[Oud!] Teamspeak voor lunagang

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators

Heb je al eens ingelogd op onze Teamspeak server?

Ja, ik kom vaker!
9
41%
Ja, maar het bevalt niet.
2
9%
Nee, maar dat komt nog.
4
18%
Nee, hier heb ik geen zin in.
7
32%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Abbo kid »

Wellicht wat verkeerd verwoord eerder, maar ik bedoelde inderdaad deze site ; het forum.
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Yves W »

Ik snap dat je het op de voorpagina wil, maar de voorpagina is gewoon alleen voor officiële zaken van Lunagang en nooit voor iets wat door een lid is gemaakt. Zo is het altijd al geweest en het is ook wel begrijpelijk.
Afbeelding
Niels
Berichten: 3711
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 15:37

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Niels »

Dus iets wat een lid maakt kan niet officieel worden?
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Kweet Vaniks »

Dat kan wel denk ik. Maar dan wordt het mede onder toezicht gehouden door de moderators. Het was al aangegeven dat dit niet officieel zou worden als het zover was.
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Yves W »

Niels schreef: Dus iets wat een lid maakt kan niet officieel worden?
Het kan wel officieel worden, maar Fep zal ook wel de controle zelf in handen willen hebben en niet afhankelijk willen zijn van andere personen. Dat kan ik zelf wel goed begrijpen. Als Lunagang dus echt zelf een officiële TS zou willen, dan zouden ze zelf een server huren en een teamspeak server opzetten.
Afbeelding
Roxas
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 18 oktober 2014, 0:54
RS: Konaii (f2p)

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Roxas »

Yves W schreef: Het kan wel officieel worden, maar Fep zal ook wel de controle zelf in handen willen hebben en niet afhankelijk willen zijn van andere personen. Dat kan ik zelf wel goed begrijpen. Als Lunagang dus echt zelf een officiële TS zou willen, dan zouden ze zelf een server huren en een teamspeak server opzetten.
Dat is goed begrijpelijk. Ik was tijdelijk even Server Admin om alle kanalen enzo te plaatsen. Zelf ben ik dit al niet meer en is alleen Kweet Vaniks nu nog Admin. Van Kweet Vaniks mocht ik wel Admin blijven alleen wil ik het zelf niet omdat deze Teamspeak server gemaakt en bedoeld is voor Lunagang. En aangezien ik nieuw ben op dit forum en niet zo vaak Runescape speel vind ik persoonlijk dat ik niet bij het management team thuis hoor van Teamspeak. Fep kan gewoon de Admin rechten bij Vaniks opvragen en hij/zij is ook Server Admin en zal dus dezelfde rechten krijgen die je krijgt als je een server huurt bij iemand anders.

Het verschil met een andere host zoals bijvoorbeeld 4netplayers.com is dat 4netplayers enkel 500 slots max aanbied voor een prijs van 34 euro per maand. Deze server is echter gratis en is nu zelfs geüpgrade naar 1024 slots omdat er wel vertrouwen is dat er genoeg mensen op zullen gaan komen. Deze conclusie is getrokken door het aantal geregistreerde gebruikers op het forum en er wordt geschat dat er wel 500+ mensen online zullen kunnen komen in de weekenden en school vakanties.

Als er op dit forum bij de announcement gedeelte een post kan worden gemaakt over de teamspeak server waar ook het URL wordt gedeeld zou dat natuurlijk geweldig zijn zodat mensen hiervan op de hoogte zijn en dus op teamspeak kunnen komen praten met mensen terwijl ze aan het spelen zijn.
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Eend »

Er ligt echter een kloof tussen geregistreerde gebruikers en actieve gebruikers. Dat terzijde; officiële reclame op de voorpagina, het forum of social media is niet aan de orde. Reclame maken kan door middel van het onderschrift.
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Abbo kid »

Eend schreef: Er ligt echter een kloof tussen geregistreerde gebruikers en actieve gebruikers. Dat terzijde; officiële reclame op de voorpagina, het forum of social media is niet aan de orde. Reclame maken kan door middel van het onderschrift.
Afbeelding

Is dat niet allemaal reclame?
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Eend »

Uiteraard, voor officiële initiatieven.
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Superheat »

Ik meen me te herinneren dat evenementen van spelers onder mededelingen / de kalender kwamen te staan. Is dat niet meer aan de orde, Eend? Want dat zou wat mij betreft een goed plaatsje zijn om dit aan te geven.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Yves W »

Roxas schreef:
Yves W schreef: Het kan wel officieel worden, maar Fep zal ook wel de controle zelf in handen willen hebben en niet afhankelijk willen zijn van andere personen. Dat kan ik zelf wel goed begrijpen. Als Lunagang dus echt zelf een officiële TS zou willen, dan zouden ze zelf een server huren en een teamspeak server opzetten.
Dat is goed begrijpelijk. Ik was tijdelijk even Server Admin om alle kanalen enzo te plaatsen. Zelf ben ik dit al niet meer en is alleen Kweet Vaniks nu nog Admin. Van Kweet Vaniks mocht ik wel Admin blijven alleen wil ik het zelf niet omdat deze Teamspeak server gemaakt en bedoeld is voor Lunagang. En aangezien ik nieuw ben op dit forum en niet zo vaak Runescape speel vind ik persoonlijk dat ik niet bij het management team thuis hoor van Teamspeak. Fep kan gewoon de Admin rechten bij Vaniks opvragen en hij/zij is ook Server Admin en zal dus dezelfde rechten krijgen die je krijgt als je een server huurt bij iemand anders.

Het verschil met een andere host zoals bijvoorbeeld 4netplayers.com is dat 4netplayers enkel 500 slots max aanbied voor een prijs van 34 euro per maand. Deze server is echter gratis en is nu zelfs geüpgrade naar 1024 slots omdat er wel vertrouwen is dat er genoeg mensen op zullen gaan komen. Deze conclusie is getrokken door het aantal geregistreerde gebruikers op het forum en er wordt geschat dat er wel 500+ mensen online zullen kunnen komen in de weekenden en school vakanties.

Als er op dit forum bij de announcement gedeelte een post kan worden gemaakt over de teamspeak server waar ook het URL wordt gedeeld zou dat natuurlijk geweldig zijn zodat mensen hiervan op de hoogte zijn en dus op teamspeak kunnen komen praten met mensen terwijl ze aan het spelen zijn.
Kweet Vaniks heeft niets met Ltf te maken. Hij is een evenementenorganisator, niet eens een chatmod (die over de chat horen te gaan). Echter staan RS&non-RS mods nog hoger dan chatmods en Fep/Poek e.d. staan daar weer boven eigenlijk. Pas als zij zoiets organiseren, dan is het officieel. Fep kan inderdaad om rechten vragen, maar dat zou mij ten zeerste verbazen. Hij zou zelf ook een server kunnen huren als hij dat per se zou willen en daar dan meer controle over hebben. Ja, je kan gerust SA rank krijgen, maar een server draait ook nog op een VPS waar je geen controle over hebt, tenzij je alles zelf regelt.

Het aantal actieve en geregistreerde gebruikers, waarvan een gedeelte überhaupt al geen TS gebruikt/het alleen met vrienden gebruikt, verschilt ook erg sterk. Ik betwijfel om eerlijk te zijn of we al aan de 128 komen, laat staan de 1024. Ik wil je dag niet verzuren, maar houdt er gewoon rekening mee dat de server niet officieel is en dat wellicht niet gaat worden; dat is alles.
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Daan »

Eend schreef: Uiteraard, voor officiële initiatieven.
Ik zie niet in wat er officieel is aan de fotowedstrijd.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Tristan »

Het verschil tussen zo'n fotowedstrijd die daar staat en TS is dat we de fotowedstrijd kunnen controleren, dit kan daarom dus ook uiteindelijk als officieel herkend worden. Maar aangezien we verder geen toezicht houden op de TS kunnen we het moeilijk herkennen en promoten onder dingen die dat wel zijn.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Off-er »

Jezus, zet er dan gewoon neer : "community initiatief: teamspeak server!". Het is niet alsof de site wordt opgeblazen wanneer er een mededeling over wordt geplaatst. Zet desnoods een zinnetje erin dat de server niet wordt beheerd door de Lunagang zelf...
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15288
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Ruthless »

Hoe is de infrastructuur geregeld in de server? Qua rooms etc.
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Roxas
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 18 oktober 2014, 0:54
RS: Konaii (f2p)

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Roxas »

Yves W schreef: Kweet Vaniks heeft niets met Ltf te maken. Hij is een evenementenorganisator, niet eens een chatmod (die over de chat horen te gaan). Echter staan RS&non-RS mods nog hoger dan chatmods en Fep/Poek e.d. staan daar weer boven eigenlijk. Pas als zij zoiets organiseren, dan is het officieel. Fep kan inderdaad om rechten vragen, maar dat zou mij ten zeerste verbazen. Hij zou zelf ook een server kunnen huren als hij dat per se zou willen en daar dan meer controle over hebben. Ja, je kan gerust SA rank krijgen, maar een server draait ook nog op een VPS waar je geen controle over hebt, tenzij je alles zelf regelt.

Het aantal actieve en geregistreerde gebruikers, waarvan een gedeelte überhaupt al geen TS gebruikt/het alleen met vrienden gebruikt, verschilt ook erg sterk. Ik betwijfel om eerlijk te zijn of we al aan de 128 komen, laat staan de 1024. Ik wil je dag niet verzuren, maar houdt er gewoon rekening mee dat de server niet officieel is en dat wellicht niet gaat worden; dat is alles.
Wanneer je een server host bij een ander bedrijf heb je ook geen controle over de server/vps waar het gehost wordt. Wil je zelf een server gaan hosten op de eigen server/vps kun je maar maximaal 32 slots hebben. Over het tweede wat ik rood heb gemaakt. De host verlaagd het aantal slots indien die nodig zijn voor een andere server. Zolang dat nog niet nodig is is er geen enkel probleem dat er zo'n aantal slots staan. De host let echter wel op of het kan dat de slots worden verlaagd. Wanneer het aantal slots bijvoorbeeld op 500 staat en er zijn dagelijks 450 slots in gebruik dan worden de slots niet verlaagd. Staan er 500 slots op de server en wordt er dagelijks max 10 gebruikt dan zullen de slots hoogst waarschijnlijk weer worden verlaagd naar 50. Wordt de bezetting weer hoger dan worden de slots ook weer verhoogd.

Ik ken de host persoonlijk en hij doet dit om ervaringen op te doen in het hosten van servers. Hij zoekt geen winst. Maar juist omdat ik hem persoonlijk ken heb ik ervoor kunnen zorgen dat hij nu eerst even zijn overschot aan slots op Lunagang heeft geplaats. Meestal geeft hij ook alleen 50 slots om op te starten. Voor Lunagang was dit 128. Ik zal de banner van Teamspeak wel in mijn ondertitel zetten. Om het zo toch te promoten buiten deze topic. Als jullie meer mensen willen hebben denk ik dat jullie dit ook maar zullen moeten doen.

Toegevoegd na 1 minuten:
Ruthless schreef: Hoe is de infrastructuur geregeld in de server? Qua rooms etc.
Dat kun je bekijken door middel van deze banner.

Afbeelding

Kwa Moderators en Admins moet Vaniks alles nog regelen.
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Yves W »

Ik host mijn eigen TS server gewoon op een VPS. Er worden geen slots weggenomen or w/e dan (ze komen niet aan de VPS, je mag er alles mee doen als het maar niet illegaal is); als de specs van je VPS goed genoeg zijn, dan kan je het aantal slots zelf bepalen. Je kan gewoon een non-profit license aanvragen om je server te verhogen tot 2 virtuals servers en 512 slots. Huur je echter specifiek een TS3 server, dan huur je een aantal slots inderdaad. Echter mogen ze je nooit minder slots geven dan waar je voor betaalt. Je vriend is vast en zeker betrouwbaar, maar het is niet iets wat je gemakkelijk kan controleren. Een grote site waarvan je huurt, is wellicht betrouwbaarder.

Maar begrijp me niet verkeerd; ik wilde alleen aangeven dat het logisch was als je je in de schoenen van iemand zoals Fep verplaatst, dat het niet officieel is. Ik vind het alleen maar positief dat een lid ten minste een server opzet, dus ik stop met zeiken.
Afbeelding
Roxas
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 18 oktober 2014, 0:54
RS: Konaii (f2p)

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Roxas »

Ok, stoer dat je je eigen server hebt op een VPS. Wat kost zo'n VPS eigenlijk? En waar host je er een?
Ik heb trouwens begrepen dat Teamspeak geen NPL licenties meer uitgeeft. Dus dan zou het limiet op 32 slots staan met een server. Ik heb al eens zelf een Teamspeak server thuis willen hosten. Alleen doordat ik geen NPL licentie kon hebben en via een vriend van mij gewoon 50 slots kon krijgen heb ik daarvoor gekozen voor mijzelf. Ik begrijp ook dat een host eventueel nog andere dingen kan gaan doen met de server. Die kan alles gaan wissen en vervelend gaan doen om iedereen van de server te kicken. Alleen zie ik persoonlijk niet in waarom iemand dat zou gaan doen als die een server aanbied aan anderen. Maar wederom, je kunt het inderdaad niet gemakkelijk controleren.

Ik begrijp jou trouwens ook niet verkeerd. Ik weet dat je goede bedoelingen hebt met wat je zegt en die dingen zijn inderdaad correct. Ik kan ook begrijpen als Fep het niet ziet zitten. Ik neem aan dat hij degene is die deze site heeft opgezet. En nog iets. Ik vind in ieder geval niet dat je zeikt dus daar hoef je niet over in te zitten. Door meningen met anderen te delen helpt elkaar alleen dingen beter te begrijpen. En soms leid het naar dingen waar iemand ineens denkt van. Verrekt hij heeft gelijk! Waar ben ik mee bezig!?
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door Yves W »

Je kan voor TS al een Linux VPS krijgen voor een paar euro per maand. De server is alleen voor mijn vrienden, dus ik heb nooit een license aangevraagd.
Afbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7827
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Teamspeak voor lunagang

Bericht door feppie64 »

Ik geen plannen me in het opzetten van een Teamspeak-server te verdiepen en vind het prima als iemand anders dit soort initiatieven onderneemt. Het verschil in officieel en niet officieel door ons ondersteund is dat je nu niet ons aan hoeft te kloppen als er ruzie ontstaat. Wanneer we geen volledige controle hebben of er de mogelijkheid bestaat dat die ons wordt afgenomen, kunnen we dat soort dingen niet afhandelen.
Plaats reactie