Het uitgaansleven

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Het uitgaansleven

Bericht door Meutr »

In dit topic mag je praten over je ervaringen tijdens het uitgaan. Vertel ons waar je het liefst uitgaat, waar je nooit geen voet meer gaat binnenzetten, wat je dit weekend gaat doen, wat je drinkt of eet tijdens het uitgaan en hoeveel deernes je gescoord hebt. Alles omtrent je uitgaansleven!

Dit topic heb ik gemaakt omdat ik gemerkt heb dat er steeds meer studenten bijkomen in Bar. Ook de gemiddelde leeftijd stijgt en vermits iedereen vanaf z'n 16e of zo geregeld wel eens de bloemetjes buitenzet, leek dit topic me wel leuk. Indien er geen animo voor blijkt te zijn, zakt het vanzelf wel weg.

Vriendelijke groetjes
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Gebruikersavatar
pauperunit
Grapjas
Berichten: 16867
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 10:42
RS: Rondjeslopen (OSRS)
Oude naam: grootmonster

Re: Het uitgaansleven

Bericht door pauperunit »

afentoe ik naar zo'n standaard tentje, ik zuip wat rond en hoop eens een 'deerne' te belullen en kruip rustig m'n bed weer in in de late uurtjes.

Helaas is het tegenwoordig een hobby om overal maar ruzie te zoeken in de stad en dat besmet de nacht meestal wel, voor mij reden om minder uit te gaan en maar hardstyle/hardcore feestjes op te zoeken om maar naar de kloten te gaan. Uitgaansavonden zijn voor mij van donderdag tot en met zondag en ik ga als ik al uit ga, maar op 1 van die avonden. Elke vrijdag zit ik in de kroeg maar dat is verder niet echt uitgaan imo.


gr
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Stefan »

Mijn ervaringen met uitgaan zijn slecht. Dan spreek ik over clubs en kroegen. Ik erger mij aan de mensen, de sfeer, en vooral de afstotelijke muziek die altijd veel te luid staat. Bovendien is het gehalte van dronken mensen die zich niet kunnen gedragen veels te hoog in dit soort sferen, en is het allemaal maar normaal dat er elk weekend wel opstootjes/ruzies zijn. En dan spreek ik niet slechts over mijn eigen dorp, maar ook over de grotere plekken zoals Breda en Lloret. Het spreekt dus voor zich dat ik geen kroeg en club meer binnen stap. Ik ga ook bijna nooit uit. Waar ik wel erg van geniet zijn concerten van mijn favoriete bands, daar ga ik met plezier naar toe
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Ricc »

Stefan schreef: Mijn ervaringen met uitgaan zijn slecht. Dan spreek ik over clubs en kroegen. Ik erger mij aan de mensen, de sfeer, en vooral de afstotelijke muziek die altijd veel te luid staat. Bovendien is het gehalte van dronken mensen die zich niet kunnen gedragen veels te hoog in dit soort sferen, en is het allemaal maar normaal dat er elk weekend wel opstootjes/ruzies zijn. En dan spreek ik niet slechts over mijn eigen dorp, maar ook over de grotere plekken zoals Breda en Lloret. Het spreekt dus voor zich dat ik geen kroeg en club meer binnen stap. Ik ga ook bijna nooit uit. Waar ik wel erg van geniet zijn concerten van mijn favoriete bands, daar ga ik met plezier naar toe
Haha :P Ik dacht dat je wel een uitgaanpersoon was.

Eerlijk heb ik niet zo'n uitgaanleven. Heel zelden op de juiste gelegenheid zou ik naar een club of fuif gaan. Het allerliefst zou ik wel eens naar een festival gaan, maar dat zal wel voor volgend jaar zijn hoop ik dan.
Ruthless
Berichten: 15288
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Ruthless »

lol wat voor leven????
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Gebruikersavatar
Matthias'
Berichten: 3495
Lid geworden op: zondag 2 maart 2008, 18:13
Clan: Lunagang
Oude naam: Matthias9

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Matthias' »

Doordeweeks gewoon de lokale kroeg en in 't weekend als we gaan dan vaak naar een stad, utrecht, Amsterdam, Haarlem, Eindhoven..
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Odius »

Stefan schreef: Mijn ervaringen met uitgaan zijn slecht. Dan spreek ik over clubs en kroegen. Ik erger mij aan de mensen, de sfeer, en vooral de afstotelijke muziek die altijd veel te luid staat. Bovendien is het gehalte van dronken mensen die zich niet kunnen gedragen veels te hoog in dit soort sferen, en is het allemaal maar normaal dat er elk weekend wel opstootjes/ruzies zijn. En dan spreek ik niet slechts over mijn eigen dorp, maar ook over de grotere plekken zoals Breda en Lloret. Het spreekt dus voor zich dat ik geen kroeg en club meer binnen stap. Ik ga ook bijna nooit uit. Waar ik wel erg van geniet zijn concerten van mijn favoriete bands, daar ga ik met plezier naar toe
Daar kan ik het (zij het wat positiever uitgedrukt) mee eens zijn, hoewel ik een cafétje, kroeg met vrienden wel heel leuk kan vinden. Ik ben iemand die graag praat en discussieer. 'Alles eens los laten' lukt niet bij mij, gewoon omdat ik het niet wil. Fuiven en feesten gaat er bij mij daarom niet in. Mijn uitgaan bestaat daarom meestal uit een filmpje gaan kijken of ergens iets te gaan eten/drinken. Mijn (beste) vrienden zijn vaak mensen die er op dat vlak ongeveer dezelfde levensstijl op nahouden, dus dat komt altijd prima uit. :)
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Dissaboy »

Wat doen jullie nou moeilijk? :')
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Zion »

Stefan schreef:Mijn ervaringen met uitgaan zijn slecht. Dan spreek ik over clubs en kroegen. Ik erger mij aan de mensen, de sfeer, en vooral de afstotelijke muziek die altijd veel te luid staat. Bovendien is het gehalte van dronken mensen die zich niet kunnen gedragen veels te hoog in dit soort sferen, en is het allemaal maar normaal dat er elk weekend wel opstootjes/ruzies zijn. En dan spreek ik niet slechts over mijn eigen dorp, maar ook over de grotere plekken zoals Breda en Lloret. Het spreekt dus voor zich dat ik geen kroeg en club meer binnen stap. Ik ga ook bijna nooit uit. Waar ik wel erg van geniet zijn concerten van mijn favoriete bands, daar ga ik met plezier naar toe
Ooit al in rustige cafés geweest? of jeugdhuizen (als ze dat ook hebben in NL). Ik ken zelf zeker een café of 3 in de buurt waar het je wel zou bevallen qua muziek die er afspeelt en het volk die daar dan zit zijn niet de irritante zatte mensen die altijd fel moeten doen. Eerder vrolijk dronken omdat iedereen zich minder hoeft te bewijzen.

Zit zelf het meeste in een chill 'bruin' café (eigenaar zat vroeger in een motorbende) waar veel rock en oudere muziek gespeeld wordt met toch nog wat nieuwe muziek tussen ook. Elke maand is er een optreden en het zit meestal deftig gevuld. Blijf een beetje tot een deftig uur en je leert de locals snel genoeg kennen als je je wat sociaal opstelt en zo kan je je vriendengroep uitbreiden.

Verder ga ik af en toe naar een typisch overpoort café (of de overpoort zelve) omdat het vrouwlijk schoon verkiest zich daar tentoon te stellen. Meestal amuseer ik me daar veel minder omdat ik me serieus erger aan al die kut muziek waar het gros van de jeugd naar luistert (eigen mening :P).

Meestal drink ik bier en als ik zin heb om decadent te doen wordt het whiskey-cola :wub:.

Verder af en toe nog een groot evenement waarbij ik dan ook meer ga voor de muziek dan voor de vrouwen en mijn ultieme uitgaansgelegenheden zijn uiteraard de (meerdaagse) festivals :wub:
Afbeelding
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Stefan »

Zoiets heb je niet echt in ons dorp. Er zijn hier geloof ik 5 cafés/kroegen, die vrijwel allemaal op hetzelfde neer komen. Er is ook een soort rock cafe, maar dat draait tegenwoordig meer moderne/top40 muziek dan dat er nog oude rock hits langskomen. Soms zijn daar wel optredens van onbekende bandjes, maar daar ga ik niet zo graag naar toe :P Verder zou ik niets weten in omgeving. Dan ga ik liever bij wat maten thuis zitten, i.p.v. je schreeuwend verstaanbaar moeten maken in een cafe
Afbeelding
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: Het uitgaansleven

Bericht door iRon »

Wekelijks ga ik niet uit. Ik geef veel liever wat meer geld uit aan hardstyle/hardcore festivals dan iedere week 20 euro.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Rems »

Ik ga niet weekelijks uit, bijna wel. Er zijn best vaak feestjes in kroegen hier in de buurt, daar komen ongeveer 100-150 mensen op af. Ik ken daar bijna iedereen van, want er komen ongeveer dezelfde mensen elke keer. Kroegen met die harde kut house muziek ofzo vind ik helemaal niks, daar is veel te veel agressiviteit hier.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Travolter »

In Leuven elke week in de wina bar op woensdag (bar van mijn faculteitskring), wordt zo wat bestempelt als een van de marginaalste bars in Leuven :mrgreen: . Hoewel het goed meevalt :P .

Voor de rest ga ik wel bijna wekelijks (op andere dagen dan) in het centrum van leuven uit (fakbars en oude markt). Voor diegene die Leuven kennen: ambiorix, Maximo, Dulci en dan eindigen in de seven oaks :mrgreen: . Zo nu en dan eens een andere fak zoals letteren, delibere of docs (docs moet ik eens wat vaker heen :P ) of eens een ander random cafe. Altijd goed zat uiteraard.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Rotje »

Almelo had sinds vorig jaar een heel leuk pleintje, 2 kroegen, 2 grand caféé en 2 echte dancing's. Ook zitten in het verlengde van het plein 2 eetschuren en 2 restaurants. Dus allemaal best wel gezellig met die terrasjes. Helaas is 1 van die dancings nu afgebrand. :|

We gaan meestal hier gewoon een biertje drinken, alles is gratis entree en we komen zo vaak dat je ook gewoon bekend bent bij iedereen. Dus we hebben ook niks te bewijzen. Wat weer minder ruzies veroorzaakt natuurlijk. :bier:
Edwin
Berichten: 5811
Lid geworden op: dinsdag 12 december 2006, 16:52
RS: Gestopt

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Edwin »

http://www.nu.nl/algemeen/3573321/uitsl ... ingen.html
Uitslaande brand in café Groningen

In café Huize Maas aan de Vismarkt, in het centrum van Groningen, is woensdagavond een grote brand ontstaan.
NU.nl/Niels de Vries
Brand in café Groningen Fotoserie Video
Aanvankelijk dacht de brandweer dat er nog mensen in het café aanwezig waren, maar iedereen heeft het pand veilig weten te verlaten.
Toen de brand uitbrak was er een bruiloft in de grote zaal. Daar waren enkele tientallen bezoekers aanwezig. Niemand raakte gewond. De bruiloftsgasten zijn opgevangen in een andere kroeg aan de Vismarkt.
Volgens een woordvoerder van de brandweer is de schade van de brand enorm. De brand woedde op enkele plaatsen in het pand en er was veel rookontwikkeling. De brandweer heeft twee gaten in het dak moeten maken om de rook uit het pand te krijgen.
Pas na enkele uren blussen kregen de brandweerlieden het vuur onder controle.
Daar heb ik komende dinsdag een feest.
Ofja had denk ik eigenlijk.
Hodor
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Dexter »

Travolter schreef: In Leuven elke week in de wina bar op woensdag (bar van mijn faculteitskring), wordt zo wat bestempelt als een van de marginaalste bars in Leuven :mrgreen: . Hoewel het goed meevalt :P .

Voor de rest ga ik wel bijna wekelijks (op andere dagen dan) in het centrum van leuven uit (fakbars en oude markt). Voor diegene die Leuven kennen: ambiorix, Maximo, Dulci en dan eindigen in de seven oaks :mrgreen: . Zo nu en dan eens een andere fak zoals letteren, delibere of docs (docs moet ik eens wat vaker heen :P ) of eens een ander random cafe. Altijd goed zat uiteraard.
Kom inderdaad meer naar Doc's, ga ik dit jaar elke week wel een paar keer komen, aangezien ik er recht tegenover op kot zit. :p

Ikzelf ga alleen naar fakbars. Discotheken en fuiven zeggen me absoluut niets, pure geldklopperij...
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Megareus12 »

Edwin schreef:http://www.nu.nl/algemeen/3573321/uitsl ... ingen.html
Uitslaande brand in café Groningen

In café Huize Maas aan de Vismarkt, in het centrum van Groningen, is woensdagavond een grote brand ontstaan.
NU.nl/Niels de Vries
Brand in café Groningen Fotoserie Video
Aanvankelijk dacht de brandweer dat er nog mensen in het café aanwezig waren, maar iedereen heeft het pand veilig weten te verlaten.
Toen de brand uitbrak was er een bruiloft in de grote zaal. Daar waren enkele tientallen bezoekers aanwezig. Niemand raakte gewond. De bruiloftsgasten zijn opgevangen in een andere kroeg aan de Vismarkt.
Volgens een woordvoerder van de brandweer is de schade van de brand enorm. De brand woedde op enkele plaatsen in het pand en er was veel rookontwikkeling. De brandweer heeft twee gaten in het dak moeten maken om de rook uit het pand te krijgen.
Pas na enkele uren blussen kregen de brandweerlieden het vuur onder controle.
Daar heb ik komende dinsdag een feest.
Ofja had denk ik eigenlijk.
Oh, daarom werd ik gek van al die sirenes.
leroyy
Berichten: 1034
Lid geworden op: vrijdag 27 juli 2007, 14:10

Re: Het uitgaansleven

Bericht door leroyy »

Silfer schreef: Liefde voor uitgaan. Graag in een volle club en graag met leuke toffe house/dance/popmuziek, graag als ik al aangeschoten ben. Nuchter uitgaan is toch heel veel minder leuk, imo.
Dat. Precies
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: Het uitgaansleven

Bericht door Terence »

Jack schreef: Elke week eigenlijk wel uit bijna, als ik geen verjaardag/ander soort feest heb. Meestal Rotterdam in en dat is wel gezellig opzich. Donderdags ben ik nog niet vaak wezen stappen, maar dat komt omdat ik één van de weinige studenten ben in m'n vriendengroep.
Goed om te horen dat je het in Rotterdam gezellig vind
Afbeelding
Plaats reactie