HBO studie

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Gebruikersavatar
Sticker
Berichten: 1286
Lid geworden op: donderdag 28 juni 2012, 22:51

HBO studie

Bericht door Sticker »

Momenteel studeer ik op de Hogeschool Rotterdam in het 1ste jaar en heb ik hiervoor een MBO4 diploma behaald (luchtvaart).

Nu heb ik 99,9% zeker te weten de verkeerde keuze gemaakt voor de opleiding op het HBO omdat de vakken mij totaal niet interesseren noch kunnen triggeren om iets te gaan doen.
School heb ik nooit echt 'leuk' gevonden, leren met tegenzin, opdrachten overslaan, anderen het werk laten doen etc.

Is studeren voor iedereen of ben ik gewoon zo'n geval die studeren gewoon links moet laten liggen? Ik ben wel leergierig maar niet via de manier zoals het nu is (school, examens etc.).

Wat zouden jullie mij aanraden om te doen? Tussenjaar? Werken? Leren/werken?

Ik geloof niet in de 'veilige route' (school > werk > huisje boompje beestje > pensioen), als voorbeeld gebruik ik dan vaak de YouTuber 'Enzo Knol'. Niet dat ik zijn video's bekijk maar hij doet iets met passie, maakt zijn beroep ervan zonder de 'veilige route' te kiezen.

Ik leg makkelijk contact met anderen, heb genoeg vrienden dus ben geen loner mocht dat er iets mee te maken hebben. 8-[
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: HBO studie

Bericht door Simon` »

Als je niet die veilige route wil aanhouden dan zul je toch echt zelf iets moeten ondernemen en exploiteren dat je echt leuk vindt. Begin een bedrijf, koop dingen via alibaba oid en verkoop ze voor meer op amazon, ga videos maken, kunstenaar worden, noem maar op. Ik weet niet wat je zelf leuk vindt en of je realistisch gezien die dingen kunt bereiken, maar d'r is maar één manier om daar achter te komen. Het nadeel is natuurlijk dat dat niet zonder risico is, vandaar ook de niet-veilige route. Nu ben je echter nog jong, als je nu een jaartje aankloot en niks slaat aan dan kun je altijd nog studeren of stratenmaker worden.
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: HBO studie

Bericht door Nilsie »

Wie vind studeren wel altijd leuk? Denk je dat ik het naar m'n zin heb als ik 2 weken aan het blokken ben? Maar het gaat om alles eromheen, en natuurlijk is niet elk vak leuk. Dat hoort er nu eenmaal bij.

Weet niet in hoezeer jij hierover staat, maar misschien is het handig om met een coördinator op je school hierover te praten, want het zijn moeilijke punten waar je het over hebt. "Stoppen met school" om bijvoorbeeld iets voor jezelf te gaan doen.

Hoop dat je hier wat aan hebt, en nogmaals: niet alles is leuk. Werk zal ook niet altijd leuk zijn.
Aphex
Berichten: 3806
Lid geworden op: vrijdag 28 november 2014, 16:14
Oude naam: linkerteelbal

Re: HBO studie

Bericht door Aphex »

Simon` schreef: koop dingen via alibaba oid en verkoop ze voor meer op amazon
is dit legaal?
Do I have a life, or am I just living?
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: HBO studie

Bericht door Rems »

Studeren heeft gewoon veel dingen die niet leuk zijn, daar moet je jezelf gewoon overheen zetten en gewoon die shit doen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: HBO studie

Bericht door Simon` »

Aphex schreef:
Simon` schreef: koop dingen via alibaba oid en verkoop ze voor meer op amazon
is dit legaal?
ja
Afbeelding
The Beast of Terror
Berichten: 5224
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
Clan: furys clan

Re: HBO studie

Bericht door The Beast of Terror »

Dat hele afgaan van de veilige route is heel leuk, maar dan heb je wel een passie nodig. Vind die eerst maar eens
En een manier vinden om die passie te kunnen verkopen.
Kaaskop
Berichten: 2371
Lid geworden op: zondag 4 april 2010, 17:40
RS: Me Gusta (OSRS)
Oude naam: iPure

Re: HBO studie

Bericht door Kaaskop »

Wel even voor 1 februari stoppen want dan kan je lening nog een gift worden.
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: HBO studie

Bericht door Nilsie »

Aphex schreef:
Simon` schreef: koop dingen via alibaba oid en verkoop ze voor meer op amazon
is dit legaal?
Ja, waarom niet? Waar laat Samsung hun onderdelen vandaan komen? Ook gewoon dikke import.
Het enige puntje is, dat het niet de bedoeling is dat je namaak Lacoste gaat inkopen. Tenzij voor eigen gebruik, dat mag weer wel dacht ik.

En als je dat actief doet, hoor je het eigenlijk aan te geven bij de belastingdienst volgens mij.

Heeft zo'n 15 oordopjes verkocht toentertijd.
Matss
Berichten: 8129
Lid geworden op: donderdag 9 november 2006, 17:26

Re: HBO studie

Bericht door Matss »

Kaaskop schreef: Wel even voor 1 februari stoppen want dan kan je lening nog een gift worden.
!!!!!!!!!
Somewhere out there in the vast nothingness of space
Somewhere far away in space and time
Staring upward at the gleaming stars in the obsidian sky
We're marooned on a small island, in an endless sea
Confined to a tiny spit of sand, unable to escape
But tonight, on this small planet, on Earth
We're going to rock civilization
Aphex
Berichten: 3806
Lid geworden op: vrijdag 28 november 2014, 16:14
Oude naam: linkerteelbal

Re: HBO studie

Bericht door Aphex »

Nilsie schreef: Het enige puntje is, dat het niet de bedoeling is dat je namaak Lacoste gaat inkopen. Tenzij voor eigen gebruik, dat mag weer wel dacht ik.

Hmm ja dit was waarom ik twijfelde. Klinkt wel interessant tho, ben nu wat aan het lezen en kijken over hoe dat allemaal werkt.
Do I have a life, or am I just living?
Kaaskop
Berichten: 2371
Lid geworden op: zondag 4 april 2010, 17:40
RS: Me Gusta (OSRS)
Oude naam: iPure

Re: HBO studie

Bericht door Kaaskop »

Aphex schreef:
Nilsie schreef: Het enige puntje is, dat het niet de bedoeling is dat je namaak Lacoste gaat inkopen. Tenzij voor eigen gebruik, dat mag weer wel dacht ik.

Hmm ja dit was waarom ik twijfelde. Klinkt wel interessant tho, ben nu wat aan het lezen en kijken over hoe dat allemaal werkt.
Je krijgt een boete als je namaak spullen invoert, als het goed is mag je wel heel weinig van iets invoeren
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: HBO studie

Bericht door Nilsie »

Ja, toen mijn pakketjes Beats oordopjes waren onderschept dacht ik ook, laat maar. Betaalde alleen inklaringskosten, maar die betaal je dan elke zending erna waarschijnlijk weer als ze eenmaal zien dat je veel bestelt. xD
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: HBO studie

Bericht door Bearserk »

Als je enzoknol als voorbeeld gebruikt heb je sowieso al een boel verkeerde keuzes gemaakt in je leven.
Afbeelding
Kaaskop
Berichten: 2371
Lid geworden op: zondag 4 april 2010, 17:40
RS: Me Gusta (OSRS)
Oude naam: iPure

Re: HBO studie

Bericht door Kaaskop »

Bearblock schreef: Als je enzoknol als voorbeeld gebruikt heb je sowieso al een boel verkeerde keuzes gemaakt in je leven.
Omdat hij succes heeft in wat hij doet?
Afbeelding
Akwasi
Berichten: 7851
Lid geworden op: donderdag 21 juli 2011, 21:11

Re: HBO studie

Bericht door Akwasi »

Kaaskop schreef:
Bearblock schreef: Als je enzoknol als voorbeeld gebruikt heb je sowieso al een boel verkeerde keuzes gemaakt in je leven.
Omdat hij succes heeft in wat hij doet?
Nee omdat hij gehandicapt is??????
Afbeelding
Kaaskop
Berichten: 2371
Lid geworden op: zondag 4 april 2010, 17:40
RS: Me Gusta (OSRS)
Oude naam: iPure

Re: HBO studie

Bericht door Kaaskop »

Akwasi schreef:
Kaaskop schreef:
Bearblock schreef: Als je enzoknol als voorbeeld gebruikt heb je sowieso al een boel verkeerde keuzes gemaakt in je leven.
Omdat hij succes heeft in wat hij doet?
Nee omdat hij gehandicapt is??????
Raar
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: HBO studie

Bericht door Simon` »

Kaaskop schreef:
Aphex schreef:
Nilsie schreef: Het enige puntje is, dat het niet de bedoeling is dat je namaak Lacoste gaat inkopen. Tenzij voor eigen gebruik, dat mag weer wel dacht ik.

Hmm ja dit was waarom ik twijfelde. Klinkt wel interessant tho, ben nu wat aan het lezen en kijken over hoe dat allemaal werkt.
Je krijgt een boete als je namaak spullen invoert, als het goed is mag je wel heel weinig van iets invoeren
Als je neppe namaak-nikeschoenen e.d. inkoopt wel. Er is echter heel veel degelijk spul te vinden dat aldaar zeer goedkoop wordt geproduceerd, en hier voor meer zou kunnen worden verkocht via platforms als eBay, Amazon en Marktplaats. Volledig legaal.
Afbeelding
Aphex
Berichten: 3806
Lid geworden op: vrijdag 28 november 2014, 16:14
Oude naam: linkerteelbal

Re: HBO studie

Bericht door Aphex »

JA GODVERDOMME
ik wilde dat dus doen op marktplaats, blokkeren ze mijn account zonder reden.
bood geen nep stuff aan.


ja offtopic boeie die kerel is toch hopeloos en het gaat vooral hier over
Do I have a life, or am I just living?
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: HBO studie

Bericht door Nilsie »

^ Had ik met m'n laatste Beats Tour, replica in de naam -> removed. XD
Plaats reactie