Acheron Mammoths!

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
Plaats reactie
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Acheron Mammoths!

Bericht door Dexter »

Afbeelding

Stem nu op mijn idee, het zou echt super leuk zijn voor me wat steun te krijgen. :p

BTW: ik ben vergeten een ice barrage-achtige aanval er bij te zetten.

Thread
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Siddy00 »

Je staat toch weer vrij comfortabel derde ^_^

Ik moet zeggen dat het wel een lange wachttijd is zo, 30 juni sluit het stemmen pas :O
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Dexter »

Inderdaad, zeer lang, kan nog veel gebeuren. Hopelijk blijf ik stand houden en wordt het idee gepolled. :p
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Dexter »

How I intended it is that it is a high level slayer monster in all respects: about the intensity of Glacors or a step up and with good return in forms of exp and loot (alchables, an uncommon drop (tusks for scrimshaws) with quite a bit of value and maybe a rare drop, but all this is something Jagex has to decide, the poll is about monsters and unique 'fights').
But most of the combat would be pure combat, with no cutscenes, but preferably some kind of emote for the 'finishing blow' where you stab the mammoth to death, this could be a simple right click that's available when the mammoth is on low enough health.
So a monster kill could go this way: the herd is passing by/standing somewhere, you attack from a distance one of them while standing behind some blockage so the whole herd won't come after you. Once you've separated this one mammoth you can attack it with your weapons (I think mage/range would be best here, the magic attacks and trunk can still attack you, but you can at least get away in time when it tries to trample you and so on). The stalactites/snow falling on it could be included as a 'tiring mechanism': instead of only a health bar, it also has a bar for how tired it is. That bar would drop gradually due to attack, but will fill far more quickly when letting icicles raining down on it. Only when health and tired-bar are almost empty, the mammoth is weak enough to climb on it and finish him off (with that right click option I mentioned a few sentences above).
For that finishing off move: maybe you can use your weapons you were using, maybe some ivory spear you've made from the mammoth graveyard.
There's ofcourse, apart from Jagex input, a lot of balancing to be done to make it an attractive option to kill. But if it is a slayer task with at least good exp/loot, this might work out well. :D

Post van me op reddit om het vechtmechanisme uit te leggen.
TL;DR: twee bars, eentje voor HP, eentje voor 'tiredness', beiden moeten laag genoeg zijn om mammoet te doden. Tiredness bar daalt langzaam met aanvallen, maar snel door zaken als ijspegels/sneeuw/environment te laten neerdalen op het monster.

Iemand hier betere ideeën of opmerkingen bij?
Afbeelding
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Mike Ross »

Ziet er goed uit! Misschien om het nog iets uitdagender te maken af een toe een stun van de mammoth? Zodat je niet 100% zeker bent dat je niet trampled wordt?
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Dexter »

Ja, daarom dat ik graag die glacor stalactite aanval er bij in wil steken: je moet van je spot bewegen om niet stunned te zijn. :p Ik wil het ook niet al te moeilijk maken, gezien mensen ze anders niet willen doden.
Afbeelding
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Mike Ross »

En misschien fire attacks toevoegen als zwakte, is misschien wel logisch op een ijsplaat. Maar het is jouw idee. ;)

Gestemd trouwens!
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Dexter »

Dank je!

Ik twijfel wat om ze een weakness te geven, hangt echt enorm veel van het balancing af door Jagex.

Heb nu door de quest over V misschien extra stuff die we kunnen toevoegen, moonclan related drops enzovoort. Maar we zullen eerst afwachten hoe die quest zal uitdraaien. :p
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Going4Quests »

Ik hoop echt dat mammoths winnen! [-o<
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Dexter »

Ach, ik ook, maar het hangt nu af van de community. :p

Enige dat nog helpt is hier en daar promotie, zodat meer mensen stemmen ingame. Maar ik ga nu geen typebots in W2 zetten. XD
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Dexter »

Ik ben gekozen tot de 6 ideeën die gepolled worden!

IEDEREEN DONDERDAG VOOR MAMMOETJES STEMMEN! :D

Wel jammer dat Mod Kelpie me Adelint noemde op de stream en blijkbaar niet wist wat Acheron was. :/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 37732
Berichten: 2937
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 13:40
Oude naam: Fabio ftw

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Ex-gebruiker 37732 »

stomme mod kelpie
If you steal from one author, it’s plagiarism; If you steal from multiple people, it’s research

ewa
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Acheron Mammoths!

Bericht door Bearserk »

verloren door stomme kamelen :l
Afbeelding
Plaats reactie