Fletching since 26-6-2015[/kolom][kolom]99 Smithing since 12-8-2015[/kolom][/regel]
[regel]99 Crafting since 26-9-2015[kolom]99 Agility since 1-2-2016[/kolom][kolom]99 Hunter since 28-2-2016[/kolom][/regel]
[regel]99 Thieving since 24-9-2016[kolom]99 Mining since 9-10-2016[/kolom][kolom]99 Woodcutting since 17-11-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Defence since 27-9-2015[kolom]120 Ranged since 14-4-2015[/kolom][kolom]120 Constitution since 4-5-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Summoning since 18-2-2017[kolom][/kolom][kolom][/kolom][kolom][/kolom][/regel]

Plaatje Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
woodpekker0
Berichten: 71
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 12:26

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door woodpekker0 »

Om dit topic maar even te bumpen :-({|=

Sinds de hiscores toegankelijk waren voor f2p/90 dagen sprong het aantal accounts in de hiscores van 480k(+-) naar 2.000.000+. Hoewel dit uit mijn hoofd is, gok ik dat dit ongeveer in 2a3 weken gebeurde.

Ondertussen krijgen we een beter beeld, namelijk 1,730,201. Weet iemand hier meer van af?
XTayC
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 5 januari 2015, 15:25

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door XTayC »

Runescape gaat niet dood, het grootste gedeelte van de spelers van vroeger waren bots.. ):
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Dombo 12 »

XTayC schreef: Runescape gaat niet dood, het grootste gedeelte van de spelers van vroeger waren bots.. ):
De populatie op runescape is de afgelopen jaren toch wel deels afgenomen. Klopt er zijn minder players online, dat komt inderdaad grotendeels door de bots die tegenwoordig zijn uitgeroeid. Maar er zijn ook zat mensen gestopt met spelen, maar aan de andere kant ook genoeg spelers zijn er begonnen met runescape. Ook heeft rs3 flink te lijden gehad door de oldschool whiners die niet tegen verandering/verbetering kunnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Joa »

Ik zag pas wel 80.000 mensen online. Er zijn tijden geweest dat het niet boven de 50.000-60.000 kwam.
Amneys
Berichten: 5919
Lid geworden op: vrijdag 19 december 2008, 14:06
Contacteer:

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Amneys »

Joa schreef: Ik zag pas wel 80.000 mensen online. Er zijn tijden geweest dat het niet boven de 50.000-60.000 kwam.
Volgens mij zijn er momenteel ook weer wat meer bots in het spel. Wordt weer eens tijd voor zo'n update.
Afbeelding
Gerben
Berichten: 534
Lid geworden op: woensdag 30 november 2011, 16:01
RS: Gestopt
Oude naam: High Seas
Contacteer:

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Gerben »

Weet je wat het is, RuneScape zal vast ooit offline gaan zoals alles een begin en een einde kent. Hoelang je ook over alles kan discusieren het is gewoon zo. Maargoed geen enkel bedrijf wil dat het spel dat het heeft gemaakt ten onder zien gaan daarom wordt RuneScape ook geupedated en veranderd om het zo lang mogelijk staande te houden. Maar iedere verandering heeft consequenties die aan de ene kant positief maar ook negatief zijn. Deze veranderingen kunnen ook buiten het spel genomen worden als bijvoorbeeld investeerders ergens geld in steken en hiervan natuurlijk zoveel mogelijk rendement uit willen halen. In het geval van Jagex is deze investeerder Insight Venture Partners. Het doel van (bijna alle) bedrijven is winst maken en bij IVP is dat niet anders, IVP gaat hierbij over lijken als het moet zoals ze al eerder hebben gedaan bij Maple Story. Maargoed dit even terzijde terug naar het feit dat alle veranderingen en updates invloed op elkaar hebben.

Om RuneScape met de tijd mee te laten gaan is Evolution of Combat bedacht en gecreeërd. Het risico wat Jagex nam was groot maar op de lange termijn beter. Het oude combat systeem was gewoonweg verouderd en om nieuwe spelers aan te trekken moesten ze wel. EoC heeft er voor gezorgd dat RuneScape weer langer mee kan gaan maar daar stond wel tegenover dat een grote groep oudere spelers stopten met spelen omdat ze hun vertrouwde RuneScape kwijt waren. Een van die spelers die stopte ben ik en ik vind persoonlijk nog steeds dat de EoC en de action bar niet bij RuneScape passen. Runescape is naar mijn mening een simplistisch grind spel en om van dat imago af te komen is EoC ook in het leven geroepen.

Terug naar IVP. IVP zorgde voor de microtransacties wat ook gevolgen met zich meebracht: De RuneScape community pikte dit niet en kwam in opstand maar de aanhouder wint en in dit geval is het IVP. Als je terug kijkt naar hoe de microtransacties als iets heel kleins begon in 2012 is nu uitgegroeid tot iets wat het spel hevig beïnvloed. Door voornamelijk deze twee grote veranderingen in RuneScape liep het aantal spelers erg terug tot er medio 2013 een diepte punt werd bereikt. Dit diepte punt wordt weer rechtgetrokken door Oldschool en RS3. En nu begin 2015 heb ik het idee dat er langzamerhand een nieuwe generatie RuneScape spelers begint te ontstaan. De generatie spelers die microtransacties zijn gewend en hebben geaccepteerd met een groot aantal oudere spelers die meestal high level zijn of terug zijn gekomen om Oldschool te spelen.

Eigenlijk gaat RuneScape helemaal niet dood momenteel maar maakt het juist een kleine groeiperiode door, door het aantal spelers terug te krijgen die de afgelopen 2/3 jaar zijn gaan lopen of helemaal nieuw zijn.

:ninja:
De Timmerman
Soo't aardse Huis tot nut kan strecken,
om ons voor ongeval te decken,
Gelijk het seer beminlijck doed;
Wat hoord men dan met vlijt te bouwen
Daar't leeven Ewig huis Sal houwen
Wanneer 't van hier verhuisen moet.


woodpekker0
Berichten: 71
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 12:26

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door woodpekker0 »

Joa schreef: Ik zag pas wel 80.000 mensen online. Er zijn tijden geweest dat het niet boven de 50.000-60.000 kwam.
Toevallig op zondag avond? Dit is wel vaker hoor.
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Joa »

woodpekker0 schreef:
Joa schreef: Ik zag pas wel 80.000 mensen online. Er zijn tijden geweest dat het niet boven de 50.000-60.000 kwam.
Toevallig op zondag avond? Dit is wel vaker hoor.
1 jaar geleden toch niet.
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Hank1705 »

10 maanden geleden wel. :-({|=
Afbeelding
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Joa »

Maar dat was rond de tijd dat OSRS net released was? Toen zijn veel mensen even komen kijken. De weken daarna zal het wel drukker dan normaal geweest zijn, maar ik ben er zeker van dat er nu meer mensen spelen dan toen.
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Chris »

Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Amneys
Berichten: 5919
Lid geworden op: vrijdag 19 december 2008, 14:06
Contacteer:

Re: RS is dood aan het gaan

Bericht door Amneys »

Chris schreef: Online player tracking: https://sites.google.com/site/runescape ... talplayers
Ik was die al aan het zoeken om hier te posten maar kon hem nergens meer vinden, bedankt ;) .
Afbeelding
Plaats reactie