Extreme sports

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Extreme sports

Bericht door Megareus12 »

Voordat je een beetje kan kitesurfen ben je al 2 à 3 weken verder. Vrij lastige sport als beginner en i.t.t. windsurfen/zeilen ben je nog veel meer afhankelijk van de wind(richting).

Kan je beter nu al beginnen, anders gaat het een lastig verhaal worden. Wel een superleuke sport om te doen verder!
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Extreme sports

Bericht door Nilsie »

Ja ik ga ook niet meteen 3 juli al of zo hoor. :P Je wilt liever minder wind dan veel wind, als beginner dan.
Als het goed is zou zo'n cursus in ieder geval er voor moeten zorgen dat ik alleen verder kan, dan oefen ik hier eerst verder. Kost me wel wat maar dan leer je het in ieder geval veilig.
iRobin
Berichten: 4237
Lid geworden op: donderdag 19 februari 2009, 15:25
Oude naam: robYn

Re: Extreme sports

Bericht door iRobin »

Megareus12 schreef: Voordat je een beetje kan kitesurfen ben je al 2 à 3 weken verder. Vrij lastige sport als beginner en i.t.t. windsurfen/zeilen ben je nog veel meer afhankelijk van de wind(richting).

Kan je beter nu al beginnen, anders gaat het een lastig verhaal worden. Wel een superleuke sport om te doen verder!
2à3 weken is wel veel hoor. Als je een beetje gevoel hebt voor waar je kite is dan kun je opzich al redelijk snel cruisen :)
SnakeKoRn
Berichten: 416
Lid geworden op: donderdag 29 maart 2012, 19:15

Re: Extreme sports

Bericht door SnakeKoRn »

Ik wandel veel. TO THE EXTREME ! :P
KNOW THAT I'M AWESOME!
Afbeelding
Ingewel
Ex-moderator
Berichten: 11581
Lid geworden op: zondag 4 februari 2007, 21:00
Contacteer:

Re: Extreme sports

Bericht door Ingewel »

Gisteren mijn eerste 7B+ boulder geklommen in de klimhal!


Lijst met niveaus, maar de meeste boulderhallen gaan niet hoger dan 7C+ (en terecht:')).
Afbeelding
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Extreme sports

Bericht door Nilsie »

Volgende week misschien kitesurfen, eens kijken wanneer het weer decent weer is.
Ingewel
Ex-moderator
Berichten: 11581
Lid geworden op: zondag 4 februari 2007, 21:00
Contacteer:

Re: Extreme sports

Bericht door Ingewel »

Vette sport! Waar doe je dat in NL, en heb je je eigen gear?
Afbeelding
Ingewel
Ex-moderator
Berichten: 11581
Lid geworden op: zondag 4 februari 2007, 21:00
Contacteer:

Re: Extreme sports

Bericht door Ingewel »

http://vimeo.com/90027012

Living the life.
Afbeelding
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: Extreme sports

Bericht door Abbo kid »

Misschien bungeejumpen, met de nadruk op misschien. Als ik daar ben en ik heb groot genoege ballen tussen me benen wel anders niet.
Clanig
Berichten: 4155
Lid geworden op: zondag 9 september 2007, 15:11

Re: Extreme sports

Bericht door Clanig »

Begin augustus naar Lloret, als ik dan nog durf wil ik graag bungeejumpen.
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: Extreme sports

Bericht door Abbo kid »

Ik ga dit jaar trouwens naar vlakbij Gorge du Verdon , 182 meter hoge bungee daar. Verder daar ook kajakken en cliff springen.
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Extreme sports

Bericht door Nilsie »

Ingewel schreef: Vette sport! Waar doe je dat in NL, en heb je je eigen gear?
Oostvoorne / Scheveningen oid. 'k Ga wanneer m'n pa het ff regelt met een kennis. Daarna eigen gear aanschaffen als het me wat lijkt. :P
J0rn
Berichten: 5667
Lid geworden op: dinsdag 6 maart 2007, 19:36
Oude naam: jornowvs

Re: Extreme sports

Bericht door J0rn »

Ingewel schreef: http://vimeo.com/90027012

Living the life.
mooi filmpje :)

Behoorlijk vet ook dat je een 7B+ boulder hebt geklommen zeg :O

Ik heb vorige week outdoor voorgeklommen in Hotton (belgie) daar kwam ik niet verder dan 5C-tjes. Moet wel zeggen dat ik outdoor klimmen een stuk moeilijker vind dan indoor.
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Extreme sports

Bericht door Megareus12 »

Nilsie schreef:
Ingewel schreef: Vette sport! Waar doe je dat in NL, en heb je je eigen gear?
Oostvoorne / Scheveningen oid. 'k Ga wanneer m'n pa het ff regelt met een kennis. Daarna eigen gear aanschaffen als het me wat lijkt. :P
Heb je daar niet veel te veel last van de golven?

En iemand hier op het forum geeft zelf kitesurflessen in Workum/Terschelling, misschien dat je bij hem lessen kan krijgen tegen een schappelijk prijsje!
Ingewel
Ex-moderator
Berichten: 11581
Lid geworden op: zondag 4 februari 2007, 21:00
Contacteer:

Re: Extreme sports

Bericht door Ingewel »

J0rn schreef: Behoorlijk vet ook dat je een 7B+ boulder hebt geklommen zeg :O

Ik heb vorige week outdoor voorgeklommen in Hotton (belgie) daar kwam ik niet verder dan 5C-tjes. Moet wel zeggen dat ik outdoor klimmen een stuk moeilijker vind dan indoor.
Vind het zelf ook echt bruut. Ben afgelopen september pas serieus begonnen en ik klim nu vrij consequent 7A+ boulders, met af en toe een uitsteek naar 7B, of zelfs 7B+. Outdoor is inderdaad lastiger, maar veel diverser en uitdagender dan indoor imo. 't Vette van indoor vind ik dat de mogelijkheden letterlijk ongelimiteerd zijn. Je kunt praktisch alles bouwen.. Waar klim je indoor? En doe je't regelmatig? Overigens zijn bouldergradaties niet echt te vergelijken met sportklimgradaties.


https://www.youtube.com/watch?v=Ml-rxMwcaf0
Gaaf filmpje voor de klimmers onder ons! Met onder andere Paul Robinson en Sasha DiGiulian.
Afbeelding
J0rn
Berichten: 5667
Lid geworden op: dinsdag 6 maart 2007, 19:36
Oude naam: jornowvs

Re: Extreme sports

Bericht door J0rn »

Ingewel schreef:
J0rn schreef: Behoorlijk vet ook dat je een 7B+ boulder hebt geklommen zeg :O

Ik heb vorige week outdoor voorgeklommen in Hotton (belgie) daar kwam ik niet verder dan 5C-tjes. Moet wel zeggen dat ik outdoor klimmen een stuk moeilijker vind dan indoor.
Vind het zelf ook echt bruut. Ben afgelopen september pas serieus begonnen en ik klim nu vrij consequent 7A+ boulders, met af en toe een uitsteek naar 7B, of zelfs 7B+. Outdoor is inderdaad lastiger, maar veel diverser en uitdagender dan indoor imo. 't Vette van indoor vind ik dat de mogelijkheden letterlijk ongelimiteerd zijn. Je kunt praktisch alles bouwen.. Waar klim je indoor? En doe je't regelmatig? Overigens zijn bouldergradaties niet echt te vergelijken met sportklimgradaties.


https://www.youtube.com/watch?v=Ml-rxMwcaf0
Gaaf filmpje voor de klimmers onder ons! Met onder andere Paul Robinson en Sasha DiGiulian.
Ik klim niet zo heel veel, komt ook omdat ik het vrij druk heb met andere dingen. Ben dit jaar begonnen met voorklimmen, mijn max ligt nu toch wel op 6B+, 6C met voorklimmen indoor. Verwacht dat als ik meer ga klimmen ik nog wel wat vooruitgang ga boeken, maar voorlopig is het puur recreatief.

Ik ben zelf in contact gekomen met klimmen doordat ik de Academie voor Lichamelijke Opvoeding doe, waar klimmen een heel klein onderdeel is van de lessen. Omdat ik zelf werk in de buitensport (als bijbaan) was ik natuurlijk enthousiast en heb ik me via de docent ingeschreven voor een cursus voorklimmen, nu klim ik zo nu en dan met collega's op een vrije dag in de Ardennen.
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Extreme sports

Bericht door Nilsie »

Megareus12 schreef:
Nilsie schreef:
Ingewel schreef: Vette sport! Waar doe je dat in NL, en heb je je eigen gear?
Oostvoorne / Scheveningen oid. 'k Ga wanneer m'n pa het ff regelt met een kennis. Daarna eigen gear aanschaffen als het me wat lijkt. :P
Heb je daar niet veel te veel last van de golven?

En iemand hier op het forum geeft zelf kitesurflessen in Workum/Terschelling, misschien dat je bij hem lessen kan krijgen tegen een schappelijk prijsje!
Ja, Zo0w dacht ik. Heb nog wel eens met hem gepraat ja. ^^
En geen idee, maar die kennis gaat in Oostvoorne.
J0rn
Berichten: 5667
Lid geworden op: dinsdag 6 maart 2007, 19:36
Oude naam: jornowvs

Re: Extreme sports

Bericht door J0rn »

Ook maar vast wat gekocht voor het wintersport seizoen, ga sowieso 7 dagen met mijn ouders, 10 dagen met school en waarschijnlijk nog 7 dagen langs bij vrienden die lesgeven in Gerlos. Nadat ik vorig jaar heb geïnvesteerd in een board nu ook maar in een nieuwe jas, broek en goggles. Vorig jaar nog in mijn north face jas geboard maar is daar toch niet echt ideaal voor.

Misschien dat ik ook nog ski's koop óf nog een board moet even kijken aan de ene kant zin om vol voor boarden te gaan maar vind skiien ook nog steeds echt vet.
In- of uitklappen •
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Extreme sports

Bericht door Nilsie »

Ja, Snowboarden zou ik ook doen als ik mensen had om dat te doen. xD
J0rn
Berichten: 5667
Lid geworden op: dinsdag 6 maart 2007, 19:36
Oude naam: jornowvs

Re: Extreme sports

Bericht door J0rn »

Boarden is echt gruwelijk :wub:
Afbeelding
Plaats reactie