Afbeeldingen moeilijk zichtbaar

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Plaats reactie
Darxay
Berichten: 219
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 13:36
RS: Darxay (p2p)
Clan: Ceecs clan

Afbeeldingen moeilijk zichtbaar

Bericht door Darxay »

Hallo ik vroeg mij af. bij de vorige PHP versie van de forum waren de afbeeldingen die te groot waren voor de forum klein, maar je kon erop klikken waardoor de afbeelding weer groter werd naar de normale vorm. Maar bij de nieuwe versie PHP is dat niet. Bij vele afbeeldingen die ik zie vind ik de teksten heel moeilijk leesbaar. Ben ik hierbij de enige?
feppie64
Webmaster
Berichten: 7827
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Afbeeldingen moeilijk zichtbaar

Bericht door feppie64 »

Het probleem hierbij is het verschil tussen telefoon en pc. Op je telefoon wil je niet dat je afbeelding klikbaar is, maar gewoon met het touchscreen inzoomen. Op je pc wil je het omgekeerde. Ik heb nog geen manier gevonden om te detecteren of een apparaat een touchscreen heeft om te kijken of een afbeelding aanklikbaar moet worden, maar misschien is kijken naar de breedte van het scherm ook wel voldoende als check.
Darxay
Berichten: 219
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 13:36
RS: Darxay (p2p)
Clan: Ceecs clan

Re: Afbeeldingen moeilijk zichtbaar

Bericht door Darxay »

Ik snap meteen wat je bedoeld. Dan zou ik maar voorlopig het forum via de pc maar moeten inzoomen. Dat is ook niet echt veel moeite om dat te doen.
Achja miss maar keertje 1 kleine scherm kopen. Ik heb 2x monitors van 27" 1920 X 1080. Maar is kijken voor 1 kleinere. :)
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Afbeeldingen moeilijk zichtbaar

Bericht door Yves W »

Code: Selecteer alles

// ==UserScript==
// @name           LtfBreedte
// @author         Yves W
// @version        0.1
// @include        *www.lunagang.nl/tipforum/*
// @grant          GM_addStyle
// @run-at         document-start
// ==/UserScript==

function addGlobalStyle(css) {
    var head, style;
    head = document.getElementsByTagName('head')[0];
    if (!head) { return; }
    style = document.createElement('style');
    style.type = 'text/css';
    style.innerHTML = css;
    head.appendChild(style);
}

addGlobalStyle('#wrap { max-width: 1620px !important; }'); //aanpassen indien je de breedte van het forum wil wijzigen, wijzig de 1620 naar gewenste maat
addGlobalStyle('.headerbar { max-width: calc(100% - 38px) !important; }'); //aanpassen indien je de breedte van de headerbar wil wijzigen, huidige instelling laat net iets ruimte over langs de randen; calc(100% - 38px) kan vervangen worden door bijv. 1800px
Dit script zou het ongeveer moeten fixen voor nu; het forum wordt gewoon verbreed. Het is zeker geen mooie oplossing, maar ik was lui.
Afbeelding
Plaats reactie